Pagina 1 van 1

rode 'vlekjes' na ABkuur

Geplaatst: 13 maart 2012, 18:50
door clau
mijn dochtertje heeft begin februari een 2de ABkuur gehad (1E was in december)
Sinds ze de AB gekregen heeft staat ze vol met rode plekjes (lijken op miniscule bloedvlekjes)
het is begonnen met wat vlekjes op haar enkeltjes. een paar weken later blijven er overal plekjes bijkomen, het meeste in haar gezichtje.
2weken geleden heb ik haar meegenomen naar de huidspecialist. zij zei dus dat het van de AB is.
als het eind april niet weg is moet ik terug want dan zou ze een bloedonderzoek doen.
heeft er nog iemand dit voorgehad bij haar kindje? hoelang blijven de plekjes en zie je er later nog wat van?

Geplaatst: 14 maart 2012, 12:41
door pelkie
Laat dit zeker goed opvolgen. Het kan zijn dat je kindje allergisch wordt voor penicillines en dat kan soms zeer erge reacties geven. Zoveel mogelijk ab mijden zou ik zeggen!

Geplaatst: 14 maart 2012, 22:33
door clau
pelkie: doe ik zeker want ik blijf er toch nie gerust in.