Bevallen najaar 2013

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Re: Bevallen najaar 2013

Bericht door Hopeful82 » 3 oktober 2014, 13:13

Amai zo stil hier!! :-) Indirah, hoe is het bij jullie?

Hier vandaag 24 wk echo gehad (en suikertest dus, jek), alles was picobello in orde! Inmiddels 640 en 690 gram, liggen mooi op de curves en zijn goed gegroeid! Ook de baarmoederhals is mooi stabiel, dus het commentaar van de gynaecologe: "doe zo door!". Ik hoop zo hard dat we kerst gaan halen met een meeeeeeeeeeegadikke buik (1e kerstdag = 36 wk), en dan mogen ze van mij komen ergens tussen kerst en nieuwjaar (anders worden ze toch gehaald, hihi)!
Ben inmiddels wel al 3 wk gestopt met werken omdat het te zwaar werd en ik teveel last kreeg van harde buiken, maar die zijn nu fel geminderd... :-)

Ben benieuwd hoe het met de rest gaat,niet nog meer babietjes op komst inmiddels? ;-)
08/2013: 1 zoon
12/2014: 2 zonen (eeneiige tweeling)
03/2018: 1 dochter

NJS
Berichten: 657
Lid geworden op: 7 december 2012, 21:42

Re: Bevallen najaar 2013

Bericht door NJS » 4 oktober 2014, 11:50

Hallo allemaal

Hier ontzettend druk. Ben sinds 1 september opnieuw gestart met werken en amai het is best heftig. J gaat sinds september 3 dagen in de week naar de crèche. De eerste dag mocht hij al niet starten omwille van koorts en verkoudheid. Dus hij is officieel op 4 september gestart. Hij doet dat daar heel goed, alleen werd hij al een paar keer gebeten. Deze week was het gelukkig een keer zonder beten! Die blauwe plekken zien zo wreed he en je ziet echt goed die beetafdrukken. Voor de rest gaat alles heel goed met hem, maandag was hij 10 maand. Wat gaat de tijd toch zo snel! Hij stapt volop met zijn loopwagentje, heel grappig om te zien en staat al een paar seconden recht zonder hem vast te houden. Eind augustus zijn we nog eens op controle geweest voor zijn gaatjes in zijn hartje en blijkbaar was nu ook het tweede gaatje dichtgegroeid! We moeten niet meer terug op controle!
Hij blijft wel met zijn verkoudheid zitten... Al naar de kinderarts geweest en het zit nog niet op zijn longen. Gisterennm is hij wel naar huis moeten komen omwille van koorts. Denk dat de verkoudheid weer een beetje aan het verslechteren is. Ze gaat hier ook constant rond in huis tot bij de grootouders toe! Ieder om beurt loopt met een zere keer en snottert. De tweede ronde is al bezig en de winter is nog niet eens begonnen! Hij heeft er vooral 's nachts last van, veel hoesten en daar schiet hij dan wakker van.
Hier nog geen nieuwe zwangerschap, al zou ik dat wel graag willen. We laten de natuur zijn gang gaan en zien wel. Maar de eerste maanden waren tot nu toe zonder succes. Voorlopig start ik wel niet met behandelingen. Het geeft mij moed dat ik uiteindelijk spontaan ben zwanger geraakt van J. Al hoop ik stiekem dat ik toch niet te lang erop moet wachten. Ach ja, we zien wel... we hebben ons kindje waar we zo lang op gewacht hebben en dat is het voornaamste. Ik vind wel dat ik toch nog lang met die 'dikke' buik blijft zitten. Ik heb mijn kledij een beetje aangepast en draag wat lossere dingen, maar zou het wel tof gevonden hebben, mocht die toch al weer iets minder zijn. Ik vind het precies ook zo zonde om er iets aan te doen, omdat ik hoop om toch snel weer zwanger te geraken en dan is alle moeite voor niets geweest. :lol:
En nu ga ik snel nog wat verder werken!

snoopy86
Berichten: 1141
Lid geworden op: 6 december 2011, 11:27

Re: Bevallen najaar 2013

Bericht door snoopy86 » 8 oktober 2014, 17:02

amai al 24 weken hopefull,het gaat goed vooruit,nergens last van ofzo?

njs hier had n ook constant verkoudheden als hij in het begin naar de creche ging,nu feitelijk heel weinig.Het doet hem wel goed naar de creche gaan,hij is graag bij de andere kindjes.Nu begint hij me zelf al uit te wuiven :) Ik kan precies niet snel genoeg weg zijn.

Indirah hoe is het met de zwangerschap?hoeveel weken ben je al?

N is vorige week 1jaar geworden,wat gaat het snel.Zijn hem achter loopschoentjes geweest.Stapt al een kleine 2weken aan onze handen en met zijn loperken rond. In het begin was het wel onwennig met zijn schoentjes.
Morgen bij kind en gezin voor zijn spuitjes.
Hier nog geen volgende zwangerschap.Ik neem wel geen pil ofzo.Binnenkort afspraak maken in Jette voor mn 2 eskimootjes laten terug te plaatsen en eens luisteren naar het financiele aspect voor een poging zelf te betalen.
Maar ga eerst bij mn eigen gyneacoloog een uitstrijkje laten nemen,omdat ik al eens een afwijkend uitstrijkje heb gehad en operatie.En wil eerst zeker zijn dat alles nog gezond is voor ik terug verder doe.
Maar het kriebelt wel al serieus zelle

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Re: Bevallen najaar 2013

Bericht door Hopeful82 » 10 oktober 2014, 13:35

Ja gaat hard he... Aan de ene kant denk ik (zeker als ik mijn buik zo zie) "Pfff, nog 11 weken, amai wat gaat dat worden", en aan de andere kant denk ik "Oh help, over 11 weken zijn ze er al, wat gaat het snel!"
Inmiddels begint het wat lastiger te worden, niet alleen mentaal, maar ook fysiek. Laatste week duidelijk meer last van harde buiken en dus ook al wat dingen moeten afzeggen omdat ik mijn rust nodig had. Dat maakt dat ik weer even een knop moet omzetten (had ik bij J. ook) dat ik niet alles meer kan doen en in het tempo dat ik het wil doen, en dat ik me daarbij neer moet leggen. Mentaal heb ik zo mijn moeilijke momenten, omdat de angst voor vroeggeboorte steeds meer de kop op steekt (tot nu toe heb ik steeds de ik-steek-mijn-kop-in-het-zand-strategie toegepast (herkenbaar Liezeke? ;-)), maar dat lukt steeds minder goed, ook doordat ik steeds minder kan natuurlijk.
Maar verder mag ik niet klagen want het gaat allemaal goed hoor ;-)
08/2013: 1 zoon
12/2014: 2 zonen (eeneiige tweeling)
03/2018: 1 dochter

Suikerboontje
Berichten: 238
Lid geworden op: 30 november 2012, 9:11

Re: Bevallen najaar 2013

Bericht door Suikerboontje » 13 oktober 2014, 16:42

Respect hoor Hopeful! :D Had ik trouwens ook al bij Liezeke. Hoe jullie dat bolwerken, chapeau!

Dit weekend lagen manlief en ikzelf uitgeteld met een buikgriep die onze kleine J. een paar dagen ervoor had doorgemaakt en het was gewoon slopend om voor hem te zorgen... als je uitgeteld in de zetel ligt en een ukkie hebt dat constant om aandacht vraagt (ah ja, want mama ligt daar toch maar dus waarom zou ze niet met mij spelen en rondwandelen en op de schommel zitten en...). Oh jee... en leg dat eens uit aan een 14-maandertje dat je bijna van je sus draait als je nog maar recht staat of plots heel erg dringend naar het toilet moet :roll:.

snoopy86
Berichten: 1141
Lid geworden op: 6 december 2011, 11:27

Re: Bevallen najaar 2013

Bericht door snoopy86 » 4 november 2014, 20:39

Dat zal wel vermoeiend geweest zijn suikerboontje.

Afspraak eigen gyneaco is gemaakt voor uitstrijkje.afspraak man ligt vast bij accupunctuur voor vitaminen en kruiden voor zn zwemmertjes.ik heb jaren medicatie moeten slikken,dus wil ik het zo eens proberen :)
Vorige week naar jette gebeld en mocht half dec al langsgaan,ik.dacht dat er langere wachtlijst ging zijn.dus binnenkort nog eens terugbellen voor afspraak rond febr en dan hopelijk tp rond juli.
Het begint hier al te kriebelen.

Hoe is het met de andere dames en de kleine kapoentjes?

NJS
Berichten: 657
Lid geworden op: 7 december 2012, 21:42

Re: Bevallen najaar 2013

Bericht door NJS » 5 november 2014, 7:48

Hier alles heel ok! Alleen zit J al sinds eind augustus met een verkoudheid. Toen ik in oktober terug naar KA ging, bleek het al een bronchitis te zijn. Puffen en aerosol gedurende 2 weken, maar hij blijft er nog steeds mee zitten. Het zit wel weer los. Ondertussen wil onze kleine man niets anders doen dan stappen. Dit weekend is het hem zelfs gelukt om in de zetel te kruipen. Dus dat wordt echt super in de gaten houden nu! Ik heb tijdens de vakantie zijn eerste kroon gemaakt en op 30 november is het zover! Waar is dat jaar toch naartoe? Het gaat zo snel!

snoopy86
Berichten: 1141
Lid geworden op: 6 december 2011, 11:27

Re: Bevallen najaar 2013

Bericht door snoopy86 » 21 november 2014, 15:50

14januari afspraak in jette.n heeft vorige week 4 a 5stapjes zelf gezet,vanaf dan niks meer.
Maar je ziet hem wel denken zou ik kruipen of stappen.
Tandje nummer 9 komt ook piepen.

Hoe is het met de andere dames?
Hopefull nog een goede maand zeker

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Re: Bevallen najaar 2013

Bericht door Hopeful82 » 21 november 2014, 16:00

Jaja, heel rond en gezond hier :-D Nu 31 wk, dus nog een dikke 5 wk hoop ik, ik hoop ergens tussen kerst en nieuwjaar! Het gaat nog, maar wordt fysiek wel zwaarder en zwaarder natuurlijk. Maar ik zal niet klagen, ik heb het er de vorige keer moeilijk mee gehad dat ik geen echte dikke ZWS buik had gehad. Nou die heb ik nu echt wel ;-)

J. stapt ook vrolijk in het rond rondom de tafel en aan 2 handen, maar los of aan 1 hand, no way!! Hij wordt nog liever razend en ploft dan al huilend krijsend op de grond. Ach ja, kwestie van durven, eens dat ie doorheeft wat ie kan bereiken als ie los kan stappen :-)
Hij heeft inmiddels 8 tanden en zijn 2 kiezen boven zijn al komen piepen, van onderen staat het heel dik maar zijn ze nog niet door.

Spannend Snoopy, hopelijk snel goed nieuws over een brusje!!
08/2013: 1 zoon
12/2014: 2 zonen (eeneiige tweeling)
03/2018: 1 dochter

snoopy86
Berichten: 1141
Lid geworden op: 6 december 2011, 11:27

Re: Bevallen najaar 2013

Bericht door snoopy86 » 21 november 2014, 17:22

Spannend hopefull,hopelijk blijven ze nog eventjes in de buik.weet je het geslacht al?

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Re: Bevallen najaar 2013

Bericht door Hopeful82 » 21 november 2014, 17:25

Nee we willen het niet weten :mrgreen: Vorige week werden ze geschat op 1,350 en 1,450 gram, mooi op schema p30 en p40!!
08/2013: 1 zoon
12/2014: 2 zonen (eeneiige tweeling)
03/2018: 1 dochter

snoopy86
Berichten: 1141
Lid geworden op: 6 december 2011, 11:27

Re: Bevallen najaar 2013

Bericht door snoopy86 » 21 november 2014, 18:00

Mss domme vraag.maar kan het jongen meisje zijn of hetzelde geslacht?
Amai jullie hebben karakter,ik ben te curieus.
Super dat ze het zo goed doen

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Re: Bevallen najaar 2013

Bericht door Hopeful82 » 21 november 2014, 18:05

Zelfde geslacht, tis een eeneiige tweeling :-)
08/2013: 1 zoon
12/2014: 2 zonen (eeneiige tweeling)
03/2018: 1 dochter

NJS
Berichten: 657
Lid geworden op: 7 december 2012, 21:42

Re: Bevallen najaar 2013

Bericht door NJS » 3 maart 2015, 9:39

Hallo allemaal

Ik moest plots aan jullie denken en vroeg mij af hoe het allemaal met jullie gaat? Hier is J ondertussen 15 maand. Morgen naar K&G dus ga ik weten hoeveel hij weegt en meet. Het is echt een vinnig mannetje. Hij loopt de hele tijd met onze swiffer en stofzuiger rond, vandaar dat ik hem gisteren zelf een borstel en vuilblik gekocht heb. Heeft dat ventje toch wel niet heel de avond gekuist! :D Hij vertelt er ook op los, alleen is het natuurlijk nog niet verstaanbaar. Soms vraag ik mij toch af, want hij daar allemaal aan het rammelen is. Hij heeft sinds kort ook leren fronsen. Man, kan die boos kijken! Ondertussen zijn we nog steeds op de natuurlijke manier aan het proberen, maar voorlopig nog zonder resultaat. Momenteel is het weer de toffe periode: komen ze door of niet. Blijft toch steeds spannend, al merk ik dat het wel een enorme geruststelling is, nu er hier eentje rondloopt.
Hopefull: hoe gaat het met jouw tweeling?
snoopy: kreeg jij een tp in januari?
Hoe gaat het met al de rest?

Suikerboontje
Berichten: 238
Lid geworden op: 30 november 2012, 9:11

Re: Bevallen najaar 2013

Bericht door Suikerboontje » 6 maart 2015, 11:44

Hey NJS,

Hier intussen ook al een flinke peuter van 19 maand rondlopen. Een superlief kereltje dat niets liever doet dan dansen, zingen en boekjes kijken. We zijn er stapelverliefd op :D .
De nachten zijn nog steeds niet super en de aerosol is nog steeds fulltime aanwezig. Een paar weken geleden is er heel wat neuspoliepweefsel verwijderd en zijn er buisjes in zijn oren geplaatst. Ik was absoluut niet te vinden voor die buisjes gezien hij nog nooit een oorontsteking heeft gehad, maar amai, ben blij dat ik het heb gedaan. Bleek de eerste dagen na de ingreep dat hij ineens alles veel beter kon horen. Plots kwam er luid protest bij de stofzuiger, kruimeldief, blaffen van onze hond,... geluiden waar hij ervoor nooit echt op reageerde. In de crèche viel het ook op dat hij plots gevoeliger was voor het roepen en huilen van de andere kinderen. Hij pikte nochtans heel goed woordjes op en zo, dus zeker niet de indruk dat hij "minder" hoorde ervoor, maar blijkbaar zat er toch wel vocht achter zijn trommelvlies dat er nu gelukkig uit kan.

Ik heb gelezen dat Hopeful het forum zou verlaten. Handen vol met haar 3 mannen (kan ik mij heel goed voorstellen :D ).

Hoezeer we de problemen, behandelingen, teleurstellingen,... ook vervloekt hebben, het forum is toch iets waar ik ook nog dikwijls eens naar terugkeer. Het verbindt mensen op een bijzondere manier.

Ben blij hier af en toe nog eens iets te kunnen lezen, vooral als het goed nieuws is natuurlijk!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten