Net zwanger: aftellen naar de zomer van 2011

Fien83
Berichten: 1627
Lid geworden op: 3 september 2009, 12:01

Bericht door Fien83 » 19 juni 2012, 19:41

@Lyse: Nog eens een dikke proficiat voor M. en Z.! Ze zagen er prachtig uit op hun eerste verjaardag! Ik moet zeggen dat ik hier al regelmatig gedacht heb dat ik het ontzettend knap vind van jou hoe je dat doet met twee kleine wondertjes! Me time schiet er zelfs hier regelmatig over en ik heb maar één ukje! Ik heb je berichtje gelezen op het andere topic... Man, man wat is me dat nu weer! Ik kan me perfect voorstellen dat dit weer vreselijk is en idd weer heel wat oprakelt! Hopelijk heb je idd wat hulp in huis (strijk- en poetshulp ed) want dat krijg je gewoon niet gecombineerd anders!

Hier breidt de woordenschat zit uit! Na poes en boek is er nu ook gericht mama en papa, boek, bal en daarnet pop. Motorisch blijft ze wat achterop hinken, maar ze kan nu vlot gaan zitten en weer gaan liggen. Ze heeft dit weekend ook haar eerste echte kruipjes gedaan, maar sluipen gaat gewoon veel vlotter dus dat geniet nu nog de voorkeur. Ze probeert zich stilaan ook wat recht te trekken, maar daar heeft ze de kracht nog niet voor. Maar verder een fiere mama natuurlijk hé.Ze speelt ook ontzettend flink met andere kindjes, ik schrik er telkens opnieuw van. Dit weekend waren we bij het nichtje en F. zoekt echt spontaan contact, gaat dingen geven, babbelt tegen het nichtje is echt oprecht lief en geïnteresseerd. Het nichtje gaf echter weinig reactie :-). Ook bij de onthaalmoeder speelt ze echt ook al samen met de andere kindjes. Vind ik echt wel schitterend om te zien eigenlijk!

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 20 juni 2012, 12:17

Bedankt Fien! :D Ik vond het echt een hele mooie dag, onze meisjes hun verjaardag. Als ik het zo lees is F echt wel heel sociaal! Persoonlijk vind ik dat ook heel belangrijk. Ik weet eigenlijk niet echt hoe onze meisjes in het bijzijn van andere kindjes dan hun zus zijn. Ze kunnen wel mooi samen spelen maar omdat ze bij oma opgevangen worden, hebben ze niet veel contact met andere kindjes. Nu zaterdag gaan we op bezoek bij vrienden met kindjes van dezelfde leeftijd. Ik ben benieuwd wat dat zal geven...

Ondertussen heb ik me al wat meer verzoend met het idee dat ik nog meer tijd moet investeren in mijn bekken. Ik moet erdoor want met dit bekkenprobleem wil ik echt niet bljiven rondlopen. Ik ga dus nog meer hulp inschakelen en ga de tijd voor oefeningen zo aangenaam mogelijk proberen te maken. Dvd's van Sex and the city kijken ondertussen of zo... :roll: Meer dan intensief oefeningen doen, valt er niet aan dit probleem te doen, Clau. Ze kunnen dit niet opereren of zo. Met oefeningen zal het echt beter worden, dat hebben ze me beloofd en daar geloof ik ook wel in, maar het zal een werk van lange adem worden, da's duidelijk. :(

Gisteren zijn we nog eens bij K&G langs geweest. Ze hebben allebei 2 spuitjes gekregen en waren allebei verschrikkelijk aan het huilen! Z was bang en M was boos. :lol: M weegt 8 kg en Z 9,2. Er waren kindjes die duidelijk een stuk jonger waren dan M, die toch maar een beetje minder wogen dan zij. :shock: Maar ze is gezond, het is gewoon een fijntje...

Kimzie
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 september 2009, 17:36

Bericht door Kimzie » 20 juni 2012, 14:14

Lyse, een jaar verder en nog zo last hebben van je bekken! :shock:
Dan ben ik al 'blij' dat ik gewoon kotsmisselijk ben, dat gaat over na de bevalling. Ik ben dus weer erg misselijk, maar sinds gisteren heb ik medicatie gekregen die wel werkt (maar wel veel bijwerkingen geeft).
Ik vind het ook heel knap van je dat je zo een tweeling groot krijgt, want dat lijkt me echt niet evident!

Hope, een dikke proficiat!

Fien, onze L kruipt ook nog niet, maar trekt zich wel verder als hij op zijn poep zit. Hij begint zich ook recht te trekken, maar heeft ook nog te weinig kracht (alhoewel dat niet lang gaat duren, denk ik). Als we hem laten stappen, doet hij dat heel flink. Praten gaat niet vooruit, maar ook dat gaat niet lang duren. Hij begint wel deugnietenstreken te krijgen en steekt zijn tong uit! Grappig hoor!

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 20 juni 2012, 14:20

Kimzie schreef: Hij begint wel deugnietenstreken te krijgen en steekt zijn tong uit! Grappig hoor!
:shock: :lol:

Onze Z haalt vaak haar schoudertjes op, ook een grappig zicht. En ze doet dat echt op de juiste momenten, bvb. als ik haar iets verbied. Zo van "ik kon dat toch niet weten mama, dat dat niet mag" ... :D

inaatje13
Berichten: 890
Lid geworden op: 14 juli 2009, 11:22

Bericht door inaatje13 » 20 juni 2012, 19:50

Hihi Lyse zaalig!!

Ik hoop dat je bekken snel hersteld!!

Onze L kruipt ook nog niet, alhoewel vandaag toch 4 kniebewegingen voorwaarts, voor de rest enkel achterwaarts sluipen, het hele huis rond. Hij leest ook super graag boekjes, kan dan zo lekker bij ons wegkruipen, want voor de rest is 't nie echt ne knuffelaar!!Rechttrekken tot op de knieën, maar dan nie verder geraken, frustratie ;-)!!
Hier wel een sprongetje in de maak denk ik! Slapen verloopt weer opvallend moeizaam, allé in slaap geraken!!
Verder een bloem van nen baby die ook graag samen spelt met anderen!!

Kimzie hoe loopt het met de combinatie bv en zwangerschap? Nog bezig of toch maar gestopt nu met die medicatie? Ben helemaal vergeten nog tips te vragen aan m'n zus, sorry!!

Greetz

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 20 juni 2012, 20:35

wat leuke verhaaltjes van jullie kindjes zeg! geweldig om ze zo te zien ontwikkelen en groeien hé

lyse, nog eens een dikke proficiat hé. heb ergens de fotookes gemist zekers :?

er zit veel verschil op de kindjes hun gewicht hé, ons I weegt nu net iets meer dan 9 kilo voor 14 maand te zijn. 'k vind het heel weinig en vind dat ze traag bijkomt. maar ze ziet er gezond en gelukkig uit, met een rond buikje, eet geweldig goed, slaapt vrij goed. wat zou ik me dan zorgen maken hé?
maar 'k ga t toch eens vragen bij de kinderarts zenne...

verder tellen we af tot ze eindelijk zou kunnen stappen. maar als je haar bezig ziet hé, die kent geen beperkingen. kruipt op handen en voeten overal naar toe, zelfs de trap op tot boven. klimt op de peuterstoeltjes en tafel... vandaag klom ze zelfs in het loopwagentje (zo een karretje met wieltjes waar baby's in kunnen 'hangen')... we hebben ook een autootje om op te zitten of achter te lopen, en dat manoeuvreert ze in alle bochten. ze gaat probleemloos van de glijbaan en speelt alles samen met grote zus. oh, het is zo fantastisch om hen te zien spelen... gisteren zat I vast met haar autootje, en A kwam mij halen, mama, je moet komen helpen. imke kan niet.
zalig gewoon! en in haar goede periodes is ze totaal niet mama-hankelijk en speelt ze soms drie kwartier helemaal in haar eentje.
ik geniet van elk van mijn kindjes afzonderlijk maar ook als ze samen zijn. dat zijn heerlijke momenten... alleen jammer dat we zo weinig tijd met onze schatjes kunnen spenderen hé...

geniet nog van jullie zomerbeebjes.

Fien, voor jou komt de verjaardag wel heel dichtbij hé... zijn er nog verjaardagen in het vooruitzicht?

clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

Bericht door clau » 20 juni 2012, 21:15

fien jou prutske staat echt wel vooruit op taal he? Allé V zegt echt alleen maar papa, mama en die (ze wijst iets aan wat ze wilt en dan zegt ze 'die') ze brabbelt wel heel veel maar daar blijft het dan ook bij.

lyse zielig he als ze spuitjes krijgen. hopelijk gaan ze er niet ziek van worden. als z&m zo mooi samenspelen zullen ze dat ook wel doen met andere kindjes he :) gaat leuk zijn om ze bezig te zien denk ik :lol:

kimzie hopelijk werkt de medicatie goed en ben je snel vd misselijkheid verlost.

sterretje vind het altijd leuk om over A&I hun 'avontuurtjes' te lezen :) lijken me ook 2prachtige meiden. echte durfalletjes ook wel denk ik he :)

Qua gewicht staat V op 9.450kg en 77cm. de zwaarste hier blijkbaar, maar ze volgt mooi haar eigen curves ;) Ook de eerste stapjes alleen zijn een feit, een héél emotioneel moment. kheb traantjes gelaten en ze eens goed geknuffeld :roll:

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 20 juni 2012, 21:35

ooooh de eerste stapjes :D super!!

op gebied van taal hier ook 'achter'. enkel mama, papa, iets dat lijkt op bumba, de naam vd hond. en verder wel babytaal brabbelen. boekjes kijken interesseert haar amper, het begint nu te beteren.
grote zus was een echte boekenworm en dus ook veeeel voor op taal op die leeftijd. maar veel minder met motoriek.
dus veel verschil hé.

clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

Bericht door clau » 20 juni 2012, 21:39

beokjes kunnen haar ook niet boeien, 2x slaat ze een plaatje om en dan gooit ze het neer :) als baby boeide het haar meer maar nu wilt ze gewoon echt op ontdekking ipv stil te zitten ;)

was er nu intresse voor een date of zijn die plannen stilgevallen?

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 20 juni 2012, 22:38

Hoera voor de eerste stapjes van V! Ik denk dat ze de eerste zomerbaby is die stapt?
Sterretje, wat voor aan acrobaatje heb jij daar in huis zeg! Ik sta echt te kijken van wat je schrijft! Zo'n durfal!
Inaatje, ik heb rond deze leeftijd ook wel wat sprongetjesdagen gemerkt. Hihi, ze kunnen zo gefrustreerd zijn he soms, onze kleintjes... Maar dat helpt hen ook om vooruit te geraken, letterlijk en figuurlijk. :D

Hier staat Z af en toe alleen maar ze durft geen stap te zetten zonder zich vast te houden. M is een overtuigde kruiper. Die geraakt op handen en knieën overal waar ze zijn wil...
Zeg, kennen jullie hun kindjes hun spiegelbeeld al? Hier weet M dat het kindje in de spiegel zijzelf is maar Z lijkt daar nog helemaal geen benul van te hebben...

sammie
Berichten: 173
Lid geworden op: 19 april 2010, 15:32

Bericht door sammie » 21 juni 2012, 9:07

Kijk al die zomerbabietjes eens vooruit schieten zeg, mooi toch :)

Lyse onze H weet nu ook dat zij het is, herkent zichzelf ook op foto en moet dan lachen, ervoor ging ze kusjes geven aan de spiegel en dacht ze dus duidelijk dat er daar een ander kindje was......
En H klakt met haar tong en kijkt zo heel ondeugend van kijk kijk voor ze kattekwaad gaat uitsteken, erg grappig (en handig!)
veel succes met de bekkenoefeningen, toch belangrijk he!

Amai zeg zo'n goeie babbelaartjes hier al, hier blijft het bij wat gekazel en NEENEENEE als ze iets echt niet wil. Oma is O-O-O maaaaaaaar deze morgen ineens keek ze me aan zei klaar en duidelijk mama en kwam naar mij toe gekropen.......aaaaaaaaah mama zo blij :)
Ze wordt tweetalig opgevoed dus ik verwacht geen wonderen maar dat was echt fijn, ikke fier :lol:

Boekjes zijn hier helemaal top als ze wat moe wordt vindt ze dat heerlijk, haar lievelingsboek is zo een met geluidjes bij van Dribbel, 5 keer na elkaar en nog niet genoeg...

Hier komt er ook n verjaardagje aan, de 29ste.
Ze heeft van haar ene oma een echte schommel gekregen, fantastisch vindt ze dat, hoe hoger hoe liever....

H staat de hele dag lang overal trekt ze zich aan op en ze loopt met zo een loopkarretje en soms laat ze haar handjes los en dan staat ze alleen maar van het moment dat ze dat beseft is het BOEM!

Clau H is ook net over de 9 kilo en ook ongeveer zo groot als V, zit op p50 qua gewicht nu......
V is ook zo een lange lits dan, H ook :)

Kimzie veel succes met de misselijkheid, k had nog gedacht misschien zal t bij een tweede minder zijn maar blijkbaar toch niet......

groetjes, tijd om te werken! :)

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 21 juni 2012, 10:08

Hier ook een naderende verjaardag: 30 juni.
Mauranne heeft gisteren voor het eerst een halve meter gekropen. maar het ging nog meer achteruit dan vooruit. Rechtstaan, zich recht trekken, laat staan stapjes zetten: daar komt nog niks van in :? Maar dat zal wel komen hé

Op vlak van taal: mama, papa en dadaaaaa. Kusjes geven doet ze ook al een tijdje, mama's hartje smelt dan als sneeuw voor de zon.

Volgende week nog eens naar kinderarts voor controle en spuitjes. Ik ga zeker haar fontanel nog eens laten checken want die blijft enorm groot.

Hier ook zalig genieten soms van het samen spelen van Aline en Mauranne. Al krijg ik soms de 'kriepsen' van Aline: ze pakt altijd al het speelgoed van M af :evil:

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 21 juni 2012, 10:13

hier ishet omgekeerd gg, ons jongste pakt het speelgoed van de oudste af ;)

oh ja, zou je me bij pb eens kn laten weten welke KA jullie hebben? 'k zou hier willen veranderen...

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 21 juni 2012, 10:45

grootgevaarke schreef: Al krijg ik soms de 'kriepsen' van Aline: ze pakt altijd al het speelgoed van M af :evil:
hier pakt Z altijd alles af van M, ik weet dan nooit goed of ik moet ingrijpen. maar ik heb al gemerkt dat als M het echt beu is, ze het wel terug pakt. voorlopig laat ik het hen dus onder mekaar uitvechten. Z is wel heel dominant soms en ook erg jaloers. ik herken er mezelf in :? , en in de rustige zachtheid van m, hun papa. confronterend hoor! :D

Sammie, als je kindje tweetalig wordt opgevoed, moet je inderdaad meer geduld hebben eer ze beginnen te spreken... maar twee moedertalen hebben zal later een enorm voordeel zijn voor jullie meid!

inaatje13
Berichten: 890
Lid geworden op: 14 juli 2009, 11:22

Bericht door inaatje13 » 21 juni 2012, 12:44

Lerten heeft net na ik berichtje hier had gepost, zichzelf rechtgetrokken in de zetel, ikke fier :D!!
En deze morgen zat hij op z'n poep in bed, dus blijkbaar geraakt hij dan toch makkelijker van lig naar zit dan ik dacht, jeuj jeuj!!!

Amai veel jarigen op komst, zoo leuk!!
Wij pas in augustus, de 4de doen we zijn feestje en dan wordt ie ook meteen gedoopt, kijk er geweldig naar uit!! En daarna onze eerste lange gezinsvakantie, jeuj, naar la bella italia!!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten