zwangerschap en navelpiercing

Plaats reactie
clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

zwangerschap en navelpiercing

Bericht door clau » 29 oktober 2010, 20:37

dag dames

ik weet niet of hier al een onderwerp over is of niet dus bij deze open ik maar een nieuw topic. Ik heb het al eens gevraagd op het ex ivf/icsi topic, maar had graag wat meer meningen gehad.

* Hebben jullie de piercing aangelaten tijdens de zwangerschap? Zo ja tot hoelang en/of wanneer overgeschakeld naar een zwpiercing?

* Weet er iemand of het kwaad kan als je hem aanlaat?

* Degene die hem uitgedaan hebben, hadden jullie ook een litteken? (door het uitrekken?)

alvast bedankt voor de antwoorden!
grts clau

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 29 oktober 2010, 20:47

Kheb de mijne uitgedaan, maar meer omdat ie weeral eens ontstoken was. Kwas toen naar een piercer geweest en die zei dat ze verkeerd gezet was, te diep. En dat 't niet veel zin had ze erin te laten, omdat het zou blijven ontsteken.

Kheb toen wel erover opgezocht. Je vervangt ze best tijdig door een goede zwangerschapspiercing. Je huid mag op geen enkel moment spannen rond de piercing hé. Dan is ze beter wat te groot in het begin. En je mag ook niet in alle ziekenhuizen je piercing inhouden tijdens de bevalling. Maar ja, als het alleen maar om te bevallen is kan je ze dan uitdoen hé.

Kheb er ergens spijt van, omdat er idd een flink litteken is. Maar de mijne was blijkbaar niet goed gezet, 't had dus niets te maken met de zw dat ik ze uitgedaan heb. Mss laat ik ze ooit wel terug zetten, om het litteken te verdoezelen. :wink:

kitje
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 april 2010, 15:49

Bericht door kitje » 29 oktober 2010, 21:00

hey clau,
zelf draag ik men piercing al een hele tijd niet meer, maar ik weet wel dat je bij je piercer rekbare piercings kan kopen en die kan je heel je zw dragen.
grts kitje

clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

Bericht door clau » 30 oktober 2010, 9:01

merci alvast voor de antwoorden :)

ga hem nog even inlaten (zit nog los genoeg) ;) en dan over 2weekjes even ad gyne vragen wat zij ervan vind. Zou er moeilijk afstand van kunnen doen want heb hem van mn ventje gekregen als we 1maandje samen waren (7.5jaar geleden) hehe

grts clau

dinootje
Berichten: 724
Lid geworden op: 14 december 2009, 14:36

Bericht door dinootje » 30 oktober 2010, 10:48

Clau,
zoals op het andere topic gezegd, heb ik dus ook een litteken en is de zwangerschapsstreep over mijn buik op die plaats veel donkerder en loopt ze scheef, ttz. van gaatje naar gaatje.

Maar nu mijn buik zo dik is, is dat vel daar echt opgespannen, en het is er nog extra gevoelig ook, dus ik zou de piercing zeker niet kunnen verdragen nu op het einde van de zwangerschap.
Mijn piercing was er wel al een paar jaar uit.

buffalogirltje
Berichten: 901
Lid geworden op: 21 juli 2009, 19:51

Bericht door buffalogirltje » 30 oktober 2010, 11:03

Ik heb mijn piercing uitgedaan in t begin vd zs. Ik heb al e litteken vd kijkoperatie en zou nu graag mijn piercing er weer insteken, vraag mij af of dat zal lukken na 9 maanden niks erin. Heeft iem een idee wnr de piercing er terug in mag, ben wel nog maar pas bevallen.

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 30 oktober 2010, 11:06

Ik had ook een navelpiercing die ik een week heb moeten uitdoen voor een laparoscopie, en daarna kon ze er al niet meer door :shock: Dus toen ik zwanger werd hoefde ik er niet meer over na te denken. De striemen die ik tijdens de zs heb gekregen zijn wel begonnen rond de gaatjes van die piercing.

buffalogirltje
Berichten: 901
Lid geworden op: 21 juli 2009, 19:51

Bericht door buffalogirltje » 30 oktober 2010, 11:39

Oei dat belooft :s

clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

Bericht door clau » 30 oktober 2010, 11:59

hm tgaat geen gemakkelijke keuze worden

buffalogirltje je kan hem misschien bij de piercer even terug laten doorsteken? zal misschien wel wat pijnlijk zijn, maar de bevalling was pijnlijker toch ;)

kitje
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 april 2010, 15:49

Bericht door kitje » 30 oktober 2010, 12:19

denk niet dat die striemen zozeer te maken hebben met de piercing die er gezeten heeft hoor. bij men eerste zs had ik nog geen piercing en dat was ook de eerste plaats waar ik men striem opliep, denk dat het vel daar gewoon minder rekbaar is :)

Jecca
Berichten: 119
Lid geworden op: 16 september 2009, 19:23

Bericht door Jecca » 1 november 2010, 14:05

Hey ik heb de mijne uit gedaan eens mijn buikje te rond aan het worden is. Idd mijn zwangerschapsstreep loopt rond het gaatje van de piercing. En eerlijk gezegd ik zou ze ondertussen niet meer kunnen verdragen.
Het is wel mijn bedoeling dat ik ze terug insteek eens bevallen. Dus ik steek regelmatig mijn piercing eens in zodat het niet kan dicht groeien.

inesbuisset
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 juli 2019, 9:50

Re: zwangerschap en navelpiercing

Bericht door inesbuisset » 23 juli 2019, 9:58

Beste,

Het is meschien een rare vraag ik ben 7a8 weken zwanger & mijn navelpriesing is zwaar ontstoken
Kan dat kwaad voor de baby?
Ik heb mijn navelpriesing 2j

Iemand tips hier tegen? ☺

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten