Net zwanger: aftellen naar de zomer van 2011

Fien83
Berichten: 1627
Lid geworden op: 3 september 2009, 12:01

Bericht door Fien83 » 21 juni 2012, 12:48

Amaai Sterretje, I is echt een felle op motorisch vlak hé! Super hoe ze dat doet. Dat zie ik f. totaal niet doen hoor.Zij is echt eerder tam op dat vlak. De kiné in de praktijk zei wel dat het typisch was voor motorisch minder sterke kindjes om bv. heel fel geïnteresseerd te zijn in boekjes.

@Lyse: Ik zou ze het ook onderling laten uitvechten, zeker als M. het op de duur toch wel duidelijk maakt. Ik verwacht dat ze idd mooi gaan samen spelen met andere kindjes hoor. Ik weet eigenlijk niet of ze zichzelf herkent in de spiegel. Ze lacht altijd, maar ik weet het dus niet.

Ik ben wel blij van te horen dat er hier nog kindjes zijn die nog niet kruipen hoor. Ik begon me er echt zorgen om te maken, ook omdat onze OM het onlangs zei dat F. nog heel wankel op haar beentjes stond. Ze kroop vorige week zo'n pasje of drie, maar sindsdien is het weer enkel sluipen hoor. Maar ben al blij dat ze vlot naar haar knietjes geraakt en terug.

Hier zoekt F. gewoon tussen haar boekjes haar favo boekjes, ze leest die dan, wijst naar de poes en gaat dan het volgende boekje pakken. Echt schattig. Gisteren gingen we wandelen en ik zag haar lachen naar iemand achter mij, bleek dat het zoontje van de OM achter ons fietste. Dus ze maakt wel duidelijk onderscheid tussen wie ze kent en wie ze niet kent want ik begon al te denken dat ze dat niet deed omdat ze altijd heel snel naar mensen lacht enzo, maar toch, het verschil was wel duidelijk :-).

Nog twee jarigen voor ons F. blijkbaar. Ik hoop echt dat het weer wat meezit, want we wonen maar in een bescheiden huisje dus ik wilde het feestje buiten doen, maar zoals het er uit ziet, zit dat er niet meteen in denk ik.

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 21 juni 2012, 22:10

Fien83 schreef:Ik weet eigenlijk niet of ze zichzelf herkent in de spiegel. Ze lacht altijd, maar ik weet het dus niet.
Bij onze M vroeg ik een 3-tal weken geleden "wie is dat kindje in de spiegel?" en toen wees ze op zichzelf (haar borstje). Ik dacht dat het een toevallige samenloop van omstandigheden was. Maar sindsdien doet ze dat altijd. En als we voor de spiegel staan en ik vraag, waar is M? Dan wijst ze op haar spiegelbeeld.
Dit is eigenlijk heel typisch voor M. Qua ontwikkeling loopt ze over het algemeen altijd een beetje achter op haar zus. Ze lijkt iets meer in haar eigen wereldje te leven. Maar soms kan ze plots heel pienter uit de hoek komen en dan voel ik me toch wat schuldig, omdat ik haar toch blijkbaar onderschat soms... :oops:

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 21 juni 2012, 22:16

haha, ze doen ons altijd toch verbazen hé!

hier kan ze dus nu ook zelf in en uit de zetel klimmen. en ze weet er veilig weer uit te geraken.

vanavond was ze dan nog met keukentje en al op de grond gevallen. is eigenlijk wat hoog voor haar, en ze probeerde iets te pakken (en niet opgeven natuurlijk) en dus viel ze met keukentje en al achterover...
ze verschuift dus ook de keukenstoelen, haar eetstoel, of gelijk welk voorwerp om er maar achter te kunnen lopen. maar van loslaten is nog lang geen sprake. ze staat dan ook nog erg wankel.
soms voel ik me schuldig dat ik precies minder met haar bezig ben, dan ik met A was. 't is gewoon anders hé, ik geniet er van om haar nog wat 'klein' te houden, 'k zie ook graag hoe de grote zus zich over haar ontfermt en heb gewoon ook minder tijd om eens rustig met haar in de zetel een boekje te lezen.
maar.... allemaal plannen voor op vakantie. bewust meer tijd maken voor de individuele noden van de kindjes ;)
dus gelukkige verjaardag voor de lieverds! ik lees het wel als we terug zijn....

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 22 juni 2012, 9:58

prettige vakantie, sterretje, geniet ervan!

inaatje13
Berichten: 890
Lid geworden op: 14 juli 2009, 11:22

Bericht door inaatje13 » 22 juni 2012, 16:35

Lerten kruipt :D !! Het ziet er héél grappig uit, maar tis op handen en knieën én vooruit!!! Hier weer een trotse, blije mama!!!

Kimzie
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 september 2009, 17:36

Bericht door Kimzie » 23 juni 2012, 17:05

Super voor al die vooruitgang!

Sterretje, geniet van je vakantie!

Inaatje, hier ook een doop op het verjaardagsfeestje. En dan kondigen we ook de zwangerschap aan bij de grote familie. 't Zal wat worden!

En ja, ik ben nu gestopt met bv omwille van de medicatie en ik zit hier nu dus met stuwing (én misselijkheid) :shock:
Het stoppen met de bv was niet zo emotioneel. Ik voel me fysiek zo slecht dat emoties hier weinig plaats hebben. Bovendien blijkt dat onze L eigenlijk nog maar heel weinig drinkt en het dus sowieso het begin van het einde was.
Hij eet nu 'smorgens een boterhammetje. Verder is ook zijn slaappatroon helemaal verstoord. De ene keer doet hij geen ochtenddut meer, de andere keer slaapt hij nog erg veel. Het is hier dus weer een sprongetje, benieuwd waar we gaan uitkomen.

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 30 juni 2012, 12:46

Vandaag, exact 1 jaar geleden, mocht ik Mauranne voor 't eerst in mijn armen sluiten. Mijn schatje :P

Yago
Berichten: 1145
Lid geworden op: 7 mei 2010, 17:35

Bericht door Yago » 30 juni 2012, 13:31

profiat Mauranne!!!

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 30 juni 2012, 15:56

O, dikke zoen voor Mauranne! Hip hip hoera! :-)

vaantje
Berichten: 224
Lid geworden op: 4 december 2009, 13:18

Bericht door vaantje » 1 juli 2012, 8:10

jaaaaaaaaa, ons Joepke 1 jaar :-)

clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

Bericht door clau » 1 juli 2012, 8:35

nog een late Happy Bday voor mauranne

en een dikke proficiat voor joep!

inaatje13
Berichten: 890
Lid geworden op: 14 juli 2009, 11:22

Bericht door inaatje13 » 1 juli 2012, 13:11

Van mij ook nog ne late gelukkige!! Hoe was het feestje??

Greetz

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 1 juli 2012, 15:40

Proficiat Mauranne!

Fien83
Berichten: 1627
Lid geworden op: 3 september 2009, 12:01

Bericht door Fien83 » 1 juli 2012, 16:34

Gelukkige verjaardag Mauranne en Joep! Hopelijk hebben jullie allebei een heel mooi feestje gehad. En de mama's en papa hebben er hopelijk ook van genoten.

Hier lag ik exact 52 weken geleden met mijn beebje in mijn armen. Mijn euro viel daarstraks ineens omdat ik bevallen ben tijdens een lokaal festivalleke en dat was nu ook net aan de gang :-). Dinsdag is het hier de eerste verjaardag.

Kimzie
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 september 2009, 17:36

Bericht door Kimzie » 1 juli 2012, 21:36

Proficiat aan alle jarigen! 't Lijkt me toch wat speciaal en nostalgisch om daar aan terug te denken! Hier komt het ook erg dichtbij nu de Tour de France van start is gegaan. Tijdens mijn arbeid stond die op en de stemmen van de commentatoren gaven mij heel veel rust tussen de weeën door :wink: .
Dus, als ik ze nu hoor, moet ik toch al vaak daar aan terug denken, maar 't zal pas echt echt zijn als het 14 juli is, dan startte alles, om dan op 15 juli een prachtkind op de wereld te zetten :P
Geef jullie prachtkinderen maar een dikke zoen! En natuurlijk ook een mooie taart of kroon!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten