Bevallen winter/voorjaar 2014

Plaats reactie
valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 2 september 2013, 20:15

Mmm, daarjuist zo een zalig schopje gekregen. Ik voel ons wormpje nu bijna elke dag. Vooral als ik na wat in de weer te zijn even rustig in de zetel zit. Dat voelt zo zalig e.
Net mijn eerste dag voor mijn klasjes achter de rug. Ik had in juli nooit durven dromen dat ik dit nu, dankzij de zofran, zou kunnen. Ok het is zwaar. Maar als ik mottig kan zijn thuis, kan,ik dat in de klas ook. :)

@ diablo: proficiat en als je zo de succesverhalen met clexane leest dan moet dat gewoon helemaal goed komen e.

mist
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 mei 2010, 18:47

Bericht door mist » 3 september 2013, 7:14

Gisteren op 22,5 weken structurele echo gehad en alles zag er goed uit! Ik ben zo blij met ons stampend kindje en kan nu eindelijk beginnen genieten :-)
Veel succes dames!

Diablo
Berichten: 97
Lid geworden op: 3 augustus 2013, 15:26

Bericht door Diablo » 3 september 2013, 8:08

Hoi, dank jullie! Blij te horen dat het hier goed afliep!

Noa, kreeg jij meer opvolging bij de gynaecoloog? En neem jij als je niets zwanger bent ook bloedverdunners. Ik slik altijd marevan, voor de rest van mijn leven. Ik heb dan ook al twee tromboses gehad. Eentje op 19 jaar en eentje op 23. Dus k heb het wel redelijk goed zitten... Ik spuit innohep 0,7 en dan elke dag een asaflow van 0,8 bij. Dit de hele zwangerschap. Van fraxodi krijg ik jeuk, en ze verwachten van clexane ook, innohep zou beter zijn daarvoor. Ik ben benieuwd!

Mist, super van de echo!

Wanneer gingen jullie hier op de eerste echo... Ik zou pas mogen gaan op 30 september, wat ik wel laat vind... Dan ben ik 8 weken (gerekend dat een zwangerschap 40 weken duurt) gezien mijn medische problemen, zou ik liever wat vroeger gaan, ik heb ook zoveel vragen... Nu ja, k heb een mailtje gestuurd en dan zien we wel...

Noa
Berichten: 1820
Lid geworden op: 1 september 2008, 10:44

Bericht door Noa » 3 september 2013, 14:09

Diablo, ja ik kreeg extra opvolging. Maar ook omdat ik de eerste 12w vaak bloedingen had en platte rust moest houden. Was waarschijnlijk door de bloedverdunners, want een oorzaak hebben ze nooit gevonden. Na 12w zijn de bloedingen gestopt. Dus het eerste trimester wekelijks controle, tweede trimester om de 3 weken en het laatste trimester weer wat vaker, vooral na het stoppen met de medicatie. Omdat ik in het gewone leven (gelukkig!) nog nooit een trombose heb gehad, neem ik voorlopig niets van medicatie, maar het wordt opgevolgd. Ik moet volgende week mijn bloed laten prikken. Jij bent bij de minder gelukkigen met al 2x trombose op zo'n jonge leeftijd. Hier wel een geluk dat ze het hebben ontdekt, of ik was waarschijnlijk nooit meer zwanger geworden. Ik ben gestart met bloedverdunning in april, eind mei was ik al zwanger (na 7 eerder mislukte icsi's!), helaas mk, maar in augustus was het weer raak met onze flinke jongen als resultaat! Mag jij blijven spuiten tot aan de bevalling?

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Bericht door Lien2 » 3 september 2013, 14:13

Noa, die vraag stel ik mij nu ook. Heb jij moeten spuiten tot aan jouw bevalling? Ik ben begonnen met clexane spuiten 2 dagen voor de terugplaatsing en ik moet stoppen op 12 weken zwangerschap (binnen 2 weken dus) maar overal lees ik dat er wordt gespoten tot bijna het einde van de zwangerschap.
Ik heb nu wel schrik dat als ik op 12 weken stop ik het alsnog zal misgaan. Toch eens tegoei vragen aan mijn gyn.

Diablo
Berichten: 97
Lid geworden op: 3 augustus 2013, 15:26

Bericht door Diablo » 3 september 2013, 15:03

Ik ga moeten blijven spuiten en wellicht geen gewone bevalling, maar dat moet nog allemaal besproken worden met de gyn en hematoloog. Ik durf sowieso niet stoppen, allé, ik heb zoveel kans op een nieuwe trombose en zwangerschap is een extra factor, zonder spuiten doe ik volgens mij meteen weer een trombose... En t is nu twee keer goed afgelopen, maar ik ken er andere bij wie het niet zo goed afliep (collega van mijn papa heeft een dochter even oud als mij, kreeg trombose in haar lies en is haar been kwijt... :shock: )

Vandaag mijn eerste Innohep spuit gezet, ma djuuuu dat doe zeer!! :? dat wordt dikke fun zo 9 maand lang :lol: 8) maar k heb het er voor over!!

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Bericht door Lien2 » 3 september 2013, 15:41

In jouw geval zal het dan echt wel nodig zijn om te blijven spuiten als je zo snel tromboses maakt. Bij mij is het zo erg niet veronderstel ik. Ik weet nog maar sinds kort dat ik apc resistentie (te snel stollen van bloed) heb. Dit is aan het licht gekomen na allerlei testen toen bleek dat ik na 5 terugplaatsingen nog steeds niet zwanger was geraakt. ik moest ook pas 2 dagen voor de terugplaatsing beginnen met spuiten en als de bloedtest negatief was moest ik stoppen met spuiten.
Veel succes verder!

Noa
Berichten: 1820
Lid geworden op: 1 september 2008, 10:44

Bericht door Noa » 3 september 2013, 16:58

Lien, bij mij kwam het ook pas aan het licht door het niet zwanger geraken. Ik startte net als jij 2d voor de tp met spuiten. De asaflow nam ik echter door vanaf het moment dat ze vertelden over het syndroom. Ik ben blijven spuiten tot 36w zwangerschap, om de doorbloeding van de placenta te garanderen, want precies daar liep het mis bij mijn dochtertje. Het ding was helemaal verkalkt, ze kreeg amper voeding en kwam te vroeg en dysmatuur ter wereld. Diablo is heel vatbaar blijkbaar voor tromboses, dus ik denk idd dat zij heel nabij zal worden opgevolgd en zal moeten blijven doorspuiten tot de dag voor D-day (misschien inleiding?). Ik zou het toch ook nog even navragen of stoppen aan 12w standaard is.

Jammer dat het zo'n pijn doet Diablo... Maar alles voor dat wondertje hé! Ik ben tot de laatste spuit in mijn bolle buik blijven prikken, tot groot afgrijnzen van de papa, hihi. Je wordt er heel gedreven in na een paar weekjes.

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 3 september 2013, 19:04

Proficiat Mist met de goeie echo

Diablo
Berichten: 97
Lid geworden op: 3 augustus 2013, 15:26

Bericht door Diablo » 3 september 2013, 19:21

Noa, allé? Lukt dat nog tot op het einde in de buik spuiten? Ik zou schrik hebben om te diep te steken (wat wellicht niet kan maar ja). Ik ben wel redelijk gezet dus heb een handige dikke laag waarin ik kan spuiten, ik moet niet zoeken naar huidplooien ofzo ;) (jammer genoeg)

Noa
Berichten: 1820
Lid geworden op: 1 september 2008, 10:44

Bericht door Noa » 4 september 2013, 9:05

Oh ja hoor Diablo, dat lukt perfect! Sommigen vonden dat "onverantwoord", en ik heb het dan eens gevraagd aan de gynae. Die moest nogal lachen, en heeft toen met de echo "mijn buikvet" eens gemeten en dat was meer dan 3 cm, en ik ben nochtans een klein en fijn mamaatje :-) Armen en benen prikken zag ik veel minder zitten, vooral omdat het zomer zou worden en ik niet als een blauwe bolster in mijn luchtige kleren wou rondhuppelen. Toi toi toi!

En na mijn inval op dit topicje wens ik alle dames alle geluk toe!

vuurvliegje
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 maart 2012, 12:14

Bericht door vuurvliegje » 4 september 2013, 11:12

Maandag 20w echo! Ik begin nerveus te worden :)
Daarstraks best wel pijn zo vanonder aan de baarmoeder, misschien door het toenemende gewicht? Maar ondertussen voelde ik een schopje, dus ben weer gerust gesteld.

En wanneer ik al lang niks gevoeld heb eet ik wat chocolade. Gegarandeerd reactie na 10min!

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 4 september 2013, 18:13

Hihi vuurvliegje, hier reactie na het eten van een stukje tomaat met zure vinaigrette. Elke keer prijs, super fijn.
Ik heb de laatste dagen last van een pijnlijke/gevoel dat hij vol is blaas als ik sta of wandel. Als ik zit is het volledig weg met de pijn. Misschien is het de ligging of omdat het al wat meer plaats inneemt. Ik heb ook nog totaal geen buikje. Tzit precies allemaal binnenin. Ik drink momenteel veel maar denk dat ik vrijdag toch eens bij huisarts binnenspring om urine te testen.

vuurvliegje
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 maart 2012, 12:14

Bericht door vuurvliegje » 4 september 2013, 21:40

Hoe ver ben je Valentijn? Hier wel een aardig buikje, maar dat ligt denk ik meer aan de beginsituatie, had best wel wat buikvet :) Baarmoeder komt nu tot navel dus alle darmen zitten omhoog gedrukt wat het grootste deel van het buikje is.

Mimi24
Berichten: 178
Lid geworden op: 27 januari 2013, 17:33

Bericht door Mimi24 » 5 september 2013, 9:17

Hier ook al redelijk buikje omdat ik wat zwaarder ben. Gelukkig zet alleen mijn buik uit en de rest niet! Vorige week zat het kindje ook aan navel, aan 20 weken dus. Binnen 3 weken moet ik suikertest doen, heeft iemand hier ervaring mee?
Geniet van de echo vuurvliegje want hij duurt extra lang :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten