START IVF JULI

IVF Forum
Plaats reactie
Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 27 maart 2020, 13:53

Hey NiVe,

Goed dat je even de tijd hebt genomen om wat op je positieven te komen en het een plaatsje te geven. Dit is toch ook allemaal niet vanzelfsprekend he. En ook wel goed dat je snel je regels had, dat geeft toch ook aan dat je lichaam zich snel kon normaliseren.

Trek je inderdaad maar op aan de mogelijkheid dat het natuurlijk kan lukken. Oké, de kans is misschien klein, maar niet onbestaande! Wie weet geven de hormonen die je tot voor kort kreeg je wel een duwtje in de rug & is je kans nu iets groter. Hier wordt dat een beetje moeilijker: wij zijn met twee vrouwen, de natuur zijn gang laten gaan zal niet veel helpen :D.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

NiVe
Berichten: 14
Lid geworden op: 1 november 2018, 21:47

Re: START IVF JULI

Bericht door NiVe » 27 maart 2020, 16:39

Oei, nee, inderdaad 🙈😀
Dat het leven maar terug snel zijn gewone gangetje gaat, dan. 🍀

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 27 maart 2020, 21:44

Hallo iedereen,

Even geleden, ik werk in de thuiszorg. Dus ik merkte met al die drukte en info van Corona, dat ik me even terug trok in men bubbel. Men aandacht ging vooral naar men zoontje uit en had ook al verwacht dat ivf ging stoppen. Daar was ik gelukkig mentaal op voorbereid en daar ook begrip voor. We worden danig op de proef gesteld.

Men vriend zei om men pil zo te laten, omdat onze zoon ook natuurlijk verwekt is. Maar ik acht die kans heel heel klein. Dat was echt een geluk. Wij hebben bijwijze van spreke 6 jaar onveilige seks gehad en ik heb maar 1 zwangerschap gehad. Bedoel...
Maar ik heb wel de vraag gemaild naar mijn gynaecoloog.
Ze antwoordde me:
het is inderdaad zeer moeilijk als u in een fertiliteitstraject zit. We hebben geen enkel zicht op wanneer we opnieuw kunnen opstarten. U zal daarover gecontacteerd worden vanaf we herstarten.
U mag gerust stoppen met uw pil. Ik mag echter geen follikelmetingen plannen, dus ik kan uw cyclus niet opvolgen om te kijken wanneer u de eisprong zal hebben. Maar even rust in uw lichaam, zonder hormonen, is misschien een welgekomen tussenoplossing.

Dus ik heb voor mezelf besloten om ze even zo te laten en men lichaam wat rust van hormonen te geven. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Kan zijn voor anderen dat die wel beter aan de pil blijven.
Ik denk wel dat ik van die ovulatie testen ga bestellen. Om toch een beetje zicht te krijgen op mijn cyclus.

Ik denk veel aan jullie. We mogen onze moed niet verliezen in deze moeilijke tijd.
Be safe! ❤️
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 31 maart 2020, 11:10

Hey iedereen, hoe gaat het met jullie? Komen jullie deze periode een beetje door, en iedereen nog gezond?

Wij proberen het hele fertiliteitstraject momenteel wat los te laten, maar ik merk dat het toch allemaal nog in het achterhoofd blijft spelen. Ik zit me verschillende scenario's voor te stellen & zit me daar nu al (zo onnodig) vragen over te stellen. We hebben nog één cryo, dus nog één kans. Een terugplaatsing van een cryo heb ik intussen al eens gehad, dus daar zit ik niet zo met vragen. Wel over wat er moet gebeuren als die negatief blijkt te zijn. Bv, mag je bij een tweede pick-up al vragen om twee embryo's terug te plaatsen, mag je zelf vragen om alles via ICSI te doen ipv 50/50 IVF en ICSI... Herkenbaar voor jullie?
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

YDV
Berichten: 939
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 31 maart 2020, 11:47

Ennas schreef:
31 maart 2020, 11:10
Hey iedereen, hoe gaat het met jullie? Komen jullie deze periode een beetje door, en iedereen nog gezond?

Wij proberen het hele fertiliteitstraject momenteel wat los te laten, maar ik merk dat het toch allemaal nog in het achterhoofd blijft spelen. Ik zit me verschillende scenario's voor te stellen & zit me daar nu al (zo onnodig) vragen over te stellen. We hebben nog één cryo, dus nog één kans. Een terugplaatsing van een cryo heb ik intussen al eens gehad, dus daar zit ik niet zo met vragen. Wel over wat er moet gebeuren als die negatief blijkt te zijn. Bv, mag je bij een tweede pick-up al vragen om twee embryo's terug te plaatsen, mag je zelf vragen om alles via ICSI te doen ipv 50/50 IVF en ICSI... Herkenbaar voor jullie?
Is normaal toch dat je daarmee bezig bent.. ik ben nu al bezig met wat als het nu weer niet zou gelukt zijn.. (en moet morgen mijn bloed nog laten trekken..🙄)
Normaal gezien is terugplaatsing van 2 embryo’s pas toegelaten vanaf de 3de pickup.
Of je IVF/ICSI wilt doen heb je zelf ook inspraak in. Bij ons gingen ze normaal enkel IVF doen maar wij hadden gevraagd om 50/50 IVF/ICSI te doen. Wij wouden weten of er ergens in de bevruchting toch niks fout liep. Bleek dat IVF voor ons beste was want de 3 embryo’s die we hadden waren alledrie door IVF.
Veel goeie moed! Hopelijk kan er snel terug opgestart worden met de fertiliteitsbehandelingen..!
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 31 maart 2020, 15:39

Hey, ik had het idee dat ze er twee terug plaatsten als de innesteling niet goed lukt. En dat is bij jou wel gelukt, maar jammer genoeg heb je u kindjes verloren dan. :(
Bij mij hebben ze na de eerste mislukte poging al direct voorgesteld om er twee terug te plaatsen. (Maar dat is niet gelukt, want ik had bij poging 2 maar 1 embryo en bij poging 3 is het inseminatie geworden omdat ik nu ook maar 1 ei had.)
Bij ons is het ook altijd ICSI omdat bij mijn eerste poging geen bevruchting was bij IVF en omdat ik zo weinig eitjes heb, ze het risico niet gaan nemen.

Het is wel vervelend nu, zeker als je tijd hebt om er veel over na te denken. Misschien zelfs opzoeken. Ik verwacht zelf precies niet dat we in mei zouden mogen beginnen.. :|
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 31 maart 2020, 16:51

@YDV, ik duim mee hoor. Laat maar iets weten wanneer je nieuws hebt!
Als het hier tot een volgende pick-up komt ga ik dan alleszins vragen om alles ICSI te doen. Bij ons was het 't omgekeerde van jou, wij hadden 100% bevruchting van de eicellen waar ze ICSI bij deden en maar 1 van de 6 of 7 eicellen waar IVF op geprobeerd is. Ik weet wel niet of er bij onze 3 embryo's op dag 5 nog die ene van IVF zat.

@Ashton, dan zal ik allicht ook nog geen twee embryo's mogen laten terugplaatsen, moest het tot pick-up nr2 komen. Innesteling lukt hier inderdaad, we weten alleen niet waarom ze op een bepaald moment stoppen met groeien. Misschien moet ik ook gewoon afwachten of ze iets kunnen vinden bij het onderzoek na de curettage, i.p.v. al na te denken over de volgende pick-up natuurlijk.
Ik vrees er ook voor dat we in mei nog niet gaan kunnen opstarten... Ik hoop op juni. Gaat het met jou een beetje? En niet te zwaar met jouw werk?
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Yvonne1983 » 31 maart 2020, 17:29

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 26 september 2020, 7:40, 1 keer totaal gewijzigd.

YDV
Berichten: 939
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 31 maart 2020, 17:36

@Ennas: bedankt, ik laat zeker iets weten. Deze keer heb ik mij kunnen inhouden om niet al te testen.. om de een of andere reden wou ik het liever nog niet weten. Beetje ‘schrik’ dat het weer negatief zal zijn..
Wij hadden 8 rijpe eicellen, 3 ICSI 100% bevrucht en 4 IVF 100% bevrucht waarvan dus 3 embryo’s overgebleven die bevrucht waren via IVF.
Normaal gezien kan jouw gynaecoloog dat zien welke uiteindelijk zijn overgebleven via ICSI/IVF. Mijn gynaecoloog krijgt een ‘rapportje’ van het labo. Ik heb daar toen wel naar gevraagd welke uiteindelijk het ‘gehaald’ hadden. Ben graag op de hoogte van alles. 😉 misschien kan je daar wel eens naar vragen als je terug mag gaan voor de opstart van een nieuwe cyclus? Zo kan je ook eens bespreken dan met je gynaecoloog of het voor jou niet beter is om alles ICSI te doen moest er nog een nieuwe punctie nodig zijn (hopelijk is het niet nodig natuurlijk!). Ben ervan overtuigd dat ze echt wel luisteren naar waar je je zelf het beste bij voelt. Zo heb ik het toch al altijd ervaren. 🙂
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

YDV
Berichten: 939
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 1 april 2020, 16:53

Helaas vandaag geen goed nieuws. Bloedafname was negatief. Het kwam toch harder aan dan ik dacht.. 😢 We hadden echt zo gehoopt dat het deze keer wel zou lukken.
Nu is het een verplichte pauze. Voor mijn lichaam wss wel het beste, even geen hormonen meer. Maar mentaal is het echt zo’n domper..
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 2 april 2020, 11:18

Sanne, je kan altijd de vraag stellen eh. Maar ik had de indruk dat met innesteling was. Aangezien dat bij mij een probleem lijkt te zijn. En omdat ze zeiden dat de theorie errond was dat die elkaar helpen innestelen. Dus daarom dat ik denk dat ze dat dan doen.

Op het werk.. pff.. we hebben net een e-mail gekregen dat ze nu vrijwilligers zoeken die naar het team gaan die Corona klanten/patiënten dan gaan verzorgen. Dat er twee teams komen dan. Team voor besmette en team voor de niet besmette. Voorlopig hebben we er nog geen, maar dat zal gaan komen natuurlijk.
Het is dubbel allemaal, de jongere generatie die het zou kunnen doen, zoals ik. Wij hebben allemaal kinderen. En de andere generatie zijn net die grootouders die hun kleinkinderen niet mogen opvangen.
Volgens mij wordt er binnenkort gewoon geselecteerd tussen ons.
Ik wil dat wel doen, maar heb men zoontje Owen altijd thuis kunnen houden en niet opvang school. Omdat ik dan helemaal niet weet met wie hij in contact komt. Dus ging hij soms naar men zus die thuis werk. Maar als ik met besmette personen ga werken, dan kan ik dat niet meer doen.

Dat maakt voor mij persoonlijk wel dat ik minder met ivf bezig ben. Wat voor mij dan positief is. Ik moet doorgaan.
Wel lief dat je er naar vraagt. We moeten allemaal sterk zijn en vol moed om deze dagen te overleven.

Wanneer zou je iets meer weten ivm het onderzoek?

YDV, wat een spijtig nieuws. Ik had het je zo gegund 😢
Ik heb er geen woorden voor. 😞
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 2 april 2020, 13:15

@YDV, dikke knuffel. Het was je zo gegund. Zo'n hormoonvrije periode is inderdaad misschien niet slecht, maar het blijft mentaal altijd zwaar als je slecht nieuws krijgt. Ik hoop dat je het allemaal even kan laten bezinken nu.

@Ashton, geen idee wanneer we iets zouden horen van het onderzoek. Na de curettage zei de gynaecologe dat dat wel ongeveer 6 weken kon duren eer ze nieuws hadden, maar dat was allemaal vlak voor het centrum sloot. Dus we zullen zien. Als ze binnenkort zelf niet bellen, vraag ik ernaar op het moment dat de centra terug openen.
Ook echt niet simpel met je werk he. Inderdaad wel 'goed' (dat klinkt wel verkeerd om het als 'goed' te bestempelen) dat je nu minder aan IVF kan denken en het wat kan loslaten. Maar het zal wel allemaal heel veel stress met zich meebrengen, ook omdat je toch aan de gezondheid van jezelf en je gezin moet denken. Goeie moed!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

YDV
Berichten: 939
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 7 april 2020, 18:04

Dag dames,
Hoe gaat het nog met jullie?
Wij hebben ons zinnen wat proberen verzetten en genoten van het mooie weer de afgelopen dagen (had 2 dagen verlof en die waren meer dan welkom!).
We proberen positief te blijven en hopen dat er snel terug zicht is op het opnieuw te kunnen opstarten van de fertiliteitsbehandelingen.. in tussentijd hebben we besloten om met ovulatietesten aan de slag te gaan, al weet ik dat de kans op een natuurlijke cyclus klein is..

Hoop dat jullie nog altijd de moed vinden om ondanks alles toch nog positief te blijven. Want het is niet makkelijk he.
Dikke knuffel en hou het gezond!
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

NiVe
Berichten: 14
Lid geworden op: 1 november 2018, 21:47

Re: START IVF JULI

Bericht door NiVe » 8 april 2020, 13:00

Hier alles met ups & downs, zoals verwacht. Maar nog wel in goede gezondheid. Ik hoop dat laatste voor iedereen hier ook?

En, ik begrijp je helemaal YDV. Ik merk toch ook dat het moeilijk is om er niet mee bezig te zijn. De laatste twee weken werden er ook heel wat zwangerschappen aangekondigd in de omgeving, via digitale weg. Dat is uiteraard fijn nieuws, maar ik begin toch altijd spontaan te wenen, soms echt erover... Loslaten dat lukt me dus nog niet. Mijn vriend is rationeel en begrijpt dat jammer genoeg niet altijd, volgens mij. Hij kan dat plaatsen en denkt er niet meer aan.

Wel fijn inderdaad dat het ondertussen mooi weer is, zodat we ons wat bezig kunnen houden. Ik probeer regelmatig te wandelen en te sporten om het hoofd helemaal leeg te maken, ook onder andere die coronatoestanden wat vergeten. Ik heb wel het gevoel, door corona, veel rustiger te zijn in mijn hoofd in het alledaagse leven. Minder stress voor de dingen om me heen, geen "tijdsdruk" dus tijd nemen in alles wat ik doe. Ik hoopte dat het een positief effect zou hebben op mijn hormonen en cyclus, etc. maar zit nu op dag 23 en mijn maandstonden komen al weer op gang.. :cry:

Ik denk ook niet dat het nut heeft om nu naar mijn gynaecoloog te bellen, want een opstart zal nog niet voor meteen zijn. Ik heb in de week daarom sensitest ovulatietesten besteld, omdat ik de bui al voelde hangen. Die ga ik binnenkort dan ook zeker proberen, want zolang we hoop kunnen koesteren. :wink:

In mijn geval: zolang die luteale fase altijd zo kort blijft, zal het volgens mij sowieso niet lukken. Wat alles - voor mij persoonlijk - des te "erger" maakt: 2020 zou ons jaar worden en dat gaat nu ook al niet meer op... :( En dan maak ik mezelf wijs, misschien dan geen baby, maar wel een zwangerschap?? En zo blijven we gaan, hé. :D

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: START IVF JULI

Bericht door mich75 » 8 april 2020, 14:31

NiVe,

Door het gebruik van Utrogestan kan je je luteale fase verlengen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten