Ik stap in de IVF-molen.

IVF Forum
Tinaa
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 februari 2007, 20:13

Bericht door Tinaa » 25 februari 2007, 20:20

Hallo,

even een korte voorstelling ; wij zijn sinds vorig jaar in behandeling in het UZ gent waar ik kreeg de diagnose PCO kreeg, na 6 IUI's die niets opleverde zijn we overgestapt op IVF. Na een eerste mislukte poging (PU : 3, geen TP) neem ik nu terug de pil om midden maart te starten met een volgende poging.

Ik wens iedereen heel veel moed, sterkte en geluk, want dat hebben we allemaal wel wat nodig.

Doei,
Tinaa

vlekje
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 maart 2007, 19:02

Bericht door vlekje » 31 maart 2007, 19:36

Als ik dat allemaal zo lees, leef ik tussen hoop en wanhoop. Vorig jaar in mei eerste poging. Een deel ICSI en de andere helft IVF. 26 folliekels waarvan 14 goeie eicellen en van die 14 waren er 8 bevrucht. In totaal 5 laten terugplaatsen (in 3 pogingen) en de laatste keer in oktober waren mijn HCG-waarden mooi gestegen. :D Maar spijtig genoeg na een maand iets minder goed nieuws :( . Enkele weken geleden terug begonnen met een behandeling. Met als resultaat 5 bevruchte eicellen. Gisteren hebben we er eentje laten terugplaatsen en nu maar afwachten. Na die eerste behandeling dacht ik: Zoveel bevruchte eicellen, dit gaat lukken. Niet dus. Er zijn lotgenoten die maar één bevruchte eicel nodig hebben en een grote dosis geluk waarschijnlijk en er zijn er die iets minder geluk hebben MAAR ik blijf optimist (mijn vriend niet echt) en dit gaat voor ons ook lukken (en voor vele anderen). Ik wens jullie allemaal veel sterkte en de hoop dat we ooit kunnen wenen van geluk.

charmed
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 maart 2007, 10:08

Bericht door charmed » 3 april 2007, 20:35

hallo vlekje
ik ben ook vorig jaar begonnen met de eerste icsi poging maar dan in augustus . ik had 8 eicellen maar er was er maar eentje goed voor terugplaatsing , in oktober zijn we dan aan de 2de poging begonnen en had ik 11 eicellen maar ook maar eentje goed voor terugplaatsing .
hierna moest ik 3 maanden wachten en nog een chromosoontest laten doen maar die bleek dus wel goed te zijn .
nu in maart heb ik andere medicatie gekregen puregon en orgalutran , de vorige twee keren had ik menopur en suprefact .
ik had nu 8 eicellen waarvan er 4 van bevrucht waren dus ze hebben er eentje van terug geplaatst en 3 ingevroren .
nu moet ik dus net als jij waarschijnlijk wachten tot we bloed moeten gaan laten trekken om te zien of er hcg te vinden is zeker. ik moet 10 april gaan en hoop dat het eindelijk eens goed nieuws is en dat je weer niet voor de zoveelste keer te horen krijgt van sorry mevrouw maar u bent niet zwanger

vlekje
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 maart 2007, 19:02

Bericht door vlekje » 4 april 2007, 10:33

Hoi charmed,

Bij de eerste poging nam ik suprefact en menopur en bij deze poging suprefact en puregon. Met puregon vond ik het wel veel gemakkelijker omdat ik dat zelf kon doen met die pen. Ben jij eigenlijk veel ziek geweest met al die hormonen? Mij hadden ze gewaarschuwd van: oei, oei, daar gaat ge ziek van zijn maar ik heb eigenlijk niks gevoeld. Ik zal de dagen rond 10 april zeker aan je denken. Laat me zeker iets weten. Ik moet laten bloed trekken op 13 april. Ik hoop dat het een geluksdag is. Nu vraag ik me wel af: De meesten zeggen dat ge er niet te veel moogt aan denken dan zal het zo wel zijn. Kunt gij dat, ik niet.

charmed
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 maart 2007, 10:08

Bericht door charmed » 4 april 2007, 11:47

hallo vlekje,
ik vind die puregon ook vele gemakkelijker maar ik moest toch nog iemand laten komen voor die orgalutran te laten inspuiten dat zijn wel al klaargemaakte spuitjes maar die moet in de bil gezet worden en als je geprikt hebt moet je even optrekken zodat er geen bloed in komt want dan heb je een adertje ofzo geraakt en moet je dus op een ander plaatsje prikken dus dat doe ik liever niet zelf . de eerste behandeling had ik wel wat last van die hormonen , dan kon ik niet veel verdragen en was ik erg gespannen , daarna heb ik geen last meer gehad .
wel van die orgalutran was mijn bil helemaal opgezwollen , rood en branden dat duurt dan een 3 uurtjes en dan is dat weg . maar dat staat ook in de bijsluiter dus dat normaal .
ik duim voor je dat je 13 april goed nieuws te horen krijgt , ik ben er ook constant mee bezig dat gaat toch niet anders . zal je zeker nog iets laten weten
groetjes

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 17 april 2007, 15:09

Hoi allemaal,

Zal mezelf even voorstellen. Na vijf mislukte IUI's ben ik nu mijn eerste IVF poging gestart. Ben al vijf dagen aan de Suprefact. Buiten af en toe een lichte vlaag van misselijkheid en heel moe te zijn, valt het tot nu toe wel mee.
Ik heb alleen wat schrik voor het aanslagen van de Menopur. Ik heb al Clomid (dubbele dosis) en Menopur (eerste cyclus anderhalf, daarna telkens één) gebruikt en telkens ontwikkelde zich maar één follikel. Terwijl bij veel vrouwen er bij deze medicatie twee of zelf drie follikels groeien. Ik hoop maar dat ik ineens genoeg Menopur mag spuiten want ik wil mijn poging niet moeten stoppen omdat ik te weinig follikels heb. Kunnen ze tijdig de dosis verhogen als Menopur niet voldoende follikels laat groeien?

Heeft er iemand op dit forum onlangs nog goed nieuws gekregen? Ik wens jullie veel succes en hoop hier ook af en toe wat ervaringen te kunnen uitwisselen.

Silvie

vlekje
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 maart 2007, 19:02

Bericht door vlekje » 26 april 2007, 11:51

De voorbije weken zijn heel angstaanjagend geweest. Op dinsdag 10 april ben ik heel erg ziek geworden. Ik had overstimulatie. Ik moest naar het ziekenhuis en blijkbaar trokken mijn eierstokken al het vocht uit mijn bloed. Ik was aan het uitdrogen. In het ziekenhuis heeft de gyneacoloog ons wel direct proficiat gewenst want dit kon alleen als je zwanger bent. Maar op die moment gaan er zoveel emoties door je heen; je voelt je doodziek en je wil ook blij zijn.
Ik ben op 8 dagen tijd 8kg bijgekomen en aan mijn buik te zien was ik 8 maanden zwanger; mijn buik was zo opgezwollen van al dat vocht. Ondertussen ben ik terug thuis en ik voel me al een beetje beter. Ben al terug 7kg afgevallen. Ik ben nog wel heel snel moe en moet heel veel rusten. In het begin was ik wel niet echt gerust over de zwangerschap maar dinsdag hebben ze een eerste echo genomen en alles zag er normaal uit. Nu begint het pas echt door te dringen dat ik zwanger ben. Ik hoop zo dat het lukt.

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 26 april 2007, 14:14

Vlekje,


Een héél dikke proficiat met je zwangerschap. Je hebt er wel voor moeten afzien en het zullen wel enge dagen geweest zijn.
Probeer je niet teveel zorgen te maken, goed te rusten en te genieten van je zwangerschap.

Silvie

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten