Op de geboortelijst...

Plaats reactie
cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 16 september 2010, 11:25

als poef vind ik hem inderdaad heel goed. Hij staat nu op zijn kamertje en als onze oudste onze jongen een verhaaltje voorleest zit ze altijd op die poef naast zijn bed.
Om hem zelf als poef te gebruiken is hij nog te klein;
Waar hij wel al zelf heel flink inzit is in die kleine zeteltjes met armleuning ( genre bumba, winnie the pooh) Heb hier eentje nieuwe bekleding mogen laten maken want hij had er diarree in gehad en was gelekt.

cinne

juffie
Berichten: 901
Lid geworden op: 11 mei 2009, 10:10

Bericht door juffie » 16 september 2010, 11:30

Mijn vriendin heeft hem voor haar dochter als kleine baby veel gebruikt, daarna meer het relaxje en ze hoopt hem binnen een jaar terug te gebruiken.

Ik heb hem oook op de lijst gezet ik vind het zoiets schattig hé.
Maar ja een beetje duur dat is waar hopelijk krijgen we hem cadeau.

Grtjs
juffie

buffalogirltje
Berichten: 901
Lid geworden op: 21 juli 2009, 19:51

Bericht door buffalogirltje » 17 september 2010, 18:29

Ik heb een Doomoo 2e hands gekocht via t net voor 50 euro, dus ongeveer de helft vd prijs en hij ziet er als nieuw uit. Vind da wel mooi, maar we hebben ook een relax. Denk vlak na de geboorte op de Doomoo en een beetje alter dan in beiden? Zie wel he

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 22 september 2010, 8:58

Hallo

Ik wou graag weten in welke winkels jullie allemaal een geboortelijst kan leggen. En waarom jullie de winkel gekozen hebben (prijs - aanbod - ligging - ...).

Bedankt!

Elke2
Berichten: 409
Lid geworden op: 11 juli 2010, 21:46

Bericht door Elke2 » 22 september 2010, 9:51

@sterretje: wij hadden onze geboortelijst in dreambaby liggen omdat die echt vlak bij het uz ligt (ben daar bevallen).
Voor sommige dingen vond ik het wel niet zo handig.. Dingen die gereserveerd waren maar waarvan het geld nog niet aangekomen was kregen we niet mee. Waren dan soms dingen die we echt direct nodig hadden en dan moesten we die toch zelf kopen (kregen dan een cadeaubon in ruil maar toch). Da's wel meer bij een eerste kindje natuurlijk..
Heb ook wel paar keer van andere mensen gehoord dat ze dingen van de lijst wouden gaan afhalen maar dat niet alles echt in de winkel zelf aanwezig was en ze er dus toch nog op moesten wachten..

cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 22 september 2010, 10:11

Sterretje, wij hadden onze lijstjes eerst bij babycars in Antwerpen en dan bij Coccinella in AAlst.
Bij nummertje 2 en 3 hadden we natuurlijk niet zo veel meer nodig en grote voordeel was ook dat men op internet alles kon zien en ook kon bestellen.

Persoonlijk ga ik ook heel veel in paradisio bij aalst maar vond het niet zo leuk dat je daar voor geboortelijst alles zelf in kar moest leggen. En bij Coccinella was het aanbod ook groter en kon ik ook voor de oudste mee kleedjes op de lijst zetten wat ik door het grotze verschil bij paradisio niet kon.

cinne

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 22 september 2010, 10:18

Dank je cinne

Denk je dat mensen speciaal naar de winkel rijden, ook al ligt hij niet in de buurt van je woonplaats?
Bij ons nogal wat mensen die niet graag over internet bestellen... :roll: Tja, die kn altijd een envelopje geven dan ;)

cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 22 september 2010, 10:33

Sterretje,

toen onze lijst in Antwerpen lag, was er bijna niemand die naar Antwerpen gereden heeft. Kan ik ook begrijpen. De reden dat we toen voor die winkel kozen was omdat ik toen ik daar het kamertje bestelde een stofje voor bekleding gezien had die ik heel mooi vond. De stof was van Caramella maar werd exclusief door die winkel verdeeld. En vermits mijn man van westvlaanderen is en wij van oostvlaanderen was het toch al kiezen tussen een van de twee plaatsen dus dan maar gegaan voor de mooie stof in antwerpen.
Dat was nof pre-internet tijdperk. Heel veel werd over de telefoon besteld.

Bij ons tweede koos ik voor Coccinella in onze woonplaats met nog een klein lijstje bij Filou in brugge. De bruggelingen kochten ofwel bij Filou ofwel gaven ze geld. Mensen uit de streek van aalst gingen naar coccinella maar er waren er ook die er een daguitstap brugge van maakten en daar iets kochten.

Bij ons derde klein lijstje in Coccinella met pamperrekening. 80% stortte op rekening of gaf bon bij coccinella ( waren ofwel kleine cadeautjes ofwel dure stukken op lijst, de rest had ik natuurlijk)

Ik zou gaan voor een winkel waar jij je gedacht vindt en hopelijk heeft die goede internetmogelijkheden ( als mensen effectief een cadeautje geven, willen ze weten wat ze gegeven hebben dus met foto's op internet).

heel veel plezier

cinne

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 22 september 2010, 11:38

Wij waren tevreden van dreambaby. Redelijk van prijs (hoewel eigenlijk nog te duur als je vergelijkt met Ikea en Hema enzo) en je krijgt dan nog eens extra korting.
Bestellen via internet willen de meeste mensen meestal wel doen als ze met een gewone overschrijving kunnen betalen en niet met de Visakaart.

jufnel
Berichten: 1052
Lid geworden op: 21 maart 2009, 22:59

Bericht door jufnel » 22 september 2010, 13:37

Onze lijst ligt in een boetiek waarvan we de eigenaars kennen http://www.bo-en-co.be/

Dacht aanvankelijk wel "oei, dat zal wel duurder zijn dan de gewone ketens" maar heb eens prijzen vergeleken met de cataloog van Baby2000 en dan is de boetiek op veel dingen zelfs een paar euro goedkoper!

Ik wilde een winkel die dicht bij huis was omdat als er mensen via internet bestellen en we moeten 't zelf gaan afhalen dan heb ik geen zin om een heel eind te rijden.

Bovendien is de service opperbest! Lijst leggen gebeurt na de openingsuren. Jijzelf zit hele tijd in een comfortabel zeteltje met drank en koekjes en de verkoopster/eigenares laat alles zien. Dingen die ze niet in huis heeft kan ze laten zien op internet of in een cataloog. Bijv overtrekhoes maxi cosi heeft ze in blauw en rood liggen, maar als je een ander kleurtje wil kan je dan op internet kijken welke kleurtjes er nog zijn.
TripTrap verkoopt ze niet maar omdat ik er toch één wilde heeft ze die dan speciaal voor ons besteld. Uiteraard heb je dan wel aankoopverplichting op de spullen die ze speciaal voor jou moet bestellen.
Ik vond die persoonlijke benadering héél aangenaam!

buffalogirltje
Berichten: 901
Lid geworden op: 21 juli 2009, 19:51

Bericht door buffalogirltje » 22 september 2010, 20:44

Ook wij hebben vr Dreambaby gekozen. Tot nut oe ben ik tevreden, we zijn eerst naar een infoavond geweest. Je kon dan alles zelf kiezen en inladen, maar wij hebben het achteraf via internet samengesteld.
Er staan sommige dingen niet op t net, zoals de triptrap v Stokke en dat moesten we dan toch nog gaan zeggen dat we die er ook op wouden, maar voor de rest alles ok. Ik ben natuurlijk nog niet bevallen...

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 22 september 2010, 21:17

Wij hebben de lijst gedeeltelijk bij Dreambaby en gedeeltelijk bij Paradisio Aalst gelegd. Prijs van Paradisio is vaak goedkoper dan Dreambaby, maar die laatste paste dan wel zijn prijs aan.

Paradisio had voor sommige dingen meer/leukere keuze.

Voordeel van Paradisio is dat je na het afsluiten van je lijst nog een jaar lang 10% krijgt op je aankopen en dus ook op de aankopen die je doet met je aankoopbon die je krijgt (10% op gekochte producten).

Als je prijzen Dreambaby/Paradisio vergelijkt moet je wel opletten, want een aantal dingen komen NIET in aanmerking voor je 10% korting. Op het eerste zicht lijkt de prijs dus gelijk, maar achteraf krijg je dus geen 10% en blijkt Dreambaby dan toch goedkoper te zijn.

Voor een tweede lijstje zou ik waarschijnlijk Paradio kiezen, wegens meer keuze. Nadeel van Paradisio is ook dat je voor kleertjes een aankoopverplichting hebt.

cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 23 september 2010, 8:20

Die 10% korting een jaar lang hadden wij bij Coccinella ook. Trouwens je kan daar ook werken met de kortingskaart van Gezinsbond. zo heb ik op mijn bloom stoel die niet op lijst stond eerst 10 % kortring gekregen en dan 60 € betaald met mijn waarde van mijn gezinsbondkaart.

cinne

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 23 september 2010, 8:33

Ik vond net bij Paradisio op de duur het aanbod 'beperkt'... die 10% korting krijg je in de vorm ve waardebon.
Krijg je dat bij Dreamland niet, zo een korting?

'k ben er nog niet echt met bezig, maar ik denk wel om een lijst te leggen. 'k heb sowieso nog enkele dingen (nieuw) nodig voor baby2 en als mensen geld geven, komt dat op een spaarrekening terecht en daar halen wij dt toch niet af, wat betekent dat je nog alles zelf mag financieren....

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 23 september 2010, 9:12

Sterretje,

Wij hebben geen geboortelijst gedaan hé. Dat weet je hé. En ik zou het opnieuw doen. Ik heb alles laten storten op MIJN rekening. Nadien beslis je nog hoeveel je "schenkt" aan je baby. Wij hebben bijv nu onlangs een rekening geopend voor Adie en daarop een bedrag gestort.

Mijn neef had wel een lijst bij Dreambaby en ik weet dat ze een bon kregen van 10% vh bedrag dat gespendeerd werd aan de geboortelijst en ze daarmee dus nog iets konden kopen.

Liefs,

Bokje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten