START IVF JULI

IVF Forum
Plaats reactie
stillekracht
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 april 2021, 18:46

Re: START IVF JULI

Bericht door stillekracht » 3 mei 2021, 18:29

Hey allemaal,

Ik mag vanavond mijn pregnyl spuiten en heb woensdag de punctie. Er waren vandaag 7 follikels te zien die groot genoeg zouden zijn voor de punctie. Had niet gedacht dat er nog zouden bij komen. Ben nu heel voorzichtjes aan het hopen op goede embryootjes eind deze week.

Zijn hier nog vrouwen die endo hebben? Mijn endo is al weer veel gegroeid ondertussen. Is dit mogelijks negatief voor de innesteling? Het is nu enkel te zien op beide eierstokken.... Ik maak mij wel zorgen over die endo :?

@celineB Hoe gaat het verder met jou zwangerschap?
2014 operatie endo
2019 kinderwens
05/03/20 operatie endo
08/09/20 coronawachtlijst Jette
Laag amh 0,58 met hoge fsh waardes
23/04/21 ICSI 1 vers tp ❌
07/10/21 tp cryo ❌
02/11/21 tp cryo --> zwanger πŸ₯°

CelineB
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 februari 2021, 10:40

Re: START IVF JULI

Bericht door CelineB » 3 mei 2021, 19:08

Hoi Stillekracht, goed nieuws! Ik had eigenlijk niet anders verwacht dan er nog zouden bijkomen, 7 is een heel mooi aantal, niet te veel om doodziek te zijn en voldoende om wat 'reserve' te hebben. Succes met de punctie!

Hier gaat alles goed. Vandaag wat schrik gehad door sterke daling in progesteron maar HCG was wel veel gestegen en de meisjes in het Zwangerschapsforum hebben mij al wat gerust gesteld... Afwachten nu en hopen dat alles oke blijft
December 2018: gestopt met pil
Oktober 2020: stimulatie en iui geen slaagkans
Januari 2021: IVF
TP 1.1: zw - mk
Maart 2021: TP 1.2 mislukt
7 april 2021: TP 1.3 (7/4) zwanger! -> uitgerekend voor kerstdag!

stillekracht
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 april 2021, 18:46

Re: START IVF JULI

Bericht door stillekracht » 5 mei 2021, 13:38

Hey even een update geven,

Heb vandaag dus mijn punctie gehad. Ze hebben me onder narcose moeten brengen omdat het niet te doen was van de pijn door de endometriose. Ik was zo geschrokken dat die endometriose toch al weer overal zit. 😒

Ze hebben 5 follikels kunnen aanprikken. Nu hopen dat dat goeikes gaan zijn. Spannend afwachten nu.

Ze waren hier in Jette wel super vriendelijk en hebben bij elke stap goede uitleg gegeven.

Well een beetje bang voor wat er op ons af zal komen. Hopelijk krijgen we goed nieuws. πŸ€
2014 operatie endo
2019 kinderwens
05/03/20 operatie endo
08/09/20 coronawachtlijst Jette
Laag amh 0,58 met hoge fsh waardes
23/04/21 ICSI 1 vers tp ❌
07/10/21 tp cryo ❌
02/11/21 tp cryo --> zwanger πŸ₯°

CelineB
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 februari 2021, 10:40

Re: START IVF JULI

Bericht door CelineB » 5 mei 2021, 20:12

Oh meid, neem je tijd nu om te herstellen he! Ik zelf had met morfine voldoende maar zelfs daarna was ik echt ziek en misschien, na narcose is dat nog veel erger denk ik!
Wat houdt die endometriose juist in? Alle ik weet wat het is maar welke invloed heeft het op het dragen van je kindje?
December 2018: gestopt met pil
Oktober 2020: stimulatie en iui geen slaagkans
Januari 2021: IVF
TP 1.1: zw - mk
Maart 2021: TP 1.2 mislukt
7 april 2021: TP 1.3 (7/4) zwanger! -> uitgerekend voor kerstdag!

stillekracht
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 april 2021, 18:46

Re: START IVF JULI

Bericht door stillekracht » 5 mei 2021, 20:47

CelineB schreef: ↑
5 mei 2021, 20:12
Oh meid, neem je tijd nu om te herstellen he! Ik zelf had met morfine voldoende maar zelfs daarna was ik echt ziek en misschien, na narcose is dat nog veel erger denk ik!
Wat houdt die endometriose juist in? Alle ik weet wat het is maar welke invloed heeft het op het dragen van je kindje?
Ja, was een zware dag vandaag en eigenlijk ook echt emotioneel. Maar de dokters en verpleegsters waren er echt wel voor me. Ik heb ondertussen al twee operaties gehad. De laatste dateert een jaar terug om zwanger te kunnen worden. Maar door de corona hebben we niet echt vooruitgang geboekt en is die endometriose ondertussen weer een pak gegroeid. Vooral op mijn eierstokken. Door die operaties heb ik nu een heel lage eicel reserve gekregen.... En ik ben ook bang voor een slechtere eicelkwaliteit. Door mijn endo en operaties zit spontaan zwanger worden er niet in... Het litteken weefsel en endo zorgt ook voor een moeilijke innesteling van het embryo. Heb ook al gelezen dat zwangere vrouwen wel pijn hebben tijdens hun zwangerschap maar dat is niet voor iedereen zo. Maar voor het kindje kan het geen kwaad. Denk ik toch.

Hoe gaat het met jou ondertussen?
2014 operatie endo
2019 kinderwens
05/03/20 operatie endo
08/09/20 coronawachtlijst Jette
Laag amh 0,58 met hoge fsh waardes
23/04/21 ICSI 1 vers tp ❌
07/10/21 tp cryo ❌
02/11/21 tp cryo --> zwanger πŸ₯°

CelineB
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 februari 2021, 10:40

Re: START IVF JULI

Bericht door CelineB » 7 mei 2021, 8:43

Hoi, oh ik wens je echt het allerbeste toe deze keer! Hou ons zeker op de hoogte als je meer weet! Wanneer heb je TP?
December 2018: gestopt met pil
Oktober 2020: stimulatie en iui geen slaagkans
Januari 2021: IVF
TP 1.1: zw - mk
Maart 2021: TP 1.2 mislukt
7 april 2021: TP 1.3 (7/4) zwanger! -> uitgerekend voor kerstdag!

stillekracht
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 april 2021, 18:46

Re: START IVF JULI

Bericht door stillekracht » 8 mei 2021, 10:41

Hey allemaal,

Ik heb net telefoontje gekregen van Jette. Onze embryootjes doen het blijkbaar goed en ze willen wachten tot dag vijf voor de terugplaatsing. Wat een opluchting om te horen!
2014 operatie endo
2019 kinderwens
05/03/20 operatie endo
08/09/20 coronawachtlijst Jette
Laag amh 0,58 met hoge fsh waardes
23/04/21 ICSI 1 vers tp ❌
07/10/21 tp cryo ❌
02/11/21 tp cryo --> zwanger πŸ₯°

CelineB
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 februari 2021, 10:40

Re: START IVF JULI

Bericht door CelineB » 10 mei 2021, 8:40

Das goed nieuws! K weet niet goed hoe oud onze embryo's waren op moment van TP... Denk niet dat ze dat gecommuniceerd hebben. Heel veel succes deze ronde!!!
December 2018: gestopt met pil
Oktober 2020: stimulatie en iui geen slaagkans
Januari 2021: IVF
TP 1.1: zw - mk
Maart 2021: TP 1.2 mislukt
7 april 2021: TP 1.3 (7/4) zwanger! -> uitgerekend voor kerstdag!

pippa33
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2021, 18:18

Re: START IVF JULI

Bericht door pippa33 » 11 mei 2021, 18:41

Hoi iedereen,

ik wil toch eventjes de tijd nemen om hier ook een reactie te plaatsen. Ik ben niet echt open over mijn IVF traject tov vrienden of familie, maar ik heb erg veel steun gehad aan dit forum en veel reacties gelezen. Het doet niet alleen deugd om te zien dat er veel 'compagnons' zijn, maar ook de informatie hier vond ik heel nuttig om te lezen. Daarom deel ik ook even mijn traject tot op vandaag.
In 2018 ben ik gestopt met de pil, in de veronderstelling 'wanneer het komt, komt het', zonder timing van ovaluties ofzo. Sinds vorig jaar begonnen we ons wel zorgen te maken en met ovulatietesten te werken. Mijn eisprong bleek echter moeilijk te timen waardoor daar ook geen resultaat uit kwam. Het eerste gesprek omtrent IVF was begin 2020. De Gynaecoloog stond er volledig achter om meteen te starten, onze leeftijd (midden dertig) speelde hierin ook mee. Ik wou echter heel graag dat alles natuurlijk ging, waardoor we pas in juli 2020 hierop zijn teruggekomen. Uiteindelijk zijn we in oktober toch nog eerst gestart met inseminatie. 3 pogingen hebben we hier ondernomen maar zonder resultaat. Het sperma was nochtans van topkwaliteit volgens het labo. 'unexplained' was de 'verklaring'. Februari 2021 zijn we het IVF traject gestart. Eerst met Gonal f en certrotide. De eerste pick up was minder goed, 13 eicellen waarvan 6 bevrucht, 1 embryo kon teruggeplaatst worden maar was van mindere kwaliteit. Na de eerste bloedtest bleek ik echter zwanger te zijn. Nochtans gaf mijn zwangerschapstest aan van niet. Reden was dat de HCG waarde erg laag lag; 11, wat te laag is op 4 weken. 5 dagen later opnieuw bloedtest en de waarde was doorgestegen tot 200. Twee dagen erna echter toch een (chemisch) miskraam gehad. De teleurstelling dan valt wel zwaar, op het forum las ik echter veel lotgenoten waardoor ik snel terug goede moed had. Bij de volgende cyclus zijn wij onmiddellijk herstart voor de tweede pick up. Deze ging een pak beter, 15 eicellen waarvan 7 bevrucht. Ditmaal waren de embryo's van betere kwaliteit. 1 top embryo die twee weken terug is teruggeplaatst en 3 die ingevroren konden worden. Ditmaal erg veel last gehad van de pick up, ik was enorm opgezwollen en nu nog steeds. Vandaag de zwangerschapstest gehad en deze is positief, hcg 221! Alles ziet er voorlopig heel goed uit dus.

Ik zal waarschijnlijk niet meer posten op dit forum, maar lees wel nog graag verhalen/tips die mij motiveren op dit forum. Daarom wou ik toch nog even de tijd nemen om dit neer te pennen, en iedereen die dit leest erg veel succes te wensen bij het traject! Dank aan iedereen hier op dit forum!

groetjes,

P

Ellen3
Berichten: 20
Lid geworden op: 8 juli 2021, 10:44

Re: START IVF JULI

Bericht door Ellen3 » 8 juli 2021, 10:55

Hallo iedereen,

Ik heb me even in de laatste pagina's van dit onderwerp ingelezen en kan me herkennen in stillekracht.
Operatie endo in december 2020. Overeenkomst met gynaecoloog dat we nog 1 natuurlijke poging ondernemen omdat ik het gevoel had dat we nooit een eerlijke kans hadden door de endo.
Bij die ene poging direct terug heel veel pijn, terug naar gynaecoloog en vaststelling dat er al opnieuw een endocyste op de eierstok zat!
Overeengekomen om die te laten zitten en te starten met IVF.
Woensdag punctie gehad: 6 eicellen uitgehaald waarvan 2 bevrucht.
Als alles goed blijft gaan is zondag de terugplaatsing.
@stillekracht: is voor jou dan alles goed afgelopen?
Ik hoop voor jou van wel (en ook een beetje voor mezelf want dit zou me wel moed geven!)
december 2020 endometriose operatie
juni '21: ICSI 1: 6 eicellen - 1 verse TP - MA - geen cryo's
januari '22: ICSI 2: 2 eicellen - geen TP
mei '22: ICSI 3: 6 eicellen - geen TP
overstap naar Jette
nov '22: ICSI 4: 4 eicellen - 1 verse TP - 2 cryo's

stillekracht
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 april 2021, 18:46

Re: START IVF JULI

Bericht door stillekracht » 21 september 2021, 12:35

Ellen3 schreef: ↑
8 juli 2021, 10:55
Hallo iedereen,

Ik heb me even in de laatste pagina's van dit onderwerp ingelezen en kan me herkennen in stillekracht.
Operatie endo in december 2020. Overeenkomst met gynaecoloog dat we nog 1 natuurlijke poging ondernemen omdat ik het gevoel had dat we nooit een eerlijke kans hadden door de endo.
Bij die ene poging direct terug heel veel pijn, terug naar gynaecoloog en vaststelling dat er al opnieuw een endocyste op de eierstok zat!
Overeengekomen om die te laten zitten en te starten met IVF.
Woensdag punctie gehad: 6 eicellen uitgehaald waarvan 2 bevrucht.
Als alles goed blijft gaan is zondag de terugplaatsing.
@stillekracht: is voor jou dan alles goed afgelopen?
Ik hoop voor jou van wel (en ook een beetje voor mezelf want dit zou me wel moed geven!)
Dag Ellen,

Sorry voor mijn late reactie. Heb eventjes niet meer gevolgd hier omdat ik even wat tijd nodig had voor mezelf. Bij onze eerste terugplaatsing had ik uiteindelijk een positieve zwangerschapstest maar is uitgedraaid op een heel vroeg miskraam. Biochemische zwangerschap noemen ze dat hier...een goed teken volgens de dokter. Maar voor ons een echte teleurstelling als je dan eenmaal die test in handen hebt gehad. Ondertussen lang moeten wachten tot het weer mijn beurt was. Maar we hebben dit gebruikt om op ons positieven te komen. Het is allemaal zo hard hΓ©. Heb onlangs een hysteroscopie gehad omdat ik niet reageer op de medicatie die mijn baarmoederslijmvlies dikker zou moeten maken. We wachten nog op de resultaten van de biopsie. Maar normaal mogen we deze cyclus terug starten in een natuurlijke cyclus. (Als de biopsie goed is). Dus we blijven positief en geloven erin! πŸ€πŸ€ž

Hoe gaat het met jou? Waar zit je momenteel?
2014 operatie endo
2019 kinderwens
05/03/20 operatie endo
08/09/20 coronawachtlijst Jette
Laag amh 0,58 met hoge fsh waardes
23/04/21 ICSI 1 vers tp ❌
07/10/21 tp cryo ❌
02/11/21 tp cryo --> zwanger πŸ₯°

Ellen3
Berichten: 20
Lid geworden op: 8 juli 2021, 10:44

Re: START IVF JULI

Bericht door Ellen3 » 22 september 2021, 17:17

Dag stillekracht

Opnieuw kan ik me herkennen in je verhaal.
Van de 2 embryo's heeft 1 het gehaald tot dag 5 en deze is teruggeplaatst.
Daarvan had ik ook eerst een positief resultaat met op 7 weken een kloppend hartje en op 9 weken een missed abortion :cry:
Hier moet ook eerst even alles bezinken voor we verder gaan.
We moeten zoiezo eerst terug op gesprek ook.
Wil starten in een natuurlijke cyclus zeggen dat je cryo's hebt?
Voor jou ook veel sterkte en goede moed gewenst voor de toekomst!

stillekracht
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 april 2021, 18:46

Re: START IVF JULI

Bericht door stillekracht » 24 september 2021, 10:50

Ellen3 schreef: ↑
22 september 2021, 17:17
Dag stillekracht

Opnieuw kan ik me herkennen in je verhaal.
Van de 2 embryo's heeft 1 het gehaald tot dag 5 en deze is teruggeplaatst.
Daarvan had ik ook eerst een positief resultaat met op 7 weken een kloppend hartje en op 9 weken een missed abortion :cry:
Hier moet ook eerst even alles bezinken voor we verder gaan.
We moeten zoiezo eerst terug op gesprek ook.
Wil starten in een natuurlijke cyclus zeggen dat je cryo's hebt?
Voor jou ook veel sterkte en goede moed gewenst voor de toekomst!
Oo vind het zo erg voor je! Heftig allemaal hΓ©. Ik heb echt wat tijd nodig gehad om alles op een rijtje te zetten. Ik was er ook echt elke dag mee bezig.. heb nu alles beter onder controle en probeer ook nog te genieten van andere dingen. Dat kon ik echt op den duur niet meer.

Ja ik heb drie cryo's echt super blij want met mijn lage amh had ik echt niet verwacht dat we nog extra kansen gingen hebben.

Waar ben jij in behandeling? Ik mag dinsdag terug voor bloed en echo in Jette. 🀞 Hopelijk werkt mijn lichaam een beetje mee.
2014 operatie endo
2019 kinderwens
05/03/20 operatie endo
08/09/20 coronawachtlijst Jette
Laag amh 0,58 met hoge fsh waardes
23/04/21 ICSI 1 vers tp ❌
07/10/21 tp cryo ❌
02/11/21 tp cryo --> zwanger πŸ₯°

Scotje
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 juli 2021, 17:31

Re: START IVF JULI

Bericht door Scotje » 24 september 2021, 15:20

Lieve allemaal,
Ik ben jullie al even aan het volgen wij hebben vorige week te horen gekregen dat door slechte beweeglijkheid bij mijn man we gingen starten met iui...
Maar hij moest eerst even een 2 de staal binnen doen en aangezien hier maar 2% beweeglijkheid was hebben ze ons aangeraden te starten met ivf ipv iui ,
Dit kwam wel even binnen aangezien dit ook ineens de eindhalte is hierna is er niets meer...
Bij mij is het probleem dat ik nog steeds zeer onregelmatige en lange cyclussen heb dit van 32 tot 44 dagen...
Wij hebben ons bloed laten trekken en dit zou 6 weken wachten zijn op het resultaat,
Nu is wachten niet mijn sterkste kant en wil ik graag weten hoelang duurt het voor er effectief begonnen word? En hoeveel tijd zit er tussen het terugplaatsen van embryos?
Veel liefs

Ellen3
Berichten: 20
Lid geworden op: 8 juli 2021, 10:44

Re: START IVF JULI

Bericht door Ellen3 » 5 oktober 2021, 8:38

@stillekracht: ik zit in UZ Gent voor ons traject.
Ik heb nu een nieuwe fertiliteitsarts en zij wil eerst overleggen met andere gynaecologen of het nodig zou zijn om me eerst opnieuw te laten opereren voor we verder gaan... Om wanhopig van te worden!
Mijn operatie is van december 2020 geleden...
Ik heb haar gezegd dat ik dat liever niet zou hebben en ze ging het meenemen naar het overleg.
Hoe waren de resultaten van je bn?
Ik heb momenteel nog HCG van 12. Woensdag opnieuw bn.

@ Scotje, tussen het intakegesprek en de eerste spuit zat er een maand van mij.
Ik heb helaas nog maar 1 terugplaatsing van een embryo gehad en geen cryo's dus ik kan je vraag niet beantwoorden.

Heel veel succes voor beiden!
december 2020 endometriose operatie
juni '21: ICSI 1: 6 eicellen - 1 verse TP - MA - geen cryo's
januari '22: ICSI 2: 2 eicellen - geen TP
mei '22: ICSI 3: 6 eicellen - geen TP
overstap naar Jette
nov '22: ICSI 4: 4 eicellen - 1 verse TP - 2 cryo's

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten