START IVF JULI

IVF Forum
Plaats reactie
Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 24 oktober 2020, 14:09

Ik had vanmorgen opnieuw een controle, echo+bloed, is goed gegaan, mag zelfs ietsje eerder stoppen met de menopur dan gepland :) vanavond de laatste en morgenochtend de laatste orgalutran. Dan krijg ik morgenavond de planning door vd arts ivm pregnyl maar hij zei dat sowieso dinsdag de pickup zal zijn! Enorm spannend!!! Ben heel blij, en nerveus :d

Ik heb overigens geen echt inleidend gesprek daarover gekregen dus weet niet hoe me erop voor te bereiden.. Heb wel eens gehoord dat je geen bodylotion of parfum ofzo mag ophebben voor de pickup, is dat zo? En is er verder nog iets wat jullie me kunnen meegeven ter voorbereiding?
Ik moet 48u voor de pickup een covidtest laten doen (anders telt t al niet meer) dat is nu de voorwaarde van jette blijkbaar, dus moet ik nog ff snel regelen...
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: START IVF JULI

Bericht door Elvira » 24 oktober 2020, 14:26

Ennas, dat klinkt toch inderdaad nog hoopvol ivm Corona. Duimen dat het zo blijft en ons maar goed aan de regels houden zeker.
Kito: succes alvast met de pickup morgen!!
Pindanootje, het komt dichtbij nu, spannend! Als je Prygnil mag spuiten is het geen freeze all, toch?
Voor de pickup, je mag inderdaad geen lotion, parfum, sieraden of nagellak. Oh en nuchter zijn, geen eten of drinken dus 's ochtends! Verder raad ik aan om een extra paar dikke sokken mee te nemen, en koop alvast veel energie drankjes. Dat gaat het herstel ten goede komen - ik heb dat 2 weken lang elke dag gedronken. De eerste week 2 flesjes per dag, en de tweede week nog maar 1 flesje per dag. Ik was het een dag vergeten en kreeg meteen weer wat buikpijn ;)
Heel veel succes alvast dinsdag!!!
p.s. bij mij is de vreugde over, ik had deze week een miskraam dus nu wachten tot alles schoon is en dan weer opnieuw beginnen... silver lining, ik heb nog embryo's in de vriezer.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 24 oktober 2020, 14:58

@elvira, oh lieve meid, wat is dat een droevig nieuws plots zeg, een miskraam.. Dat had ik nu totaal niet zien aankomen. Wat vind ik dit erg voor jou! :( Het was je zo gegund.. Wanneer is het gebeurd? En hoe is het nu met jou?
Lucht zeker je hart hier he, daar zijn we voor. Veel meer kunnen we niet doen helaas :( Hopelijk vind je ook veel troost in je omgeving. En inderdaad, er zijn nog heel wat diepvriesbabys die klaarliggen voor jou en ik hoop echt met je mee dat de volgende jouw wondertje mag brengen, het is hard verdiend <3 Sterkte en een hele dikke knuffel!!
En merci voor je adviezen voor dinsdag!

@Kito heel veel succes morgen meid,hou ons op de hoogte!!!
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: START IVF JULI

Bericht door Elvira » 24 oktober 2020, 15:40

Pindanootje schreef:
24 oktober 2020, 14:58
@elvira, oh lieve meid, wat is dat een droevig nieuws plots zeg, een miskraam.. Dat had ik nu totaal niet zien aankomen. Wat vind ik dit erg voor jou! :( Het was je zo gegund.. Wanneer is het gebeurd? En hoe is het nu met jou?
Lucht zeker je hart hier he, daar zijn we voor. Veel meer kunnen we niet doen helaas :( Hopelijk vind je ook veel troost in je omgeving. En inderdaad, er zijn nog heel wat diepvriesbabys die klaarliggen voor jou en ik hoop echt met je mee dat de volgende jouw wondertje mag brengen, het is hard verdiend <3 Sterkte en een hele dikke knuffel!!
En merci voor je adviezen voor dinsdag!

@Kito heel veel succes morgen meid,hou ons op de hoogte!!!
Dankjewel meid, super lief van je 🙏 ik kreeg donderdag avond bloedingen, in het begin nog weinig en erg donker, maar vrijdag werd het erger en echt rood. Dan heb ik bloed laten prikken en was slecht nieuws 😥 ik heb veel gehuild en zal ook nog wel ff zo blijven. Dit is toch anders dan een negatieve test en dan door doen. Heb blijft een moeilijk proces hè 😳
Ik hoop dat jij dinsdag een mooie ‘oogst’ mag hebben 🤞 het lijkt echt enger dan het is hè, ik vond de pickup veel minder erg dan ik had verwacht.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: START IVF JULI

Bericht door mich75 » 24 oktober 2020, 16:04

Elvira schreef:
24 oktober 2020, 14:26
Pindanootje, het komt dichtbij nu, spannend! Als je Prygnil mag spuiten is het geen freeze all, toch?
Voor de pickup, je mag inderdaad geen lotion, parfum, sieraden of nagellak. Oh en nuchter zijn, geen eten of drinken dus 's ochtends! Verder raad ik aan om een extra paar dikke sokken mee te nemen, en koop alvast veel energie drankjes. Dat gaat het herstel ten goede komen - ik heb dat 2 weken lang elke dag gedronken. De eerste week 2 flesjes per dag, en de tweede week nog maar 1 flesje per dag. Ik was het een dag vergeten en kreeg meteen weer wat buikpijn ;)
Heel veel succes alvast dinsdag!!!
Ook met Pregnyl kan het een freeze all zijn, maar waarschijnlijk niet, die freeze all gaat enkel gebeuren als er overstimulatie is (of als corona onnozel doet).
Als je geen OHSS hebt dan hoeven die drankjes ook niet. Daarbij ik zou het geen energiedrankjes noemen, het zijn drankjes met elektrolyten, zoals aquarius, dus geen redbull, monster, nalu of iets in die aard.

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: START IVF JULI

Bericht door Elvira » 24 oktober 2020, 16:24

mich75 schreef:
24 oktober 2020, 16:04
Elvira schreef:
24 oktober 2020, 14:26
Pindanootje, het komt dichtbij nu, spannend! Als je Prygnil mag spuiten is het geen freeze all, toch?
Voor de pickup, je mag inderdaad geen lotion, parfum, sieraden of nagellak. Oh en nuchter zijn, geen eten of drinken dus 's ochtends! Verder raad ik aan om een extra paar dikke sokken mee te nemen, en koop alvast veel energie drankjes. Dat gaat het herstel ten goede komen - ik heb dat 2 weken lang elke dag gedronken. De eerste week 2 flesjes per dag, en de tweede week nog maar 1 flesje per dag. Ik was het een dag vergeten en kreeg meteen weer wat buikpijn ;)
Heel veel succes alvast dinsdag!!!
Ook met Pregnyl kan het een freeze all zijn, maar waarschijnlijk niet, die freeze all gaat enkel gebeuren als er overstimulatie is (of als corona onnozel doet).
Als je geen OHSS hebt dan hoeven die drankjes ook niet. Daarbij ik zou het geen energiedrankjes noemen, het zijn drankjes met elektrolyten, zoals aquarius, dus geen redbull, monster, nalu of iets in die aard.
Ja klopt haha zeker geen red bull 😅 ik had een soort van aquarius gevonden. Ze spraken bij mij niet van OHSS maar raadden wel de drankjes aan.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 24 oktober 2020, 17:19

@mich75 Oke ik ga toch voor alle zekerheid maar aquarius inslaan dan, thanks:D En de gyn zei dat het wel bijna overstimulatie was gezien het vele aantal grote follikels nu, en dan die cyste enzo, dus ik hou er wel ergens al rekening mee. Mn vriend niet, die is overtuigd dat de embryo er volgende week wel in zit:D afwachten..
Weet jij toevallig of t kwaad kan om 2 dagen voor de pick up accupunctuur te doen?

@Elvira, amai dus eigenlijk ben je nog maar pas aan het bekomen van de grote klap gisteren, heel vers dus nog allemaal :'( Ik vind dat vreselijk als iemand dat meemaakt. Is inderdaad volledig iets anders dan gewoon een negatieve test te krijgen. En ik weet hoe ontgoocheld ik daar al van kon raken, terwijl je dan enkel voor niks hebt zitten hopen, maar bij jou was er effectief een babytje in de maak en dan stopt dan plots.. Laat al je tranen maar de vrije loop! Dat kost tijd om te verwerken en weer moed bijeen te rapen voor een volgende tp..
Moet je dan ook weer medicatie krijgen of is dat enkel monitoren wanneer ze best tp? Sterkte!!
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: START IVF JULI

Bericht door Elvira » 24 oktober 2020, 19:19

Pindanootje schreef:
24 oktober 2020, 17:19
@mich75 Oke ik ga toch voor alle zekerheid maar aquarius inslaan dan, thanks:D En de gyn zei dat het wel bijna overstimulatie was gezien het vele aantal grote follikels nu, en dan die cyste enzo, dus ik hou er wel ergens al rekening mee. Mn vriend niet, die is overtuigd dat de embryo er volgende week wel in zit:D afwachten..
Weet jij toevallig of t kwaad kan om 2 dagen voor de pick up accupunctuur te doen?

@Elvira, amai dus eigenlijk ben je nog maar pas aan het bekomen van de grote klap gisteren, heel vers dus nog allemaal :'( Ik vind dat vreselijk als iemand dat meemaakt. Is inderdaad volledig iets anders dan gewoon een negatieve test te krijgen. En ik weet hoe ontgoocheld ik daar al van kon raken, terwijl je dan enkel voor niks hebt zitten hopen, maar bij jou was er effectief een babytje in de maak en dan stopt dan plots.. Laat al je tranen maar de vrije loop! Dat kost tijd om te verwerken en weer moed bijeen te rapen voor een volgende tp..
Moet je dan ook weer medicatie krijgen of is dat enkel monitoren wanneer ze best tp? Sterkte!!
Ik heb zelf nog geen acupunctuur gedaan maar zou het in elk geval melden waar je zit in de cyclus. Volgens mij kan je altijd acupunctuur laten doen maar is het belangrijk dat ze weten dat je bijna pickup hebt.
Ja we waren nog nooit zo ver gekomen dus dan doet het extra pijn. Maar inderdaad nu even alle emoties laten gaan en dan weer naar de volgende poging! Ik hoef geen medicatie maar ze moeten zien dan mijn HCG onder de 5 staat, en mijn baarmoeder slijmvlies goed staat. Ga denk ik deze week ff een echo laten doen om te zien hoe het er voor staat.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

beldes
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 juli 2020, 23:50

Re: START IVF JULI

Bericht door beldes » 24 oktober 2020, 20:22

hey girls!
ik ben nog steeds in mijn pause maand.. ik denkkkk mn eisprong te voelen dus binnen 2 weekjes starten met de hormonenkuur...
en hoop net als jullie dat fertiliteit nog draait binnen een maand in Jette. een mens leeft op hoop!
maar ben op bepaalde zaken uitgekomen uit medisch dossier dat ik opgezocht heb van toen ik baby was en heb deze met de dokter gedeeld waardoor we beslist hebben om toch ook genetisch onderzoek te doen (maar wel niet op de resultaten te wachten) . ik heb dus woensdag paar proefbuisjes met bloed gaan vullen voor karyotype bepaling. nu is mijn vraag: heeft iemand dat al laten doen? is dat dure affaire/wordt grootste deel terugbetaald?

het zal sowieso paar maanden wachten zijn. alleen al door corona drukte op zich los van de tijd dat het normaal al duurt....
juni 2020 tem september 2020 5 iuis niet gelukt jan palfijn
amh 0.57
14 november 2020 ivf/icsi tp 1 UZ jette . zwanger! augustus 2021

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: START IVF JULI

Bericht door mich75 » 24 oktober 2020, 21:10

Mijn man heeft een karyotype bepaling laten doen in Genk, maar dit werd uitgevoerd door UZ Leuven en ik heb de mijne in Jette laten doen.

Ik heb het even opgezocht en ik moest €8,68 betalen, bij mijn man hebben ze blijkbaar nog andere testen gedaan en dat was dan 3x €8,68, dit was in 2015, maar ik denk niet dat het nu veel meer gaat kosten.

beldes
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 juli 2020, 23:50

Re: START IVF JULI

Bericht door beldes » 24 oktober 2020, 22:36

hey mich, bedankt vr de info,
dat valt goed mee,
had schrik er een paar 100 euro mee kwijt te zijn.
is best wel spannend. ben curieus of vermoedens kunnen kloppen ook al zou het zeer zeldzaam zijn.
juni 2020 tem september 2020 5 iuis niet gelukt jan palfijn
amh 0.57
14 november 2020 ivf/icsi tp 1 UZ jette . zwanger! augustus 2021

Kito
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 december 2018, 15:12

Re: START IVF JULI

Bericht door Kito » 25 oktober 2020, 7:10

Ennas schreef:
24 oktober 2020, 13:02
Hey Kito, hoe is het gegaan? Niet te veel last nu? Ik duim voor je :).
Is sebiet om tien uur
Moet om half negen in t zh zijn
Ik hoop dat ik zo weinig last heb als vorige keren
Toen viel het best allemaal mee
Denk wel dat het er deze keer minder gaan zijn maar ja t moet er maar ene goeie zijn zeker he 🙈

Veel succes nog allemaal he
27/4/2019 1ste IUI - 11/8/2019 4de IUI negatief
14/5/2020 start IVF traject 🤞🏼
30/5/2020 1ste IVF negatief
25/6/2020 1.2 IVF negatief
28/7/2020 2.1 IVF negatief
23/08/2020 2.2 IVF negatief
25/10/2020 3.1 IVF negatief
25/01/2021 3.2 IVF 4/2/2021 BN 🤞🏼

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: START IVF JULI

Bericht door Minosh » 25 oktober 2020, 8:45

Kito schreef:
25 oktober 2020, 7:10
Ennas schreef:
24 oktober 2020, 13:02
Hey Kito, hoe is het gegaan? Niet te veel last nu? Ik duim voor je :).
Is sebiet om tien uur
Moet om half negen in t zh zijn
Ik hoop dat ik zo weinig last heb als vorige keren
Toen viel het best allemaal mee
Denk wel dat het er deze keer minder gaan zijn maar ja t moet er maar ene goeie zijn zeker he 🙈

Veel succes nog allemaal he
Veel succes 🍀

YDV
Berichten: 945
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 25 oktober 2020, 10:57

Kito schreef:
25 oktober 2020, 7:10
Ennas schreef:
24 oktober 2020, 13:02
Hey Kito, hoe is het gegaan? Niet te veel last nu? Ik duim voor je :).
Is sebiet om tien uur
Moet om half negen in t zh zijn
Ik hoop dat ik zo weinig last heb als vorige keren
Toen viel het best allemaal mee
Denk wel dat het er deze keer minder gaan zijn maar ja t moet er maar ene goeie zijn zeker he 🙈

Veel succes nog allemaal he
Als ik je mag geruststellen/wat moed geven. Onze laatste punctie leverde ‘maar’ 2 goeie embryo’s op vd 6 eicellen (4 goed bevrucht en 2 laten tp, helaas geen enkele cryo). Wij waren toen enorm teleurgesteld dat we geen cryo’s hadden. Wel blij dat we er 2 hadden laten tp want 1 van die 2 is toch blijven plakken. 😉
Dus ook al is het resultaat wat teleurstellend, blijf er toch in geloven!
Veel succes he! 😘
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Kito
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 december 2018, 15:12

Re: START IVF JULI

Bericht door Kito » 25 oktober 2020, 16:12

YDV schreef:
25 oktober 2020, 10:57
Kito schreef:
25 oktober 2020, 7:10
Ennas schreef:
24 oktober 2020, 13:02
Hey Kito, hoe is het gegaan? Niet te veel last nu? Ik duim voor je :).
Is sebiet om tien uur
Moet om half negen in t zh zijn
Ik hoop dat ik zo weinig last heb als vorige keren
Toen viel het best allemaal mee
Denk wel dat het er deze keer minder gaan zijn maar ja t moet er maar ene goeie zijn zeker he 🙈

Veel succes nog allemaal he
Als ik je mag geruststellen/wat moed geven. Onze laatste punctie leverde ‘maar’ 2 goeie embryo’s op vd 6 eicellen (4 goed bevrucht en 2 laten tp, helaas geen enkele cryo). Wij waren toen enorm teleurgesteld dat we geen cryo’s hadden. Wel blij dat we er 2 hadden laten tp want 1 van die 2 is toch blijven plakken. 😉
Dus ook al is het resultaat wat teleurstellend, blijf er toch in geloven!
Veel succes he! 😘
Het zijn 5 eicellen geworden
Morgen weten we hoeveel er bevrucht zijn he
Ze willen bij mij geen 2 terugplaatsen door de zege endometriose
Mijn buikje zou daar niet geschikt voor zijn 😞
Maar het moet er maar 1 goeie zijn zeker 🤞🏼
27/4/2019 1ste IUI - 11/8/2019 4de IUI negatief
14/5/2020 start IVF traject 🤞🏼
30/5/2020 1ste IVF negatief
25/6/2020 1.2 IVF negatief
28/7/2020 2.1 IVF negatief
23/08/2020 2.2 IVF negatief
25/10/2020 3.1 IVF negatief
25/01/2021 3.2 IVF 4/2/2021 BN 🤞🏼

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten