zwanger in bonheiden/imelda

Mona Lisa
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 augustus 2009, 13:21

Bericht door Mona Lisa » 1 september 2010, 15:02

hihi, ja, wij hebben al een idee van wat het gaat worden. :lol:

Ik hoop dat ze bij jou ook al iets gaat kunnen zeggen. Natuurlijk 100 ten 100 zeker is het nu nog niet. Maar pak dat we voor 80% zekerheid hebben :D

molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Bericht door molly27 » 1 september 2010, 16:46

ooh super seg! wist echt niet dat dat al kon! Gaan jullie het geslacht vertellen of liever niet? Wij gaan het geslacht vertellen maar de naam niet :)
oh nu vind ik het helemaal spannend! Jammer dat mijn ventje er niet gaat bijzijn.

groetjes

Mona Lisa
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 augustus 2009, 13:21

Bericht door Mona Lisa » 1 september 2010, 17:08

we gaan het geslacht vertellen, maar wachten nog even op de 16 weken echo. Als ze dan hetzelfde geslacht zeggen, dan vertellen we het. Maar de naam houden we inderdaad ook nog verborgen. Anders is er geen verrassingseffect meer.

het is dan wel onder voorbehoud hé, dat geslacht. bij een vriendin van mij hadden ze het op 12 weken ook al gezien en toen zaten ze wel juist.

Voor ons aftellen naar 27/09 voor de 16 weken echo :D

Niet elke gyn kijkt er op 12 weken al naar. Ik ken vrouwen die bv. bij dr. Bosteels in behandeling zijn en hij besteed geen aandacht aan het geslacht op 12 weken.
hangt waarschijnlijk van dr. tot dr. af.

molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Bericht door molly27 » 2 september 2010, 9:19

hey ML,

kom dan ook zeker hier vertellen wat het geslacht is hé :) dat zal ik ook zeker doen!
Ik vind het toch belangrijk dat de gynae is tussen de beentjes kijkt, is toch normaal dat je dat wil weten, dan kan je al wat verder met de voorbereidingen enz.
ja dat Dr B daar niet naar kijkt, daar verschiet ik niet van, toch ne speciale vent hé :wink: Blij dat ik bij Dr P zit, voel me echt goed bij haar en ze leeft echt mee. Ze was oprecht blij, ze zei zelfs dat ze als ze mensen beter leert kennen ze echt kan meeleven, vond dat wel heel lief!

Allé nog 5 dagen te gaan, woohoo

Mona Lisa
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 augustus 2009, 13:21

Bericht door Mona Lisa » 2 september 2010, 11:56

ja, ik kom het ZEKER vertellen!

Dit weekend rijden we naar een aantal babywinkels om ideeën op te doen voor de kinderkamer. Wij gaan de meubels op maat laten maken, maar moeten natuurlijk wel eerst inspiratie hebben.

Volgende week heb ik al afspraken om 2 creches te bezoeken.

Ik ga veel te weinig tijd hebben precies :D Het is allemaal zo leuk om te doen!

Misschien dit weekend ook al eens met mijn man bekijken welk genre van kaartjes we mooi vinden.

molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Bericht door molly27 » 2 september 2010, 15:15

wij zijn deze week al eens naar een onthaalmoeder geweest en viel wel mee. het 'nadeel' is dat het een klein kwartiertje rijden is. Misschien niet zo veel maar 's morgens met een kleine spruit is elke 5 min meegenomen denk ik. volgende week hebben we nog een gesprek met een mini-crèche op 2 min van de deur dus ik hoop dat het daar goed gaat meevallen.

goh ja het kamertje enz, daar verschillen ik en mijn man in. ik wil gewoon een kamertje van ikea met leuke extra spulletjes en een leuk kleurtje tegen de muur, hij wil een kamertje uit een kinderwinkel, ik vind dat echt wel duur! Volgens hem is dit schandalig omdat we voor onze spullen ook niet naar de prijs kijken, och weet het niet.
Wij beginnen volgend jaar ook te bouwen en ik koop dan liever een kamertje waar ze langer mee kan doen. Ach we zien wel!

Ik heb zelfs al een ideetje voor de doopsuiker. Heb het vorig jaar in de winkel zien staan waar we onze huwelijksuitnodigingen hebben laten ontwerpen. Rond de 15 weken neem is contact op met de winkel om te kijken of het nog beschikbaar is :D

Leuk hé zo al die voorbereidingen, daar heb ik zoveel jaren naar uit gekeken!

VickskeL
Berichten: 533
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 17:39

Bericht door VickskeL » 2 september 2010, 16:07

In november ben ik gestart met een IVF poging bij Dr. Pelckmans en bij ons was het direct prijs :D

Ons kindje is uitgerekend voor 30 augustus en is het geduld van de mama en papa dus nog eventjes op de proef aan het stellen.

In verband met de infoavond borstvoeding. Wij zijn daar naartoe geweest en het is zeker een aanrader. Ze hebben dat in Bonheiden enorm goed aangepakt en je krijgt interessante lectuur mee die je achteraf kan helpen.

Ook de rondleiding in het ziekenhuis zelf was heel interessant. Dit is inderdaad niet begeleid maar je mag zelf rondlopen en de kraamafdeling wat ontdekken. In bepaalde ruimtes zitten er dan vroedvrouwen die al je vragen kunnen beantwoorden. Ook de mensen van Kind & gezin zijn aanwezig.

@Mona Lisa:
Wauw, wat een verhaal! Ik ben echt blij voor jullie dat het gelukt is en dat jullie ook je eerste spruit verwachten.

Groetjes
Vicky

Mona Lisa
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 augustus 2009, 13:21

Bericht door Mona Lisa » 2 september 2010, 16:45

@Molly, ik vind het ook machtig dat we na al die jaren eindelijk aan de voorbereidingen kunnen beginnen.
Voor de kinderkamer zijn we echt op zoek naar een klassieke inrichting, Engelse stijl, niks moderns. We nemen dan een foto en laten het op maat maken.
Dat is dan dikwijls maar de helft van de prijs dan ze in de winkel vragen. Want dat is soms echt schandalig. Bovendien maken die schrijnwerkers voornamelijk meubels voor meubelwinkels, dus qua kwaliteit moeten we zeker niet inleveren.

Dan de schilder regelen, want wil een deel laten schilderen en een deel behangen met een speciaal motiefke ofzo ... :-)

Zo veel plannen ....

Wij hebben 3 jaar geleden gebouwd en dus gaan we direct voor de juiste meubels. Als je nog moet bouwen, dan moet je al wat inspelen op hoe groot de kinderkamer dan gaat zijn enzo.

Van doopsuiker heb ik nog geen flauw idee eigenlijk. Van geboortekaartjes enigszins.

De creches zijn beide op max 5 min, dus ideaal en in 1 was er normaal zeker plaats vanaf juni 2011. tja, wij wonen dan ook in de boerenbuiten en niet in een grootstad. Wel handig :)

@vickskeL: leuk dat het bij jullie voor de 1ste keer al direct de goede keer was. Maar iemand stapt niet vanaf maand 1 naar een fertiliteitsarts, dus je zal ook wel even wat moeten doorstaan hebben.

De zenuwen kunnen al beginnen te spelen ... het is dus voor elk moment. Spannend! laat ons weten hoe het verlopen is en wat het geworden is.

die rondleiding ga ik zeker doen. Misschien dat toch nog eens nadenken over de infoavond rond borstvoeding.

succes hé ... je wordt elk moment mama, spannend!

cartouche
Berichten: 5
Lid geworden op: 2 maart 2010, 9:51

Bericht door cartouche » 2 september 2010, 17:07

Hallo allemaal,

Ik kom me ook aansluiten, ben uitgerekend voor 26 april.

Zal eventjes mijn verhaal doen. Heb wel niet zo een lange lijdensweg moeten ondergaan als jullie.
Ben in december 2007 reeds mama geworden van een flinke zoon, gaat sinds gisteren naar school. Hij is er gewoon spontaan gekomen.
Vorig jaar in mei zijn we gestart voor een broertje/zusje. Vanaf december kreeg ik echter geen maandstonden meer en werd en PCO vastgesteld. Ben dan in mei gestart met duphaston om de maandstonden op te wekken en nadien start met clomid en pregnyl.En kijk, reeds de tweede ronde ben ik al zwanger. Heb maandag mijn HCG laten bepalen en was 17000 en nadien contact opgenomen met Dr. P. Mocht dinsdag al langsgaan voor een echo en kijk reeds een hartje dat klopt op 6weken. Super gewoon. Dr. P. was idd heel vriendelijk en superblij. Heb haar ook bedankt voor de hulp. Binnen 3 weken ga ik bij Dr. Lannoey voor een nieuwe echo (is mijn vaste gynaecoloog).
Het doet wel raar terug opnieuw zwanger zijn, heb er ook meer last van (misselijk en zure oprispingen). tevens begin ik maandag op mijn nieuw werk, kan ik daar al onmiddellijk melden dat ik zwanger ben. Hopelijk reageren ze positief. Ben blij dat de tweede helft van 2010 goed nieuws brengt, eerst was er de diagnose van PCO en in maart is mijn papa plots overleden op 60 jarige leeftijd.

Ik wens jullie allemaal een voorspoedige zwangerschap toe.

Groetjes Karo

Mona Lisa
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 augustus 2009, 13:21

Bericht door Mona Lisa » 2 september 2010, 17:26

welkom in dit leuke topic!

of je nu een lange of korte weg hebt afgelegd, maakt niet uit. we kunnen hier gezellig kletsen en samen dromen naar de geboorte toe en alles wat erbij hoort.

alvast een dikke proficiat!

hopelijk krijg je niet te veel kwaaltjes erbij. Bij mij was de misselijkheid pas op 8.5 week gestart. Maar duurt nu nog steeds, gelukkig beperkt het zich tot de ochtend.

Jullie hebben dan ook weer mooie vooruitzichten! leuk!

molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Bericht door molly27 » 2 september 2010, 17:28

@vicky: super spannend seg! goh het kan dus voor elk moment zijn, duimpjes staan omhoog en zoals ML al zei, kom zeker vertellen hoe alles verlopen is! kijk er naar uit.
@cartouche: misschien was je lijdensweg niet zo lang als de onze dat wil niet zeggen dat het verdriet kleinder is. Je weet nooit dat het zo snel raak is hé. Super dat je in ons clubje zit :)
Ik ben ook nog maar net op mijn nieuw werk begonnen, was 7 weken ver als ik daar gestart ben. Na de echo van maandag ga ik het daar ook vertellen, ben dan 11 weken.Ik heb trouwens ook PCO.
@ML: mag ik vragen van welke omgeving je bent? Wij zoeken een onthaalouder in weerde/zemst, ook een boeregat maar toch moeilijk om iets te vinden. het snelste is jan 2012, dan is onze spruit al 10 maanden. mijn mama zal de maanden daartussen opvangen. Schandalig hé dat je vroeger niets kan vinden.
Engelse stijl, super, wij zo ook ni zo voor de moderne dingen. Je mag mij zeker laten weten waar je de meubeltjes laat maken, dan kan ik misschien nog tot een compromis komen met mijn ventje :D

molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Bericht door molly27 » 2 september 2010, 17:30

misschien moeten we ons eigen lijstje maken :D

Molly, 27jaar, uitgerekend op 29 maart 2011, volgende echo op 6/9.

Mona Lisa
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 augustus 2009, 13:21

Bericht door Mona Lisa » 3 september 2010, 9:26

molly, ik ben van de kempen, woon tussen Aarschot en Westerlo.

Dus voor kinderopvang net iets te ver voor jullie.

De meubels gaan wij normaal in Heist-op-den-Berg laten maken. Ken je De Loods?
Het is een soort van hangaar/loodsgebouw waarin zij veel zelfgemaakt, maar ook andere meubels verkopen. Je kan bij hen gewoon een offerte laten maken voor meubels op maat. Ze zijn gevestigd in het centrum van Heist-o-d-Berg.

goed idee dat lijstje:

Molly, 27jaar, uitgerekend op 29 maart 2011, volgende echo op 6/9.
Mona Lisa, 26 jaar, uitgerekend op 13-14 maart 2011, volgende echo op 27/09.

molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Bericht door molly27 » 3 september 2010, 11:54

hey ML, nee dat ken ik niet maar ga er zeker eens kijken, maken ze ook keukens denk je? Na de vakantie springen we er zeker eens binnen. Bedankt voor de tip!

Ja de kempen is wel een stukje te ver, is Imelda dan ook niet erg ver voor jullie?

groetjes

Mona Lisa
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 augustus 2009, 13:21

Bericht door Mona Lisa » 7 september 2010, 13:41

ze maken voornamelijk meubels (kasten, tafels en stoelen), badkamermeubels ook ... maar keukens, dat weet ik eigenlijk niet.

imelda is voor ons ongeveer 30 min rijden, dus dat valt wel mee hoor.

Ik kijk al zo uit naar 27/09 hé, voor die volgende echo. wil onze spruit graag nog eens zien en weten dat alles nog ok is.

hoe was jouw echo gisteren? alles goed verlopen?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten