Ivf buitenland vergoeding ziekenfonds

IVF Forum
Plaats reactie
Preterke
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 juni 2015, 11:20

Ivf buitenland vergoeding ziekenfonds

Bericht door Preterke » 17 september 2015, 10:44

Hoi,
Heeft iemand hier ervaringen met ivf in het buitenland en het vergoed krijgen (of deels) door het ziekenfonds? Heb namelijk nog 2 pogingen tegoed en we zouden graag uitwijken naar het buitenland, maar daar komt het ziekenfonds dan niet tussen. Vind ik zo raar. Wat maakt het in godsnaam uit of je nu in België gaat of elders in Europa?
Pff, raak een beetje gefrustreerd door alles. Hier lukt het toch niet, en dan lees ik zulke mooie verhalen over Spanje of elders, dat ik ook graag wil uitwijken. Bij het ziekenfonds gooien ze me een beetje van het kastje naar de muur, de ene zegt het zus, de andere zegt het zo. Ik weet het gewoon niet meer..
Vandaar mijn vraag of hier iemand mij misschien meer kan vertellen.

Anuni
Berichten: 4
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:41

Re: Ivf buitenland vergoeding ziekenfonds

Bericht door Anuni » 17 september 2015, 21:35

Beste Preterke,

vraag even in het forum Ervaringen IVF Spain na! Ik ben zelf in Nederland verzekert, en krijg het wel in het buitenland vergoed, maar ik weet niet hoe dit in België is.
Veel succes!

Hope83
Berichten: 122
Lid geworden op: 1 juli 2014, 22:20

Re: Ivf buitenland vergoeding ziekenfonds

Bericht door Hope83 » 18 september 2015, 10:34

Hoi, ik heb na lang rondvragen bevestiging van CM gekregen dat onze 6de ivf-poging met ECD terugbetaald wordt. Er wordt natuurlijk enkel maar de forfait terugbetaald (ergens tss 2000 en 3000 euro). Op vandaag heb ik ook nog niets binnengebracht van facturen omdat we momenteel nog in Alicante zijn...
32 jaar, sedert begin 2013 in MMM : 4x IUI en 5x IVF : zonder zwangerschap. 09/2015: ECD IVF Spain --- TP 2 blasto's : negatief. -- 02/2016 TP 2 cryo's : positief! 25/10 : welkom kleine lieverd!

Preterke
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 juni 2015, 11:20

Re: Ivf buitenland vergoeding ziekenfonds

Bericht door Preterke » 18 september 2015, 11:11

Oké dankjewel.
Dan ga ik er opnieuw achteraan. Ze zeiden me idd dat enkel de forfait kan worden terugbetaald, maar zij praatte over 20 à 30 €. Slaat natuurlijk nergens op. Maar ik ken er natuurlijk niets van, weet ik veel wat forfait precies inhoudt :roll: Maar had al zo'n idee dat ik afgescheept werd. Dan geef ik nog niet op :wink:

Godiva
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 juni 2015, 15:07

Re: Ivf buitenland vergoeding ziekenfonds

Bericht door Godiva » 23 december 2015, 22:50

Iemand die hier meer info over heeft? Ik ging er van uit dat het niet terugbetaald was omdat er specifiek vermeld staat in welke (A of B) centra vruchtbaarheidsbehandelingen terug konden betaald worden, en dat dit samen hangt met de erkenning van deze centra en de voorwaarden ivm aantal embryo's die teruggeplaatst worden. Gezien ze zeker dat laatste niet kunnen hard maken in het buitenland, leek me terugbetaling vragen moeilijk.

Elle24Max
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 maart 2016, 17:29

Re: Ivf buitenland vergoeding ziekenfonds

Bericht door Elle24Max » 21 maart 2016, 23:53

Wij wijken deze zomer uit naar ivf spain, contact gehad met mutualiteit de voorzorg Antwerpen door verwijsbrief van desbetreffende arts kan u dossier voor buitenland goedgekeurd worden word wel eerste bekeken door adviserend geneesheer net zoalq je terugbetalingen in belgie....

Ik wens jullie allemaal heel veel succes op naar een brusje :D
Bezig sints eind 2009

Ivf 1 - januari 2010 25 embryo's
met ex partner
ivf 2 -december 2013 20 embroyo's
verse poging mislukt
cryo 1 & 2 mislukt

Cryo 3 april 2016 2 blastocryo's terug geplaatst 04-05 bloedtest

Mar12
Berichten: 15
Lid geworden op: 8 mei 2017, 12:38

Re: Ivf buitenland vergoeding ziekenfonds

Bericht door Mar12 » 21 mei 2022, 17:22

Hallo,
Weet iemand of het ziekenfonds tussenkomt bij een behandeling in het buitenland?
bedankt, Mar

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten