zwanger in bonheiden/imelda

Plaats reactie
Mona Lisa
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 augustus 2009, 13:21

Bericht door Mona Lisa » 30 september 2010, 10:54

onze checklist van belangrijke zaken begint te verkleinen :D :

vastleggen crèche: OK
Aanpassing werkritme/-uren: OK
schilder vastleggen: OK

to do:

bestelling meubels: dit weekend
leggen geboortelijst: november
geboortekaartjes: WIP
suikerbonen

Zijn er nog essentiële zaken die ik over het hoofd zie?
Ik ben al volop aan het plannen geslagen. normaal ben ik daar nogal nonchalant in, maar nu kan alles niet snel genoeg in orde zijn :D

molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Bericht door molly27 » 30 september 2010, 11:43

hey Ml, super dat je al zo aan het plannen geslagen bent! Moet super tof zijn, kijk er zo naar uit!
Goh dingen waar ik nog aan denk: eventueel lessen die je wil gaan volgen. Ik heb er al een aantal opgezocht en ik denk wel dat ik dat ga doen. Amaai de downtest was bij jullie ook super! Laat al dat roze maar komen hé :D

Ik ben gisteren naar de longarts moeten gaan en ze hebben foto's moeten nemen van mijn longen, nu voel ik mij hier dus echt slecht bij hé! Ik had wel een loden schort aan rond mijn buik maar toch, pff. De angst dat er iets met ons garnaaltje gebeurt blijft toch hoor, bij mij is het zorgen maken niet afgenomen na de 12 weken. Denk er zelfs aan om een angelsound te kopen, iets waar ik altijd tegen was, en nu wil ik em graag om mij gerust te voelen, stom hé.
Ik hoop ook dat Dr P er bij de bevalling kan bijzijn maar dat heb je nooit in de hand hé, brr als ik daar al aan denk dat krijg ik rillingen :lol:

Mijn volgende afspraak bij dr P is op 18-19 weken en bij dr vdCruyse op 21 weken, lijkt nog zo lang!Afzien :D

groetjes

Mona Lisa
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 augustus 2009, 13:21

Bericht door Mona Lisa » 4 oktober 2010, 9:40

een nieuwe mijlpaal :-)
Sinds zaterdag is mijn ochtendmisselijkheid met hokuspokus pats verdwenen.
Gelukkig voel ik onze schat sinds een dikke week elke dag wat bewegen. Dus dat is een plaats vervangende geruststelling.
Had wel niet verwacht dat die misselijkheid zo plots kon verdwijnen. Maar nu ik haar voel wiebelen, vind ik het niet zo erg :D

We hebben de afgelopen weekends heel wat babywinkels bezocht en eindelijk een kinderwagen naar onze zin gevonden. Binnenkort dan maar overgaan tot de aankoop.

Wat cursussen betreft. eerst had ik gedacht om zwangerschapsyoga te doen. Maar denk dat ik het maar ga houden op prenatale kiné.In de loop van november zal ik stilaan met de lessen eens gaan starten. Zo moet ik ze niet allemaal in een heel korte tijd overwerken.
welke cursussen zou jij nog doen?

Molly, ik heb in het begin ook getwijfeld om zo'n angelsound te kopen. Maar heb er vanaf gezien ... ik ga toch freaken als ik de hartslag niet vind en ik ben al zo'n onhandig mens. Wacht nog even en dan voel je jullie spruit bewegen. Dat is meer dan een geruststelling hoor.
Ik zou dan eerder beroep doen op een vroedvrouw (wordt terugbetaald) die kennen het om met zulk toestel te werken.

Hoe ver ben je nu juist? Ik voelde ons poppemie op 15w5d.

molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Bericht door molly27 » 5 oktober 2010, 12:27

hey ML,

ik ben vandaag juist 15 weken en heb ook plots nieuwe kwaaltjes, hevigere bandenpijn,enorm het zuur als ik mij neerleg, plassen és nachts, krampen in mijn benen. Ergens wel leuk (buiten het zuur dan) want heb zo het gevoel dat het daar binnen wel goed zit! ik kijk ook al enorm uit naar die plofjes en stampjes, man dat moet speciaal zijn! Ben jaloers :wink:

Goh ik heb het gevoel dat jij al zo ver staat in de voorbereidingen, ik krijg stress. mijn ventje maar laten weten dat ik vanaf nu elke weekend iets voor de baby wil doen.
Vrijdag ga ik naar 'het land van ooit' om te kijken of ik daar evenuteel de geboortelijst wil leggen. Dit weekend gaan we naar Babydump eens kijken en zondag gaan we kijken voor verf en ideetjes opdoen voor de kleuren van de kinderkamer. Die verf moet bestelt worden dus daar moeten we snel mee zijn als we binnen een week of 3 willen schilderen. als het weer goed is gaan we ook eens langs in heist. Het weekend erna gaan we naar de babybeurs in leuven en het weekend daarna gaan we de babykamer opruimen en klaarmaken om te schilderen.

We hebben beslist om een kleur te nemen voor een jongen en meisje (waarschijnlijk een bruinige kleur)en dan nog even wachten met de kleur die dan specifiek is voor een jongen of meisje. Dan kunen we toch al beginnen want we weten het geslacht maar pas binnen 5 weken, kan niet zolang meer wachten :D
(ik denk trouwens dat het een jongen gaat zijn, maar ja je bent nooit zeker hé)

ivm de buggy, wij hebben 3 opties die we bij babydump gaan bekijken nl bugaboo (mijn favoriet, Joolz of de quinny buzz 4. ook denk ik aan de stokke maar ik vond dat altijd lelijk en nu vind ik em ineens heel mooi!Vreemd dus en daarom ben ik er niet zeker van. Welke zou jij willen kopen?

Mona Lisa
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 augustus 2009, 13:21

Bericht door Mona Lisa » 5 oktober 2010, 12:56

die bandenpijn is bij mij sinds mijn 15 weken ook komen opzetten. Dus dat is heel normaal. Plus in het weekend zijn wij dus van hier naar daar aan het rijden en 's avonds ga ik kapot van de rugpijn.
Moet dus goed zien dat ik het wat rustiger aan ga doen.

Ik ben vooral veel bezig met het voorbereiden van de voorbereidingen :-) nog niet zoveel concreet geregeld hoor.
Leuk dat jullie al op korte termijn kunnen starten met schilderen enzo.
Onze schilder ligt vast voor november. Dus nog even wachten.

wij gaan ook naar de babybeurs in leuven :-)

ivm de buggy. Wij gaan niet naar babydump, maar zijn naar babypark geweest (utrecht) (hebben ook een online shop). Bij vergelijking leek deze nog goedkoper dan babydump.
Ik ga voor een JOOLZ. Mijn besluit is genomen :-)

Stokke vond ik vroeger ook lelijk, maar nu ça va. 1 type springt er voor mij uit: http://www.stokke.com/nl-be/stroller/ac ... r-kit.aspx
Maar dat is alleen een optie als het een winterkindje was geweest.

bugaboo vind ik persoonlijk heel laag. heb liever dat het kindje wat hoger ligt/zit.

al vanaf dag 1 heb ik gezegd dat ik denk dat het een meisje ging zijn ... en mijn moederinstinct heeft me niet in de steek gelaten ... dus dan zal het wel een jongetje zijn :-)

Ilse_1977
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 mei 2010, 14:16

Bericht door Ilse_1977 » 5 oktober 2010, 15:17

Hey Molly, Hey Mona Lisa, Sorry dat ik mij hier even kom moeien, maar ik had gelezen dat jullie ook van Bonheiden komen. Allé wij wonen in Putte bij Mechelen, en ik ga in Duffel bevallen. Maar de ICSI behandelingen hebben wij in Leuven laten doen, enkel de pick up en de TP. Voor bloed en follikelmetingen kon ik gelukkig terecht in Duffel. Nu zijn we vandaag 15 weken zwanger!!

Molly, ik achtervolg jou een beetje, maar ik las dat je ook naar het "Land van Ooit" ga kijken om een geboortelijst. Ik ben van plan om in November eens naar daar te rijden. Echt een ferme winkel, ik ken die winkel toen die nog in Boom gevestigd was. Nu is die in Kontich.

En bij mij is de bandenpijn vandaag in alle hevigheid losgebarsten. Maar dit is dus normaal blijkbaar.

Gaan jullie het babytje wegdoen naar een creche of naar een onthaalmoeder?
In Peulis/Bonheiden is er een leuke creche " het Speelhoekje". Ik heb daar al een afspraak gemaakt om eens een kijkje te gaan nemen.

Grtjes,

Ilse

Isolde
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 maart 2009, 12:09

Bericht door Isolde » 5 oktober 2010, 15:26

Hoi allemaal,

Ik durf toch al even hier iets neer te pennen, na 2 ICSI pogingen op het ICSI TOPIC te schrijven. Ik ben nog maar heel pril zwanger. Ik zit nu in week vijf en ben uitgerekend voor 4 juni. Ik ben wel zo voorzichtig dat ik amper durf uit te spreken dat ik zwanger ben. Na de eerste poging heb ik de dag na mijn positieve BN mijn maandstonden gekregen. Dat was een zware dobber.

Toch hoop ik stilletje maar zeker meer te kunnen geloven in deze zwangerschap. Ik doe bijna elke dag een test, I know, this is to much maar toch ik heb echt dat tastbaar bewijs nodig. Zeker omdat ik buiten gevoelige borsten geen symptomen heb. Ik weet met mijn verstand dat het idd wel kan dat je een hele zwangerschap niet misselijk bent maar toch, mijn hart voelt daar anders over en ziet al die symptomen als een teken van...

Ik heb nu vrijdag opnieuw BN HCG meting en hoop op een mooie stijging.

Ik heb met mijn Gyn in Bonheiden al een afsrpaak op 26 oktober gepland en hoop natuurlijk dat daartegen alles nog goed zit.

Veel succes aan allen,

Lieve groetjes,
Isolde X

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 5 oktober 2010, 15:32

isolde!!!
proficiat!
ik pas hier helemaal niet op dit toppic, maar ik ben op zoek naar lotgenootjes.
ben ook pas zwanger, 5w4d vandaag.
vrijdag echo om te zien of vruchtzakje goed zit.
heb ook de neiging om elke dag een test te doen (maar houd me in) want ik voel ook NIETS, behalve af en toe een steekje in buik of borsten.
ik ben doodsbang en durf met moeite genieten.
maar toch ook blij: we zitten al ver, we hebben echt veel kans dat het goed blijft gaan. zolang er geen bloed is, is er hoop.
schrijf je anders mee op het ex-ivf/icsi-clubje?

liefs en nog es dikke proficiat
(ik merkte zelf dat ik door de felicitaties meer en meer begon te beseffen dat het écht is, want zelf geloof ik er nog steeds geen snars van :wink: )

Isolde
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 maart 2009, 12:09

Bericht door Isolde » 5 oktober 2010, 15:36

L*** oooo wat fijn!!! Ik was ook op zoek naar lotgenootjes. Amai, dan zijn we gewoon gelijk zwanger meid want ik ben ook 5 weken en enkele dagen! Super zeg. Gelukzak dat jij al een echo hebt vrijdag, die van mij zal waarschijnlijk volgende week zijn. Ik schrijf dan ook mee op het ex ICSI clubje. Tot daar dan hé.

Het is zo leuk om je zo terug virtueel tegen te komen. Geweldig. XXXXX

Mona Lisa
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 augustus 2009, 13:21

Bericht door Mona Lisa » 5 oktober 2010, 16:38

dames, jullie schrik kennen we allemaal hoor. Ik heb het woord "zwanger" geen enkele keer uitgesproken in mijn eerste 12 weken. Ik was echt doodsbang dat het alsnog mis zou gaan. Zeker omdat het bij mij al eens was misgegaan.

Maar kijk ... ik ben nu 17 weken en loop al met een mooi buikje rond. Super fier ben ik erop.
Het enige wat je kan doen is "er vertrouwen in hebben". Klinkt weinig hulpvaardig, maar spijtig genoeg het enige wat je kan doen. Buiten jezelf natuurlijk heel goed verzorgen en heel goed in de watten leggen.

Ik begrijp ook wat de ongerustheid over het uitblijven van de symptomen. Maar geen paniek ... they will come :D

Als ik ongeveer 6 weken was, begon stilaan de vermoeidheid. Die piekte echt rond week 8. Vanaf week 10 is die stilaan wat weggeebt, maar helemaal gaat die niet meer weg.
Vanaf 6 à 7 weken begon de honger ook toe te slaan.
Ik was een dikke 8 weken ver vooraleer ik de eerste ochtend boven de pot hing. heb dat altijd met veel plezier gedaan.

Sinds dit weekend is de ochtendmisselijkheid weg. Maar ik voel onze spruit sinds kort ook, dus dat is dan nu mijn geruststelling.

Jullie komen er wel dames! het gaat allemaal goed lopen! Alvast een dikke proficiat Isolde, L***, en ook ilse natuurlijk

Ilse, ik woon op 30 min rijden van bonheiden, dus ik heb in mijn eigen gemeente een crèche vastgelegd. Vandaag gaan we het contractje halen si. Dus dan is alles officieel in kannen en kruiken.

goede tip van "het land van ooit". het is wel een eindje rijden voor mij, maar aangezien ik verslaafd ben aan het bezoeken van babywinkels, denk ik wel om er eens een kijkje gaan te nemen.
We zijn zelfs al tot in utrecht gereden, dus kontich zal er dan ook nog wel afkunnen :D

molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Bericht door molly27 » 5 oktober 2010, 18:48

hey ladies,

Vind het super dat dit groepjes altijd maar groter aan het worden is :)

@ML: hihi grappig dat we zowat dezelfde smaak hebben. Mijne man zegt ook altijd dat de bugaboo te laag is maar heb er al zoveel goede dingen over vernomen. Goh ik weet het niet, ga ze alledrie is uittesten de zaterdag! het land van ooit schijnt super te zijn, een vriendin had hare lijst daar ook liggen en die zei dat alles daar super was. De pakjes werden ook zo mooi ingepakt en ik vind da wel belangrijk, kan mij daar enorm aan ergeren als ze da in de winkel niet goed doen :oops: ik ben een klein controlefreakske
Aha dan moeten we op de beurs misschien een roos op onze trui spelden :D
Ja het schilderen gaat wel vlot gaan, mijn ventje kan da redelijk goed, hij is absoluut niet handig maar dat lukt heel erg goed, dus daar sparen we wel iets mee uit. Ik dacht ook altijd dat het een miesje ging zijn (mijn ma en zus zijn er ook helemaal zeker van dat het een meisje is) en nu denk ik ineens ne jongen, stom hé. Gewoon afwachten zeker...

@ilse: volg mij maar hoor, geen probleem, schrijf hier maar lekker mee. ah jij gaat in Duffel, neen niet mijn favo ziekenhuis, al teveel mee meegemaakt. Zelf woon ik in Mechelen. Binnenkort beginnen we te bouwen in Weerde, de mini-creche is ook daar gelegen. Het voorschot is overgemaakt dus dat is gelukkig al in orde bij ons, een van de weinige dingen trouwens :)
Ja ik denk dat de bandenpijn helemaal normaal is, is bij mij ook ineens opgekomen.

@nieuwkomers: goh die onzekerheid en het wachten op de kwaaltjes, zo herkenbaar. De misselijkheid duurde bij mij ook wel even voordat het begon hoor, zo rond de 7e week denk ik. Geniet nog maar van het zwanger zijn zonder de misselijkheid want deze is bij mij op 15 weken nog steeds niet weg :P
ik heb ook nog een paar keer een test gedaan hoor, als het jullie een zekerder gevoel geeft moeten jullie dat zeker doen.

groetjes

juf2
Berichten: 568
Lid geworden op: 7 november 2009, 20:12

Bericht door juf2 » 5 oktober 2010, 19:57

Dames!

Ik heb besloten dat ik vanaf morgen hier ga mee kletsen! :D als de echo goed was natuurlijk. Morgen om 8u50 bij dr P. Ik ben wel kei bang!
Heb hier de afgelopen weken wel meegelezen. Maar durfde niet echt meeschrijven. Maar daarjuist maakte ik mij de bedenking, ik ben toch zwanger! Dus ik behoor tot dit clubje! :D

Tot morgen, hopelijk!

molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Bericht door molly27 » 6 oktober 2010, 8:42

jippie juf2!!
Goh ik duim vor een goede echo en dan kan je gezellig meekletsen! kijk er al naar uit!
Veel succes bij Dr P

groetjes

Mona Lisa
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 augustus 2009, 13:21

Bericht door Mona Lisa » 6 oktober 2010, 9:11

juf2: normaal heb je ondertussen je echo al gehad ... spannend! maar alles zal wel dik OK zijn! Vergezel ons zeker. Het is super leuk om samen te kletsen over de kwaaltjes en de voorbereidingen.

juf2
Berichten: 568
Lid geworden op: 7 november 2009, 20:12

Bericht door juf2 » 6 oktober 2010, 15:50

Collega's :D !

De echo was prima! Vandaag 7 weken! Ons prutske is nu 1,07 cm en het hartje klopte prima!
Binnen kleine 3 weken naar Mechelen op controle bij dr Lannoey, maar eigenlijk moest dat niet, pas binnen 5 weken voor de nekplooimeting, maar kan uiteraard zo lang niet wachten! Daarmee stelde dr P voor dat ik in de Schuttersvest ging, daar is er sneller plaats. Ik heb al mijn afspraken al moeten vastleggen tot januari, dr Lannoey is een druk bezette gyn!
Dus vanaf nu kom ik hier mee kletsen! :D
Dames, bedankt voor te supporteren te duimen!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten