Afnemende misselijkheid: slecht teken, of gewoon fijn?

Plaats reactie
indirah
Berichten: 488
Lid geworden op: 5 september 2010, 22:05

Afnemende misselijkheid: slecht teken, of gewoon fijn?

Bericht door indirah » 16 april 2013, 20:38

Ik zit nu in de 9e week van m'n zwangerschap en ik voel sinds 3 dagen een stuk minder beroerd dan voorheen. Een 'normale' zwangere vrouw zou natuurlijk staan te juichen, maar bij mij gaat toch een alarmbelletje rinkelen... Is dat geen slecht teken? Heb ooit gelezen dat één van de voortekenen van een miskraam kan zijn, dat misselijkheid en mooiheid afnemen. Dat zinnetje blijft natuurlijk door mijn hoofd spoken (te meer omdat ik al 2 miskramen heb gehad). Vorige week zag ik op de echo een gezond en kloppend hartje, de volgende echo is pas begin mei.
Hoe zit het met jullie misselijkheid? Gaat die met vlagen? Wordt steeds erger naarmate de weken vorderen? Of neemt het af?

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 16 april 2013, 20:44

Nee nee, geen paniek, hier was dat ook zo. Spuugmisselijk tussen week 5 en 9 à 10. Daarna was het misselijke over, enkel de afkeer van bepaalde geuren en smaken bleef tot aan de bevalling.

O, en als je er echt niet gerust in bent: gyn bellen en een vroegere afspraak maken. ;)

VickskeL
Berichten: 533
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 17:39

Bericht door VickskeL » 17 april 2013, 8:27

Bij mij was het ook zo bij de vorige zwangerschap. De misselijkheid is heel vroeg gestart maar ook vroeg gestopt.
Ik merkte ook dat deze een pak minder was toen ik mocht stoppen met de utrogestan...
Je vorige mk waren veel vroeger zeker? De kans op een mk na een kloppend hartje is zeer laag dus ik zou me niet direct zorgen proberen te maken.
Als je je echt zorgen maakt kan je altijd eens langs het crg of spoed passeren voor een echo. Mss dat dit je wat meer geruststelt...

Ik probeer je hier gerust te stellen en niet je vrees te minimaliseren. Ik heb nog nooit een mk gehad dus kan me niet inbeelden hoe bang je moet zijn. Ikzelf zit nog in de ontkenningsfase. Ben kotsmisselijk maar kan moeilijk geloven dat het na 6 pogingen eindelijk gelukt is. Heb dan ook nog geen echo gezien. Mss dat het daarna beter gaat...

indirah
Berichten: 488
Lid geworden op: 5 september 2010, 22:05

Bericht door indirah » 17 april 2013, 10:31

Bedankt, dat is echt geruststellend om te lezen. Hoe meer van dit soort verhalen hoe geruster ik me voel!
(Bij vorige miskramen op 5 en 8 weken heb ik inderdaad geen hartje horen kloppen, dus ik ben zeker één stap verder)
Vicksel, wat fijn om je op dit forum te hebben: de doorzetter wint!! Wanneer is je eerste echo?

NJS
Berichten: 657
Lid geworden op: 7 december 2012, 21:42

Bericht door NJS » 17 april 2013, 10:36

Hey indirah,

Hier is het ook zo, dus ken je bezorgdheid! Sinds dit weekend ben ik ook een stuk minder misselijk. Maandag had ik echo en was echt (weer) bang voor slecht nieuws. Uiteindelijk was het nog allemaal goed. Ik vertelde dit aan gyn en zij vertelde mij dat de meesten last hebben van misselijkheid tussen de 6 en 8 weken en dat het daarna bij velen enorm afneemt. Als ik mij niet vergis, was het bij heidip ook zo dat ze vanaf de 8 weken minder misselijk was en het is nog steeds zo. Ik hoop dat ik je langs deze weg een beetje heb geruststellen, maar ben zelf ook iemand die heel snel panikeert. Gyn zegt ook dat het normaal is dat we sneller panikeren door die voorafgaande miskramen.

VickskeL
Berichten: 533
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 17:39

Bericht door VickskeL » 17 april 2013, 11:03

indirah schreef:Bedankt, dat is echt geruststellend om te lezen. Hoe meer van dit soort verhalen hoe geruster ik me voel!
(Bij vorige miskramen op 5 en 8 weken heb ik inderdaad geen hartje horen kloppen, dus ik ben zeker één stap verder)
Vicksel, wat fijn om je op dit forum te hebben: de doorzetter wint!! Wanneer is je eerste echo?
Ik heb maandag de eerste echo. Ik heb er wel wt schrik voor. De bn was altijd goed en voel ook dat ik zwanger ben maar heb schrik dat het allemaal te mooi is om waar te zijn. Ik hoop dat het gevoel na de echo weg is want ik wil genieten van mijn (laatste) zwangerschap!

KG
Berichten: 130
Lid geworden op: 20 november 2011, 11:01

Bericht door KG » 17 april 2013, 11:30

Hey,

Ik ken het gevoel. We hebben dit jaar onze eerste ivf poging gehad met succes. Omdat de iedereen vertelde dat het uitzonderlijk was dat het van de eerste keer een succes was, kon ik het ook moeilijk geloven.
Ik heb dan ook redelijk last gehad van misselijkheid, vanaf week 5 tot nu (13 weken). Wanneer de misselijkheid minder werd, maakte ik me ook steeds zorgen dat er iets niet in orde was. Maar de echo van afgelopen maandag toonde een goed kloppend hartje :)
Sinds vandaag voel ik me minder misselijk en maak me er ook geen zorgen om.
Ik zou zeggen, niet te veel zorgen maken en probeer er een beetje van te genieten.

Groetjes!

roisin
Berichten: 1009
Lid geworden op: 22 januari 2010, 16:40

Bericht door roisin » 17 april 2013, 13:15

wil inderdaad niets zeggen
ik was ook maar een paar weken echt misselijk, tussen week 7 en 9, daarna minder en mooi kloppend hartje op 10 weken

heidip
Berichten: 354
Lid geworden op: 2 juli 2010, 16:29

Bericht door heidip » 17 april 2013, 14:32

Ik was ook misselijk tussen 5 en 8 weken. Op 8 weken stopte de misselijkheid. Ik dus ook ongerust en afspraak bij gyn vervroegd (bij zoon duurde misseljkheid tot 12w en bij dochter tot 14w). Op 8w4d zagen we mooi kloppend hartje en een al bewegend kindje. Alles dus perfect in orde. Mijn gyn zei dat de redenering ivm misselijkheid en miskraam maar in één richting opgaat. Als je een miskraam krijgt, verdwijnen normaal ook de symptomen maar het is niet omdat je symptomen verdwijnen dat je daarom ook een miskraam krijgt.
Ik had dus gewoon geluk om al vroeg van de misselijkheid af te zijn. Er zijn nu nog af en toe vlagen van misselijkheid als ik gegeten heb maar meestal niet misselijk. Met terug te kunnen genieten van eten ben ik nu dus wel al een kilo bijgekomen op 9w4d :oops:

indirah
Berichten: 488
Lid geworden op: 5 september 2010, 22:05

Bericht door indirah » 17 april 2013, 23:35

Bedankt voor alle reacties, dat helpt me echt. De kraamverzorgster zei ook dat afnemende misselijkheid niets wil zeggen, maar eerlijk gezegd zijn de woorden van jullie ervaringsdeskundigen veel waardevoller voor mij!!

Normaal gesproken ben ik helemaal geen angsthaas of piekeraar en neem ik het leven zoals het is, vol vertrouwen. Vier jaar mallemolen hebben dat duidelijk op de proef gesteld en ik hoop dat het snel weer terug komt. Maar tot die tijd, is er gelukkig dit forum ;-)

heidip
Berichten: 354
Lid geworden op: 2 juli 2010, 16:29

Bericht door heidip » 18 april 2013, 9:14

Indirah, ik begrijp volledig wat je bedoelt. Ik hecht ook meer waarde aan wat hier aan ervaringen gedeeld wordt dan wat de dokters zeggen. Maar deze keer had mijn gyn dus ook helemaal gelijk, gelukkig!

indirah
Berichten: 488
Lid geworden op: 5 september 2010, 22:05

Bericht door indirah » 19 april 2013, 10:26

Hoera, alles is nog helemaal goed! Net echo gehad en geen reden tot zorgen :-)
Ik draag blijkbaar zoveel stress met me mee, dat mijn man stiekem een extra afspraak met de gyne had gemaakt voor een controle echo. Maar hij vertelde het pas vlak van te voren zodat ik niet slapeloze nachten zou hebben zoals twee weken geleden.
Dat is toch wel de liefste steun die je kunt hebben, hè?
Dus nu ga ik mezelf toch toestaan om langzaam te genieten.

Bedankt voor al jullie verhalen!

NJS
Berichten: 657
Lid geworden op: 7 december 2012, 21:42

Bericht door NJS » 19 april 2013, 11:29

Waw, dat was echt super van uw man!!!

Hoopvolmamatje
Berichten: 10
Lid geworden op: 1 juni 2019, 21:31

Re: Afnemende misselijkheid: slecht teken, of gewoon fijn?

Bericht door Hoopvolmamatje » 28 juni 2019, 17:11

Hallo allemaal,
ik ben nu 7weken zwanger en heb tot nu toe echt niet mogen klagen qua kwaaltjes. Ik had in het begin naar de ivf icsi wel een opgeblazen buik en ben deze week 3 dagen misselijk geweest en oprispingen gehad. Nu is het al 3dagen dat ik helemaal geen probleem heb. Ik maak me ergens wel zorgen dat het misschien mis aan het lopen? 2 dagen geleden hadden we echo en alles was prima, het hartje klopte. Iemand ervaring mee? Help!

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: Afnemende misselijkheid: slecht teken, of gewoon fijn?

Bericht door Oregano » 29 juni 2019, 9:10

Hoopvolmamatje schreef:
28 juni 2019, 17:11
Hallo allemaal,
ik ben nu 7weken zwanger en heb tot nu toe echt niet mogen klagen qua kwaaltjes. Ik had in het begin naar de ivf icsi wel een opgeblazen buik en ben deze week 3 dagen misselijk geweest en oprispingen gehad. Nu is het al 3dagen dat ik helemaal geen probleem heb. Ik maak me ergens wel zorgen dat het misschien mis aan het lopen? 2 dagen geleden hadden we echo en alles was prima, het hartje klopte. Iemand ervaring mee? Help!
Het is een onzekere periode, maar proberen niet te veel op die kwaaltjes af te gaan. 7w is ook nog erg vroeg. Toen wisselde de misselijkheid bij mij ook nog. Ze sloeg ten volle toe na 8 à 9w tot 16w. Maar is bij iedereen anders. Veel moed!
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten