Bevallen winter/voorjaar 2014

Plaats reactie
vuurvliegje
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 maart 2012, 12:14

Bericht door vuurvliegje » 7 september 2013, 22:43

Sterke Ying! Wat vreselijk...

Vandaag een baaldagje: moodswings, keelpijn en al de hele dag pijn aan mijn ribben. Blijkbaar hoort dat er ook bij, maar had daar eigenlijk niet bij stilgestaan. Gelukkig net nieuwe bh's gekocht en dat helpt een klein beetje.

ying
Berichten: 680
Lid geworden op: 1 december 2012, 22:20

Bericht door ying » 7 september 2013, 23:05

thanks iedereen

heb regelmatig een harde buik ,ze hebben gezegd dat ik het wat rustiger aan moet doen ,dus zullen we maar luisteren zeker.
keelpijn ,pijn aan ribben? wat griepachtig ofso?
voor de rest ca va , steeds honger ,maar direct voldaan ,dus eet ik in kleinere porties :D
ying

vuurvliegje
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 maart 2012, 12:14

Bericht door vuurvliegje » 9 september 2013, 18:24

Ribben omdat ik in de breedte begin uit te rekken, vandaar dat bh's me niet meer passen.

Vandaag 20w echo gehad. Alles was zoals het moest zijn en we krijgen een dochter!

ying
Berichten: 680
Lid geworden op: 1 december 2012, 22:20

Bericht door ying » 9 september 2013, 18:59

ohh vuurvliejke ,das heel. goed,ik denk dat het bij mij. een jongen gaat zijnn, nog 2 weken wachten voor de echo pfffff duurt lang hoor!
ohh daarmee nieuwe bh s ,ik heb er ook al grotere moeten gaan halen ,maar da zal logisch zijn zeker :D
wat gaan jullie doen ivm luiers? ik ga wasbare luiers kopen ,heel tof ,minder vuil en krijg gigantische premies voor ,dus ,voor de laatste op komst ,herbruikbare luiers :D
ying

Mimi24
Berichten: 178
Lid geworden op: 27 januari 2013, 17:33

Bericht door Mimi24 » 9 september 2013, 19:09

Welke premies krijg je dan ying? Vind wasdoeken zowat raar om te gebruiken
eerlijk gezegd, wat doe je dan bvb met de stoelgang of als het diaree is... Je kan die doeken toch ook niet laten liggen tegen je een volle wasmachine hebt? Sorry, ben hier een leek in hehe :)

ying
Berichten: 680
Lid geworden op: 1 december 2012, 22:20

Bericht door ying » 9 september 2013, 19:16

haha nee hoor ,je moet er nog extra papier inleggen ,dan de doek en dan een overdoek , je moet eens gaan kijken op de site van doekjes en broekjes ,is maar voor voorbeeld he ,van de gemeente krijg ik een premie van 150euro ,mits ik mijn factuur voorleg natuurlijk ,en van mijn mutualiteit ook nog eens 200 e ,verdeelt over 2 jaar ,dus 1jaar 100 en volgend ja derop 100 . zo pak van 20doeken ,3 doeken ,een waszak ,een rol van 100 papiertjes en 3 overbroeken zit je wel direct aan 300 tot 500 euro ,dus den helft premie en minder in de vuilzak proppen .
t zijn wel broekje ,geen doeken van vroeger he ,is wreed gemoderniseerd nu :D

vuurvliegje
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 maart 2012, 12:14

Bericht door vuurvliegje » 9 september 2013, 19:20

He Ying,

Wij waren er ook van overtuigd dat het een jongen was, hoewel we op een meisje hoopten. Ik ben er nog steeds niet van over!

Wij gaan ook voor wasbare luiers. De zoontjes van mijn neef en het petekindje van mijn vriend hebben allen wasbare luiers en dat gaat zeer vlot. De kleinste maat luiers hebben we nu cadeau gekregen. Hier vind je veel: http://www.kiddybips.be/ Helaas zijn de premies in Mechelen afgeschaft omwille van besparingen...

Mimi: er ligt een velletje waar de stoelgang op terecht komt. Dat gooi je weg zoals je een gewone pamper weggooit. De vuile pamper gooi je in een goed sluitende luieremmer. Aangezien je toch al makkelijk 6-8 pampers hebt + vuile kleertjes, je (keuken)handdoeken, etc. kom je dagelijks of tweedagelijks wel aan een machine.

ying
Berichten: 680
Lid geworden op: 1 december 2012, 22:20

Bericht door ying » 9 september 2013, 19:22

omg vuurvliegje ben een ex mechelaar ,26j daar gewoond ,maar nu in de natuur gaan zitten .
mijn fam zit aar nog wel :D

vuurvliegje
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 maart 2012, 12:14

Bericht door vuurvliegje » 9 september 2013, 20:14

Ik ben een 'verse' Mechelaar, we wonen hier nu 1.5j. Voordien woonde ik in het Brusselse.

ying
Berichten: 680
Lid geworden op: 1 december 2012, 22:20

Bericht door ying » 9 september 2013, 20:15

ahhhh okje ja ,brussel brrrr zou ik ook niet willen wonen hoor ,ben gelukkig dak uit de stad uit ben :D

Kusje
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 september 2011, 20:51

Bericht door Kusje » 9 september 2013, 20:16

Proficiat met de echo vuurvliegje. 20w echo is toch een geruststelling, nee?

Ik ga voor de makkelijke oplossing: gewone pampers. Ik vind dat ik zo al was genoeg heb, sorry voor de natuur ;) Baby's zijn naar't schijnt wel sneller zindelijk met wasbare luiers. Dus dat is alleszins een voordeel, naast een beperktere afvalberg.

ying
Berichten: 680
Lid geworden op: 1 december 2012, 22:20

Bericht door ying » 9 september 2013, 20:17

tja was ,ik ken het ,wij zitten hier met 6momenteel ,maar al geluk dat ze nogal zuinig zijn wat betreft kleren vuimaken hahha :D

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Bericht door Lien2 » 10 september 2013, 9:43

Gisteren weer echo gehad en alles is in orde met ons 2 wonderkes. Ze groeien goed.
Vandaag 11 weken, nog een weekje en de 12 weken grens is bereikt, al zal ik toch tot het einde met wat angst blijven zitten.
Hier is de vermoeidheid ook toegeslagen. Ben sinds vorige week terug aan het werk na een maandje verlof en ik merk het toch wel. Maar buiten dat heb ik nog van niks last dus ik mag niet klagen.

En hoe gaat het met de rest?

Mimi24
Berichten: 178
Lid geworden op: 27 januari 2013, 17:33

Bericht door Mimi24 » 10 september 2013, 11:21

Ik ga me ook aan de wegwerpluiers houden denk ik,hehe. Alvast succes aan de anderen! Hier alles oké. Zat daarnet in bad en zag een bobbel naar boven komen net onder mijn navel, was een zalig gevoel, moest er zelf van lachen. Toch heerlijk om je kindje te voelen hé!

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 10 september 2013, 11:29

Man man jullie zijn al bezig met luiers en bhs kopen. Ik loop zo hopeloos achterop. Ben nu 19 weken, mijn klein wormpje heeft juist een half uur flink geschopt dus dat stelt me gerust maar plannen durven we hier nog niet. Mijn man en ik kunnen er precies nog niet met elkaar over spreken en met anderen ( allee behalve hier dan) durf ik het al helemaal niet. Tja en bhs zijn eigenlijk allemaal te groot qua omtrek en heb al mijn oude maatjes kleinere kledij ( van een jaar of 4 geleden)mogen bovenhalen. Dus ik lijk ook helemaal niet zwanger met als gevolg dat niemand me zo aanspreekt. Iedereen spreekt me aan als zieke, allee ja, en zo voelt het momenteel ook nog wel eigenlijk. Tja,tzal ook wel komen zeker de luierdrang en de aankoop van zwangerschapskledij, misschien eens ik 26 weken ben, dan is het toch al levensvatbaar he.
@ lien2 proficiat met de echo en de beebjes!!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten