Mengen Decapeptyl - Menopur

IVF Forum
Plaats reactie
Lowietje
Berichten: 7
Lid geworden op: 2 januari 2019, 11:33

Mengen Decapeptyl - Menopur

Bericht door Lowietje » 6 februari 2023, 18:15

Goedenavond,

Ik zet mijn spuiten niet zelf maar laat mensen van het wit-gele Kruis komen.
Ik moet 2x Menopur en 1x Decapeptyl ingespoten krijgen.
Tot nu toe gaven de verpleegkundigen mij twee spuiten,
1 met alles van Menopur en 1 met de Deca.
Nu heeft de verpleegkundige daarstraks blijkbaar alles in één keer gedaan, 1 grote spuit dus (wat ik op de moment zelf niet door had gezien ik dacht dat er nog 1 ging volgen).
Volgens haar kan het geen kwaad maar ik wou toch eens horen hier of jullie daar weet van hebben?

Alvast bedankt voor de reacties!

kuikentje17
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 februari 2023, 17:33

Re: Mengen Decapeptyl - Menopur

Bericht door kuikentje17 » 17 februari 2023, 17:39

Hey daar, ik begin binnenkort ook met die medicatie. Ik wacht op een goedkeuring van mijn ziekenfonds om te starten met Ivf. 2 jaar al hebben we geprobeerd om zwanger te worden, met allerlei tests, kijkoperatie,…
Nu zal ik dat formulier te laat krijgen voor deze cyclus, mijn menstruatie is al maandag 😪 weeral een maand wachten om te starten en ik word echt ongeduldig na zoveel ontchoocheling.
Hoe gaat het bij jou, vallen de prikjes mee? Heb je bijwerkingen? En stress je niet voor de punctie?

Veel succes aan al die toekomstige mama’s en papa’s , ooit komen we er ❤️

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Mengen Decapeptyl - Menopur

Bericht door mich75 » 17 februari 2023, 17:43

kuikentje17 schreef:
17 februari 2023, 17:39
Hey daar, ik begin binnenkort ook met die medicatie. Ik wacht op een goedkeuring van mijn ziekenfonds om te starten met Ivf. 2 jaar al hebben we geprobeerd om zwanger te worden, met allerlei tests, kijkoperatie,…
Nu zal ik dat formulier te laat krijgen voor deze cyclus, mijn menstruatie is al maandag 😪 weeral een maand wachten om te starten en ik word echt ongeduldig na zoveel ontchoocheling.
Hoe gaat het bij jou, vallen de prikjes mee? Heb je bijwerkingen? En stress je niet voor de punctie?

Veel succes aan al die toekomstige mama’s en papa’s , ooit komen we er ❤️
Vraag eens wanneer je het formulier nodig hebt. Bij mij was dit op het moment van de eicelpunctie. Dan heb je toch nog minstens een 2-tal weken.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Lowietje
Berichten: 7
Lid geworden op: 2 januari 2019, 11:33

Re: Mengen Decapeptyl - Menopur

Bericht door Lowietje » 21 februari 2023, 12:53

Het is allemaal wat hé! Is er iets uit de kijkoperatie gekomen?

Bij mij was het formulier van mijn mutualiteit wel nodig van zodra ik medicatie meekreeg van de gynaecoloog naar huis. Dat was dag 3 van mijn cyclus. Maar ik heb heel snel antwoord van hen gehad (ik zit bij VNZ, echt een aanrader!).
Bel ze anders eens en vertel hen dat er spoed achter zit?
De prikken zijn bij mij heel goed meegevallen, de 'miserie' is pas begonnen na de eicelpunctie. Ik bleek 20 eicellen te hebben en loop nu rond alsof ik 7 maand zwanger ben (the irony), door al het vocht in mijn buik. Ook dagenlang kortademig geweest maar is gelukkig wat beter ondertussen.
Gisteren heb ik terugplaatsing gehad van 1 embryo dus het is alweer spannend afwachten.

Ik hoop dat het er snel is voor jou, al dat wachten is inderdaad echt niet leuk. Courage!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten