5 maand oude baby sliep nog nooit door... Hopeloze mama

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Re: 5 maand oude baby sliep nog nooit door... Hopeloze mama

Bericht door valentijn » 25 juni 2014, 20:23

Dikke knuffel dromertje, dat slapen he.
Onze grote meid is er vijf geworden dit we en we moeten er voor haar nog steeds meer uit dan voor kleine mie ( vijf, vijf maand) :D .
Tja, wel de bevestiging dat het dus niet aan ons ligt ( schrale troost maar ja)
Wat helpt hier: een zeer duidelijke, strakke routine om te gaan slapen. Start 1,5 uur voor bedtijd. Geen prikkels meer ( dus geen vriendjes, bezoek, tv, drukke spelletjes,...) maar lekker samen eten, dan in bad of douche ( is haar plaatsje waar ze tot rust komt) dan een naar bed, nog kwartier voorlezen, dan afscheid nemen en laatste zorgjes ( bv bij buikpijn pittezakje opleggen) dan mag ze nog 10 minuten met gedempt licht lezen ( als ze nog niet volledig tot rust is) en dan gaat licht uit. Het is een echt altijd in zelfde volgorde en timing, anders is het miserie.
Wat als de nacht toch onrust brengt. Wij hebben het opgegeven, het lange nachtelijke werken om de rust te vinden. Ze kan niet bij ons in bed ( stampt en slaat ons blauw in haar slaap, ongelooflijk). Er werd een logeerbedje in ons kamer geplaatst en als het te moeilijk ging dan mag ze hier in, nu staat er een opplooizetelbedje. Wonder boven wonder slaapt ze hier maar in perioden bv een hele maand niet en dan plots 4 keer in een week. We laten dat doorslapen los. Is ze wakker mag ze lezen heeft ze pijn wordt ze getroost. We zijn nooit meer geërgerd of boos ( allee toch niet meer uiterlijk) er wordt niet gestraft meer of beloond. Gewoon aanvaard. Maar ben stiekem toch blij dat nr twee netjes van 23 tot 5 slaapt, zalig gewoon!

Dromertje_Elke
Berichten: 130
Lid geworden op: 20 augustus 2012, 12:52

Re: 5 maand oude baby sliep nog nooit door... Hopeloze mama

Bericht door Dromertje_Elke » 12 juli 2014, 20:34

Bedankt voor jullie berichtjes!
Op 7 maand oude leeftijd hebben we ontdekt dat appel een probleem vormde. Dat hebben we dan ook volledig geëlimineerd uit zijn voeding (dachten we). De fruitpap enkel op basis van peer, banaan, kiwi en gelijkelijk aan eens een aardbei, framboos, mango, meloen... Boterhammen gingen ook heel goed. We gaven confituur, smeerkaas, speculoospasta en perenstroop. Maar de nachten gingen steeds op en af. Soms eens een dagje beter (wel nog steeds meermaals opstaan voor een tut, maar niet hevig krijsen) maar dan soms weer 4-5 nachten de hel!
We zijn op vakantie geweest naar Turkije en daar viel het reuze mee, behoorlijk geslapen! We kwamen terug en de hel brak weer los. 9 maand is hij net geworden dan, mega verlatingsangst, hij wil niet naar bed, wordt onnoemelijk veel wakker snachts en huilt alsof hij werd doodgedaan en overdag net hetzelfde. De 'gelukkige' peuter van overdag kon niet meer alleen spelen, zeurde de hele dag en wou overdag ook niet meer slapen. Na 2 weken (4,5 maand zwanger ook) trok ik jet haar uit men hoofd, en huilde de hele nacht met hem mee. Overdag een zombie op het werk...
En dan nam ik de beslissing om verder te gaan. Ik stuurde een mailtje naar het UZ Brussel waar ons wonderkind werd verwekt. Ze hebben daar in het kinderziekenhuis een centrum voor slaapstoornissen. Zondag gemaild, maandag antwoord met een afspraak voor vrijdag: blij!!
Maandag doe ik boodschappen en neem een nieuwe pot perenstroop en men oog valt op de tekening (peer & appel) en ik kijk naar de ingrediënten: 32% appel! Ok, we gaan dat ook eens weglaten dan...
Tussen dinsdag en vrijdag perfecte nachten! Vrijdag toch nog naar het UZ, want mss is het toeval. De arts (gastro entroloog) lacht men probleem weg. Hoe heeft u dat zolang volgehouden mevrouw (alsof het niet waar was) en nog nooit had hij zoiets als het appel-verhaal gehoord. Maar dan heeft u de oplossing in uw achterzak he mevrouw. 36,5€ en daar is de deur. Ik ben niet opgezet met die uitleg... Maar tot hiertoe slaapt onze jongen wel. Dus ik hoop nu echt dat we er door zijn, maar mijn kind kan toch niet de enige zijn die dat heeft? Voel me toch wel een stuk in de steek gelaten...

Waar ik nu aan denk is dat we in Turkije ook mooiere nachten hadden, daar hadden ze geen perenstroop, enkel confituren...

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Re: 5 maand oude baby sliep nog nooit door... Hopeloze mama

Bericht door valentijn » 12 juli 2014, 21:13

Voeding kan echt een grote rol spelen. Sinds wij weten waar de oudste allemaal op reageert heeft ze nog zelden diarree en buikpijn. Als ze zeurt zien wij dat onmiddellijk. En nee daar is nog steeds geen wtschappellijk bewijs voor. Veel allergie testen geven vals negatieve resultaten. Wij moesten zes maand glutenvrij en het enige sluitende was een darmbiopt ( zag ik niet direct zitten bij kindje van negen maand die goed groeide). Dan maar proefondervindelijk, daar stond de pediater gelukkig achter. Dus als hij beter slaapt zonder appelstroop, dan maakt het geen bal uit of die dr het gelooft of niet. Hij slaapt beter, dat is al wat telt. Geniet van de rust!

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Re: 5 maand oude baby sliep nog nooit door... Hopeloze mama

Bericht door DVO pixi » 12 juli 2014, 22:00

Collega van me is allergisch aan appel, helemaal geen verzinsel of 'hysterische -moeder' - gedoe. Volg je buikgevoel en als dat zegt 'appel weg' : gewoon doen! De invloed van voeding wordt echt volledig onderschat. Ons zoontje eet vegetarisch en zo weing mogelijk suikers, buurmeisje van even oud krijgt naar ons idee een boel rotzooi te eten, rarara wie is er continu ziek? Toeval, ik denk het niet.
Goed van je om door te zetten en te blijven geloven in jezelf en je kindje. Veel rustige nachten en leuke, plezierige dagen gewenst
baie fiere moeke
ignis aurum probat

Jokevdb
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 januari 2019, 22:02

Re: 5 maand oude baby sliep nog nooit door... Hopeloze mama

Bericht door Jokevdb » 14 januari 2019, 22:12

Wij hebben dit ook voorgehad! Je bent niet alleen... mijn dochtertje van 5 maand slaapt nu goed door, we zijn ook van nan AR naar Novalac novarice naar novalac allernova ar overgestapt, van gaviscon naar zantac naar omeprazole overgestapt en van avent naar difrax flessen overgestapt! Van alle fleswaters naar kraantjeswaten overgestapt maar nu hebben we ze eindelijk onder controle en is ze het gelukkigste kind dat lekker doorslaapt!

Kraantjeswater werkt bij ons het allerbeste terwijl iedereen dat bijna afraad maar het zorgt voor veel minder krampjes naargelang je de hoeveelheid chloor in u water hebt natuurlijk. Het merk water doet heel veel met de buikkrampjes! Dan had onze kleine spruit ook moeilijkheden met de avent flesjes. de difraxflessen werkte meteen als een hemel voor haar! Ze drinkt op haar gemakje en heeft geen buikkrampen met de difrax small flessen. Als je dikkere pap hebt kan je best de tutjes M op de flesjes gebruiken. Bij ons heeft dan ook de omeprazole een wonder gedaan, ze heeft geen zuur meer dat ze overgeeft alleen af en toe nog een beetje melk maar daar geeft ze niks meer om. Het doet geen pijn meer door de omeprazole. Ik hoop dat je hier nog wat tips hebt van kunnen gebruiken xxx en ik wens je het allerbeste toe en hopelijk spoedig wat langere nachten. Grtjs!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten