Verplicht klussen

Plaats reactie
visje80
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 oktober 2010, 9:35

Verplicht klussen

Bericht door visje80 » 13 oktober 2010, 10:00

Hallo,

ik zit een beetje met een vervelende kwestie. we zijn sinds april aan het proberen om zwanger te worden op een natuurlijke wijze. de Gynaecoloog had me gezegd dat we dan best op dag 12-14-16 na de eerste dag van de menstruatie gemeenschap moeten hebben. Ik zit hier constant mee in mijn hoofd en probeer dat dan in te plannen ,klinkt erg hé. Mijn vriend heeft het nogal moeilijk met gemeenschap op verplichte dagen. buiten deze periode is er geen probleem. Maar op de vruchtbare periode breng ik precies stress op hem over. We praten er veel over en we willen het beiden heel graag. Maar het "verplicht nummertje" gaat niet echt. Hij zegt dat ook hé..dat het voor hem niet makkelijk is.ik zeg ook niet meer..kom het is het moment, of het moet...neen, hij heeft me gevraagd om te zeggen "gaan we nog eens aan ons kindje denken". Dag 12-14 lukt altijd maar die 16 niet...en dan zie je dat blijkbaar aan mijn gezicht en dan stresst hij nog meer. Ik heb er ook aan gedacht om hem helemaal neit meer op de hoogte te brengen van de vruchtbare periode, maar dan zit ik er alleen mee en dat is teveel stressen voor mij..Op deze manier is het niet leuk..het is constant stressen. Kent iemand dit? evt tips? normaal hebben we 1 à 2 keer per week gemeenschap en ja in de vruchtbare periode moet het dan vaker..dus AAAHHH..
Ik wil zoveel mogelijk kansen nemen vooraleer we nr Gyn stappen en dat doet me stressen en ik heb geen geduld vrees ik..
groetjes

jufnel
Berichten: 1052
Lid geworden op: 21 maart 2009, 22:59

Bericht door jufnel » 13 oktober 2010, 11:18

Hoi Visje,

mijn man wilde het ook niet horen als het "de moment" was.
Dus ik heb hem dat nooit verteld of laten merken. En hij hield ook niet bepaald de kalender in 't oog.
Dus op de vruchtbare dagen deed ik gewoon zoals anders en dat lukte wel.
Ondertussen had ik dan de frequentie voor de rest van de maand wel wat opgedreven zodat het niet opviel dat er gedurende een week meer actie was :wink:

Veel succes!!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 14 oktober 2010, 21:25

Als je een cyclus hebt van 28 dagen en als je een luteale fase hebt van 14 dagen, dan is sex op dag 12-14-16 prima. Maar in de vorige zin zat twee keer "als". :wink:

Als je net bent zoals 90% van de vrouwen die bezig is met zwanger worden en nog niet in de MMM zit, dan is je cyclus niet altijd 28 dagen en wéét je niet eens hoelang je luteale fase is. :!:

Als je het iets gerichter wil aanpakken zou ik ovulatietestjes kopen als ik jou was. Je kan die via internet bestellen, ze zijn dan helemaal niet duur (in tegenstelling tot wanneer je ze bij de apotheek gaat halen). Dan weet je wanneer je eisprong eraan komt, en hoef je maar één of twee keer te vrijen. En dan wéét je dat 't de goede moment is.

(en als het nog lang duurt eer je zwanger geraakt, wat niemand je hier toewenst, misschien meteen ook maar van gyne veranderen - tenzij jullie samen de historiek van de lengte van je cycli hebben doorgenomen, en hij je luteale fase "onderzocht" heeft (door je bijvoorbeeld te laten temperaturen)... :wink: )

Succes!!!

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 14 oktober 2010, 21:35

Hey visje,

Ik ken je verhaal volledig. Bij mijn man lukte het gewoon niet als hij wist dat het voor echt was. Gezien het voor de vrouw niet zooo belangrijk is dat ook zij 'klaarkomt' maar vooral het zaad belangrijk is, vertelde ik mijn man dus nooit dat het de moment was.

Toen wij pas probeerden zijn we gestart met om de 2 dagen gemeeschap te hebben... Onze frequentie werd serieus opgedreven dus. Toen ik na 50 dagen nog geen regels had gehad en geen positieve test had, wisten we al dat het geen zin had om met die 12-14 en 16e dag rekening te houden. Ovulatietesten zijn hier een goede oplossing voor. Zeker als je cycli niet te lang duren en vrij regelmatig zijn kan je 'gericht' vrijen op die dagen. Heel eerlijk: ik zou het je partner niet vertellen wanneer het de moment is en gewoon doen zoals anders.

Op het einde was het zo erg dat onze gyn ons het uur dat we moesten klussen ging zeggen. Het moest en 's avonds en de volgende morgen. Gezien wij beiden opstaan om 6u om te gaan werken hadden we onze wekker gezet om 5.30u... Dan was er ook nog eens de tijdslimiet om rekening mee te houden... Dat was helemaal te gek voor woorden en dus helemaal NIET doenbaar!

Veel succes meid!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 14 oktober 2010, 21:40

Ik heb dat nooit kunnen verbergen voor mijn ventje dat 't "de moment" was. Soms had hij ook zelf een vermoeden (je zou denken dat ze dat altijd wel weten aangezien ze ook kunnen tellen maar nee... :roll: ).

't Stond trouwens nog in de krant dat mannen dat kunnen ruiken. :wink:

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 14 oktober 2010, 21:47

Tja hij kon dat bij mij ook wel zien omdat ik bijv doodmoe was en toch nog zoveel zin in hem had... of dat ik plots 's morgensvroeg zoveel zin had om 6u :shock:
Het was niet moeilijk om dat te weten voor hem, maar enfin het hielp dat ik het niet zei... en dat ik zoals visje niet 2 weken niet kluste om dan op 1 week 3 keer te oefenen :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten