Mama en overstuur

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Mama en overstuur

Bericht door MA » 9 november 2010, 15:53

Ik ben even helemaal de kluts kwijt...Deze morgen was ik vrij van keelpijn maar had ik terug migraine. Met heel veel pijnstillers onder controle gekregen want Fleur moest naar kine en manlief had al voormiddag voor haar gezorgd terwijl hij aan 't werk was. 'k ga Fleur nog snel in bad steken voor we naar de kine gaan en dan gebeurt wat ik s nachts had gedroomd. Een doffe plof en Fleur was van de drooglegtafel op de grond gevallen. Een fractie van een seconde haar niet vastgehad omdat de sangenic net iets te ver stond. Een moment onoplettenheid en dan dat geluid, gelukkig onmiddellijk gevolgd door een helse sirene. Fleur nog snel afgespoeld in bad, ze bleef maar nasnikken, snel maar pyjamatje aangedaan, kine afgebeld en dan KA proberen te bereiken. Intussen was ons Fleuremie, die overdag altijd uren tegen de slaap vecht, heel snel in slaap gevallen. KA bleek thuis te zijn (en dat is schuin over ons, dus maar gaan aanbellen). Ze mag maar 1u slapen, 1x overgeven en moet sevens terug alert zijn....pf de zenuwen en het schuldgevoel vechten nu om voorrang. MAnlief blijft maar zeggen dat ze nog wel veel zal vallen, maar ik heb er moeite mee dat het net mij overkomt. En dan terwijl ik er nog over gedroomd heb en dus extra vorzichtig had moeten zijn

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 9 november 2010, 15:59

Audrey, eerst en vooral een mega dikke knuf.
Maar echt hé, echt echt waar. Het kan de beste mama overkomen. Dus jou ook. Het is heel goed lijkt me dat ze een goede sirene hft gegeven. Dus ze hft van zich laten horen wat op zich al een goed teken is. Het is ook super dat je direct de KA hebt gecontacteerd. Hou haar de komende dagen extra in het oog. En hou rekening met wat de kinderarts gezegd hft om haar te observeren. Ik snap best dat je een schuldgevoel hebt (zou ik ook hbb). Maar het is echt niet nodig.

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 9 november 2010, 16:04

Ooooh Audrey, wat klinkt dat herkenbaar

Dikke dikke knuf meid, dit zou ons niet mogen overkomen hé.
Altijd voorzichtig zijn, en 1x een steekje laten vallen en dan gebeurd er iets!

Gelukkig dat onmiddellijk die sirene afging en dat ze er niets aan over houdt.
Goed dat je nog bij de KA terecht kon.
Je hebt nu gedaan wat je kon en ja, je gaat nog de hele dag en nacht overstuur zijn en enkele dagen ongerust zijn.
maar onze kindjes zijn heel sterk ( ik heb het levende bewijs rondkruipen) en ons hartje is klein...

'k hoop zo dat Fleurtje niet moet overgeven en als je ze regelmatig wakker maakt, extra knuffelt
komt het vast wel goed

Audrey, voel je niet te schuldig! maar ik weet het, bij mij zat het echt diep...

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 9 november 2010, 16:05

Dikke dikke knuff Audrey!!!

Allereerst gelukkig was er de sirene van Fleurtje hé. Das al veel! Komaan zenne meid. Er vallen honderden kindjes van de verzorgtafel. Maar ja het moet net jou overkomen. Zo denk je dan. Maar dat klopt niet hé. Gewoon stom stom stom toeval. Echt niet meer dan dat!

Kwilde dat ik een echte arm om je heen kon slaan. Wij dvo mama's voelen ons toch snel schuldig hé. Maar we zijn geen supermama's (nu ja, niet altijd :wink: ). Zeker als je ziet wat je allemaal meemaakt nu Audrey, je doet 't echt waar super nog hoor!

Ik weet het, je wil dit allemaal niet horen nu hé... Alleen maar dat Fleurtje oké is, dat wil je nu weten. Ik hoop dat ze snel weer wakker wordt en je een flink onderbroken nacht bezorgt... Zo ga je weten dat ze oké is hé.

't Komt wel goed meid... echt waar. In het allerallerergste geval een hersenschudding. Dat wil je mss niet horen maar echt, het is dan ook "dat maar" hé. Fleurtje zal wel genezen...

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 9 november 2010, 16:29

Ze is intussen mooi na een uur wakker geworden en begon te jengelen voor eten. Maar een flesje gegeven want nu geen zin in gevecht met fruitpap en daar viel ze hongerig op aan zoals altijd. Ze zit hier nu in relax wat te spelen, en lijkt wel ok...

Dank je voor de knuffels...

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 9 november 2010, 16:36

Volg je mamainstinkt Audrey... Als ze er oké uitziet zal ze wel oké zijn.

Moet je haar nu wakker maken deze nacht? (in de veronderstelling dat ze lang zou doorslapen )

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 9 november 2010, 16:39

Tis toch al geruststellend hé (al weet ik dat je pas na een aantal dagen echt gerustgesteld zal zijn)

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 9 november 2010, 17:20

Ook van mij nog een heeeeeele dikke knuffel, Audrey!!

Tuurlijk voel je je mega-schuldig. Maar echt waar, het kan de allerbeste mama overkomen. Een fractie van een seconde onoplettendheid, en juist dan gebeurt het...

Laat ons nu gewoon hopen dat Fleurtje er niks aan overhoudt. En dat ziet er nu toch echt zo uit hoor. Mocht er echt iets ernstig zijn dan had je dat al laaaaaaang gemerkt hoor!

En dan ben ik ook altijd weer dankbaar dat de mens zo goed gebouwd is. We hebben een goeie schedel die onze hersentjes goed beschermt. Talloze keren heb ik al in grote bewondering gestaan voor de schedel van Meis... tot nu toe alleen maar builen en blauwe plekken die na enkele dagen verdwenen zijn (het allerhoogste vanwaar ze is gevallen is gewoon ons bed, maar voor de rest valt ze regelmatig vanuit stand naar ergens beneden, dus da's ook alweer snel een afstandje hoor).
We moeten er ergens vertrouwen in blijven hebben dat de dingen lopen zoals ze horen te lopen.
(ik weet het, in ons geval lopen de dingen niet altijd zoals het moet, maar toch he...)

Veel sterkte voor de komende daagjes. De schrik zal nog wel een tijdje blijven! Maar hopelijk merk je morgen alweer helemaal niks aan Fleurtje!!

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 9 november 2010, 17:45

Van mij ook een allerdikste knuffel! Ik ben blij te lezen dat ze al flink wakker geworden is en lekker gegeten heeft, dat is echt wel een heel goed teken. Ik kan me voorstellen dat je heel hard geschrokken bent, maar zoals de andere mama's al zeiden, het kan de beste mama overkomen. Komt helemaal goed!

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 9 november 2010, 20:39

O Audrey, dikke knuffel meid! Het kan echt iedereen overkomen, maar ik kan me voorstellen dat je je schuldig voelt, ik zou ook zo zijn. Gelukkig ziet het er naar uit dat het wel goed komt met je kleine meid!

véro.
xx

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 9 november 2010, 21:08

Audrey, een dikke, dikke, warme knuffel! Ik weet hoe je je voelt, inclusief de schuldgevoelens, de had ik maars,...

Woorden van ons zullen dat gevoel niet echt kunnen verzachten, enkel de glimlach van je dochter en de tijd kunnen dat.

Veel sterkte...

melika
Berichten: 522
Lid geworden op: 2 april 2008, 22:45

Bericht door melika » 9 november 2010, 21:16

Tja alles is hier al gezegd hé dus van hieruit nog een dikke knuffel !!!
Gelukkig heeft jouw dochter zo een bezorgde mama die goed voor haar zorgt hé.
Heel veel beterschap hoor !

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 10 november 2010, 13:36

Hoe gaat het nu met Fleur?

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 10 november 2010, 14:45

Hoe gaat het met Fleur, Audrey?

Seppe is uit zijn auto gevallen vandaag :( Gelukkig zo wat zijdelings, maar ik weet niet of ik hem er nog terug ga inzetten... Het is zo een soort loopauto van cars, maar waar je een schommelding kan onderzetten. Wel daar steunde hij dus op om recht te staan en boem! Misschien het schommelgedeelte er af halen, zodat hij kan vooruitgeraken als hij rechtstaat?

Véro.
xx

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 10 november 2010, 16:16

Hopelijk alles goed met Fleur... :?

Véro kan je er niet zo'n zitring rond maken op de een of andere manier? Dikke knuff... Had hij zich erg pijn gedaan?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 67 gasten