Net zwanger: aftellen naar de zomer van 2011

Fien83
Berichten: 1627
Lid geworden op: 3 september 2009, 12:01

Bericht door Fien83 » 10 juli 2012, 21:43

Ah voila zie, je hebt al een kanaal om te informeren :-).

Die frustratie was bij F. het probleem waardoor mijn collega het toch zinvol vond om wat dingen te 'oefenen'. Mauranne zal er ook wel komen! En wie weet staan F. en M. later samen op één of ander turnpodium omdat ze zo'n elastiekjes zijn ;-).

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 10 juli 2012, 21:46

:lol: Ik vrees dat ze die souplesse zal verliezen, ze is nogal groot en er zijn maar weinig grote, echt soepele mensen hé... Al die turners zijn klein.

Fien83
Berichten: 1627
Lid geworden op: 3 september 2009, 12:01

Bericht door Fien83 » 10 juli 2012, 22:18

Haha, dan zal F. alleen schitteren daar op't podium! 't Is een klein en fijn kindje en haar mama is ook nog altijd heel lenig dus als ze een beetje van mijn genen heeft op dat vlak ;-).

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 11 juli 2012, 14:30

:lol:
M zal eerder rugbyspeler worden dan :lol:

inaatje13
Berichten: 890
Lid geworden op: 14 juli 2009, 11:22

Bericht door inaatje13 » 12 juli 2012, 22:56

Heey meiden,

Wij zijn gisteren cadeautjes gaan kopen voor Lertens verjaardag: een schommel, een activiteitenblok 5 in 1 http://dreamland.webshop.collishop.be/e ... TEITENBLOK__!!
En dan nog een boek en een zwemband!! Ook al kaarsjes en een slinger met 1 op gekocht, zo leuk :-)!!! Kijk er echt meer en meer naar uit!! De priester heeft onze viering goedgekeurd én bevestigd dat hij onze Lerten in onze tuin wil dopen, dus da komt helemaal goed!!
Onze L trekt zich sinds vorige week recht, echt leuk het gaat ineens héél snel nu!! Hij stapt aan de hand ook, ik denk dat hij sneller gaat kunnen stappen dan dat hij nog extra tanden krijgt (heeft er nog steeds maar 2)!!
Ik tel ook verschrikkelijk af naar onze vakantie, pff echt zal zo'n deugd doen!! Even weg van alle stress thuis!!

Greetz

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 13 juli 2012, 8:56

geniet er van inaatje!

en het ziet er een prachtig cadeau uit. 't zal een heel speciale dag worden! Veel plezier, en prettige vakantie!

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 13 juli 2012, 10:20

fijne vooruitzichten voor jullie, Inaatje, geniet ervan he! :D

Ik wou hier even vertellen hoe het met onze meisjes gaat maar ik weer precies niet waar te beginnen! Het gaat zo snel allemaal! Onze z is intussen volledig op soyamelk gezet omwille van koemelkallergie en dat lukt heel goed. Ze vindt ze lekker en toeval of niet, maar sindsdien hebben we zo goed als geen babyzilla toestanden meer gezien. Hehe... Ook de reflux lijkt plots helemaal weg nu. Allebei onze meisjes kunnen alleen staan en zetten af en toe een stap zonder steun maar echt lopen kunnen ze nog niet. Het lijkt wel alsof ze niet durven loslaten. Onze M is nog steeds onze liefste schat: zachtaardig en altijd vrolijk. Onze z is nog steeds een felle madame en een duivel doet al. Haar laatste nieuwe truuk is om in bad recht te gaan staan, met badring en al... :? Het is zo'n badring met 4 zuignappen maar ze weet dat als ze heel hard trekt, ze die toch los krijgt. Verbaal is ze sterk. Deze week verbaasde ze de kinderarts omdat ze naar de "keukenrol" (of hoe noem je dat?) op de onderzoekstafel wees en heel duidelijk "papier" zei. Maar qua fijne motoriek is het een echte kluns en ze speelt weinig constructief soms. Het enige wat haar kan boeien als ze zo'n bui heeft is rommel maken, dingen weggooien en afbreken. :roll: Onze M is véél handiger en geduldiger dan haar zus. Die begint al een beetje te puzzelen en torens te bouwen met blokken.
Ik had gedacht dat het rustiger zou worden met de meisjes nu ze stilaan peutertjes worden maar het wordt precies alsmaar drukker. Ik steek nu minder tijd in verzorging maar meer in opvoeding en samen spelen. Ik vind het echt niet gemakkelijk om ze allebei een beetje quality time te geven en met z'n drieën iets doen, dat lukt nog niet zo best. Ze zijn ook heel verschillend allebei... Enkele boekjes lezen kunnen we samen.

fijn weekend allemaal!

clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

Bericht door clau » 13 juli 2012, 14:53

inaatje geniet ervan!

sunshine een dagje te laat maar toch nog een dikke proficiat voor je ventje zijn 1e verjaardag!

lyse ik vind het met 1kleintje soms al druk (had ook gedacht dat het wat rustiger ging worden) maar je meiden doe het super he :) rechtstaan met de badring? hoe krijgt ze dat voor elkaar :lol: je kunt miss samen met ze naar de kinderboerderij of wat laten kliederen met vingerverf? is moeilijk he als ze alle2 liever andere dingen doen. V heeft geen zittend gat, enige wat ze graag doet is met haar karretje rondlopen en overal opkruipen. boekjes, torens, puzzels, het boeit haar allemaal niet :?

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 13 juli 2012, 15:18

lyse

jouw meisjes doen het ook super! al enkele stapjs alleen en zo. da's een flink evenwichtsgevoel.
Grappig hoe die karakterkes verschillen.
En knap, hun taalkennis en dergelijke!

Clau,
V is ook een snelle hé, die rondloopt en overal opkruipt.
Hebben er hier ook zo eentje (alleen stappen doet ze nog niet)
en nee, boekjes interesseert haar niet, al betert het wel. puzzels en blokken en zo, pff nee, als ze maar kan klauteren, lawaai kan maken en haar zus kan ambeteren :lol:

en nee, je krijgt het idd niet rustiger naarmate ze ouder worden

ze vragen minstens evenveel aandacht, vooral omdat je meer energie moet/wil steken in het opvoeden, bijleren en in toom houden :lol:
wij hebben heel goed gemerkt hoe onze kindjes geëvolueerd zijn op onze vakantie van twee weken.
en dat doet me veel pijn in het hart, want als ik dagelijks intensiever met hen zou bezig kunnen zijn, dan zouden ze misschien (nog) meer leren.
ach ja :roll:

Fien83
Berichten: 1627
Lid geworden op: 3 september 2009, 12:01

Bericht door Fien83 » 13 juli 2012, 17:45

Fijn om hier nog eens te leze hoe het met iedereen gaat.

@Lyse: ik vind het zo super om te lezen hoe verschillend M en Z zijn hé! Wel geweldig dat de reflux onder controle is en dat Z wat makkelijker is in de omgang! 't Zijn wel twee sterke meisjes als ik het zo lees hé, op verschillende domeinen kunnen ze al erg veel hé! Fijn!

@Clau: Ook V. doet het goed hé! Fijn te horen dat ze net als I. zo motorisch is!

Hier kruipt F. sinds een dikke twee weken echt rond, daarvoor bleef ze gewoon sluipen, maar nu heeft ze door dat ze al kruipend nog veel sneller is. Ze gaat plots peilsnel vooruit op grofmotorisch vlak heb ik het het idee. Ze trekt zich recht, schuift met de stoelen rond, speelt verstoppertje,... Fijnmotorisch vind ik haar precies sterk. We waren onlangs op een babyborrel en als ik zag hoe een ander kindje dat een half jaar ouder was materiaal manipuleerde, vond ik dat F. echt veel handiger was. Ook hier worden er stilaan torens gebouwd. F. speelt ook echt al mooi met popjes in die zin dat ze tutjes en flesjes geeft, popjes kusjes geeft/aait,... Qua woordjes zitten we nu op poes, bal, pop, boek, mama en papa en onlangs kwam er nijn bij (we hebben konijnen, maar de ko komt er nog niet uit ;-)).

Ze is nu wel echt ziek van haar vaccinatie tegen de mazelen. Al twee dagen serieuse koorts. Gelukkig blijft ze wel echt flink en moppert ze niet. Ze is sinds vandaag ook aan het tandenknarsen, echt een degoutant geluidje, maar dat hoort er blijkbaar bij :-).

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 13 juli 2012, 22:12

Oei oei, arme F, zo ziek van haar vaccin... Hier was z flink ziek en m totaal niet. En dat was toch wel onverwachts want daarvoor was het altijd omgekeerd. nu vraag ik me wel af of dat vaccin wel gepakt heeft bij onze m. a ja, tis ook nooit goed he :roll:
Fien, ik denk dat Dick Bruna een goeie reden had om zijn figuurtje nijntje te noemen want hier spreken ook 2 meisjes de "ko" niet uit. :D Slimme Dick!

sterretje, nadat ik jouw filmpjes van i gezien heb op FB, denk ik dat ze een typisch voorbeeld is van zo'n babytje dat overal kan geraken en alles kan doen al kruipend en het eigenlijk gewoon veel te druk heeft om te leren stappen. :D
je hebt precies nog altijd wat heimwee naar je vakantie he? gelukkig is het weekend nu...

clau, haha, geen zittend gat, zo is het inderdaad :D

vingerverf, ik denk dat dat hier nog echt niet zou lukken, onze meisjes steken namelijk echt nog alles in hun mond... ik zag ook dat F een zandbak kreeg voor haar verjaardag, fien. ook dat zou hier dus echt niet gaan, het zou meer zand eten worden dan iets anders, vrees ik. is dat bij jullie ook nog zo? ik erger me daar echt blauw aan. ze zitten echt nog de hele tijd met alles in hun mond. onlangs had ik een legging van "lief" met knoopjes onderaan de pijpjes voor hen gekocht en onze m zat de hele tijd dubbel geplooid daaraan te zuigen tot ze plots met drie knoopjes in haar mond zat :shock: was toch effe schrikken hoor. ik vond het ook wel flutkwaliteit voor zo'n bekend merk.. :wink:

Fien83
Berichten: 1627
Lid geworden op: 3 september 2009, 12:01

Bericht door Fien83 » 14 juli 2012, 21:54

Hier ook hoor Lyse dat alles nog naar de mond gaat. Ik heb met F. eens gevingerverfd voor de verjaardag van mijn zus en haar peter... Kijk maar eens op fb voor de foto's, heel haar mondje rood en blauw. In de zandbak viel het mee. Ze deed dat en ze merkte meteen dat het echt niet lekke was en ik heb toen ook gezegd dat ze geen zand mocht eten en ze heeft dat toen niet meer gedaan. Maar ja, eerlijk... F. heeft ook nog maar één keer in haar zandbak kunnen spelen dankzij de geweldige zomer. Ik probeer af en toe eens te kleuren met haar, maar ook dat gaat rechtstreeks de mond in hoor, dus ik denk dat dat normaal is :-).

Ja, nijntje heeft haar naam niet voor niets idd :-).

F. is idd ferm ziek! Gisteren had ze 41° en toen heb ik maar naar de KA van wacht gebeld omdat ik het echt niet goed vertrouwde en toch niet zo goed wist hoe het nu zat met de combi nurofen/perdolan. Vanmorgen had ze nog 39,7° en vanavond 39,6° maar na perdolan is ze flink gaan slapen en na een uurtje werd ze wakker, maar had ze geen koorts dus hopelijk blijft het zo. Wel echt slechte nachten en dagen. Vandaag waren er vrienden op bezoek met hun dochtertje en zoontje en normaal is F. zo zot op kindjes, maar nu was alles wat ze deden goed voor een huilbui dus ik denk dat ze zich ook echt slecht voelt. Hopelijk morgen een betere dag :-).

inaatje13
Berichten: 890
Lid geworden op: 14 juli 2009, 11:22

Bericht door inaatje13 » 17 juli 2012, 9:42

Heey heey,

Kimzie hoe was feestje, toch niet te erg in 't water gelopen?

vaantje
Berichten: 224
Lid geworden op: 4 december 2009, 13:18

Bericht door vaantje » 21 juli 2012, 10:43

Heeeey,

Weer even niet langs geweest, maar heb jullie advies nodig.

Ons manneke is 1 juli 1 jaar geworden en merk dat het opvoeden is begonnen.
Het is echt een lief ventje en we mogen in ons handjes klappen daar die meestal zo zoet is.
Enkel is hij nu natuurlijk op ontdekkingstocht.
Hij speurt het hele huis af.
Er zijn natuurlijk een aantal dingen die niet mogen.
Als hij ergens aanzit wat niet mag, zeg ik nee en pak ik hem daar weg en probeer ik hem ergens anders mee af te lijden.
Verder bonkt hij in zijn bedje soms zachtjes met zijn hoofd tegen het hoofdeinde aan, kan ik hier iets mee of moet ik het gewoon laten? Hij huilt er niet bij, lijkt net of hij soms zo in slaapmoet wiegen of zo.
Ik heb het gevoel een politieagent te zijn met periodes,
wel ben ik enthousiast als hij dingen doet die leuk of goed zijn.
Maar ik ben soms bang te streng te zijn, maar een rot kind wil ik op latere leeftijd ook niet.
Het jammeren is dat hij het woord nee echt niet snapt, hij ia natuurlijk ook maar pas 1.

Maar hoe doen jullie dit?

Groetjes Vaantje

Fien83
Berichten: 1627
Lid geworden op: 3 september 2009, 12:01

Bericht door Fien83 » 21 juli 2012, 12:58

Ikzelf ervaar hetzelfde hoor. Opvoeden komt er meer en meer bij. Van dat hoofdbonken zou ik met niets aantrekken. Als je daar aandacht aan geeft, gaat je kindje beseffen dat je dat niet leuk vindt en het later 'gebruiken' om je te manipuleren (vb. beginnen bonken als hij moet gaan slapen en geen zin heeft) dus dat zou ik echt negeren.

Als F. iets doet wat niet mag zeg ik ook 'nee' en ik verwoord een alternatief. Ze gooit bv. het eten op de grond wat ze niet lust. Dan zeg ik 'Nee, eten stoppen we in ons mondje of leggen we op het bordje'. Als ze blijft gooien neem ik haar bordje even weg om haar nadien terug de kans te geven. Als ze ergens aan zit te prutsen dat niet mag, zeg ik ook dat ze er moet afblijven en geef ik iets anders in de plaats, dus ik vind dat je dat goed doet hoor. F. begrijpt het woordje nee heel goed. Als we 'nee' zeggen, kijkt ze ons onmiddellijk aan en stopt ze ook. Ze kan soms wel de verleiding niet weerstaan om het nog een keertje te proberen :-). Dus consequent zijn is de boodschap.

Wat ik ook probeer te doen is alles wat mogelijks voor problemen kan zorgen op voorhand elimineren (vb. stopcontacten zijn veilig weggeborgen, ik zeg dingen waar ze niet aan mag komen op afstand) waardoor je automatisch minder vaak 'nee' moet zeggen. Dingen die ik niet zo graag heb, maar die niet gevaarlijk zijn, negeer ik ook omdat je anders idd bij de kleintjes de hele tijd 'nee' zit te roepen hé. Ik laat vrij veel toe (vb. verstoppertje spelen achter de gordijnen, handjes op de ramen, mondje tegen de ramen,...) waarvan een aantal van mijn vriendinnen vinden dat dat niet oké is, maar ik wil idd ook niet de gendarm spelen. Ik verbied wat echt niet kan of gevaarlijk is en ik begin daar nu een consequentie aan te hangen (vb. dat bordje wegnemen hé). Ik heb ook geluk dat ik op zich een vrij braaf meisje heb, maar ze begint nu woedebuien te krijgen als ze iets niet krijgt ofzo, ook dat probeer ik echt te negeren zodat ze hier later geen betekenis aan koppelt. Hopelijk heb je hier iets aan!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 11 gasten