Bevallen winter/voorjaar 2014

Plaats reactie
Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Bericht door Lien2 » 23 september 2013, 10:39

Amaai Valentijn, ik heb ook bewondering voor je ingesteldheid en je moed! Echt chapeau maar inderdaad je weet dat het op het einde van de rit meer dan waard is geweest.
En dan zit ik maar te klagen over mijn gewicht :? Ik ben nooit misselijk geweest en ben op 13 weken 5 kilo bijgekomen :oops:

Zaterdag heb ik de 12 weken echo gehad en het was super. Alles was in orde met onze wondertjes. En van eentje konden we het geslacht zien. Het is bijna 100% zeker een meisje :D . Het andere liet nog niets zien maar als dat een jongetje zou zijn , zou echt wel geweldig zijn.
Ik moet wel vanaf december al thuis blijven. Ben dan 23 weken maar mijn gyn wil elk risico voor vroeggeboorte vermijden.

Yago
Berichten: 1145
Lid geworden op: 7 mei 2010, 17:35

Bericht door Yago » 23 september 2013, 11:46

super Lien!!!!
hopelijk wil mijn gyn mij ook snel thuis zetten, ze sprak van 28 weken maar vind dat te laat, de risico's zijn bij een ééneiige tweeling nog veel groter (twin-to twin syndroom)... afin ik tel ook af tot volgende woensdag :D geniet nu dubbel van het goede nieuws!!

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 23 september 2013, 12:51

Lien: proficiat met de mooie echo. Geniet er van. Tja een tweeling geeft toch inderdaad ook meer risico he en je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.

Yago: als je dat te laat vindt kun je het mss gewoon vragen om vroeger thuis gezet te zijn

Mimi: dan zitten we in de levensvatbare periode en kan ik in plaats van op te tellen naar die periode beginnen af te tellen naar de bevalling. O ja en inderdaad verhoogd risico omwille van verhoogde kan op zwangerschapsvergiftiging omwille van HG ( was van dochter vanaf 30 weken om de dag echo en om de dag monitor en bloed prikken, was precies speldekussen) maar uiteindelijk toch netjes 39 weken gehaald om dan ingeleid te worden omwille van zwangerschapsvergiftiging die er was.

Lie: doe maar nog liever, maar wel beetje zwakker, gezondheid en welzijnswetenschappen. Denk dat het ook afhangt van welke vakken dat je geeft. Ik geef anatomie, gezondheid en welzijnswetenschappen, vaardigheden en stagebegeleiding dus surveilleren moet ik echt niet doen. Heb echt 2 superlieve klassen. De 6des ken ik erg goed, zijn we vorig jaar mee op buitenlandse stage naat tehuis voor kinderen met een diep mentale handicap in Hongarije geweest en we hebben echt een goede band. Mijn 5 des moeten nog veel leren maar doen zo hun best.

Vandaag mijn eerste dag vol stagebezoeken. Nu even in de zetel geploft, mss even een oogje dichtdoen. Heb het gehad voor vandaag, pff beudag, al die geuren, al dat walgen. Even gebeld met directie en gemeld dat ik vandaag niet al mijn uren op locatie ga doen ( had er 5 en heb er 4 gedaan) maar dat ik paperassen werk ga doen van thuis uit (o ja en stage geeft veel papieren). Geen probleem ( leuk toch als de baas wat begrip op brengt, zijn al lang blij dat ze nu nog niet direct een vervanger moeten zoeken denk ik). Die bezoeken en dat meedraaien is toch andere koek dan in mijn klasje zitten hoor, kga mijn programma beetje realistischer moeten opstellen denk ik. Tja zelfkennis, begin van alle wijsheid. En dan om 16 uur bij de gyn, ben precies wat zenuwachtig.

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Bericht door Lien2 » 23 september 2013, 14:33

Yago: 28 weken is inderdaad wat aan de late kant zeker bij een ééneige tweeling. Ik zou ook vragen om vroeger thuis te mogen blijven. Is je gyn nogal streng en schrijft ze niet snel een briefje? Desnoods wacht je tot je 20 weken bent en begin je dan te klagen :wink:

Yago
Berichten: 1145
Lid geworden op: 7 mei 2010, 17:35

Bericht door Yago » 23 september 2013, 14:46

ja mijn ferti gyn zei 25 weken en dat vond ik redelijker, ook rekening houdend met het feit dat ik bij Arthur vanaf 13 weken serieuze bekkeninstabileit had en echt heb afgezien. Ik zal inderdaad best op tijd zelf aangeven dat ik het niet meer zie zitten :oops:

Mimi24
Berichten: 178
Lid geworden op: 27 januari 2013, 17:33

Bericht door Mimi24 » 23 september 2013, 15:46

valentijn schreef: En dan om 16 uur bij de gyn, ben precies wat zenuwachtig.
Kijk al uit naar hoe het geweest is! Succes.

Hier vandaag ook beetje teveel gedaan, gans de boven gekuisd tot en met deuren afwassen toe, boodschappen gedaan en zou nu nog de beneden willen stofzuigen maar ga ook even wat rusten want rugje eist bijna zijn tol. Toch eens nadenken over kiné, hmm...

Mimi24
Berichten: 178
Lid geworden op: 27 januari 2013, 17:33

Bericht door Mimi24 » 23 september 2013, 15:47

Mimi24 schreef:Zonet de catalogus van babydump besteld :d haha
Vandaag catalogus ontvangen met babykousjes :wink:

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 23 september 2013, 18:52

Twas goed. Echt genoten. Mijn mama was mee, mijn man was te laat thuis en ze heeft er zo van genoten net als ik. Het was weer flink aan het friemelen, hartje ok, cirkel van willis ok in de hersenen, geen schisis, dus meer kunnen we voorlopig niet wensen. Met 370 gram op bijna 21 weken netjes op percentiel 30 dus het heeft niet te veel last van mijn dieet. Wel zoals verwacht zelf nog vermagerd en moet nog blijven zofran nemen tot ik het gevoel heb te kunnen eten. Hopelijk binnenkort dus.
O ja en ondanks het gefriemel weet ik toch het geslacht ( niet dat dat ook maar ene moer uitmaakte, maar is toch onmiddellijk een stukje echter he). Maar dat hou ik nog even geheim.

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Bericht door Hopeful82 » 23 september 2013, 19:11

Valentijn, ik lees regelmatig mee hier op het forum. Ik wilde alleen maar even zeggen dat ik heel blij ben voor je dat je echo goed was en dat je er zooo van genoten hebt, je hebt het verdiend!!

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 23 september 2013, 19:35

@ hopeful82: mercitjes en jij proficiat met die kanjer van een zoon. Hopelijk start het echte genieten nu hij thuis is

Mimi24
Berichten: 178
Lid geworden op: 27 januari 2013, 17:33

Bericht door Mimi24 » 23 september 2013, 20:15

Super Valentijn!!! Ben echt blij voor jullie. Mama was content zeker :P

Pimpajoentje
Berichten: 175
Lid geworden op: 24 januari 2013, 13:51

Bericht door Pimpajoentje » 24 september 2013, 16:20

Morgenavond 20 weken echo, zenuwen, zenuwen, zenuwen!
Ik wil gewoon dat alles goed is... geslacht was vorige keer ook niet helemaal duidelijk, zou fijn zijn als we dat nu wel konden te weten komen.

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 24 september 2013, 19:20

succes, pimpanpoentje!!

kaarsje brandt...

liesje

Yago
Berichten: 1145
Lid geworden op: 7 mei 2010, 17:35

Bericht door Yago » 25 september 2013, 9:03

per van je goede echo Valentijn, hopelijk kan je binnenkort wat meer eten hé

succes met de echo Pimpajoentje!

ying
Berichten: 680
Lid geworden op: 1 december 2012, 22:20

Bericht door ying » 25 september 2013, 9:07

succes aan iedereen die nog een echo moeten doen ,ikke dus morgen om 14u39, spannend :)
hier schoppen konstant ,het gaat een voetballertje worden denk ik :D
ying

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten