Gaviscon

Plaats reactie
Janne
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 17:17

Gaviscon

Bericht door Janne » 19 november 2010, 9:16

Hallo

mijn dochtertje van 11 weken neemt nu sinds 2 weken 2ml gaviscon na elke maaltijd. De KA denkt dat ze verborgen reflux heeft. Ze slaapt nu wel beter en meer overdag en heeft minder last van de zure pap die ze een uur na de voeding teruggeeft, maar ze geraakt er precies helemaal van opgestopt. Ze laat veel protjes, maar doet veel minder kaka. Ze schreeuwt na 10 minuten BV en ik kan haar dan pas terug aanleggen als ze een aantal boertjes gelaten heeft. Precies of haar vertering niet meer goed werkt... Heeft er iemand hier ervaring mee? Zou ik terug naar de KA gaan?

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 19 november 2010, 9:39

Ik zou toch terug contact opnemen met de kinderarts. Er zijn ook andere geneesmiddelen om reflux te behandelen. Mijn zoontje hft een tijdje Zantac gehad bv. Miss gaat dat met minder bijwerkingen gepaard voor jouw dochtertje?

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 19 november 2010, 10:08

misschien wat minder gaviscon geven? Probeer eens met 1 ml?

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 19 november 2010, 11:08

Janne wij hebben hetzelfde probleem gehad toen Tibo geboren is, hij had wel echte reflux.

De gaviscon hielp heel goed maar hij kreeg er imense krampen door. Hij at toen nan AR en na een ganse tijd gaviscon zei de kinderarts om zantac te proberen, hielp nog minder!

Tot de dokter van kind en gezin doodleuk tegen mij zei van waarom probeer je eens geen andere melk. We hebben toen nutrilon AR gegeven en ons probleem was voor 95% opgelost ZONDER medicatie! Erg dat hij daarvoor eerst zolang medicatie moest nemen.

Tibo zal volgende maand 2 worden en heeft nog steeds een heel klein beetje reflux, als hij 's ochtends moet hoesten is de kans altijd groot dat er nog een beetje melk terug komt maar het is niet zo heel erg.

Succes ermee!

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 19 november 2010, 11:09

Ah ja Johannespitbroodmeel voor in het melkje te doen zou ook helpen, daar gaan ze makkelijker van naar het toilet!

prutske14
Berichten: 303
Lid geworden op: 22 mei 2009, 21:03

Bericht door prutske14 » 19 november 2010, 19:59

Ons dochtertje zat ook verstopt van gaviscon MAAR ook van johannesbroodpitmeel!! Zantac is niet sterk genoeg voor haar en ze krijgt omeprazole daar doet ze het goed mee. En wij dikken de melk in met gelilact

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten