Bevallen winter/voorjaar 2014

Plaats reactie
Mimi24
Berichten: 178
Lid geworden op: 27 januari 2013, 17:33

Bericht door Mimi24 » 20 september 2013, 11:37

Oei dat klinkt niet zo leuk! Vannacht geen oog dicht gedaan... constant naar toilet met diaree, toftof pff

Pimpajoentje
Berichten: 175
Lid geworden op: 24 januari 2013, 13:51

Bericht door Pimpajoentje » 20 september 2013, 16:04

Allemaal een baaldag?
Ik heb sinds gisterenavond veel last van hoge rugpijn, zo echt tussen mijn schouderbladen. En uiteraard maakte ik de fout op internet te kijken en daar lees je dan van die horrorverhalen over gal-en nierstenen... Woensdag naar gynaecoloog, als het dan nog niet beter is, zal ik eens vragen waaraan het kan liggen.

ying
Berichten: 680
Lid geworden op: 1 december 2012, 22:20

Bericht door ying » 20 september 2013, 16:43

oei niet goed ,maar ik ben ook opgestaan met koortsblaas ,pfff nu dat weer ,die pillen voor die blaasontsteking helpen wel goed,hopen dat het nu wegblijft se!
nog 6 daagjes voor de echo, ben echt aan t aftellen pffff
ying

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 20 september 2013, 21:11

Zijn der hier nog zo moe,moe,moe en krampen in de benen, voeten. Allee niet om te klagen wi want ik neem het er graag bij, het is het zo waard. Maar mss zijn er wat tips. Altijd handig. Heb een goede dag. Had vandaag drukke dag en dan mag ik de hoogst mogelijke medicatie dosis nemen en bijgevolg ben ik dan ook minder misselijk.

Mimi24
Berichten: 178
Lid geworden op: 27 januari 2013, 17:33

Bericht door Mimi24 » 21 september 2013, 12:16

Ik stel voor dat je het dan wat kalmer aandoet. Het is niet de bedoeling om zoveel mogelijk te doen omdat je dan toch medicatie neemt en je het fysiek niet echt gewaar wordt... beter is geen medicatie en rustig aan doen denk ik, enkel medicatie indien nodig! Dat is mijn mening hé...
Moeheid hoort er nu eenmaal bij en daar is geen medicatie voor, vitamintjes nemen en de rest erbij nemen :P

vuurvliegje
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 maart 2012, 12:14

Bericht door vuurvliegje » 21 september 2013, 16:02

Ik zit aan vaginale infectie nummer twee... Over twee weken heb ik mijn eerste afspraak bij de kine voor rugoefeningen en bekkenbodemspieroefeningen. Veel gesjot vandaag dus maar veel wrijfjes terug gegeven aan de buik :)

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 21 september 2013, 16:37

Tja mimi, wou ook dat dat kon geen medicatie maar met hyperemesis gravidarum in de mate dat ik last van heb is dat nu geen optie. Zou schadelijk zijn voorde baby en zelfs uiteindelijk fataal. Geloof me 19 kilo verliezen in je eerste 20 zwangerschapsweken is niet gezond, niet voor het wormpje en niet voor mij, Dankzij zofran kan ik drinken en dus bijgevolg niet in het ziekenhuis belanden. Na een maand ziekenhuis opname met centrale katheter en veneuze voeding kan ik je wel zeggen dat rust natuurlijk wel belangrijk is maar eigenlijk niet helpt tegen deze extreme continue misselijkheid en overgeefsessies. En een drukke dag, tja is als je uit werken gaat eens onvermijdelijk maar dankzij mijn aangepast uurrooster en lieve klassen gelukkig eerder een uitzondering. Stoppen met werken wil ik liever nog niet, enkel als ik moet van die gyn ( die deze zwangerschap van heel dicht begeleidt en opvolgt) Als ik thuis de misselijke uren moet zitten aftellen zit ik liever mottig voor mijn klas, dan gaat de tijd wat vlugger voorbij.
Als ik zo mijn berichtje lees is het precies een hoop zelfbeklag maar dat is het echt niet. Ik zou het zo weer overdoen maar Hyperemesis Gravidarum hebben is anders dan de gemiddelde zwangerschapsmisselijkheid. Het is alles bepalend en neemt je leven over. Ik kan niet in mijn bergkot of koelkast komen ( want dan volgt een overgeefsessie) ik kan niet meer onder douche staan ( daar ben ik fysiek te zwak voor) ik moet een krukje plaatsen, ik kan niet eten ( behalve dan bv tomaten in azijn, rauwe witlof), ik wordt snachts wakker van de misselijkheid en soms effectief braken, er wordt hier in huis al 4 maand geen eten meer klaargemaakt ( omwille van de geur en bijhorende overgeefsessie) mijn man/dochter zit in de keuken ( deur naar de living dicht en daarna ramen open)alleen een opgewarmde door mijn mama gemaakte maaltijd op te eten, ik kan mijn man niet knuffelen omdat hij "stinkt", als we een wandeling willen doen van meer dan 500 meter gebeurt dit per rolstoel en dit alles ( en nog veel meer) al 20 weken en nog steeds met een grote glimlach want oooh man op het einde van rit is het nog veeeeel meer dan dit waard en hebben we er veel te hard voor gevochten om nu ook maar een seconde triest te zijn over de HG. Ik heb deze strijd al eens 9 maand gevoerd en ik weet dat het kan maar met medicijnen. Zo kan ik mijn dochter knuffelen ( want o ja, ook zij "stinkt" momenteel voor mij) en er van genieten als ze in mijn buurt speelt ( zonder dat ik miselijk wordt van haar bewegingen). Dat is toch het allerbelangrijkste he, dat we daar kunnen van genieten en van die schopjes in onze buik. Sorry voor de klaagzang, is zo niet bedoeld, ik voel me ook echt niet negatief en vind ook niet dat ik mag klagen ( ben verdomme een gelukzak dat dit wormpje tot nu toe blijft plakken) maar wel vaak angstig. Angstig omdat dit niet de gezonde manier van doen is maar ik hier geen controle over heb, angstig om ondanks deze strijd toch met lege handen te eindigen, angstig omwille van verloren tijd met man en dochter en dat weegt soms wel.

ying
Berichten: 680
Lid geworden op: 1 december 2012, 22:20

Bericht door ying » 21 september 2013, 23:22

@valentijn , ocharme meid ,k heb echt met je te. doen ,ik heb geen 1 keer moeten vergeven ,niks, ben 7kilo bij gekomen ,ikke maar zeuren over men blaas ontsteking ,terwijl jij daar zo afzwakt eigelijk.
veel moed nog .xxx

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 22 september 2013, 11:33

Dag ying, is heel lief van je. Dank je voor de steun, maar ik heb niet het gevoel dat ik afzie. Ik ben daarvoor veel te gefocust op waar ik wil eindigen. En een blaasontsteking is ook reuze vervelend net als alle andere zwangerschapskwalen. Tis niet omdat het bij mij zo is dat een ander het niet eens lastig kan hebben en niet eens flink mag balen. Maar wou gewoon mijn berichtje over " een goede dag dankzij medicatie" in de juiste context plaatsen.

Mimi24
Berichten: 178
Lid geworden op: 27 januari 2013, 17:33

Bericht door Mimi24 » 22 september 2013, 12:37

Een oprechte sorry valentijn! Ik heb het mss ook verkeerd opgevat en niet de link geplaatst bij je hg, vergeet vaak wie wat heeft dus heb gwn geantwoord op de feiten die je toen vertelde. Waar wij over klagen is idd peanuts ivg met jouw moeilijkheden! Ik zal het nu niet snel vergeten geloof me... Heb echt met je te doen en ben zo blij eigelijk voor jou en hoop met je mee dat alles goedkomt met jou en de baby. En natuurlijk ook de rest van je gezin! Chapeau voor je ingesteldheid en de moed die jullie hebben, ik denk dat er velen zijn,waaronder mezelf ook denk ik, die in een diepe put vallen en door een hel gaan moesten ze dit ook meemaken. Dat blijkt dat je een zéér sterke vrouw bent!!!!! Geef vooral niet op want het is zoals je zegt het allemaal meer dan waard!!!

Vele groetjes

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 22 september 2013, 18:23

Dank je mimi, maar ik heb mss wat te fel gereageerd. Komt gewoon omdat het er lang (eigenlijk nog altijd) moeilijk mee heb gehad dat ik moet medicatie nemen om het leefbaar te maken. Mss wou ik mij wel verantwoorden.
En geloof me iedereen heeft eens recht van klagen, daarvoor is dit er zeker omdat het de boel in real time leefbaarder maakt.

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 22 september 2013, 22:15

Amai, Valentijn, als ik het goed begrepen heb, sta jij nog voor de klas? Ik ben gestart, maar heb na 3 dagen de handdoek in de ring gegooid: heb iets teveel mijn klas moeten uitlopen om te gaan braken want ja, mijn leerlingen 'stinken' ook.
Ik heb het niet in dezelfde erge mate als jij , maar het telt hier bij vlagen toch ook.
Ik kan geen kakapamper vervangen van de zoon of ik sta te braken.
Geen enkel medicijn slaagt er in om de misselijkheid wat af te remmen, Het enige wat hier echt helpt, zijn droge koeken eten en vooral veel slapen.
Ik ben ZO blij dat ik voorlopig niet hoef te werken: ik kan mij nu focussen op mijn eten binnen houden en mijn kindjes hebben een vervangleerkracht die uitstekend werk verricht.
Ik zou je dus vooral adviseren: hou je op je gemak in je zetel :wink:

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 23 september 2013, 7:44

Herkenbaar Lie, heel herkenbaar. Maar mijn klasjes zijn al 17 en 18 jarigen in het TSO, ik ZIT dus voor de klas. Al mijn praktijklessen waarbij ik moet staan worden overgenomen door een gepensioneerde collega. En ik krijg zo veel van hen terug. Het houdt mij bezig. Mijn dochter is 4 en dus hele dagen op school, in huis is het dan zo vreselijk stil. Van mijn dochter was ik de hele tijd thuis en vond dat de tijd kroop. Nu zijn er ook lange dagen ( als ik een mindere dag heb) maar alles gaat precies toch wat meer vooruit.
Vanavond echo! Ik hoop dat alles goed is. Morgen 21 weken. Nog 5 weken en dan kunnen we beginnen aftellen.

Mimi24
Berichten: 178
Lid geworden op: 27 januari 2013, 17:33

Bericht door Mimi24 » 23 september 2013, 10:12

Het is mss een rare vraag Valentijn maar heb jij kans op vroeggeboorte? Omdat je volgende maand al begint afte tellen.... :)

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 23 september 2013, 10:24

Ik heb ook 17-en 18-jarigen, maar precies toch van een heel ander kaliber dan die van jou, Valentijn, ik kan het me niet veroorloven van heel de tijd te zitten. Da's rondlopen en surveilleren. Ik ga er van uit dat gij STW'kes hebt, da's meestal inderdaad nog wel chill.
Succes met de echo!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten