Peuter slaapt nog steeds niet door

Dreaming Mom
Berichten: 94
Lid geworden op: 8 januari 2010, 19:57

Peuter slaapt nog steeds niet door

Bericht door Dreaming Mom » 6 september 2012, 13:20

Mijn dochtertje van 23 maanden slaapt nog steeds niet door! Nochtans toen ze 4 weken oud was, deed ze haar nachten, tot ze ongeveer 4 maanden werd. Sindsdien komt het nog zelden voor dat ze doorslaapt, meestal moet ik toch zo'n 3 à 4 keer per nacht uit bed... ze weent dan heel hard en ik ga zo snel mogelijk bij haar om te vermijden dat ze haar oudere zus wakker maakt. Ze moet dan wat drinken hebben of gewoon een knuffel en dan gaat ze direct weer slapen. Maar ik ben ondertussen wel uitgeput, manlief hoort haar niet huilen en snurkt dus rustig verder. Overdag loop ik meer en meer als een zombie rond, kan me amper nog concentreren en val overal in slaap... Heeft iemand van jullie soms tips?
Groetjes,
DreamingMom

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 6 september 2012, 13:29

dit klinkt mij alsof ze enkel aandacht vraagt 's nachts.

ik zou zeggen: hard zijn en niet ingaan op haar roepen. Desnoods ander kindje enkele dagen elders laten logeren, maar gewoon duidelijk maken dat ze 's nachts moet slapen, dat ze geen melk krijgt, dat de knuffel bij haar in bed ligt. evt nachtlampje laten branden zodat ze zelf haar knuffel kan liggen

maar op leeftijd van bijna twee jaar moeten ze toch stilaan gaan beseffen dat mama niet altijd komt als ze roept, zeker niet 's nachts...

succes

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 6 september 2012, 13:51

Lieve Dreaming mom,
Ik volg je helemaaaaaaaal! Ik heb tot twee weken geleden in exact dezelfde situatie gezeten, mijn dochter is alleen nog iets ouder, zij heeft me meer dan 2,5 jaar uit mijn bed gehaald. Ik was het onlangs helemaal beu, en heb haar gezegd dat ik NIET meer uit mijn bed kom voor haar. Ze heeft twee nachten gebruld, getierd en gekrijst (haar jongere zusje slaapt wel op een andere kamer) maar nu slaapt ze door! Ik hoop dat het zo blijft!

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 6 september 2012, 13:58

joepie! gg

de tactiek heeft dus gewerkt.

Flink van aline (en van mama!!)

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 6 september 2012, 14:00

op de tanden bijten hé...

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 6 september 2012, 14:37

Bij mij is dit nu ook nog zo hoor, hier zijn ze ondertussen al 3 geworden. :?
Het is hier niet elke nacht maar toch zeker één nacht op twee dat ik er uitmoet. Al is het voor een tutje, knuffeltje, dekentje ligt niet goed, er zit een vlieg :roll:
Misschien moet ik ook wel harder zijn maar tov vroeger zijn mijn nachten 'hemels' nu.
Het nadeel is hier ook dat ze samen op een kamer liggen dus maken ze soms (niet altijd hoor) elkaar wakker. Alexander heeft ondertussen ook de schakelaar van het licht ontdekt dus dat gaat ook aan in het midden van de nacht :roll:
Ze hebben wel elk hun lampje dat muziek maakt, soms nemen ze dat maar dat is niet altijd voldoende en dan moet mama erbij komen.
Het is idd heel vermoeiend en daarom dat mijn man en ik wel eens wisselen van 'shift' :wink:
Ofwel GG haar tips toepassen, heeft hier helaas niet gewerkt...

Filka
Berichten: 244
Lid geworden op: 7 oktober 2009, 15:59

Bericht door Filka » 6 september 2012, 14:51

Bij ons ligt het probleem ietskes anders.
Ons meisje is 15 maand oud en tot nu toe ook altijd mooi doorgeslapen.
Alleen zitten wij sinds een tweetal maanden met het probleem dat ze elke dag tussen 5u & 6u wakker is en weigert opnieuw te gaan slapen.
Ze is gewoon wakker en wil opstaan. Week of weekend pff... :lol:

Alle reeds vermelde tips hebben we ook al eens uitgetest, maar helaas ...
Ik durf ook al bijna niet meer van ze nog super lang te laten krijsen voor de buren :? (wonen in rijhuis)

Hebben vanalles al geprobeerd. Laten wenen, 4min tactiek, bedtijdje verschuiven, tijdstip avondeten verschuiven (dachten dat het misschien van de honger kwam), maar nog steeds geen verandering.

Zijn er mama's die hier ook ervaring mee hebben?

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 6 september 2012, 14:58

dat is hels vroeg hé filka!

onze meid is 16 maanden en werd tot een tijd geleden tussen 6 en half 7 wakker. weekend of geen weekend.
we hebben niet echt specifieks iets gedaan, maar wel haar bedtijd uur wat verlaat en haar dutjes overdag korten we af en toe in
nu ze kan stappen is ze vaak ook vermoeider en slaapt ze meestal tot 7 uur...
Vaak laten we haar in het weekend liggen en ligt ze nog wat te spelen.
ze krijst gelukkig niet :)

wij hebben zo een lampje aan het bed hangen met muziekje dat begint tespelen vanaf ze een geluid maken, en dat helpt vaak wel om haar 's morgens nog effe bezig te houden

dus Filka, niet echt concrete tips maar misschien lukt het bij jou ook door te zorgen dat ze iets moeier is en overdag minder slaapt?

ik moet er trouwens ook nog 1 nacht op 2 uit. maar hier zijn er weer tandjes...

'k vind wel, als je echt merkt dat ze ermee aan het 'spelen' zijn, zou ik veel strenger zijn.
maar vele kindjes zijn nu echt slechte slapers.
die van schoonzus zijn twee en vier en worden nog meermaals per nacht (ELKE nacht) wakker, voor plassen, melk, kusje, knuffel, ...
soms niet evident om daar hard in te zijn, en vaak brengt het toch niets op :(

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 6 september 2012, 15:36

De eerste twee nachten heeft ze een uur aan een stuk gehuild en 's morgens zei ze dan ook: ik geweend. Ja, Aline, je hebt geweend, zei ik dan, maar je moet 's nachts slapen. zoals alle kindjes en alle grote mensen... Ze heeft dan toch ergens de klik gemaakt. Eventjes moeilijk geweest, maar 't heeft toch geholpen

Dreaming Mom
Berichten: 94
Lid geworden op: 8 januari 2010, 19:57

Bericht door Dreaming Mom » 6 september 2012, 19:57

Tja, misschien moet ik inderdaad wat harder zijn en haar laten huilen... Ik zal het vannacht eens proberen... maar een uur laten huilen dat ga ik niet over mijn hart kunnen krijgen vrees ik.
Bedankt voor jullie reacties in ieder geval! Het is al een hele troost te weten dat ik niet de enige ben die iedere nacht het bed uit moet :wink:
Wordt vervolg dus...

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 6 september 2012, 20:15

Seppe is ook in periodes een hele slechte slaper. Ik heb ook alles uitgeprobeerd, maar ik weet niet wat er eigenlijk helpt. Nu is hij 2,5 jaar. Voorlopig gaat het goed, maar heel de maand juli heeft hij ons iedere nachten uren wakker gehouden. Er brandt nu constant een lichtje op zijn kamer, we hebben er een tijdje bijgeslapen (nu gelukkig niet meer). Laten wenen kan ik ook niet (of moeilijk).

Veel succes Dreaming Mom en een dikke knuffel! Probeer tijdig (overdag?) wat bij te slapen!

Véro.
xx

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 6 september 2012, 20:16

gaat het beter met Seppe nu vero?
lastig hé...
hout vasthouden dat het zo blijft!

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 6 september 2012, 20:19

Ja, sinds een paar weken gaat het weer goed. Raar hé soms. Nu geraakt hij 's avonds moeilijk in slaap, maar ja, we zijn nog een nieuw ritme aan het zoeken nu hij naar school gaat... misschien leg ik hem er te vroeg in???

Véro.
xx

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 7 september 2012, 8:14

Pfoe Filka, idd een vroeg vogeltje. Wij hebben die periode ook gehad. Heel boeiend als ze dan om 9u komen zeuren dat ze 'moe zijn' :roll:
Wij hebben hun gezegd dat als ze wakker zijn ze niet meteen op mama en papa moeten roepen maar wat kunnen spelen met knuffels in hun kamer. De periode van het vroege wakker worden was bij ons wel iets latern (ong 2jaar denk ik) dus dan begrepen ze het toch wel. Bij u is de pruts misschien nog wat klein om het al te begrijpen :? Ik hoop in elk geval dat ze snel beslist om langer te slapen!
Dreaming mom, het is waar, je bent niet alleen maar dat wil niet zeggen dat die onderbroken nachten draaglijker zijn. Een uur laten huilen zou ik ook niet kunnen :? En het probleem hier is ook dat ze in een groot bed liggen, als ze te lang moeten huilen komen ze toch vanzelf :roll:

Dreaming Mom
Berichten: 94
Lid geworden op: 8 januari 2010, 19:57

Bericht door Dreaming Mom » 7 september 2012, 12:30

Vorige avond was het naar bed gaan echt een ramp! Zo erg is het nog nooit geweest, niet willen slapen, blijven krijsen. Ik heb van alles geprobeerd, eerst heel lief en proberen sussen, daarna laten wenen wel 20 minuten lang. Uiteindelijk heb ik haar dan 10 minuten terug mee naar beneden genomen om haar te laten kalmeren en daarna nog 10 minuutjes gewiegd en is ze in haar bedje in slaap gevallen... Pfff gezellig was iets anders. Dan vannacht heeft ze maar 1 keer geweend, ik ging haar wat laten wenen, maar wonder boven wonder stond mijn man recht om bij haar te gaan kijken :shock: . Hij heeft haar wat te drinken gegeven en dan heeft ze doorgeslapen tot vanochtend 6u20, ze stond recht in haar bedje, zonder wenen, en ze zei "Lotje is wakker" als ik binnen kwam en ze was heel goed gezind :) . Hopelijk krijgen we vanavond een iets rustiger avond!

@Filka, pfff alles voor 6u is idd veel te vroeg hé! Mijn oudste dochter had dat ook en dat heeft zo geduurd tot ze 4 jaar was. Ze verkopen van die speciale wekkertjes met een konijntje dat slaapt en wakker is en waar je een timer kan op zetten. maar ik denk dat 15 maanden wellicht nog te vroeg is om uit te leggen dat ze niet mag roepen voor het konijntje wakker is...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten