Bevallen Oktober/November/December 2014

marie1981
Berichten: 412
Lid geworden op: 6 oktober 2011, 9:40

Re: Bevallen Oktober/November/December 2014

Bericht door marie1981 » 21 oktober 2015, 9:19

Hallo,

Als ik even mijn ervaring mag delen;

Onze oudste 2 schelen 14 maand en een sjiek...

Voor de eerste heeft het 3 jaar geduurd eer we zwanger waren. Dus 6 maand na de keizersnee (stuitlig) zijn we terug begonnen met icsi -volledig in het idee dat het opnieuw een tijd zou duren- maar niets was minder waar! Ons dochtertje was net 6 maand en ik had alweer een positieve test in handen :shock:

Eerlijk; het eerste jaar (na de geboorte van nr 2)vond ik echt "werken". Ons oudste was een hele, hele slechte eter; dus lang bezig met voeding van de oudste, dan de baby, dan weer...
Enfin, het is een jaar waarin je véél pampers ziet passeren, veel doktersbezoekjes brengt (ze besmetten elkaar met het minste wat ze oppikken van de crèche, steriliteit wordt een vaag begrip, enz,...); slapeloze nachten, potjes, pannetjes, melkjes, halve verhuizen voor familiebezoekjes...

MAARRRR.... Ik heb er nooit 1 seconde spijt van gehad (zoals iemand al zei; je wordt nederig; we zijn al blij als we überhaupt zwanger raken). En nu; het zijn 2 handen op 1 buik (meisje en jongen). Ze kunnen elkaar met moeite missen!
Straks haal ik ze van school/crèche; doen ze "powernap", en dan spelen ze de ganse middag samen en kan ik doen wat er gedaan moet worden.
(UIteraard mag ik ze niet uit het oog verliezen he)

Eerlijk, ik kan het enkel maar aanraden. Een jaartje tanden bijten (als je goeie slapers/eters hebt misschien minder lang); en dan is het de max!!

Hier is de derde op komst; ze zullen dus respectievelijk, bij de geboorte van de derde; 4jr / 3jr /0jr zijn.... En ik heb al spijt dat er vier jaar tussen de eerste en de laatste zit, maar sneller ging echt niet :D :D :D :D

Oo ja, en die eerste maanden na de geboorte zie ik eigenlijk ook wel wat tegenop. Hier ook heel lang om de 2-3u opgestaan... Vanaf ze kunnen zitten en naar broer &zus (live entertainment) kunnen kijken, klaart het op ;-)

Veel succes; en geniet ervan, want ik vond wel dat de zwangerschap veel sneller voorbij was; je bent zo druk met de oudste...
Onze grote droom werd meer dan werkelijkheid; 3 keer werd ons een liefde voor het leven gegeven...

Aria
Berichten: 702
Lid geworden op: 2 januari 2014, 11:08

Re: Bevallen Oktober/November/December 2014

Bericht door Aria » 21 oktober 2015, 9:41

marie1981 schreef:Hallo,

Als ik even mijn ervaring mag delen;

Onze oudste 2 schelen 14 maand en een sjiek...

Voor de eerste heeft het 3 jaar geduurd eer we zwanger waren. Dus 6 maand na de keizersnee (stuitlig) zijn we terug begonnen met icsi -volledig in het idee dat het opnieuw een tijd zou duren- maar niets was minder waar! Ons dochtertje was net 6 maand en ik had alweer een positieve test in handen :shock:

Eerlijk; het eerste jaar (na de geboorte van nr 2)vond ik echt "werken". Ons oudste was een hele, hele slechte eter; dus lang bezig met voeding van de oudste, dan de baby, dan weer...
Enfin, het is een jaar waarin je véél pampers ziet passeren, veel doktersbezoekjes brengt (ze besmetten elkaar met het minste wat ze oppikken van de crèche, steriliteit wordt een vaag begrip, enz,...); slapeloze nachten, potjes, pannetjes, melkjes, halve verhuizen voor familiebezoekjes...

MAARRRR.... Ik heb er nooit 1 seconde spijt van gehad (zoals iemand al zei; je wordt nederig; we zijn al blij als we überhaupt zwanger raken). En nu; het zijn 2 handen op 1 buik (meisje en jongen). Ze kunnen elkaar met moeite missen!
Straks haal ik ze van school/crèche; doen ze "powernap", en dan spelen ze de ganse middag samen en kan ik doen wat er gedaan moet worden.
(UIteraard mag ik ze niet uit het oog verliezen he)

Eerlijk, ik kan het enkel maar aanraden. Een jaartje tanden bijten (als je goeie slapers/eters hebt misschien minder lang); en dan is het de max!!

Hier is de derde op komst; ze zullen dus respectievelijk, bij de geboorte van de derde; 4jr / 3jr /0jr zijn.... En ik heb al spijt dat er vier jaar tussen de eerste en de laatste zit, maar sneller ging echt niet :D :D :D :D

Oo ja, en die eerste maanden na de geboorte zie ik eigenlijk ook wel wat tegenop. Hier ook heel lang om de 2-3u opgestaan... Vanaf ze kunnen zitten en naar broer &zus (live entertainment) kunnen kijken, klaart het op ;-)

Veel succes; en geniet ervan, want ik vond wel dat de zwangerschap veel sneller voorbij was; je bent zo druk met de oudste...
Hoi Marie,

heel erg bedankt om je ervaringen te delen, ik apprecieer dat echt! Ik heb inderdaad nog gehoord dat het 1ste jaar flink *werken* is. Maar dat vond ik bij nummertje 1 ook wel, vooral de eerste 4 maanden. De eerste maanden zijn het zwaarst, denk ik. Ik zie vooral een beetje op tegen de bv in het begin omdat dat zo intensief is en als er dan al een kleintje rondloopt. Ik ben thuisblijfmama, he, en wij hebben geen familie/goeie vrienden in de buurt en ik heb een man met erg drukke job en studies, dus eigenlijk is het gewoon ik en dan een peuter en een pasgeboren baby. (Help!) (Maar we zijn wel bezig met ervoor te zorgen dat ik wel voldoende hulp heb, al is het dan betalend...)

Als de bv minder intensief wordt en er beter/langer wordt geslapen, denk ik dat het stillekes aan wel zal beginnen beteren. Alleszins dat is mijn idee.

Qua ziek zijn zal het wel meevallen, mijn zoontje is nog nooit ziek geweest... (Altijd thuis, he.) Dus elkaar aansteken zullen ze niet echt doen, tenzij nummertje 2 wat vatbaarder is voor microbekes.

Mijn zoontje is wel een hele goeie eter en slaapt nu ook goed, dus ik hoop dat dat zo blijft, haha. Het gebrek aan slaap is hetgene waar ik het meest tegenop zie, hihi, heb een periode gehad bij mijn zoontje met echt heel weinig slaap (1-2u per nacht...) en ik was een totale zombie. Dat was echt geen fijne tijd en ik wil dat liefst nooit meer meemaken, haha. Dat is eigenlijk mijn grootste bezorgdheid.

Maar ik ben echt blij te lezen wat je schrijft... Zoals je zelf ook zegt: je wordt er nederig van, he, en ik ben eigenlijk HEEL blij want dit is echt een wonderkindje en als ik denk hoe ze gaan kunnen samenspelen (En ik wou eigenlijk altijd 2 kindjes, mijne man was eerder wat twijfelachtiger.), dan word ik helemaal vrolijk.

Merci!

Aria
Aug `13 *
Okt `13 **
Nov `14 Ons zoontje is geboren. (3,460 kg - 51 cm)
Afbeelding
Mei`16 Ons dochtertje is geboren. (3,450 kg - 51 cm)
Afbeelding

onzeker-mevrouwtje
Berichten: 635
Lid geworden op: 8 april 2014, 23:29

Re: Bevallen Oktober/November/December 2014

Bericht door onzeker-mevrouwtje » 16 november 2015, 5:14

Dag dames...

Ik was hier eens aan het bijlezen, en eens de berichtjes van oktober vorig jaar aan het herlezen, toen ik hier al een paar dames zie die opnieuw zwanger zijn!
Super zeg!!! :-)

Hoe stellen jullie het met jullie boellies? al ferme bébé's ondertussen waarschijnlijk...


Liefs en dikke knuffel
Anneleen xxxx
Afbeelding

Afbeelding

onzeker-mevrouwtje
Berichten: 635
Lid geworden op: 8 april 2014, 23:29

Re: Bevallen Oktober/November/December 2014

Bericht door onzeker-mevrouwtje » 8 februari 2016, 6:25

Het blijft hier stil rond iedereen...hoe gaat het met iedereen?
AnTan enzo?

Liefs xx Anneleen
Afbeelding

Afbeelding

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Re: Bevallen Oktober/November/December 2014

Bericht door waitykaty » 8 februari 2016, 12:11

Hello!
Ben op 15/1 bevallen van ons tweede kindje (een verrassing dat het spontaan gelukt is). Het is een dochtertje geworden, 50 cm en 3,6kg. Met een kadee van 15 maanden is het hectisch maar we zijn heel gelukkig en vooral heel dankbaar.

Anneleen,
Hoe gaat het met de behandeling? Hopelijk is het snel aan jou, ik denk vaak aan jullie en hoop van harte dat het nu allemaal goed mag gaan! Fingers crossed! Hopelijk is 2016 jullie jaar!

Aria
Berichten: 702
Lid geworden op: 2 januari 2014, 11:08

Re: Bevallen Oktober/November/December 2014

Bericht door Aria » 8 februari 2016, 13:07

Hoi,

@Anneleen: ik lees af en toe mee in jullie topicje en ben blij dat alles goed gaat en je de kaap van de 12 weken bereikt hebt! Ik duim heel hard mee!

@Waitykaty: zo leuk, seg, proficiat! :) Kan me voorstellen dat het hectisch is... Hier nog een dikke 3 maanden te gaan... :)

Merk je een groot verschil tussen beide kindjes? Heel veel moed en succes gewenst de komende weken en maanden! Eens er een voorspelbare routine komt, wordt het wel makkelijker, denk ik. (Hoop ik!)

Hier gaat alles goed! Ondertussen 24 weken en ik begin het nu wel wat te voelen dat het fysiek zwaarder wordt, maar alles nog steeds ca va. Zoontje ook 15 maanden en dat is echt een geweldig kind, een absoluut zonneke!

Liefs,
Aria
Aug `13 *
Okt `13 **
Nov `14 Ons zoontje is geboren. (3,460 kg - 51 cm)
Afbeelding
Mei`16 Ons dochtertje is geboren. (3,450 kg - 51 cm)
Afbeelding

onzeker-mevrouwtje
Berichten: 635
Lid geworden op: 8 april 2014, 23:29

Re: Bevallen Oktober/November/December 2014

Bericht door onzeker-mevrouwtje » 9 februari 2016, 0:00

Oooh super waitykaty een dikke proficiat!

Ik hoop dat ik in augustus eindelijk ook mag volgen, want tussen mijn laatste mk eind augustus en de start in Uz Gent ergens in april zijn ook wij spontaan en verassend genoeg zwanger geworden ;-)
Daarnet nogmaals echo, de 12 weken echo en ons erreweetje doet het super!
En heel misschien word het voor ons deze keer een dochter...
Uitgerekend voor 16 augustus en al blij de kaap van 3 maand voorbij te zijn, maar ook dat blijft relatief natuurlijk...
Afbeelding

Afbeelding

trinity
Berichten: 2099
Lid geworden op: 29 juni 2010, 17:19

Re: Bevallen Oktober/November/December 2014

Bericht door trinity » 9 februari 2016, 7:24

Hoi Anneleen, Ben zo blij te lezen dat je zwanger bent
Stlucas Gent, 3 iui neg, icsi1 een flinke zoon, icsi2 neg, icsi2.1 cryos niet overleefd, icsi 2.2 laatste 2 cryos niet overleefd, icsi3 neg geen cryos, icsi4 bbz rechtse eileider verwijderd, 2 cryo's, icsi4.1 neg, icsi4.2 pos uitgerekend voor 11\11

onzeker-mevrouwtje
Berichten: 635
Lid geworden op: 8 april 2014, 23:29

Re: Bevallen Oktober/November/December 2014

Bericht door onzeker-mevrouwtje » 12 februari 2016, 23:17

Mercietjes trinity!
5de goeie keer? :-)
Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 19 gasten