Net zwanger: aftellen naar de zomer van 2011

Plaats reactie
lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Net zwanger: aftellen naar de zomer van 2011

Bericht door lyse » 12 november 2010, 21:47

Een topicje voor wie net als ik midden 2011 zal bevallen van een lang verwacht kindje. Allez ja, in ons geval, als alles goed gaat, twee lang verwachte kindjes. :D Het lijkt me leuk om samen af te tellen naar de mijlpalen onderweg...

Dus bij deze een nieuw lijstje en ik hoop op veel lotgenootjes (dus Fien, vaantje, moggy en anderen, come and join me here please!!):

-Lyse, 32 jaar, 8 weken zwanger van iksje en eitje, uitgerekend 24 juni 2011, 22 november afspraak bij de gewone gyn

sassie2
Berichten: 1203
Lid geworden op: 10 mei 2010, 14:41

Bericht door sassie2 » 13 november 2010, 7:23

Ik kom erbij!!!

-Lyse, 32 jaar, 8 weken zwanger van iksje en eitje, uitgerekend 24 juni 2011, 22 november afspraak bij de gewone gyn
-Sassie2, 29 jaar, 7 weken zwanger van eentje ( :wink: ), uitgerekend op 1 juli 2011, 17 november afspraak bij de gyn

Woensdag mag ik naar de gyn, eindelijk, maar ik zie dat jij nog langer moet wachten, Lyse, pas dan ga ik mij 'echt' bij de zwangeren rekenen.
Ik heb al 2 kindjes, eentje van bijna 4 (er gekomen langs de natuurlijke weg), eentje van net 1 (gekomen na 4 x IUI), en nu dus zwanger van nummer 3 (gekomen na 6 x IUI), en tevens de laatste ...

@Lyse, heb je dan al een echo gehad, want je weet dat het er 2 zijn. Ik weet dat eigenlijk best niet zeker, maar gezien ik maar 1 groot ei had (1 kleintje dat niet ging meespringen ook nog), weet ik dat eigenlijk nog niet zeker.

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 13 november 2010, 10:41

Hallo Sassie!

Ik heb al drie echo's gehad ( ik ben verwend :oops: ). De eerste was al op 5 weken omdat ik overstimulatie had overgehouden aan de IVF en die moest opgevolgd worden. Toen zagen we al direct 2 vruchtzakjes zitten. En verder heb ik al echo's gehad op 6 weken en op 8 weken (gisteren).

Voor jou is het woensdag dus zo ver, véééél succes! :D

clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

Bericht door clau » 13 november 2010, 11:26

Ik sluit me ook aan :D
Ons wondertje is voorzien voor 12 juni. we kijken vol ongeduld uit naar de 3de echo in december. Woensdag hebben we de eerste afspraak bij de vroedvrouw en dan gaan ze wss ook al de triple test doen. Moeten jullie ook een afspraak maken bij de vv?

Lijsje:

-Lyse, 32 jaar, 8 weken zwanger van iksje en eitje, uitgerekend 24 juni 2011, 22 november afspraak bij de gewone gyn
-Sassie2, 29 jaar, 7 weken zwanger van eentje ( ), uitgerekend op 1 juli 2011, 17 november afspraak bij de gyn
- clau, 24 jaar, 10 weken zwanger van prutske, uitgerekend 12 juni, 17/11 vroedvrouw, 03/12 echo zkh, 20/12 afspr + echo gyne

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 14 november 2010, 17:05

Ja, clau, mijn eerste afspraak van 22 november is ook met de vroedvrouw. Het hangt van ziekenhuis tot ziekenhuis af, denk ik, wanneer je een dokter te zien krijgt.
Liefs,
Lyse

clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

Bericht door clau » 14 november 2010, 18:36

ah, ja wist het niet want het is gelijk je zegt overal verschillend. Heb wel af een afspraak gehad met mijn gyne vorige week maandag. Gaan voor opvolging bij haar (privépraktijk) maar voor de echo's (en dus ook vv) moeten we naar het zkh waar zij ook werkt.

hebben jullie veel last van kwaaltjes? Ik gelukkig niet, in het begin redelijk moe en serieus last van mn darmen maar dat is nu eigenlijk over. Verder wel nog last van rugpijn maar daarvoor ga ik naar de kiné.

vannacht wel een enge nachtmerrie gehad, was er niet goed van want het leek zo echt :(
* waren bij vrienden op een feestje toen ik naart toilet moest. En opeens hups een mk, ons mini mini babyke opt wcpapier... het zag er zo perfect uit, had mini vingertjes en teentjes. Ik mijn ventje laten roepen en toen was hij ook nog eens boos op mij. Gelukkig werd ik toen wakker* Ventje wakker gemaakt en lekker dicht tegen hem aangekropen :oops:

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 14 november 2010, 20:50

O Clau, wat een vreselijke nachtmerrie, ocharme... Nachtmerries die net echt lijken zijn ook een zwangerschapskwaaltje he. Brrr, ik hoop dat ik daar nog een tijdje van gespaard mag blijven...

Mijn kwaaltjes zijn vooral dat ik me heel moe voel in de namiddag en erg misselijk ben als ik al een tijdje niet gegegeten hebt. Vorige vrijdag heb ik op het werk twee keer overgegeven in de namiddag. Ik was zo druk aan het werk dat ik iets te laat opgemerkt had dat ik reuzehonger had. Met alle vervelende gevolgen vandien... Ik ben ook enkele dagen erg emotioneel geweest. Dat is geluk al wel wat beter nu. Het was een beetje genant. Voor het minste rolden de tranen over mijn wangen. Mijn man werd er een beetje bezorgd en wanhopig van...

clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

Bericht door clau » 15 november 2010, 11:40

lyse ocharme je ventje ;) Hoop dat je snel vd misselijkheid verlost bent. Nog een paar weekjes en dan zou het beter moeten worden he.

sassie hoe is het met jou? spannend nog 2daagjes en dan je eerste echo :)

Hier geen enge nachtmerries meer gehad "gelukkig" hihi
Het valt me wel op dat als ik 'savonds in bed lig, ik steeds een enorm honger gevoel krijg? Ik eet thans 'savonds in de zetel nog een stuk fruit voor het slapengaan.
Ondertussen tellen wij ook af naar woensdag voor de afspraak bij de vv (hoop dat ze ff naart hartje wilt luisteren)

liefs clau

sassie2
Berichten: 1203
Lid geworden op: 10 mei 2010, 14:41

Bericht door sassie2 » 15 november 2010, 15:36

Ik moet nooit naar een vroedvrouw gaan, zijn jullie van Nederland, of is dat in sommige gebieden in België ook zo?

Hier niet veel kwaaltjes, behalve moe (maar heb al 2 dagen opleiding gehad, en er zijn er nog moe van de opleiding, dus, misschien niet door de zwangerschap), en als ik denk dat ik misselijk zou kunnen zijn, ben ik misselijk (maar dat zit in mijn hoofd). Dus, hier voorlopig alles super, waardoor ik ook totaal niet het gevoel heb zwanger te zijn, ik verlang dus echt wel tot woensdag, dan ga ik tenminste ‘zeker’ zijn.

Verder geen tijd om te reageren op jullie berichtjes, kwestie dat de les straks weer begint …

sammie
Berichten: 173
Lid geworden op: 19 april 2010, 15:32

Bericht door sammie » 15 november 2010, 15:59

Hoi ladies,

Ik wou zelf geen topicje beginnen maar ben blij dat er nu eentje is waar ik me kan bijvoegen.......
Ik ben Sammie, 31 jaar, 9 weken zwanger nu (van eentje), uitgeteld rond 20 juni......
Zwanger na 2 rampzalige ICSI's met maar 1 enkel embryootje als resultaat, dus ja, 1 klein vechtertje kan echt wel genoeg zijn :D
Vorige week heb ik een 8 weken echo gehad bij eigen gyn, alles was prima, en de volgende staat gepland voor 7 december (12 weken echo) maar hij begrijpt gelukkig dat ik me extra ongerust maak, t is echt n beetje n mirakelbaby, dokter had al gezegd dat we wsl nooit samen kinderen zouden kunnen krijgen dus ik besef wel hoe veel geluk we gehad hebben.... dus als ik t echt niet meer volhield mocht ik tussendoor nog n keertje komen van hem........
Kwaaltjes hier zijn vooral giga pijnlijke borsten en nog steeds wat zeurende krampjes in de onderbuik.
Misselijk zo soms een kwartiertje tot een paar dagen geleden, nu kan het soms echt wel hevig zijn bij het koken etc maar ik klaag niet, vind dat nog wel geruststellend...
Kan het soms nog niet geloven maar t is toch echt waar..........:):):):)
Hopelijk gaan we allemaal een zalige zwangerschap tegemoet en deze zomer zullen wij degene zijn met de koetsen buiten in t zonnetje, heerlijke gedachte is dat toch he :)

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 15 november 2010, 16:37

Dames,

Ik zou me heel voorzichtig willen toevoegen aan jullie lijstje als dat mag? Ik ben vandaag 5 weken en 1 dag zwanger na een cryo TP van 2 embryootjes in een volleig natuurlijke cyclus (geen pregnyl, geen utrogestan).
Mijn cryos zijn op dag 3 na eisprong teruggeplaatst. Toen ik 1 dag overtijd was (Dag 12 na TP) was mijn HCG 571 en prog 28. OP 5 dagen overtijd (dag 16 na TP) was mijn HCG 3189 en prog 25,6. Vandaag (dag 19 na TP en 8d overtijd) HCG 12770 en prog 26.

Ik heb in het verleden 3 verse IVF/ISCI behandelingen gehad, met 5 TP, 2 keer miskraam net voor week 5. Ik maak me daardoor nu ONTZETTEND veel zorgen. Vooral het feit dat mijn progesteron licht gedaald is baart me zorgen. CRG zei wel dat alles boven 20 ok was. Vandaag hebben ze me gelukkig gerust kunnen stellen. Het prog wisselt wat en hoeft niet perse te stijgen. Mijn waarde was goed.

Verder heb ik echt weinig symptomen, enkel af en toe gevoeligere/dikkere borsten. Verder ben ik NIET moe, vanochtend voor het eerst wat misselijk.

We hopen zo erg dat we deze keer wel eens chance mogen hebben en dat de zwangerschap eens mag doorzetten.

Ik ga hier deze week al jullie verhalen en ervaringen eens goed doorlezen, maar wil ieder van jullie heel veel geluk wensen!

clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

Bericht door clau » 15 november 2010, 16:47

Sassie ik ben van belgië. was in behandeling in genk en blijf ook voor de opvolging in genk. Ik wist ook niet dat ik naar een vroedvrouw moest gaan, dacht dat dit enkel in nederland gedaan werd.

Sammie proficiat en welkom :) Mijn 12w echo is op 3dec dus we kunnen een beetje samen aftellen ;) Tof dat je eventueel vroeger moogt gaan, 7dec lijkt toch nog eindeloos he (zo ervaar ik het toch haha) Eindelijk is het onze beurt ja om met de buggy naar buiten te gaan in het (hopelijk stralende) zonnetje. Zelf achter het koetsje pronken ipv stiekem in de voorbijgaande koetsen te gluren en af te vragen wanneer het onze beurt zou zijn.

Sunny ook hier van harte welkom :) Ben blij dat ze je wat gerust hebben kunnen stellen. Kruip maar stilletjes op je roze wolkje.

sammie
Berichten: 173
Lid geworden op: 19 april 2010, 15:32

Bericht door sammie » 15 november 2010, 17:05

Hey Sunny

Even een kort berichtje over die progesterone:
niet te druk in maken.
Ik had dat ook, eerste bloedname stond ie zelfs maar 11,5 en dat was echt te laag.
moet sinds toen utro oraal bijnemen en inderdaad toen ging het boven de 20....ik moest om de 2 a 3 dagen bloed laten trekken (dokter vertrouwde het niet was met verstomming geslagen dat t gelukt was) en het schommelde wat gelijk bij jou, een keertje 30 dan weer 25..........tegen dat mn HCG goed omhoog schoot, boven de 6000 ging de progesterone ook richting 40 dus dat komt helemaal goed.........
En als je t niet vertrouwt een xtra utro hier en daar kan echt geen kwaad, als dat helpt om je gerust te stellen......

Clau, ja dat is leuk we zitten een beetje gelijk met de echo's.....is idd nog lang he ik ga proberen dapper te zijn en vol te houden.......ik meen ergens gelezen te hebben dat jouw beebje al ruim 2,5 cm was.....
bij de laatste echo was de onze pas 17,4 mm dus bij jullie zal 3 december zeker heel goed zijn om al veel te zien........

groetjes
sammie

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 15 november 2010, 22:04

Sammie en Sunny, welkom! Jippie, ons clubje heeft nu al 5 leden... :D

Sammie, met jouw verhaal is jouw zwangerschap echt een mirakeltje om te koesteren, proficiat!

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 16 november 2010, 14:05

6de lid meldt zich aan :oops: :oops:

Ik heb wel nog geen bloedafname gehad, wel 2 positieve tests gedaan (beide van ander merk).
In januari 2010 ben ik bevallen van een ICSI-dochter (na eerst 2jaar en 7maanden teleurstellingen). Nu ben ik, tegen alle wetten van de logica in, spontaan zwanger... (een eerdere spontane zwangerschap is wel geëindigd in een miskraam. Ben dus uiterst voorzichtig)

Te rekenen vanaf mijn laatste maandstonden ben ik vandaag bijna 6 weken. Uitgerekend voor 13juli. maar gelet op het feit dat mijn bekken te smal is en het sowieso terug keizersnede wordt, zal het voor eind juni, begin juli zijn...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten