Bevallen winter/voorjaar 2014

Plaats reactie
Mimi24
Berichten: 178
Lid geworden op: 27 januari 2013, 17:33

Bericht door Mimi24 » 25 september 2013, 12:37

Ik vanavnd 24weken, woehoe. En de schoonmama gaat ook eens mee, ben benieuwd! Kan al niet wachten...

vuurvliegje
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 maart 2012, 12:14

Bericht door vuurvliegje » 25 september 2013, 15:10

Vandaag 22 weken, jippie!

Ik ben blij dat ik hier zoveel leuke berichtjes kan lezen.

Mimi24
Berichten: 178
Lid geworden op: 27 januari 2013, 17:33

Bericht door Mimi24 » 25 september 2013, 15:34

Hehe ik ook, maakt je soms blij na een baaldag... :wink: Even een dutje gedaan want was op! Deze morgen lint gaan kiezen om doopsuikermand te bekleden, dan naar markt geweest, beneden gedwelen,...kwas dus moe :D

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 25 september 2013, 15:38

Duim duim voor iedereen een mooie echo vandaag.
En tis blijkbaar een periode van moeheid want kheb mij hier ook gelegd vannamiddag. Kon niet meer, zo moe. Maar even rusten kan zo goed doen e

Mimi24
Berichten: 178
Lid geworden op: 27 januari 2013, 17:33

Bericht door Mimi24 » 25 september 2013, 16:09

oooh ja :) Je zit weer vol met energie om vanalles en nog wa te doen maar ik ga het rustig houden nu dat ik straks niet zonder adem zit bij gynae, hehe. Sebiet frietjes voorbakken en tafel klaarzetten ;)

vitamientje
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 september 2010, 10:35

Bericht door vitamientje » 25 september 2013, 16:41

hallo iedereen! Wat leuk dat het hier zo goed gaat he! :)
Wij hebben vandaag ook onze 20-weken echo gehad. En alles wat onderzocht werd, is in orde! :lol: :lol:
Wij super blij!

Weten jullie ergens een lijstje van wat je best in welke maand van de zwangerschap doet? Wij moeten namelijk nog eigenlijk alles doen: peters vragen, geboortelijst, kinderkamer, doopsuiker, geboortekaartje, ... Het leek tot nu toe allemaal nog wat vroeg. Maar wanneer begin je er best aan?...

Tips welkom! :lol:

vuurvliegje
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 maart 2012, 12:14

Bericht door vuurvliegje » 25 september 2013, 17:52

Vitamientje, ik heb wel een lijstje maar dat heeft alleen de administratieve verplichtingen.

Ik ga nu (eind maand 5) de geboortelijst vastleggen (spulletjes onlangs uitgezocht online), peters vragen is voor volgende maand of de maand daarna. Kinderkamer doen wij niet echt aan. Het bedje willen we in maand 8 zetten, park staat nu. Commode wordt volop geverfd. Doopsuiker gaan we zelf doen en is bij ons erg sober: zakje gevuld met een speelgoedje en suikerbonen. De zakjes en het speelgoedje heb ik al besteld want moet per post uit China komen (pak goedkoper dan AVAzakjes, http://nl.aliexpress.com/item/wholesale ... 82103.html). Suikerbonen zal ik eens in maand 7-8 in huis halen en vullen in de achtste maand, misschien met een vriendin erbij om het rapper te laten gaan. Kaartje moet mijn vriend op het gemak eens aan beginnen. Ik heb wel een mail naar iedereen gestuurd om hun adres te vragen dus dat lijstje is quasi compleet.

Mimi24
Berichten: 178
Lid geworden op: 27 januari 2013, 17:33

Bericht door Mimi24 » 25 september 2013, 18:09

Vitamintje, je bent zelf een beetje vrij van die dingen hé. Met kaartjes of kamer ben je nooit te vroeg, als je je goesting ziet dan zou ik dat al gaan aankopen en in elkaar steken. want als je dat allemaal op de laatste moment moet doen lukt het mss niet meer of moet je hopeloos op zoek naar iets dat je toch mooi vind. Ook de kosten komen dan teveel op elkaar, wij hebben dat zoveel mogelijk gespreid zodat we in één maand niet teveel geld uitgeven...Het is maar een tip. Geboortelijst ligt al bij mij sinds maand 4. Je kan enkel naar de winkel gaan en alles vastleggen en daarna naar het einde toe nog steeds dingen wijzigen online(bij de meeste winkels toch!).

Maak zeker lijstjes van alles wat je nog nodig hebt of moet doen, dat helpt! Doe ik ook en als ik iets volbracht heb doorstreep ik het...

Veel succes alvast, ik vertrek nu nr de dokter ;)
Dada

vuurvliegje
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 maart 2012, 12:14

Bericht door vuurvliegje » 25 september 2013, 18:20

Het voordeel ook van een vroege lijst is dat je de dingen die je zelf wilt kopen omdat je ze vroeger wilt hebben (vb: bedje, maxi cosi, etc.)eerst op de lijst kunt zetten en dan al van je lijst kan kopen. Dit jaagt je uiteindelijke korting omhoog.

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 25 september 2013, 18:45

@vitamientje, tis zoals mimi zegt, je bent vrij om daar van te doen wat je wilt. Van mijn eerste had ik enkel kaartje en doosjes voor doopsuiker in maand 8 gedaan en ook meter en peter. Voor de rest hadden wij niets. Mijn man is met kamer begonnen toen ze thuis kwam en mijn mama is kleertjes gaan halen toen ze geboren was. Tegen dat ik terug kwam uit ziekenhuis stond mijn oud wiegje in huis en de rest volgde vanzelf.
Nu hebben we ook nog geen voorbereidingen genomen maar met de kamer beginnen we pas als het wormpje er effectief is. Kaartje en doopsuiker vermoedelijk binnen een week of 5 eens over beginnen denken, net als meter en peter en de naam. En voor de rest zie ik wel als we eenmaal samen thuis zijn. Hier dus geen lijstjes, geen vooraf aankopen, nada noppes eigenlijk.
Zo zie je maar hoe iedereen verschilt he. Zelf doen we dat omdat we te veel schrik hebben om met lege handen te moeten thuis komen. Onnozel misschien, maar mijn dochter heeft echt niets tekort gekomen eenmaal ze er was. De eerste maanden sliep ze bij ons op de kamer in het wiegje waar ikzelf nog in heb geslapen, lekker handig en daarna belande ze in haar vrolijke kamer.

vuurvliegje
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 maart 2012, 12:14

Bericht door vuurvliegje » 25 september 2013, 21:38

De huisarts raadde mij en mijn partner niet alleen het griepvaccin, maar ook het kinkhoestvaccin aan zowel voor bescherming tijdens zwangerschap als omdat we het na de geboorte niet onze dochter zouden besmetten, zeker aangezien mijn man (werkt in kindermuseum) met elke mogelijke kwaal in aanraking komt. Beide zijn (deels) terugbetaald.

Pimpajoentje
Berichten: 175
Lid geworden op: 24 januari 2013, 13:51

Bericht door Pimpajoentje » 26 september 2013, 7:28

Jeej, goede 20 weken echo:-)!
Geen waterhoofdje, hartje prima, niertjes werken goed, geen open ruggetje... Alles tip top in orde.
Wat een ongelooflijke opluchting!
Enne het wordt een babymeisje:-).
Rozewolkdag!

Mimi24
Berichten: 178
Lid geworden op: 27 januari 2013, 17:33

Bericht door Mimi24 » 26 september 2013, 9:08

Iedereen heeft blijkbaar een goede echo gehad! Moest dat suikerwater drinken en viel eigelijk best nog mee. Was een klaargemaakt flesje met appelsiensmaak in, beetje fanta zonder bubbels precies, nare nasmaak en ligt wat op de maag maar cava...
Met de kleine meid ook alles prima, alleen wilde ze niet echt meewerken! Dus niet zoveel kunnen zien jammer genoeg. Toch waarden kunnen meten die perfect waren! Ze weegt al 680gr,hehe.
Ook dokter raadde me aan om griepvaccin te nemen, in het nieuws gehoord dat er epidemie op komst is en als zwangere vrouw kan je er heel ziek van zijn...
Deze namiddag mag ik bellen vr bloeduitslag, moet wel wat op mijn gewicht letten, al 10kg bijgekomen en last van mijn rug dusja...we zullen daar maar wat aan doen hé...

Grts

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 26 september 2013, 9:58

Vitamientje, zoals ze hier al gezegd hebben: je doet daarvan wat je wil.
Ikzelf heb met mijn voorgeschiedenis niks durven doen tot het kindje levensvatbaar was. De zoon is geboren midden maart en ik ben pas alles op't gemak beginnen doen in januari.
Wel daarvoor als eens naar bv AVA geweest om te zien of ik daar mijn goesting vond, maar echt kopen en zo: vanaf 28 weken :wink:

Vaccins worden bij ons standaard in het ziekenhuis gezet na de bevalling (aller, die kinkhoest toch). Als ik mag thuis blijven tot aan de bevalling, ga ik geen griepvaccin laten zetten. Kans dat ik er dan mee in aanraking kom, is niet zo heel groot. Als ik terug ga werken dan wel denk ik.

Pimpajoentje, proficiat met de dochter! Altijd leuk als het zo wat 'concreter' wordt :-)

Mimi24
Berichten: 178
Lid geworden op: 27 januari 2013, 17:33

Bericht door Mimi24 » 26 september 2013, 10:09

Het valt me op dat er veel meisjes in aantocht zijn of ben ik mis? Willen we eens een lijstje samenstellen??? :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten