Bevallen winter/voorjaar 2014

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door valentijn » 13 september 2014, 21:21

Lieve yago, dat is niet zagen! Tuurlijk ben je blij dat ze het goed maar dat wil niet zeggen dat het niet zwaar kan zijn. Wij weten ook soms eens niet goed wat te doen met ons oudste. Ik denk dat we het aantal nachten waarin we zeven uur aan een stuk hebben mogen slapen in vijf jaar op onze beide handen kunnen tellen.
Amai, 210 in een fles vind ik veel. Het max is bij mij 180 bv. Patatjes ook max 180 of soep ook.
Krijgen ze nog zo vaak voedingen overdag? Misschien zijn ze het dan ook gewoon om vaker te drinken.
Mijn muis kan ik op een goede dag vijf keer doen eten (2x melk bij mama soep,2x patatjes) en anders vier keer 2x melk bij mama en 2x patatjes. Ze vraagt eigenlijk nooit om eten ( deed ons oudste ook nooit, nog niet eigenlijk die vraagt nooit om een koek ofzo dat stel ik zelf voor)
Ja 19 uur is wel vroeg om te gaan slapen he. De onze valt ergens tussen 9/10 in slaap en dat vind ik supervroeg. Ons oudste ging echt niet voor middernacht gaan slapen en was rond vijf wakker op die leeftijd. En tussenin ook nog een paar uur huilen toen ze die leeftijd had. Dus kan me nog levendig voorstellen hoe vermoeiend dat was. En gaan werken overdag, was echt supergelukkig maar ook supermoe.
Ik hoop voor jou dat het snel betert en dat ze wat langer zonder eten kunnen!

Yago
Berichten: 1145
Lid geworden op: 7 mei 2010, 17:35

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door Yago » 14 september 2014, 7:54

die 210 was echt een uitzondering hoor, normaal maar 120 cc tot 150 cc
hun schema ziet er zo wat uit:
tussen 05:00 en 05:30 BV en opstaan
tussen 8:30 en 09:00 flesje KV (120 à 150cc)
tussen 11:30 en 12:00 patatjes onerveer 70 gram + 100 KV
om 14:00 bij mama drinken
Om 16:00 bij mama drinken
om 18:00 bij mama drinken
tussen 19:00 en 19:30 flesje KV en naar bed (ongeveer 100cc)
om 21:00 ik ga slapen en maak ze nog eens wakker voor BV
23:30 ze worden wakker voor BV
02:30 ze worden wakker voor BV
Dit is ongeveer hun schema dus eigenlijk hebben ze nog een 10-tal voedingsmomenten op een dag hé, wel veen voor baby's van 6 maanden denk ik
19:00 is mss vroeg om te gaan slapen maar ze beginnen dan echt aan hun nacht in hun bedje
Deze nacht voeding van 23 uur vervangen door flesje KV van 150cc met als gevolg overvolle borsten en een kletsnat bed vol melk en (gelukkig voor mijn borsten) toch weer hongerige baby's na 2 uur. Heb echte vreetzakskes denk ik :D
nog een lange weg te gaan naar 5 voedingen :?
in de loop van volgende maand moeten de namiddagvoedingen nog vervangen worden door fruitpap zodat mijn borsten gewoon zijn om geen melk meer te geven tot 18:00 want in november ga ik terug aan de slag.
Overdag gelukkig lieve actieve babytjes die vaak lachen :D

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door valentijn » 17 september 2014, 19:42

Maai ja tzijn wel vreetzakjes zeg :D
Ik moet de mijne meestal aanmoedigen om te beginnen. Ze vraagt er eigenlijk niet naar tenzij ze ziet eten. Zo zie je maar allemaal anders e. Hopelijk lukt het toch om wat meer tijd tussen de voedingen te krijgen

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door Lien2 » 7 oktober 2014, 11:32

Tis hier zo stilletjes geworden...

Hoe gaat het met iedereen en die kleine prutskes die al bijna 1 jaar worden? Die van mij worden eind deze maand al 9 maanden. Pff.. het gaat veel te snel.
Vorige week hebben ze buikgriep gehad. Had echt medelijden met ze. Dat was de eerste keer dat ze echt ziek waren. En ondertussen heeft iedereen het hier gehad. Zo besmettelijk :shock: Met eentje ben ik naar de kinderarts geweest, Lenke. Ze werd nog eens gewogen en gemeten: 9 kilo en 70,5 cm. Dan zal Lena ongeveer een kilo lichter zijn. Ze gaan echt pijlsnel vooruit. Ik zie ze nog liggen, 2 ieniemienie mensjes in de couveuse in GHB...
Qua motoriek zaten ze begin augustus op leeftijd maar nu weet ik het toch niet zo hoor. Ze kunnen nog altijd niet zelfstandig zitten. Vallen nog veel om. Kruipen doen ze niet want ze liggen echt niet graag op hun buik en omrollen doen ze ook al niet veel, soms eens per toeval. Ze liggen gewoon echt niet graag op hun buik. Rechtstaan doen ze dan wel weer als de beste, allé denk ik toch :D . Ze staan echt stevig op hun beentje en trekken zich op als ik hun handjes vasthou. Ze staan liever recht dan dat ze zitten op de schoot.
Wat zouden kindjes van 8 -9 maanden allemaal moet kunnen?
Tandjes zijn er ook nog altijd niet te bespeuren, al hebben ze er wel last van. Lena heeft er al meer dan 2 maanden last van maar er wil precies niks doorkomen.
22 oktober moeten we terug naar K&G. Ben benieuwd...

Yago
Berichten: 1145
Lid geworden op: 7 mei 2010, 17:35

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door Yago » 7 oktober 2014, 13:56

hey Lien!

hier ook één en al miserie met hun buikjes, ga straks ook naar de dokter, is nu al meer dan 4 dagen en ze slapen snachts bijna niet van de krampjes, ben kapot!! ook eerste keer dat ze ziek zijn
ik heb ook twijfels over mijn kleintjes hun motoriek, ze worden volgende week 7 maanden en rollen niet (liggen ook nooit op hun buik), zitten ook langs geen kanten,....
mijn oudste heeft ook nooit gerold of gekropen (poepschuiver) maar kon op 6 maanden wel al zitten als de beste
het zijn echt nog platte babytjes die alleen wat frummelen aan speelgoed
Lien, denk dat het voor jouw babytjes wel normaler is omdat die echt vrij veel te vroeg geboren waren hé.
De mijne blijven steken op twee tandjes, is al 10 weken zo.
De nachten blijven hier ook een probleem, ook als ze niet ziek zijn kan ik nooit langer slapen dan 2 uur aan 1 stuk en dit nu al bijna 7 maanden, geeuw!
maandag gaan ze normaal voor het eerst naar de creche, ben benieuwd!!!!

Pimpajoentje
Berichten: 175
Lid geworden op: 24 januari 2013, 13:51

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door Pimpajoentje » 8 oktober 2014, 9:23

Goeiemorgen allemaal!

No stress, Kato is dik 8 maanden, zit als de beste, staat als de beste, maar rollen of kruipen: no way! Spartelen wel als ze op haar buik ligt, maar ze geraakt niet vooruit:-). Vrij kleine eter, moeilijke eter wat betreft groentjes, maar supereter als het over fruit gaat. Slapen 's nachts gaat meestal goed: van 19u30 tot 6u30 met meestal 1 of 2 paniekmomentjes als ze haar tut kwijt is. Ook nog geen enkel tandje. En EINDELIJK is ze na 4 (!) maanden hoestvrij! Een dikke antibioticakuur gedurende twee weken en ze is er eindelijk door. Na maanden gesukkel met andere antibiotica, aerosollen, hoestsiroop en puffertjes... hopelijk blijft ze nu wel een tijdje hoestvrij, ook zonder de antibiotica.
Heel veel groetjes!

ying
Berichten: 680
Lid geworden op: 1 december 2012, 22:20

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door ying » 10 oktober 2014, 23:50

hier alles ok ,zitten ,kruipen ,liggen , staan ,rollen is hij de beste ,van links naar rechts ,hevig bazeke amaai.
vraagt ook veel aandacht en heeft de laatste tijd verlatingsangst, ben benieuwd als ik terug begin te werken volg jaar.
eten ,tja nog steeds bv ,fv wil hij niet eten ,dus doen we verder met bv , boterham met confituur ,groentepap ,danino ,en fruitpap ,s avonds bv ,om 23u30bv , om 2 u en om 5 u ,en dan terug om 9u.
tandjes ,1 doorgekomen ,met veel gehuil s nachts en veel gezever.
ben benieuwd voor k&g ,de 25ste okt .

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door valentijn » 14 oktober 2014, 21:37

Leuk,die updates.
Mijn muisje is blijkbaar zowel in lengte als gewicht het minimensje hier. Vandaag weegt ze 7,1 kg en meet 66 cm. Ze past voorlopig nog netjes in maatje 62 :D anders zijn haar handjes en voetjes niet vrij.

Hier kan ze kruipen, zich recht trekken, stappen met steun of met een handje dus op motorisch vlak heeft ze een mega inhaalbeweging gedaan. Ze babbelt ook superschattig. Ik kreeg de opmerking ( of het compliment kweet niet) dat ze een groot inhaalmanoeuvre heeft gemaakt. Sinds begin september is haar reflux medicatie en dieet (twee keer per dag patatjes en sinds deze week ook boterhammetje smorgens en voorlopig nog bv) op pijl en is ze een supervrolijke baby :D sinds dat moment heeft ze ook de energie gekregen om veel dingen te proberen. Dus Lien en Yago kzou mij niet ongerust laten maken. Eerst spraken ze hier over ruime achterstand en waakzaamheid en extra oefenen en nu loopt ze plots voor, kwil maar zeggen!

Ze is begin september gestart bij de onthaalmoeder. 3 dagjes per week. Na drie weken lag ze al een week in het ziekenhuis ( 1,5 week geleden dus). Virale infectie zowel luchtwegen als maagdarmstelsel. Ze wou 5 dagen niet meer eten en toen wou ze niet meer drinken en toen ben ik naar pediater geweest en moesten we blijven. Ze heeft drie dagen infuus gehad. In totaal vijf dagen in het zh gelegen. Gelukkig was ze na dag twee van de opname al een beetje terug haar vrolijke zelf. Ik vond ze zo zielig. Ze hebben ook gezocht waarom ze soms zo gelig/bruin is. Er is gelukkig niets mis met haar lever. Ze wordt nu wel van dichter opgevolgd wat haar groei en dat kleurtje betreft. Ze woog nog maar 6,7 kg en was dus sinds augustus een halve kg afgevallen. Vorige week mocht ze nog niet naar de dagmoeder ( ze moest eerst voldoende gerecupereerd zijn, mocht niet bij andere kindjes) maar sinds gisteren is ze opnieuw gestart. Vandaag alweer een snotkopje ( kon vannochtend er niet van drinken) en een pijnlijke hoest. Dat beloofd alweer voor het consult bij de pediater morgen.
Pff was niet leuk die zhopname ( ben er 24/24 bijgebleven en dus ook vijf nachten daar geslapen) en merkte daar ( merk nog steeds) dat heel de k*tzwangerschap, de opnames, de bevalling, neonatale, de stomme bekkenproblemen nog flink in mijn kleren zit.

ying
Berichten: 680
Lid geworden op: 1 december 2012, 22:20

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door ying » 15 oktober 2014, 9:53

Ai Ai Valentijn dat is niet goed , maar ik ben vroeger ook onthaalmoeder geweest , en Chloe bleef ook bij mij tussen al de ander kindjes die ik toen opving.
Regelmatig was ze wel eens ziek ,tja snot en hoest en dergelijke kan je niet tegenhouden.
Nu , natuurlijk hoe meer ze in t begin in contact komen met een aantal bacteriën en virussen hoe resistenter ze worden tijdens de kleuterklas .chloe was namelijk Miss 2 dagen per heel schoojaar ziek en nu trouwens nooit.(vorig jaar geen 1 dag thuis gebleven wegens ziekte).
Wat betreft dat gewicht en lengte tja men 1 ste zoon woog 2410kg en nu is da nen beer van ne gast die ga fitnessen en ne kop groter is dan ik . Wil niks zeggen hoor.
Voor Levi koop ik nu nen 80 anders geraakt hij er niet in :)

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door valentijn » 15 oktober 2014, 20:20

Ying: het is echt geen kritiek op de dagmoeder hoor. Ik ben heel erg pro dagmoeder. Ik denk dat als je kindje bij een dagmoeder is ze heel wat vaardigheden leren, vooral.op sociaal vlak ook. Maar het is wel een broeihaarden he, 8 kindjes onder de 2,5 allemaal,in dezelfde ruimte. Daar kun je niet van uit he. Ons oudste ging vier dagen in de week. Was erg regelmatig ziek en blijft nu ook als vijfjarige nog steeds regelmatig ziek ( denk elke drie weken is ze ongeveer een week thuis. Dus ja, zei raapt gewoon overal de infecties op.
Vandaag bij pediater geweest op controle. Ze zit alweer met een luchtweginfectie. Lokale ab opgestart, siroop om slijmen te verdunnen en kuur om haar weerstand te verhogen. Die snotjes he, zo zielig, vanavond gaf ik haar druppeltjes en door de slijmen vloog heel der maaginhoud er uit. Ocharme mijn molletje.

ying
Berichten: 680
Lid geworden op: 1 december 2012, 22:20

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door ying » 15 oktober 2014, 21:35

ocharme dutske

k heb ,men hart vasthouden ,nog geen medische problemen gehad met levi ,maar eens hij in april naar de onthaalmoeder gaat ,miss toch af en toe een doktertje nodig zal hebben .
hier is de dochter af en toe goe misselijk van haar zwangerschap ,ze is nu een dikke 10weken denk ik .
vorige week ineens ,uit het niets ,kwam ze naar buiten ,amaai ben misselijk ,en ze plooide dubbel ,greep naar haar buik ,dacht potverdorie toch niks mis ,ineens ,burk ,alles eruit, vlug naar de wc, diaree ,nog effe overgeven ,zag ze zo bleek als ne selder . k vroeg haar dan da ze geen bloedverlies had ,neen ,zei ze.
een uur later begint die me ons ballekes in tomatensaus me selder te eten!!!
euh ,ja ,ok ,ik ben da dus ni gewoon ,maar das al de 3 de keer da ze zo n opstoot krijgt, is da normaal?? tja ben nooit ziek geweest van men zwangerschappen ,dus heb er geen flauw idee van :shock:
wete wa k ik voor heb?? de levi zenne eerste tand is erdoor ,amaai ,al 3 dagen zeg ntepelbijten ,amaai menne frak ,deze morgend ferm zeer gedaan se ,hij verzchoot zelf ook toen ik riep ,echt ni normaal da.
in de dag eens gekezen oo borstvoeding.com hoe ik het beste aanpak ,en idd ,hij doet dit op het einde van t eten ,dus , idd nadat hij die tong wegtrekt moet ik al met pijn pink klaarzitten en direct de vacuum wegdoen dat hij nimeer kan bijten .
ikke dus gedaan ,hij schrok en icharme hij weende ,maar ....hij heeft het achteraf niet meer gedaan .
Laatst gewijzigd door ying op 28 oktober 2014, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Yago
Berichten: 1145
Lid geworden op: 7 mei 2010, 17:35

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door Yago » 16 oktober 2014, 7:43

ocharme Valentijn, nie leuk dat jouw meisje zo ziek is!!!
hier sukkelen we ook een beetje met de gezondheid maar valt mee in vergelijking met jouw meisje, het enige nadeel van de serieuze verkoudheden is dat mama nu zo goed als niks meer mag slapen en had al zo weinig slaap
de creche valt tot nutoe niet mee, ze zijn al twee halve dagen geweest maar ik krijg oververmoeide kindjes met een hees stemmeke terug, zo zielig!!! hopelijk gaat het wennen toch wat vlot tegen volgende week want mijn moederhart bloedt!

Ying, hier hebben ze al 3 maanden 2 tandjes en ze bijten ook soms wel eens, doet vreselijk veel pijn hé!!! Ik roep dat luid en ze krijgen dan geen melk meer zodat ze leren dat dit echt niet mag.
Borstvoeding is wel al serieus afgebouwd ze, V krijgt maar 1 keer meer en J meestal 2 of drie keer ('s nachts). Ze zijn deze week 7 maanden geworden

ying
Berichten: 680
Lid geworden op: 1 december 2012, 22:20

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door ying » 16 oktober 2014, 10:11

Pfff deze morgend weer van dat , da bijten he nu ligt da open . Heb ook de poppenkast dichtgedaan :( hij zeurde maar k heb een fles klaargemaakt en daar heeft hij maar 30 ml uit gedronken . Hij had natuurlijk al daarvoor al goed gegeten want hij beet weer op t einde . Moedeloos grrrr

Yago
Berichten: 1145
Lid geworden op: 7 mei 2010, 17:35

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door Yago » 16 oktober 2014, 12:18

bij mij krijgen ze dan ook effen geen fles hoor. Hoe ouder ze zijn hoe meer kracht vrees ik, ai!!! Zo hard hebben ze hier nog niet gebeten

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door Lien2 » 23 oktober 2014, 10:06

Gisteren nog eens bij Kind en Gezin geweest. Lenke weegt 9kg240 en is 70,5 cm en Lena weegt 8kg160 en is 69 cm. Zondag worden ze al 9 maanden. We moeten ze wel meer op hun buik leggen zodat ze leren omrollen. Maar dat willen ze dus echt nie hè en ik heb geen zin in een dagelijks orkest...Met 1 kindje gaat dat nog maar als ze met 2 zijn en ze moeten iets doen wat ze niet willen kan het geschreeuw soms oorverdovend zijn.
Ondertussen zit ik met een dromertje. Lena is deze nacht 3 keer schreeuwend wakker geworden. En als ik ze oppakte stopte ze nog niet direct met wenen. Na de derde keer heb ik ze even bij ons in bed genomen totdat ze stopte met snikken en dan heb ik ze terug in haar bedje gelegd en heb haar niet meer gehoord. Ik had zo compassie met haar. Ik hoop dat het maar eenmalig was want deze morgen vond ik het verschrikkelijk om te gaan werken. En je kan daar niet veel aan doen, buiten troosten....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten