Op de geboortelijst...

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 27 juli 2010, 14:20

Paradisio is inderdaad een zalige winkel! Wij gaan daar ook naartoe. We hebben wel besloten om onze lijst bij dreambaby te leggen omdat deze de straat naast ons is en dus gemakkelijker om dingen te gaan afhalen. Paradisio is voor ons 30 min rijden dus is het niet altijd even gemakkelijk.

Kim naar welke paradisio ga je? Wij gaan naar Aalst, dat is het kortste bij.

Op onze lijst staat zo'n angel care en al de rest zijn lakens voor het bedje en park, een babycook, slaapzakjes, verzorgingsgerief, zo'n badjasje (keisweet :D), beschermingszeilen voor onder de autostoel, tetradoekjes, een fleeceke en wat speelgoed. Al de rest hebben we op voorhand gekocht omdat je dit praktisch direct nodig hebt.

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 27 juli 2010, 15:28

Wij gaan ook naar die in aalst, dat is voor ons een twintig tal minutjes met de auto. Maar we maakten er elke keer een heuse uitstap van :D wat kijk ik daar naar uit, zalig!

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 27 juli 2010, 17:49

hoi hoi,

Voor mij al veel te laat maar toch update ik nog bijna elke dag mijn geboortelijst... moeilijke opdracht seg.

Eerst en vooral: voor onze zoektocht naar de meest geschikte buggy voor ons hebben wij een abonnement genomen op testaankoop. Zo hadden we tenminste enkele aanknoopingspunten over welke buggy het beste past bij relatief sportieve mensen :)
Dan over die 'fix' systemen. Testaankoop is daar zeer kort over: het maakt, indien goed geplaatst, de zitplaats van de baby nog veiliger. Weliswaar geldt dit maar voor een aantal maxi-cosi's. De cabrio-fix en de citi (die krijg je gratis als je een buggy koopt bij babydump) staat aangeschreven als de 'beste koop' dus beste prijs-kwaliteit verhouding.
MAAR: wij hebben geen fix systeem gekocht omdat dat systeem niet standaard in elke auto past en gezien mijn man een bedrijfswagen heeft, die om de zoveel tijd vervangen wordt hebben we dus niet gekozen voor dat systeem. We gaan het dus net zoals sterretje met de gordel doen. Het is ook maar voor de eerste 9 maanden te gebruiken he.

Onze geboortelijst ligt bij dreambaby in Gent. We wonen slechts op 5 min rijden van Paradisio bij Aalst, maar we hadden voor dreambaby gekozen omwille van de prijzen. De merken die overal verkocht worden zijn het goedkoopst bij dreambaby MAAR (terug een maar) eigenlijk ben ik niet zo tevreden van Dreambaby. Ik vind dat er al bij al weinig keuze is in vergelijking met Paradisio EN het is nu reeds de tweede maal dat ik iets ga afhalen bij Dreambaby en het blijkt lichtjes beschadigd... Niet leuk natuurlijk. Ik heb veel meer zin om slabbetjes en dekentjes en dat soort zaken te kopen bij Paradisio maar nu hebben we natuurlijk wel een cadeaubon van 10% bij dreambaby waar je dus veel minder keuze hebt. Ook in kleedjes enzo.

jufnel
Berichten: 1052
Lid geworden op: 21 maart 2009, 22:59

Bericht door jufnel » 27 juli 2010, 18:59

Een autostoel zou ik ook niet 2dehands kopen van mensen die ik niet ken want je weet toch nooit of die "ongevalvrij" is he.

Ik heb de kinderwagen (met reiswieg bij) van mijn zus in bruikleen. Is van Pericles en ik geloof dat de buggy daarvan ook volledig plat kan maar ik denk dat die reiswieg in 't begin toch ook zeer goed zal dienen!
Bij Babydump zijn 't dit weekend nog extra solden zag ik dus misschien nog de ideale moment om daar grote stukken te gaan aankopen?!

Wat het plaatsen van dure stukken op de lijst betreft: In de winkel waar wij onze lijst leggen (is een boetiek dus de prijzen liggen wat hoger maar ze hebben er zo'n prachtige dingen!) kan je ook kadobons op de lijst zetten. Dus als mensen kadobons kopen en je hebt er zo'n deel bijeen kan je die duurdere stukken daar zelf mee kopen he. Kan dat ook niet bij Dreambaby of Paradisio?

Logost, dat vind ik toch niet kunnen hoor dat je beschadigde dingen krijgt. Je kan ze dan toch ruilen hoop ik?

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 27 juli 2010, 19:08

Logost beschadigde dingen zou ik toch ook niet zo laten hoor! Verder heb ik al een aantal stukken vergeleken en die zijn idd goedkoper bij paradisio maar wss vergelijk ik de prijs met de 10% van je klantenkaart al af. Weet niet of je die 10% ook krijgt bij een geboortelijst, babydingen blijven toch babydingen he of die nu al dan niet op een lijst staat.

Jufnel je kan idd ook cadeaubons kopen bij paradisio.

Ik weet weer perfect wat ik wil hoor voor nummer twee het is gewoon nog afwachten of we een jongen of meisje krijgen... :lol:

buffalogirltje
Berichten: 901
Lid geworden op: 21 juli 2009, 19:51

Bericht door buffalogirltje » 28 juli 2010, 15:39

Logost, ik ga normaal mijn lijst ook bij Dreambaby leggen, leek mij precies het interessantste...
We zijn vorige week nr e info-avond daar geweest.
Wat ik wel vervelend vind is nu dat ik mijn lijst wil aanleggen via internet, ik de stoel v tripptrapp al niet vind en er ook bijna geen kleertjes opstaan :s
De lijst dan toch beter in de winkel zelf gaan leggen? Ik vond het nochtans juist makkelijk om dit thuis te doen...

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 28 juli 2010, 21:38

Ja hoor, de beschadigde zaken breng ik zeker terug en daar doen ze ook helemaal niet moeilijk over hoor. Over de service van Dreambaby heb ik helemaal niets aan te merken. Het aanbod is gewoon veel kleiner dan bij Paradisio.

Buffalogirltje: je haalt er net de twee zaken uit die je niet via internet kan reserveren. Stokke laat niet toe om via de site de triptrapstoel te bestellen. Volgens mij kan dat wel telefonisch, wij hebben dat gewoon in de winkel erop laten zetten. Er zijn zo nog een aantal zaken die je beter toch even bekijkt in de winkel zelf hoor, zoals kleedjes. Die veranderen zo snel dat je dat beter in de winkel (enkele weken voor de geboorte) op de lijst kan laten zetten. Je kan die er ook niet meer van halen mocht je ze toch niet willen kopen, wegens seizoensgebonden.

Ik vond en vind het ook heel erg handig dat je de lijst volledig kan leggen via internet.

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 28 juli 2010, 22:00

Wij hebben een gedeelte van de geboortelijst bij Paradisio en een gedeelte bij Dreambaby gelegd.

Wij zijn van beiden heel erg tevreden, maar toch een beetje ontgoocheld in Dreambaby. Het assortiment is er inderdaad minder groot, maar ook niet altijd de goedkoopste! Ik heb vaak gebeld voor dingen die goedkoper waren bij Paradisio, je moet maar eens de prijzen vergelijken op de websites van beide zaken! Waar je wel goed moet op letten is dat bij Paradisio een aantal stukken niet meer in aanmerking komen voor de 10% korting (dat zijn vaak dingen waarbij elke klant de korting krijgt), maar je ziet dat ook op de site als je doorklikt op een product.
Een groot voordeel bij Paradisio is dat je na het afsluiten van je lijst nog 1 jaar lang geniet van je 10% korting (met uitzondering van die dingen die reeds in korting zijn)! Ook op producten die je koopt met je geschenkbon die je krijgt na het afsluiten van de lijst.

En wat betreft de websites van beiden. Op de website van Dreambaby staan heel wat zaken niet vermeld die je in de winkel wel vindt. Bij Paradisio is het net omgekeerd, daar staan soms dingen op die ze in één van de drie winkels hebben, maar niet in elke winkel.

Tot slot: bij Dreambaby ben je niet verplicht van de kleertjes van de geboortelijst op te kopen als ze niet gekozen werden, bij Paradisio wel.

Voila, dat zijn mijn ervaringen. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

buffalogirltje
Berichten: 901
Lid geworden op: 21 juli 2009, 19:51

Bericht door buffalogirltje » 29 juli 2010, 17:55

A ok bedankt voor de hulp, dan ga ik volgende week es langs om de triptrap er te laten bij zetten in de winkel en kijk ik voor kleertjes in september eens

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 30 juli 2010, 9:45

Hier ook niet zo tevreden met Dreambaby omdat ze zo'n klein assortiment hebben. Ventje wou daar absoluut naartoe, ik wou Paradisio, maar nu beseft hij dat we beter Paradisio hadden genomen. Mannen he :roll:

Het is daar inderdaad ook niet altijd goedkoper bij Dreambaby hoor! We hebben veel in Paradisio gekocht en hebben dit aan een veel lagere prijs gekregen!

Zoals JD zegt: bij paradisio ben je wel verplicht de kleertjes te kopen. En op de site staan soms dingen die je in de winkel niet terugvind. Pas op dat kan je dan wel bestellen.

Paradisio heeft wel een heel goede service vind ik. We hadden problemen met de badtafel van quax en ze hebben serieus doorgedramd bij quax dat dit niet normaal was. (ik ga jullie het verhaal besparen :wink:) Nu is het in orde en staat onze badtafel er eindelijk!

Kim wij gaan ook naar die van Aalst en ik kan daar uren in blijven rondwandelen :D

Veronique
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 maart 2009, 14:00

Bericht door Veronique » 30 juli 2010, 10:39

Hallo,

Wij denken eraan om naar Paradisio in Sint-Niklaas te gaan, maar die heeft als nadeel dat je alles zelf moet uitzoeken, terwijl je in andere winkels begeleid wordt en uitleg krijgt.

Heeft iemand misschien een handig excelletje of volledig overzicht van wat de meesten er standaard opzetten?

bedankt he :)

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 30 juli 2010, 10:52

Veronique ik heb begeleiding gehad in paradisio aalst! raar dat ze dit niet in alle paradisio's doen

Cassyke gaan we samen eens shoppen in paradisio :lol:

K'tje
Berichten: 1105
Lid geworden op: 7 april 2008, 15:46

Bericht door K'tje » 30 juli 2010, 10:57

Onze lijst ligt in de derde winkel, namelijk Paradisio Waregem, en daar kan je kiezen of je begeleiding wilt, maar ze raden deze wel heel erg aan bij een eerste kindje... Vrienden van ons deden het alleen en hebben zich dat wel beklaagd achteraf. Tja, ik heb héél veel gehad aan de uitleg over bepaalde dingen hoor. Want er waren veel dingen waar wij totaal niet aan dachten.

Misschien toch nog ff vragen in St. Niklaas?? Is toch een keten hé, dus tzou overal hetzelfde moeten zijn.

Dieke
Berichten: 653
Lid geworden op: 6 juli 2009, 13:02

Bericht door Dieke » 30 juli 2010, 11:19

Mmmm, ik was van plan naar DreamBaby te gaan, maar inderdaad, de winkel was vrij klein, en toen ik er de eerste keer ging (voor de koets), hebben we vrij weinig uitleg gekregen. We hebben zo'n koets gekocht waarbij je van 4 naar 3 wielen kan gaan, nu ja, dat was geen verplichting voor ons, maar zat er wel bij die optie, en ik vroeg aan die dame wat daar nu het nut van zou zijn. Ze antwoordde heel simpel: "wel ja, als je dat verandert, dan heb je 3 wielen ipv 4". Ik moest achteraf wel lachen, want ikzelf, mijn man en ouders hadden allemaal dezelfde reactie: "aaaaaaaah, jaaaaaaa". We hebben het braaf kind dan maar gerust gelaten en onze lach ingehouden totdat we buitenkwamen :D

Maar ik ben dus nu erg benieuwd naar Paradisio... Dit weekend maar eens met het ventje bekijken wat we nu alweer allemaal van zijn zus hebben gekregen, en dan maar eens op afspraak (?) naar Paradisio.

Ben nu echt aan het plannen, hoor. Ventje vindt het soms nog te vroeg, maar ik niet: ik werk nu liever een paar dingetjes af, dan dat ik binnen een paar weken met mijn buikje niets meer zelf kan.

juffie
Berichten: 901
Lid geworden op: 11 mei 2009, 10:10

Bericht door juffie » 1 september 2010, 18:13

Hoi hoi,

Hier zijn we nog eens met een vraag want het begint af te korten hé.
Ik mocht deze week kleding komen kiezen voor op de lijst maar ik geraakte er niet uit welke maat ik nu moest nemen voor de winterkleding.

De eerste kleedjes 56 heb ik er niet opgezet omdat we daar zelf al veel van gekocht hadden en onze lijst ligt in een boetiek die alleen dure merken verkoopt voor kleding dus dat vind ik echt wel gek voor de eerste maand.

Ik moet 20 oktober bevallen dus heb ik 2 tenues in maat 62 gekozen en 1 ensemble in maat 68 maar nu ben ik bang dat ze die 68 niet gaat kunnen aandoen want dat het misschien al zomer is tegen dat ze daar in past momenteel is onze baby nogal aan de kleine kant.

Heeft iemand ervaring met deze maten en de andere zwangeren welke maten nemen jullie?

Ik zet er zowiezo niet veel kleedjes op want ik vind het er nogal duur en voor de kleding is er een aankoopverplichting achteraf.

Grtjs
juffie

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten