Bevallen najaar 2013

Plaats reactie
anie
Berichten: 784
Lid geworden op: 16 juni 2011, 23:48

Bevallen najaar 2013

Bericht door anie » 2 januari 2013, 23:42

Heey iedereen,

Ik ben uitgerekend begin september dus alles nog heel erg pril.

Dit topic bestond nog niet dus richt ik er maar eentje op. Wie komt er ook naar hier?

Liefs,

Anie

liesje1005
Berichten: 75
Lid geworden op: 8 oktober 2012, 18:49

Bericht door liesje1005 » 3 januari 2013, 8:19

Hey Anie,

Had er ook al aan gedacht om de topic op te richten maar gezien het allemaal nog zo pril is (en de angst serieus groot) wou ik er nog efkes mee wachten maar ben blij dat jij toch de stap gezet hebt!

Ikzelf ben ook uitgerekend voor begin september dus wel leuk dat we elkaars ervaringen wat kunnen delen hier. Ik weet sinds 30/12 dat ik zwanger ben en moet terug voor een eerste echo op ma 14/01 in UZ Gent. Zo spannend zeg. Heb jij last van kwaaltjes? Ik enkel soms wat gespannend borsten maar voor de rest niets.

Hopelijk sluiten hier snel nog zwangere dames aan!

Grtjs
Liesje

Dromertje_Elke
Berichten: 130
Lid geworden op: 20 augustus 2012, 12:52

Bericht door Dromertje_Elke » 3 januari 2013, 8:29

Hoi meiden! Proficiat met jullie zwangerschap!
Ik ben eveneens uitgerekend voor begin september, als alles goed blijft gaan. Zoals ik hier al gelezen heb, ben ik niet de enige met schrik op het lijf.
Moet volgende week nog eens een bloedafname doen en de week daarna 1e echo.
Kijk er tegen op dat ik nog zo lang moet wachten... :(
Heb wel wat kwaaltjes, gevoelige borsten, maar heb ik al 3 weken van de utrogestan die ik moet opsteken, vermoeidheid (en daar komt bij dat ik dan als ik in mijn bed lig niet kan slapen), en vanochtend 1e keer goed misselijk... Maar nog niet kotsen :) gelukkig!
Vandaag eerste dag aan het werk, 2weken thuis geweest, da's wel beter, maar toch kan ik er mijn gedachten niet van af houden!
Veel succes iedereen! Xxx

Syfke
Berichten: 420
Lid geworden op: 10 mei 2012, 19:23

Bericht door Syfke » 3 januari 2013, 9:12

Hey, als alles goed blijft gaan, ben ik ook voor begin september uitgerekend.

De symptomen gaan op en af. 's nachts kan ik eigenlijk niet zo goed meer slapen en als ik droom, droom ik heftig en soms heel sexueel getint. Vannacht zo erg dat ik uiteindelijk hevige pijn kreeg in mijn baarmoeder. Ik zie nog geen bloed, maar vrees het kindje nu toch door mijn droom te hebben verloren. :cry: De symptomen (de weinige) zijn vandaag ook minder. Of ik fixeer er mij te sterk in negatieve zin op..
Ik weet aan geen kanten of mijn hcg nu stijgt of daalt. Ik krijg ook geen tweede bloedname. :?

Suikerboontje
Berichten: 238
Lid geworden op: 30 november 2012, 9:11

Bericht door Suikerboontje » 3 januari 2013, 11:04

Hey meiden,

Ik sluit me ook graag aan. Wist de laatste weken precies niet meer waar ik nog thuis hoorde :) ... Op 21/12 vernomen dat ik zwanger ben (na ICSI), maar er totaal niet gerust in. Je zou verdorie een gat in de lucht moeten springen dat je zwanger bent maar dan beginnen er gewoon weer andere muizen in je hoofd te knagen :roll:.
Enige wat ik te horen kreeg bij de positieve bloedafname telefoon: "proficiat, u mag dan terugkomen voor een 1e echo." Voilà. Zo simpel. Gelukkig had ik zelf al gevraagd om bij de bloedname ook al ineens es te testen voor de toxoplasmose (met de feestdagen voor de deur). De feestdagen doorgekomen door ventje de glazen aperitief te laten wisselen :D, maar voor de rest toch onvermijdelijk om rauwe groenten binnen te spelen...
Syfke, ook al heb ik op dit moment echt geen hoog libido (leve de utrogestan), toch heb ik zelf ook al 2 keer een soort orgasme gedroomd waarna ik wakker werd met mega buikpijn. Heel rare ervaring is dat.
Maar... om je gerust te stellen, ik had vanmorgen mijn eerste echo en er zat een klein garnaaltje van 0,48 cm mooi te flikkeren in mijn baarmoeder! :D
Vanaf nu mag ik ook naar de "gewone" gynaecoloog. Op 18/01 heb ik mijn volgende echo.
Vraagje: vertellen jullie dit al aan ouders, familie, werkgever? Ik zit enorm in een dilemma hierover...

Suikerboontje
Berichten: 238
Lid geworden op: 30 november 2012, 9:11

Bericht door Suikerboontje » 3 januari 2013, 11:10

Trouwens, hoe ik me beredderd heb tijdens de wachtweken naar de echo: de digitale test van Clearblue. Bij mijn eerste test stond die op 2-3 weken, een week later nog steeds op 2-3 weken en een paar dagen later op 3+ weken. Toen was ik er toch al iets geruster in dat mijn hcg gestegen was! Want voor de rest heb ik behalve af en toe steken in mijn buik (en ook al een wat dikkere bui maar dat komt eerder door het emovreten en de feestdagen vrees ik) amper symptomen.
En die dromen als je dat symptomen kunt noemen... Vannacht had ik een miskraam in mijn droom. Was ik blij dat ik vanmorgen die echo had!

Syfke
Berichten: 420
Lid geworden op: 10 mei 2012, 19:23

Bericht door Syfke » 3 januari 2013, 11:33

Ik heb nog geen 1 keer een zwangerschapstest gedaan, maar misschien moet ik dat dan maar eens doen. Zal ook wat geruster zijn dan. Mijn eerste echo is pas volgende week.
Ik had gisteren nog contact met het ivf-centrum en ik vroeg toen of ik al moest opletten i.v.m eten. Ze vertelden me dat het vruchtje nog geen connectie heeft met ons bloed en dus nog niet vatbaar is voor toxoplasmose. Ik ben immuun voor toxoplasmose, maar op nieuwjaar ben ik toch ook niet op mijn gemak geweest. Vanavond nog een verjaardagsfeest met vele hapjes, waarvan je niet wat er inzit :?
Ik heb het nog aan niemand verteld. Ik wacht nog even af. Het is ook nog zo vroeg.

Sevenflow
Berichten: 501
Lid geworden op: 1 juli 2011, 17:04

Bericht door Sevenflow » 3 januari 2013, 16:30

***
Laatst gewijzigd door Sevenflow op 11 februari 2015, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.

MieMarie
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 december 2012, 20:35

Bericht door MieMarie » 3 januari 2013, 17:51

Hey allemaal,
Op 30/12 heb ik in Jette bloed laten afnemen en in de namiddag kreeg ik het verlossende telefoontje. We zijn zwanger!

Volgende dinsdag 08/01 moet ik opnieuw bloed laten trekken, om de HCG waarde in de gaten te houden.

Als alles goed gaat zal de bevalling dus rond 5 september zijn. Alles is dus nog heel pril, maar o zo spannend!

Ik heb wat last van gespannen borsten en spierpijn in mijn bovenarmen. Van dit laatste weet ik niet of dat met de zwangerschap te maken heeft of met iets anders.

Voor de rest begint mijn buik eigenlijk al serieus uit te zetten, maar heb de indruk dat dit vooral vocht is. Zou dat kunnen?

Ik wens jullie allemaal heel veel succes!

Dromertje_Elke
Berichten: 130
Lid geworden op: 20 augustus 2012, 12:52

Bericht door Dromertje_Elke » 3 januari 2013, 19:52

Proficiat MieMarie!
Geen idee of je spierpijn eraan gelinkt is, ik heb alleszins wel ook een opgezette buik. Vooral s'avonds dan... Ik ben ook in Jette in behandeling ;)

Syfke
Berichten: 420
Lid geworden op: 10 mei 2012, 19:23

Bericht door Syfke » 4 januari 2013, 7:57

Ik heb deze morgen dan toch maar een testje er tegen aan gegooid. 2-3 weken. Moet dat niet al meer zijn? Man, ik heb zo'n schrik dat alles hier gewoon aan het mislopen is. :(

Suikerboontje
Berichten: 238
Lid geworden op: 30 november 2012, 9:11

Bericht door Suikerboontje » 4 januari 2013, 8:44

Syfke, die test zegt niet hoelang je al zwanger bent, maar hoe lang je al bevrucht bent. M.a.w. de test zegt dat je nu 4 tot 5 weken zwanger bent (2 tot 3 weken bevrucht). Klopt dat niet? Ik had pas eind vorige week een 3+ en volgens mij zit ik al iets verder dan jou (net voorbij de 6 weken). De dokter had gisteren uitgerekend dat het bij mij voor 29 augustus zou zijn. Ik begrijp je ongerustheid hoor (anders had ik zelf ook niet tussendoor zitten testen). Hopelijk wordt je binnenkort gerustgesteld als je naar de echo mag. Hoewel ik eerlijk gezegd alweer volop uitkijk naar de volgende om te zien dat het toch wel goed groeit... :roll:

Moet hier intussen ook enorm op mijn kledij beginnen letten want er stulpt toch wel al een buikje uit :? .

Syfke
Berichten: 420
Lid geworden op: 10 mei 2012, 19:23

Bericht door Syfke » 4 januari 2013, 10:07

Suikerboontje: je hebt vast gelijk. Waarschijnlijk is het bij mij nog te vroeg om een 3+ te zien. Ik weet ook pas sinds 30 december dat de BN positief is (nog geen week).
Het zoeken naar symptomen en het vele broekloeren en het borsten beoordelen maken me knettergek. Het varieert allemaal zo sterk. De ene dag helemaal niets meer, de andere dag toch weer precies een teken. Maar zolang alles goed blijft gaan en er geen bloed te zien is, ben ik al opgelucht. 't Is ook niet dat ik elke dag misselijk wil lopen. Spaar me daar van. Ik ben nogal fobisch op dat vlak :D

Dromertje_Elke
Berichten: 130
Lid geworden op: 20 augustus 2012, 12:52

Bericht door Dromertje_Elke » 4 januari 2013, 10:42

Syfke: hier net hetzelfde! Ik word knettergek van dat wachten... Gisteren opgestaan met misselijkheid, veel moeten plassen de hele dag door, zete borsten, en doodmoe! Om 21.15u mijn bed in! Vanochtend opgestaan, goed geslapen, niet misselijk, niet moe, geen last van mijn borsten, en niet zoveel plassen als gisteren (tot nu toe).
Pfff en nog 2 weken tot de echo... Hoe doet iedereen dat toch?
Kzal vanavond misschien ook nog een testje halen en eens proberen, om me hopelijk gerust te stellen. Had dinsdag met Clearblue 2-3 op het scherm, zou dan toch tegen zondag ofzo al 3+ moeten kunnen zijn he?

Syfke
Berichten: 420
Lid geworden op: 10 mei 2012, 19:23

Bericht door Syfke » 4 januari 2013, 10:58

Weet jij je hcg-waarde van je eerste BN? Bij mij was dit 177. Is dit wel voldoende? Ik heb zo den indruk (afgaande op symptomen) dat dit hier fout loopt. Ik maak mezelf ook echt KNETTERGEK! Nog 4 dagen tot de echo en dan moment van de waarheid...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten