Bevallen winter/voorjaar 2014

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door Lien2 » 25 november 2014, 14:25

Hier ook hoesten en snotteren. Gelukkig geen RSV maar de aerosol is hier ook van de partij. Voorlopig helpt het nog niet veel. Ik moet ook hoestsiroop geven maar dat is op basis van planten dus veel zal het ook niet uithalen. We hebben ook al heel wat slapeloze nachten achter de rug. 's nachts verstopt hun neusje zo fel dat ze geen adem krijgen en ze hebben niet echt het verstand van uit hun mondje te ademen en dan die tutter die in de weg zit... Ik heb ook al zo iets gelijk vickx gekocht maar dan voor baby's om op hun borst en rug te smeren maar ook dat heeft deze nacht niet geholpen. Een luchtbevochtiger gebruik ik ook al. Het laatste middeltje dat ik nog weet is een ajuin open snijden en langs hun bedje leggen. Heb gelezen dat het goed zou helpen. Ik hoop het want dit hou ik niet meer lang vol. Van zondag op maandag hebben ze ons van 2u tot 4u30 wakker gehouden :cry:
Leve de winter...

Pimpajoentje
Berichten: 175
Lid geworden op: 24 januari 2013, 13:51

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door Pimpajoentje » 25 november 2014, 16:11

:-(. Tis weer de tijd voor microben! Ik had een valling en heb ze aan Kato gegeven, Kato had buikgriep en heeft ze aan mij gegeven... De ingewanden beginnen bij ons allebei te beteren, maar ik blaf nog en zij snottert nog. Hoewel het aantal slapeloze nachten voorlopig nog meevalt! Prinsesje vandaag 10 maanden geworden! Maar tanden: nope, kruipen: nope! Begin me soms echt af te vragen of het wel normaal is:-). Maar ze trekt zich vanuit zit recht aan iemand zijn handen (nog niet aan meubels of zo), dus das al wel iets;-). Hou jullie goed dames en prinsjes en prinsesjes!

Yago
Berichten: 1145
Lid geworden op: 7 mei 2010, 17:35

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door Yago » 25 november 2014, 16:38

inderdaad lang leve de winter :(
Kiné hielp goed bij J maar bij V kreeg ze de slijmen niet goed los, morgen terug!

al goed dat ik nog nie gewoon ben aan goede nachten, voor mij dus nie bijster veel verschil, heb sinds hun geboorte nog nooit meer dan 3 uur na elkaar geslapen

Ondertussen ben ik ook terug aan het werk sinds een week of twee maar ja zit nu terug thuis met mijn zieke muisjes, donderdag en vrijdag neemt papa het over, kan ik wa gaan uitrusten op het werk, haha :D

Lien, heb ook eens een ajuin geprobeerd maar gans de boven stonk zo hard en ze sliepen precies nog slechter. Ik smeer babyvicks op hun borstje en echte vicks op hun voetjes (met kousen over), dat laatste helpt het beste!!

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door Lien2 » 27 november 2014, 9:55

Pimpajoentje, hier zijn ze ook sinds gisteren 10 maanden en ze kruipen ook niet, tanden zijn er ook nog steeds niet te bespeuren. Omrollen doen ze ook niet omdat ze helemaal niet graag op hun buik liggen. Ze beginnen nu wel goed zelfstandig te zitten en ze trekken zich ook recht aan onze handen. Ach ja zal wel normaal zijn zeker. In principe zijn ze ook nog maar 8 maanden.

Yago, babyvicks gebruik ik al maar dat echte vicks op hun voetjes smeren ook zou helpen wist ik niet. Merci voor de tip! Het gaat ondertussen toch al een beetje beter.

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door valentijn » 28 november 2014, 21:35

Ocharme al die snotterkes. Het is bijna winter hè.
Mijn molletje zit ondertussen noch steeds aan de antibiotica. Al een maand ondertussen. Ze blijft snotteren en zich verslikken in haar slijmpjes. Khe hier gewoon een halve apotheek kast staan. Ze krijgt nu siroop bij voor haar immuniteit. Wie weet helpt het een beetje.
We hebben hier regelmatig alarmpjes op haar monitor ( vannacht 3 keer ) maar kmoet zeggen dat het ook een geruststelling is. Ze heeft last van bradycardie ( te trage hartslag) maar gelukkig geen apneus voorlopig.
Mijn meisje stapt nu aan 1 handje ( het linker, want dat is haar zwakkere kant, als ik rechts geef dan moet ze twee handjes hebben) ze heeft zeven tandjes, bijna acht netjes vier vanboven en vanonder. Ze drinkt nu poeder melk. Allernova ar sinds deze week ( wegens veel te veel buikkrampen). Ze meet 67 cm en weegt 7,7 kg. Hoe zit dat met jullie bollekes? Hoe groot? Hoe eten ze? Dikke knuffels aan alle boelekes!

ying
Berichten: 680
Lid geworden op: 1 december 2012, 22:20

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door ying » 28 november 2014, 23:00

Hellow

Al die zieke boelekes ocharme :(
Vorig we heeft levi gesnotterd en koorts gemaakt maar na 2 dagen spoelen was het over.
Nadeel, de mama heeft het dik en dubbel overgekregen . Heb 2 dagen serieus afgezien.
Hij eet s avonds nog bv , ben aan t afbouwen , voor de rest eet hij nutrilon pronutra. Hij stapt nog niet maar kruipt als een gek rond . Staat recht , alleen recht en valt gelukkig steeds op zijn poep.
Af en toe een bult of een bluts ma das omdat hij soms te wild is :)
Hij weegt nu 8kilo500 en is 70cm.
Tanden 2 bovenaan en 2 onderaan.
Vanaf januari gaat hij naar de creche , beginnend 2 dagen per week , zo opbouwen tot uiteindelijk 4 dagen .
Vanaf februari begin ik terug te werken.
Ik zie er naar uit, maar denk ook dat ik hem met een lach en een traan de 1 ste dag naar de chreche gaan brengen.
Ik zie het wel .

Yago
Berichten: 1145
Lid geworden op: 7 mei 2010, 17:35

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door Yago » 29 november 2014, 14:57

hier gaat het al iets beter met mijn rsv-patientjes, gelukkig geen ziekenhuis geworden!
volgens de kiné moet ik ze meer stimuleren om alleen te zitten en zo maar eerst maar wachten tot ze beter zijn en dan kijken wanneer ik dat kan doen, na de creche zijn die veel te moe
ze zijn hun 5de tandje aan het krijgen
zijn nu 8,5 maanden, wegen ongeveer 7kg800 en zijn 70 en 71 cm. Waarschijnlijk nu wel weer iets afgevallen door zo ziek te zijn. Eten al heel de week geen vast voedsel meer en drinken maar de helft van anders, hebben geen honger door de slijmpjes in hun maag
vooral onder een speelboog liggen vinden ze leuk! soms zitten ze nu al even in bumbo-zitje als afwisseling. Krijgen nu ook al eens een broodkorstje om op te sabbelen

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door valentijn » 30 november 2014, 21:00

Ik kan het niet laten, ben zo trots :D :D het was wat wankel en nog niet zo zeker maar haar eerste stapje is gezet! Zo genieten!!

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door Lien2 » 2 december 2014, 12:05

Oh zo leuk Valentijn. Geniet ervan!

Hier zijn ze nu 10 maanden. Allebei 72 cm. Lenke weegt 9kg900 en Lena 8kg600. Op dat gebied hebben ze hun achterstand ruimschoots goed gemaakt :D . Ze eten dan ook héél goed. 2 flessen van 270 ml, volledige portie groetenpap en fruitpap. En tussendoor een yoghurtje of een koekje.

Ik kan deze avond weer eens naar de dokter trekken. Ze blijven hoesten en het geruis op de longen wordt ook niet beter. Die arosol helpt niks. Deze keer ga ik naar de huisarts want heb het gevoel dat de kinderartsen bij ons niks durven voorschrijven. Alleen maar homeopathische middeltjes die niets afdoen. Volgens mij zijn ze veel te voorzichtig. Er moet toch wel betere medicatie voor zo kleintjes bestaan dan die "plantenbrol"? Overal hoor ik dat puffen veel beter werkt dan die aerosol. Hopelijk wil mijn huisarts dat wel voorschrijven.

Yago
Berichten: 1145
Lid geworden op: 7 mei 2010, 17:35

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door Yago » 2 december 2014, 13:33

super Valentijn!! wat gaat het snel bij je meisje!!

luchtwegen genezen is echt niet simpel precies. ben ook nog eens bij kinderarts geweest, na week aërosol en kiné is de rsv beter maar nog bijlange niet bestreden dus verder aërosollen. mijn KA schrijft ook geen puffer voor maar er zitten wel 'echte' medicijnen in de aërosol. zoveel artsen zoveel meningen denk ik, de éne zal liever aërosol voorschrijven en de ander liever puffer.... weet ook niet wat het beste is. Ik bereid mij al voor op een hele winter met dat onding! Deze week moeten ze nog thuis blijven, hoop echt dat ze volgende week naar de creche kunnen want ik kan niet thuis blijven natuurlijk...

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door valentijn » 3 december 2014, 21:30

Die luchtwegen hè.
Ik moet zeggen dat mijn KA wel voorschrijft hoor.
Wat betreft die puffers en aerosols is het zo dat uit studies blijkt dat de opname van werkzame bestanddelen veel minder is bij aerosols dan bij puffers. Maar studies hè, ik zou het ook niet weten.
Hier heeft ze 4 weken antibiotica achter de rug, jammergenoeg. Ze blijft slijmverdunners krijgen en locale ab in de neus en immuniteitversterkers ( doe daar nog eens haar refluxmedicatie bij en kheb hier letterlijk een halve apotheek staan)
Mijn muisje krijgt nu geen aerosols meer omdat ze er meer gaat van spugen. Blijkbaar komt dat nog voor.

We zijn nu ook veranderd van bv naar poeder. Ze kreeg eerst nan ar maar had buikpijn. Ze krijgt nu een kleine week allernova ar en kmoet zeggen dat de krampen een pak minder zijn de laatste twee dagen. Het smaakt wel vreselijk! Niet te geloven dat ze dat uitdrinkt 8)

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door valentijn » 6 december 2014, 11:33

Ik zit met een vraagje. Ik ben begin november voor het eerst ondegesteld geworden na de bevalling ( dus zo eengoede 9 maand nadien) maar heb nu dus al bijna vijf weken bloedingen. Elke keer als ik denk dat het gaat stoppen is het daar in alle hevigheid terug. Is dat normaal? Moet ik hiervoor de gyn contacteren? Ik ben anders ook supe onregelmatig en soms heb ik een jaar geen regels en soms twee keer in een maand maar dat duurde nooit meer dan zeven/tien dagen ( met het voor en na verlies inbegrepen).
T is vooral ook pijnlijk. Anders was het ook al pijnlijk maar nu is het de eerste keer dat ik pijn heb thv sectio. Tzijn echt mini weeën en ze doen verdorie pijn. Zelfs na de bevalling heb ik geen pijn gehad thv sectio behalve dan in de recovery ( en ik had geen epidurale, was onder algemene). kwordt er gewoon wat ambetant van. Kneep nu geen hormonen, niks niemendal en mijn lijf lijkt er nog altijd een rommeltje van te maken

Yago
Berichten: 1145
Lid geworden op: 7 mei 2010, 17:35

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door Yago » 6 december 2014, 11:58

hmmm zou toch eens bellen naar gyn hoor Valentijn..... heb nu ook voor het eerst mijn regels na 8,5 maanden maar kan nog niet zeggen hoe lang die zullen duren. Langer dan 10 dagen lijkt mij zeker niet normaal

ying
Berichten: 680
Lid geworden op: 1 december 2012, 22:20

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door ying » 22 december 2014, 6:16

amaai pff het is hier nogal wat thuis :(
buikgriep a volonte . iedereen is eraan . levi is do en vrij 3uurtjes naar de creche geweest voor te wennen en t is al van dat :(
zaterdagmorgend zijn pap helemaal overgegeven ,diaree ,heb ik paar uurtjes gewacht en ben dan toch zo in geslaagd om hem beetjes terug te doen eten. weliswaar gewoon brood en een stukje banaan, en witte aqarius .
s avonds een 150ml pap met maar 4schepjes poeder , en das er toch in gebleven .
zondag hetzelfde maar dan mett boter en konfituur, ging al vele beter ,maar nog steeds de fruitpap vermeden. Helaas heeft men ventje het ook zitten ,maar veel,erger , die is sinds zondagmorgend nimeer uit zen bed geweest .
effe moeilijk ,beesten uitlaten ,eten geven dan nog voor levi wat hij blijft wel koorts maken ,en nogal hoog ,38,5 , dushet is nu maandagmorgend 6u en ik denk dak sevens de dokter thuis laat komen .
ondertussen ook al een uurtje geleden de dochter van 11 die hevige buikpijn en braakneigingen heeft .
het gaat een goedkope kerst worden zo .
tot gauw

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door valentijn » 26 december 2014, 13:25

Ying
Hopelijk zijn de zieken er ondertussen al weer een beetje door.
Mijn molletje is sinds een dag of twee aan de beterhand maar heeft sinds di 16 dec aan het spugen, diarree bovenop haar luchtweginfectie en dit weekend bijna 40 graden koorts. wij wisten het even niet meer. Vier dokterbezoeken in nog geen zeven dagen.
Ze heeft in de laatste zes weken al vier ab kuren gehad van meer dan vijf dagen. En blijkbaar helpt dat niet en nog eens de buikperikkelen er bij. Ze drinkt enkel vruchtenthee met glucosepoeder in. Geen melk, geen patatjes, geen koekjes, zo zielig. Gelukkig sinds gisteren eet ze alweer een boterham en vanmorgen 50 ml aangelengde melk gedronken. Maar negen dagen niet eten of melk drinken eist zijn tol. Zo zielig.,ze is een halve kilo afgevallen.
Maandag stelde de dr voor om haar te behandelen voor myco plasma pneumonie. Ze krijgt nu hele specifieke antibiotica. het lijkt eindelijk wat beter met haar. Ze kraakt en piept nog flink maar de koorts is flink gezakt en dat is toch het belangrijkste.
Ze mag nu de komende veertien dagen niet bij andere kindjes komen. Dus het was een kerst met mama thuis, papa en grote meid naar het feest.
En vannacht ben ik geveld met de buikplaag :D dus lekker herkenbaar ying!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten