START IVF JULI

IVF Forum
cleo87
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 augustus 2018, 7:27

Re: START IVF JULI

Bericht door cleo87 » 24 februari 2021, 11:27

Droompje schreef:
24 februari 2021, 11:12
Hier ben ik weer voor jullie goede raad 🙈
Ben vandaag na een week opnieuw op controle geweest voor mijn baarmoederslijmvlies, is na een week helemaal niets veranderd! Sta nog steeds op 5,7. Straks bellen ze of ik de medicatie vaginaal moet opsteken ipv innemen.
Een terugplaatsing zou wel doorgaan ookal gaat het cijfer niet omhoog, maar ideaal lijkt me dit niet als ze minstens 6,5 willen zien...
Iemand die me weer wat perspectief kan bieden?
Ja, ik heb namelijk 2 kindjes met een bms van 2x 6 mm. Ik geraakte nooit hoger, ook niet met oraal + vaginaal progynova te nemen. Heb de tp zelfs 2x willen afbellen maar ze stelden me gerust dat ik niet moest panikeren omdat de structuur uitstekend was (minstens even belangrijk) en 6mm zeker een haalbare kaart is. En ze kregen gelijk 👌👍
07/'12 : kinderwens
MMM in: Chlomid, IUI, IVF/ICSI
PU1: alle TP neg
PU2: verse TP neg, cryoTP zw
11/'16: dochter💝
01/'18 spontaan zwanger mk 7w
PU3 : verse TP mk 7w
08/'18: TP 2 cryo's mk 6w
11/'18: TP neg
PU4: freeze all
02/19: TP pos
10/19: zoon 💙

Droompje
Berichten: 40
Lid geworden op: 1 januari 2021, 17:17

Re: START IVF JULI

Bericht door Droompje » 24 februari 2021, 11:34

Ooh bedankt cleo voor je snelle reactie!
Het stelt me al wat geruster... Zal er maar gewoon in moeten vertrouwen zeker.
Het is toch een hele rollercoaster Amai!

Atalanta
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:02

Re: START IVF JULI

Bericht door Atalanta » 24 februari 2021, 11:57

Hey Pindanootje, proficiat met je bloedresultaat, ziet er heel mooi uit!

Ik heb mij vorige week aan ovulatietesten gewaagd, waardoor ik denk donderdag een eisprong te hebben gehad. Maar nu vanmorgen verrast geweest door bloedverlies, donker, best wel veel, lijkt me absoluut geen innestelingsbloeding. Heb nu gebeld naar gynaecologie en ze denken dat mijn regels doorkomen. Ik moet wachten tot het heftiger wordt en dan progynova weer starten. Ik voel nog niets van krampen, dus het zou me echt verbazen moesten dit mijn regels al zijn. Wrs weer een zoveelste raadsel en falen van mijn lichaam. Ik had gedacht dat ze zouden voorstellen om bloed te trekken zodat ik zou weten waar ik aan toe ben, maar niet dus. In ieder geval heb ik terwijl eens gevraagd hoeveel progynova ik zou moeten nemen indien ik opnieuw moet starten. Vorige keer ben ik begonnen met 1 en ben ik op dag 12 overgeschakeld naar 2, op dag 15 was mijn bms al in orde dan. Nu stellen ze voor dat ik meteen zal starten met 3/dag?? Is dat niet wat veel dan? Of zou dat te maken hebben met het vroege verlies van vorige tp?
Ik ben die halve info en die rare dingen zo beu eh 😒
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 24 februari 2021, 18:19

Atalanta schreef:
24 februari 2021, 11:57
Hey Pindanootje, proficiat met je bloedresultaat, ziet er heel mooi uit!

Ik heb mij vorige week aan ovulatietesten gewaagd, waardoor ik denk donderdag een eisprong te hebben gehad. Maar nu vanmorgen verrast geweest door bloedverlies, donker, best wel veel, lijkt me absoluut geen innestelingsbloeding. Heb nu gebeld naar gynaecologie en ze denken dat mijn regels doorkomen. Ik moet wachten tot het heftiger wordt en dan progynova weer starten. Ik voel nog niets van krampen, dus het zou me echt verbazen moesten dit mijn regels al zijn. Wrs weer een zoveelste raadsel en falen van mijn lichaam. Ik had gedacht dat ze zouden voorstellen om bloed te trekken zodat ik zou weten waar ik aan toe ben, maar niet dus. In ieder geval heb ik terwijl eens gevraagd hoeveel progynova ik zou moeten nemen indien ik opnieuw moet starten. Vorige keer ben ik begonnen met 1 en ben ik op dag 12 overgeschakeld naar 2, op dag 15 was mijn bms al in orde dan. Nu stellen ze voor dat ik meteen zal starten met 3/dag?? Is dat niet wat veel dan? Of zou dat te maken hebben met het vroege verlies van vorige tp?
Ik ben die halve info en die rare dingen zo beu eh 😒
Het meid, frustrerend dat het zo loopt!! Ik neem ook 3 per dag progynova dus volgens mij schrijven ze dat vaker voor en is het niet noodzakelijk teveel.. 🤷‍♀️
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Droompje
Berichten: 40
Lid geworden op: 1 januari 2021, 17:17

Re: START IVF JULI

Bericht door Droompje » 24 februari 2021, 19:14

Ik ben gestart met 3 progynova per dag, en vanaf morgen moet ik er 3 oraal doen en 3 vaginaal, dus 6 per dag...

Michelle1991
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 november 2020, 15:15

Re: START IVF JULI

Bericht door Michelle1991 » 25 februari 2021, 15:51

Hey dames,

Ik ben hier ook nog eens met een vraag naar raad! 😉 ik ben momenteel 9 weken zwanger en mijn dokter heeft vanaf 7 weken gezegd dat ik de utro en progynova stilaan mocht afbouwen. Ik nam 3 utro en 2 progy, op 8 weken mocht ik dit verlagen naar 2 utro en 1 progy en vanaf deze week naar 1 utro en geen progy meer en vanaf volgende week ook geen utro meer.
Weet niet of ik mij hier helemaal comfortabel bij voel... zou het kwaad kunnen als ik toch nog verder ga tot de 12 weken met de medicatie? Ik ben gewoon bang dat het nu verkeerd zou lopen door de afbouw van die medicatie, maar langs de andere kant zal de dokter wel het juiste advies geven...
Maar als het geen kwaad zou kunnen, zou ik mij er mss iets geruster door voelen.

Bedankt voor alle goede raad 😘

Xx Michelle
07/19 stop pil
11/19 PCOS
03/20 IVF eerste pu -> geen eicellen
05/20 laparoscopie & ovariële drilling
08/20-11/20: 4 x IUI: neg
01/21 IVF 1ste TP: positief 💛🧡❤️💚💙

cleo87
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 augustus 2018, 7:27

Re: START IVF JULI

Bericht door cleo87 » 25 februari 2021, 20:23

Michelle1991 schreef:
25 februari 2021, 15:51
Hey dames,

Ik ben hier ook nog eens met een vraag naar raad! 😉 ik ben momenteel 9 weken zwanger en mijn dokter heeft vanaf 7 weken gezegd dat ik de utro en progynova stilaan mocht afbouwen. Ik nam 3 utro en 2 progy, op 8 weken mocht ik dit verlagen naar 2 utro en 1 progy en vanaf deze week naar 1 utro en geen progy meer en vanaf volgende week ook geen utro meer.
Weet niet of ik mij hier helemaal comfortabel bij voel... zou het kwaad kunnen als ik toch nog verder ga tot de 12 weken met de medicatie? Ik ben gewoon bang dat het nu verkeerd zou lopen door de afbouw van die medicatie, maar langs de andere kant zal de dokter wel het juiste advies geven...
Maar als het geen kwaad zou kunnen, zou ik mij er mss iets geruster door voelen.

Bedankt voor alle goede raad 😘

Xx Michelle
Allereerst proficiat 😊
Bij mijn dochter (2016) moest ik tot 12w nemen. Bij mijn zoon (2019) mocht ik ook afbouwen en stoppen op de termijn die jij beschrijft. Ik voelde me hier ook niet comfy bij, ergens gaf me dat een houvast omdat ik schrik had om hem te verliezen ofzo. Maar ondertussen waren er studies gebeurd waaruit bleek dat het lichaam het helemaal overneemt vanaf die termijn en mijn gyn stelde me dan ook gerust. Ik ben met een bang hartje gestopt en 't is helemaal goedgekomen zenne 😉 maar begrijp je gevoel zeker wel. Maar probeer je lichaam te vertrouwen en geniet .. 🧡
07/'12 : kinderwens
MMM in: Chlomid, IUI, IVF/ICSI
PU1: alle TP neg
PU2: verse TP neg, cryoTP zw
11/'16: dochter💝
01/'18 spontaan zwanger mk 7w
PU3 : verse TP mk 7w
08/'18: TP 2 cryo's mk 6w
11/'18: TP neg
PU4: freeze all
02/19: TP pos
10/19: zoon 💙

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: START IVF JULI

Bericht door michellefee2020 » 1 maart 2021, 14:08

Pindanootje,
hoe gaat het met je ? Je had laatst een positieve test en vroeg me of alles nog steeds goed met je gaat?
Ik mag donderdag terug komen voor de tweede echo om te kijken of alles goed groeit.
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 1 maart 2021, 16:42

michellefee2020 schreef:
1 maart 2021, 14:08
Pindanootje,
hoe gaat het met je ? Je had laatst een positieve test en vroeg me of alles nog steeds goed met je gaat?
Ik mag donderdag terug komen voor de tweede echo om te kijken of alles goed groeit.
Hey meid, vrijdag had ik nog een bloedname en was alles goed (hcg 3013, progesteron 25,2). Alleen heb een héél stressvol weekend gehad, gister hele dag in het ZH gezeten met m'n vader waarover we ernstige zorgen maken helaas, en de vermoeidheid+emotie kan onze kleine embryo geen goed gedaan hebben... ik had gister en vandaag flinke buikpijn dus er ging absoluut paniek door me heen of ik het niet verloren heb nu door de stress :( ik probeer gewoon positief te denken nu. Heb vandaag niet gewerkt maar gewoon bijgeslapen en nu is de buikpijn iets minder.. Misschien dat ik over enkele dagen nog maar een extra bn laat doen ter geruststelling dat het er nog zit.. op een echo is het nog wachten tot de 15e maart.

Ik zal aan je denken donderdag meid met je controle, hopelijk veel eitjes te zien! Hoe voel je je, valt het spuiten mee? Sla voor je pickup wat Aquarius in, schijnt iets in te zitten wat helpt tegen de buikpijn achteraf!!
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: START IVF JULI

Bericht door michellefee2020 » 1 maart 2021, 18:34

Ooww jeetje.. dat is echt niet leuk voor je. Eindelijk goed nieuws en nu kan je je druk maken om je vader. Sterkte daarmee. Hopelijk heeft dat slapen jou idd goed gedaan. En ik ben ook zo iemand die dan weer zou gaan testen of bloedname zou vragen haha..

Dank je wel voor je tip. Ga ik zeker doen 😘
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: START IVF JULI

Bericht door Sara1987 » 1 maart 2021, 19:39

Pindanootje schreef:
1 maart 2021, 16:42
michellefee2020 schreef:
1 maart 2021, 14:08
Pindanootje,
hoe gaat het met je ? Je had laatst een positieve test en vroeg me of alles nog steeds goed met je gaat?
Ik mag donderdag terug komen voor de tweede echo om te kijken of alles goed groeit.
Hey meid, vrijdag had ik nog een bloedname en was alles goed (hcg 3013, progesteron 25,2). Alleen heb een héél stressvol weekend gehad, gister hele dag in het ZH gezeten met m'n vader waarover we ernstige zorgen maken helaas, en de vermoeidheid+emotie kan onze kleine embryo geen goed gedaan hebben... ik had gister en vandaag flinke buikpijn dus er ging absoluut paniek door me heen of ik het niet verloren heb nu door de stress :( ik probeer gewoon positief te denken nu. Heb vandaag niet gewerkt maar gewoon bijgeslapen en nu is de buikpijn iets minder.. Misschien dat ik over enkele dagen nog maar een extra bn laat doen ter geruststelling dat het er nog zit.. op een echo is het nog wachten tot de 15e maart.

Ik zal aan je denken donderdag meid met je controle, hopelijk veel eitjes te zien! Hoe voel je je, valt het spuiten mee? Sla voor je pickup wat Aquarius in, schijnt iets in te zitten wat helpt tegen de buikpijn achteraf!!
Hoi pindanootje

Ten eerste: veel sterkte met de gezondheidstoestand van je vader. Ik hoop dat je veel steun aan elkaar hebt.

Wat betreft stress, krampen en invloed op het embryo. Ik was een goede 8 weken zwanger toen in juli mijn ticket voor de terugvlucht vanuit Italië geannuleerd bleek te zijn. Daar zat ik dan in Venetië, met al mijn bagage en geen manier om thuis te raken. Stress tot en met, krampen, buikpijn,... Alles wat je maar wil om nog meer in paniek te slaan.

Ondertussen ben ik morgen 39 weken zwanger en zit mijn kleine meid op het eerste zicht nog comfortabel te wezen.

Ja, stress is niet goed - maar volgens mij gaat het dan meer om chronische stress en minder om kortdurende periodes.

Het feit dat je je beter voelt nu je hebt kunnen rusten, is in ieder geval al een goed teken!
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 1 maart 2021, 20:33

Sara1987 schreef:
1 maart 2021, 19:39
Pindanootje schreef:
1 maart 2021, 16:42
michellefee2020 schreef:
1 maart 2021, 14:08
Pindanootje,
hoe gaat het met je ? Je had laatst een positieve test en vroeg me of alles nog steeds goed met je gaat?
Ik mag donderdag terug komen voor de tweede echo om te kijken of alles goed groeit.
Hey meid, vrijdag had ik nog een bloedname en was alles goed (hcg 3013, progesteron 25,2). Alleen heb een héél stressvol weekend gehad, gister hele dag in het ZH gezeten met m'n vader waarover we ernstige zorgen maken helaas, en de vermoeidheid+emotie kan onze kleine embryo geen goed gedaan hebben... ik had gister en vandaag flinke buikpijn dus er ging absoluut paniek door me heen of ik het niet verloren heb nu door de stress :( ik probeer gewoon positief te denken nu. Heb vandaag niet gewerkt maar gewoon bijgeslapen en nu is de buikpijn iets minder.. Misschien dat ik over enkele dagen nog maar een extra bn laat doen ter geruststelling dat het er nog zit.. op een echo is het nog wachten tot de 15e maart.

Ik zal aan je denken donderdag meid met je controle, hopelijk veel eitjes te zien! Hoe voel je je, valt het spuiten mee? Sla voor je pickup wat Aquarius in, schijnt iets in te zitten wat helpt tegen de buikpijn achteraf!!
Hoi pindanootje

Ten eerste: veel sterkte met de gezondheidstoestand van je vader. Ik hoop dat je veel steun aan elkaar hebt.

Wat betreft stress, krampen en invloed op het embryo. Ik was een goede 8 weken zwanger toen in juli mijn ticket voor de terugvlucht vanuit Italië geannuleerd bleek te zijn. Daar zat ik dan in Venetië, met al mijn bagage en geen manier om thuis te raken. Stress tot en met, krampen, buikpijn,... Alles wat je maar wil om nog meer in paniek te slaan.

Ondertussen ben ik morgen 39 weken zwanger en zit mijn kleine meid op het eerste zicht nog comfortabel te wezen.

Ja, stress is niet goed - maar volgens mij gaat het dan meer om chronische stress en minder om kortdurende periodes.

Het feit dat je je beter voelt nu je hebt kunnen rusten, is in ieder geval al een goed teken!

Dank je wel Sara, dat stelt me wel wat gerust eigenlijk!! Gister was niet best maar idd een kortdurend moment dus hopelijk is het kleintje moedig verder aan 't groeien.. 🍀 Fijn dat jij helemaal goed en wel tot 39w bent al, lang kan het niet meer duren, spannend zeg !!!!! Nu alvast een goede bevalling toegewenst en een prachtig klein meisje 🤩😍
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Lena91
Berichten: 6
Lid geworden op: 2 maart 2021, 13:18

Re: START IVF JULI

Bericht door Lena91 » 2 maart 2021, 13:29

Hoi,

Ik ben nieuw hier en heb 6 dagen geleden een terugplaatsing gehad.
Ik test nu heel licht positief? Kan dit of kijk ik zo slecht? Ik kan de foto niet bijvoegen ☺️

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: START IVF JULI

Bericht door Minosh » 3 maart 2021, 7:07

Lena91 schreef:
2 maart 2021, 13:29
Hoi,

Ik ben nieuw hier en heb 6 dagen geleden een terugplaatsing gehad.
Ik test nu heel licht positief? Kan dit of kijk ik zo slecht? Ik kan de foto niet bijvoegen ☺️
Dat kan zeker! Ik hoop dat je een mooie bn hebt! Heel veel succes!

Lena91
Berichten: 6
Lid geworden op: 2 maart 2021, 13:18

Re: START IVF JULI

Bericht door Lena91 » 3 maart 2021, 7:32

Ik test elke dag ‘smorgens maar ze blijven allemaal licht positief.
🤞

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten