Bevallen winter/voorjaar 2014

Plaats reactie
vuurvliegje
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 maart 2012, 12:14

Bericht door vuurvliegje » 5 september 2013, 9:38

Dag Mimi,

Moet je een nuchtere suikertest doen? Die heb ik nog niet gehad. Ze hebben me wel al een niet-nuchtere laten doen op 12w omdat mijn risico verhoogd is door de PCOS (zit ook tijdens de zwangerschap op antidiabetica, ben niet mogen stoppen).

Bij de niet nuchtere krijg je een glas vol suiker gemengd met wat water en een citroentje van bij de thee. Dat moet je dan innemen en een uurtje wachten. Ik werd er erg misselijk van en kon het bijna niet binnenhouden, maar de test was toch negatief. Jippie.

Mimi24
Berichten: 178
Lid geworden op: 27 januari 2013, 17:33

Bericht door Mimi24 » 5 september 2013, 10:28

Moet een niet nuchtere doen, is savonds dusja. Alé dat belooft als het niet zo smakelijk is dan. Heb nog niet moeten braken tot nu toe ma blijkbaar zit dat er dus toch nog in, hehe. Bedankt vuurvliegje!

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 5 september 2013, 12:48

@vuurvliegje vandaag ben ik 18weken en 2 dagen. Ben ook aan de zware kant (allé was) want ben dankzij de hyperemesis van 18 kilo af. BMI is nu 25, dus val in de "normale" categorie. totaal geen buikje, zelfs nog geen schijn van, zelfs niet met alle wil van de wereld. Al wat er zit is een beetje buikvet. Maar tzit er wel in hoor dat wormpje. kan het met momenten echt goed voelen maar wel lekker diep. :D
Mijn borsten daarentegen
:twisted: die lijken die buik te willen compenseren en waren voordien al niet klein. Nu zijn ze gewoon GIGANTISCH :twisted: :twisted: . Maar ik ga niet klagen. ben al lang blij dat ze om de goede reden zo groeien.

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 5 september 2013, 12:49

nog een vraagje. Ik heb bij mijn vorige zw nooit een suikertest moeten laten doen. Nu hebben ze hier ook niet over gesproken. Zou dat mss overbodig zijn omdat ik zo weinig eet en nog niet aankom of zouden ze daar gewoon geen aandacht voor hebben?

Mimi24
Berichten: 178
Lid geworden op: 27 januari 2013, 17:33

Bericht door Mimi24 » 5 september 2013, 16:03

Bij mij zeiden ze dat ze dat bij alle zwangere vrouwen doen aan 24w... dus weet niet goed...

Kusje
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 september 2011, 20:51

Bericht door Kusje » 5 september 2013, 20:05

Normaal moet iedereen eentje doen tussen week 24 en 28. Ik ga zaterdag (25 weken). Is niet nuchter, maar best ook niet vlak na zwaar eten natuurlijk. Ik ga rond 8u ontbijten, om 10u dat spul drinken (je mag er idd citroensap bij doen als je wil), om 11u bij huisarts bloed laten trekken. Is niet lekker, maar zo vreselijk is het nu ook weer niet. Vorige keer heb ik het toch goed doorstaan ;)
Bij mij is er toch al 10kg bij ondertussen. Vorige zwangerschap 17kg aangekomen (en weer eraf :)), dus gynae zei dat ik nu ook wel minstens aan 14-15 zou komen. Minder kan bijna niet.

VickskeL
Berichten: 533
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 17:39

Bericht door VickskeL » 5 september 2013, 20:55

Dat hangt van de gyn af...

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik geen suikertest moeten doen, nu moet ik de uitgebreide (nuchtere) doen.
Is gewoon een andere gyn. Normaal doen ze wel eerst de simpele waar je niet nuchter voor,moet zijn maar de gyn wil de uitgebreide omdat mijn oma ouderdomsdiabetes heeft en ik regelmatig duizelig ben...

Ik ga volgende week woensdag ervoor langs en kijk er absoluut niet naar uit!

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 5 september 2013, 21:10

Merci voor de info ivm de suikertest. Tja mijn gyn zal dat wel zeggen als hij dat nodig vind. Maar gezien ik momenteel erg weinig eet en zeker niet snoep ( kan niets zoet verdragen, enkel zuur of zout) loop ik mss sowieso minder risico, allee khoop het toch.
Amai kusje, al 10 kilo plus. Dat is inderdaad al een mooi buikje dan. Hier vermager ik nog steeds op 18 weken. Dus ja, denk niet dat ik mij ga moeten zorgen maken over de plus kilos. Ik hoop gewoon dat ik binnenkort stabiel blijf en wat meer energie krijg. Mijn doel is tegen 20 weken een stabiel gewicht en dan beetje bij beetje kilootjes erbij. Een plus 8 kilo tegen de bevalling zou ik wel fijn vinden, maar of dat realistisch zal zijn weet ik niet.

vuurvliegje
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 maart 2012, 12:14

Bericht door vuurvliegje » 6 september 2013, 9:38

Ik was eerst een paar kilootjes kwijt van het overgeven, maar die waren er na 3 maand terug bij. Gisteren schrok ik echter toen ik op de weegschaal ging staan: 1.5 kilo erbij op 2 weken. Toch maar eens wat beter letten op wat ik eet. Ik besef zelf wel dat mijn voeding niet optimaal is. Ik eet vooral wat ik binnenhoud en dat zijn niet de meest gezonde zaken...

Ik ben gisteren binnengegaan op spoed. Ik was een klein wandelingetje aan het maken en plots klapte ik toe van de zeer in mijn onderbuik (waar in niet zwangere toestand de baarmoeder zat). Elke stap maakte het erger. Ik heb een half uur gestrompeld over 2 straten om aan mijn auto te geraken en ben dan naar spoed gegaan. Alles was goed met het kindje, dus namen ze urinestaal af omdat ze blaasinfectie vermoedden, maar dat bleek het niet te zijn. Daarom gaan ze ervan uit dat ik veel last heb van bandenpijn en dat ik nog meer zulke aanvallen ga hebben in de komende weken. Man dat deed zeer... En ondertussen doodsangsten uitstaan dat de baby ging afkomen aangezien het nog veel te vroeg is voor levensreddende handelingen.

ying
Berichten: 680
Lid geworden op: 1 december 2012, 22:20

Bericht door ying » 6 september 2013, 10:36

hallo allemaal,

ben een weekje afwezig geweest ,eerst die blaasontsteking ,maar ben woe morgend moeten teruggaan en alles was terug in orde :D
alleen ..... ben 1 kilo bij op 1 week :D
woe nam minder goei nieuws ,men ventje zijn ma is plots heel snel achteruit gegaan en ze vroegen om direct te komen.
mits wij in leuven wonen en zij in antwerpen lag duurde die rit natuurlijk heeeeeeeel lang.
ja ze lag op de palliatieve afdeling , maar ze reageerde niet meer ,was echt stervende ,akelig zicht .
dokter zei van morfine te geven en de zuurstof af te bouwen .
een half uur later is ze overleden ,echt balen .
op dat moment ,zwanger en een leven zien wegglijden ,daar zijn geen woorden voor,heb echt afgezien die avond .dat beeld komt nog steeds voor men ogen .
R.I.P schoonmama :cry:

Mimi24
Berichten: 178
Lid geworden op: 27 januari 2013, 17:33

Bericht door Mimi24 » 6 september 2013, 11:07

Mijn deelneming ying! Kan geloven dat dat zeker niet plezant is! Veel sterkte vr u ventje en jou!

Vlientje
Berichten: 136
Lid geworden op: 15 augustus 2012, 17:17

Bericht door Vlientje » 6 september 2013, 11:18

Hey Dames,


Ik kom even binnen springen ivm de suikertest. 't Is niet omdat je niet snoept dat je geen zwangerschapsdiabetes kan hebben, en 't heeft ook niks te maken met veel of weinig kilo's bijkomen tijdens de zwangerschap.
Zwangerschapsdiabetes wordt vaak niet herkend, want vaak zijn er gewoon geen symptomen die erop wijzen. Ik vind het dus verstandig om bij elke zwanger een test te laten doen. De test zelf houdt niet zo veel in hoor, dus ik zou er toch achter vragen.

Zelf ben ik insulineresistent (buiten de zwangerschap al), en ik heb veel vruchtwater, waardoor de kans op zwangerschapsdiabetes verhoogd is. Maar gisteren heb ik een suikertest gehad (nuchter) en ik heb geen zwangerschapsdiabetes. Ik ben momenteel 24w5d zwanger.
De vrouw van een collega van mij had geen verhoogd risico, maar van haar eerste kindje heeft ze wel zwangerschapsdiabetes gehad, van haar tweede niet.
Zo zie je maar dat je echt niet kunt voorspellen wie het wel of niet zal krijgen.


Veel groetjes,

Eveline

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 6 september 2013, 12:47

@ying: deelneming met het overlijden van je schoonmoeder. hopelijk kun je er wat tijd en ruimte voor nemen om dit alles te verwerken want het is een zware dobber he.

@vuurvliegje: Dat is vreselijk he als je zo bang moet zijn. bandenpijn kan echt scherp zijn he. Zelf heb ik dat vooral bij het rechtstaat, daar moet ik echt op letten dat ik het langzaam doe anders krimp ik ineen.

@vlientje: merci voor de info, maar kvrees ervoor. Ik kan nu zelfs geen glas water drinken, zelfs fruit is me te zoet (enkel soep lukt qua drank) dus zo een mierzoet glas zou er in 3 tellen weer uitliggen. Maar kga het wel eens vragen hoor. Kdenk dat de gyn wel een beetje gaat lachen met mij, als ik dat vraag want een strikter dieet voorschrijven zal hij wel niet kunnen (eet letterlijk alleen soep en soms wat rauw witloof of tomaat in vinaigrette; de rest raakt er niet in).En nog medicatie erbij, pff kneem nu al een halve apotheek. kan toch niet alle zwangerschapsziektes uit de boek krijgen zeker? :shock: kvind nu wel voldoende. Maar allee 't is voor tgoede doel. we gaan ons de 23ste informeren, dan hoor ik wel wat hij zegt. Ben dan 21 weken er is dan nog tijd om de test te doen he.

amai der is hier eentje al een uur hyperactief in mijn buik. hihi ben hier in klas les aan het geven en moest plots gniffelen omdat ik de schopjes zo leuk vind. Mijn lln keken zo raar dat ik daar zo dwaas stond te gniffelen. (weten niet dat ik zw ben, zullen ze wel zien binnen hier en ? weken zeker)

Kusje
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 september 2011, 20:51

Bericht door Kusje » 6 september 2013, 21:56

Ying, sterkte! Ook voor je man.

Vuurvliegje, hier ook regelmatig bandenpijn. Vooral als ik draai in bed, maar nooit zo erg gehad als je beschrijft. Eng.

Qua zwangerschapsdiabetes had ik ook gehoord dat je dat niet kan voorspellen. En kilo's die erbij komen hebben niet alleen te maken met hoeveelheid eten hoor, ik vermoed ook aanleg. Mijn buik is idd buik geworden, en al lang geen buik'je' meer. Zolang ik die er weer af krijg is het leuk :)

Kusje
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 september 2011, 20:51

Bericht door Kusje » 7 september 2013, 10:02

Net mijn suikerdrankje op, en kan nog eens bevestigen dat da goed meevalt. Ik drink nochtans normaal nooit cola, fanta od. Dus ben geen zoete drankjes gewoon. Zowel bij vorige zwangerschap als nu had de apotheker het drankje voor mij klaargemaakt, en koel gezet. Blijkbaar helpt het ook als het drankje heel koel is. Straks dan nog naar dokter en dan ben ik er vanaf :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 32 gasten