Naam vinden

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Naam vinden

Bericht door Bjorn en Kim » 8 november 2010, 13:53

Hoi dames,

voel me wat down vandaag. We hadden een meisjesnaam en aangezien de prof zei dat we een meisje gingen krijgen waren alle naam-problemen van de baan maar nu we zeker een jongen gaan krijgen voel ik me de laatste dagen zo down omdat ik maar geen naam kan vinden waarvan ik kan zeggen "wow, dat is hem!"

Ik merk dat ik soms Tibo z'n naam gebruik als ik tegen hem aan het praten ben en voel me hierdoor zo in de war en schuldig...

Ik ben heel blij met een tweede zoon (zit nu lief te stampen om mama te troosten) maar slaag er precies niet in hem al iets van persoonlijkheid te geven...

snap ff niet wat ik zelf voel...

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 8 november 2010, 14:20

Zou het mss kunnen zijn dat je toch een beetje teleurgesteld bent dat het geen meisje is. En je verstand zegt natuurlijk dat het geslacht er niet toe doet, dat een gezonde baby véél belangrijker is. En dat wij zeker, omdat het al zo moeilijk is om zwanger te worden zéker content moeten zijn met wat we krijgen, ongeacht het geslacht. En toch en toch... Mijn eerste is ook een zoon en toen ik van mijn tweede zwanger was en ik plots een vallende ster zag, wenste ik ook (in een fractie van een seconde) een dochter. Ik verschoot toen een beetje van mijn eigen reactie, want met mijn verstand wou ik gewoon een gezond kind. Ben daar ook blijven over liegen tegen iedereen nadat ik bevallen was van onze dochter. Als iedereen dan kwam zeggen: en content zeker met je dochter? Nu heb je van elk eentje. Ik wuifde dat steevast weg met de boutade: het maakte me niet uit, jongen of meisje... Maar heel heel heel heel diep vanbinnen had ik die wens voor een dochter dus wel. (al zou ik geen tranen met tuiten gejankt hebben zoals een vriendin omdat ik tweede zoon kreeg)

Laat het gewoon even bezinken dat het een jongen wordt. Tenslotte dacht je wel al een tijdje dat het een meisje zou worden, dat had men jou bij een eerdere echo toch ook al gezegd. En nu moet je weer wennen aan het idee dat het een broertje voor Tibo wordt. Eens je aan dat nieuwe gegeven gewend bent, zal die jongensnaam wel opborrelen.

LaBatsa
Berichten: 784
Lid geworden op: 1 september 2009, 14:49

Bericht door LaBatsa » 8 november 2010, 14:25

Hey Kim,

Wat een misser van je gyn zeg! Dat moet wel een serieuze schok zijn geweest.
Ik had een gelijkaardig probleem, ik was er van overtuigd dat we weer een jongen zouden krijgen, maar toen het een meisje bleek te zijn, heeft het toch een paar weken geduurd voor ik aan het idee gewend was.
Een naam vinden is ook erg moeilijk vind ik, wij zijn er ook nog niet uit, al hebben we nu toch al 2 favorieten.

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 8 november 2010, 14:28

Kim

niet te veel piekeren meid, al is dat in jouw situatie niet makkelijk nu je zo veel thuis zit

Probeer vandaag je gedachten nog eens te verzetten, want anders ga je met je gevoelens geen raad kunnen

Wat GG zegt over het geslacht en zo, ben ik ook mee eens.
Als ik eerlijk ben, wil ik supergraag een jongen
indien we te horen krijgen dat het weer een meisje is, zal ik enerzijds wel teleurgesteld zijn, maar anderzijds dolgelukkig zijn en het kindje minstens even graag zien!

En Kim,
zoals jij zegt: slaag er precies niet in hem al iets van persoonlijkheid te geven...

ikzelf ervaar het ook bij m'n tweede zwangerschap
ik zit nog niet weg te dromen, ik zit niet op een roze wolk, ik ben niet echt volop met mijn zwangerschap bezig zoals ik bij de eerste was...
't is raar om uit te leggen maar dit kindje blijft voor mij ergens nog onwezenlijk...

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 8 november 2010, 14:58

Ik kan er niet echt over meepraten, maar ik wil je wel een knuffel geven hoor Kim!
En aan jou ook Sterretje!

't Moet inderdaad superverwarrend zijn zo. En zeker als je zo thuis zit, Kim.
Ik zou het zelf nog wat tijd geven om aan te wennen. En je zeker absoluut niet schuldig voelen bij bepaalde gedachten... da's volledig normaal denk ik.

Die naam zal wel komen. En het zal de mooiste naam zijn die perfect past bij Tibo!
En het broertje zelf gaat ook een goddelijk klein stoer broertje zijn, waar je direct verliefd op zal worden eens je hem in je armen hebt. Zeker weten!!!

cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 8 november 2010, 15:23

goh Kim,

ik had dat bij onze jongen ook. Bij ons oudste meisje hadden we 2 namen, 2 meisjesnamen, vonden geen mooie jongensnaam. Het was echt moeilijk kiezen want we vonden de 2 namen gelijkwaardig. uiteindelijk hebben we "Eloïse" gekozen ook als eerbetoon aan mijn grootmoeder Louise. De naam die het niet geworden is ( Céleste) was reserve voor ons tweede kindje. in de loop van tijd hadden we er nog een optie bij(Eléonore). Weer geen jongensnaam gevonden. Ons tweede meisje heet Céleste, heel toepasselijk want zij was een hemels geschenk na de MMM.
Toen ik voor de derde keer zwanger was, was juist prinses Mathilde bevallen van een eleonore en ik was echt kwaad want ik was ervan overtuigd dat het een meisje ging zijn. Toen ik zeker wist dat het een jongen ging worden hebben we echt wekenlang getwijfeld. We hebben alles gedaan: geboortekaartje met de 3 mogelijke namen erop, 20 keer na elkaar voornaam en achternaam gezegd. De naam met en zonder leestekens geschreven. de namen van de meisjes gecombineerd met de jongensnaam. Uiteindelijk beslist en van die dag viel er een pak van mijn hart : ons babietje was Gaetan.

Ik heb wel bij alledrie de deadline van 30 weken gezet. Toen moest het beslist zijn. Stok achter de deur was dat ik chocolaatjes en doopsuiker met de naam op had dus moest het wel. En eens beslist wordt het de mooiste naam ter wereld, of je daarvoor nu nog twijfels had of niet. bij ons is er lang getwijfeld tussen Gaetan en Julian. Kan me niet voorstellen dat onze jongen Julian zou heten, hij is gewoon Gaetan :wink:

Pieker maar niet te veel, laat het rusten en je komt er wel uit.

cinne

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 8 november 2010, 15:27

thx voor de reactie dames!

als ik diep in mezelf ga kijken zowel in m'n hart als m'n verstand kan ik eigenlijk nergens nog maar 1 sprietje teleurstelling vinden. Ben even hard tevreden met mijn 2e zoon als met mijn 1e maar voor mij is de naam echt een stukje persoonlijkheid en ik wil tegen hem kunnen praten, echt gericht dat hij weet dat het tegen hem is...

Komt er ook nog eens bij dat we 20nov de kaartjes laten maken bij de fotograaf en dan moeten we het echt wel weten!

Ik snap gewoon niet waar dit allemaal vandaan komt, ik hoor vrolijk te zijn ipv down...

Heb net een lijstje gemaakt met 9 namen vr ventje vanavond, hoop zo dat we eruit komen want ik voel me alsof ik dat kleine ventje tekort doe.. raar!

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 8 november 2010, 15:36

Steek het maar op de hormonen, Kim. Je kan je ineens zo raar voelen enzo.
20 november is nog efkens. Niet te veel opjagen, het komt wel.

O Cinne!! Ik wilde eigenlijk van Meis een Eloïse maken, maar manlief was er niet zo voor. Ze heeft uiteindelijk ook een eerbetoon-naam gekregen, maar een andere dus (en nee ze heet in het echt niet Meis hoor :wink: )

cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 8 november 2010, 15:57

Mies,

great minds think alike :wink: :oops:

cinne

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 8 november 2010, 16:00

Heb een lijstje met 9namen namelijk:
Arne
Yaro
Lars
Maxim
Siebe
Milan
Senne
Rune
Noah

Uit dit lijstje zou ik graag kiezen, ga het eens aan ventje voorleggen vanavond. heb er een paar die eruit springen en ander iets minder maar die knoop doorhakken he...

Zit alles eens bij Tibo te plakken, bij onze familienaam, eens af te korten... pfff op wat moet ik me gaan baseren... Bij Tibo hadden we maar 1 naam en geen meisjesnaam...

Mies volgens mij zijn het idd de hormonen hoor, in de nieuwsbrief van kind en gezin stond zoiets van neerslachtigheid... :roll:

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 8 november 2010, 16:13

Yaro vind ik 't beste bij Tibo passen ;)

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 8 november 2010, 16:15

Ik zou eerder gaan voor Arne, Lars of Maxim :)

cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 8 november 2010, 16:19

ik vind Yaro ook best bij Tibo passen :wink:

cinne

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 8 november 2010, 16:28

Dames jullie raden het nooit maar ik ben al de GANSE namiddag bezig met die namen he.

Ben ze op z'n website gaan zetten waar je kan vergelijken met onze namen en die van broer of zus.

Ze staan daar voluit tegen de achternaam geschreven, afgekort... noem maar op! Heb ze dan in mooi schrift op papier geschreven en ik kan herleiden naar 3

Lars, Maxim en Siebe

Ga nu ventje m'n volledige lijstje geven en hem laten doen, hem ook de uitgeschreven versies laten zien tegen onze familienaam.

We MOETEN hier gewoon uitkomen zodat ik nog tijd heb te wennen aan de naam :D man man de mens die 'hormonen' uitgevonden heeft moesten ze wat aandoen!

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 8 november 2010, 16:31

Mijn tante heeft 2 dochters van wie de naam op -ia/ja eindigt. Dat is soms verwarrend. Toen ze bvb klein waren en ze riep een van hen dan wisten ze vaak niet over wie van de twee het ging. Ze hadden enkel -ja gehoord. Dus ik stem niet voor een naam die eindigt op -o, maar eerder voor Arne, Siebe, Senne of Maxim. Ik zou voor 2 lettergrepen gaan want ik vind dat wel mooi bij Tibo 's 2 lettergrepen passen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten