Lore90 schreef: ↑18 februari 2023, 14:40
Hallo,
Ook wij 'moeten' nu de stap zetten naar IVF, na 1 natuurlijke zwangerschap met verlies op 9 weken en 4 inseminaties. Wij zijn twee jaar en een half bezig... .
Ik stond wat weigerachtig tegenover IVF en zag het als laatste reddingsboei. Wat als dit niet lukt? Wij hebben geen plan B, en ik ben zo gefrustreerd dat ons wachten op de minder invasieve manier niet mocht lonen.
Ik weet niet wat IVF mentaal en fysiek met me zal doen. Hopelijk is er maar één punctie nodig. Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb PCOS symptomen op de ene eierstok... . Hopelijk houden ze daar rekening mee bij het bepalen van de medicatie.
Veel liefs,
Lore
Hey Lore,
Ik denk er exact ook zo over. "Helaas' zijn we hier toch ook moeten overstappen op IVF, nadat ze endometriose hebben vastgesteld. Ik heb nu gisteren de terugplaatsing gehad.
De medicijnen zelf vond ik meevallen, al bij al heb ik 10 dagen hormonen moeten (laten) inspuiten. Bijwerkingen vielen goed mee, maar is bij iedereen anders natuurlijk. De punctie was bij mij onder verdoving, en maar goed ook, ik wil niet weten hoe het zou gevoeld hebben met 20 eicellen.
Het herstel achteraf was helemaal niet wat ik verwacht had, ik heb een gigantische buik nu die vol vocht zit, dagenlang kortademig en moe geweest. Maar blijkbaar is dit puur door de hoeveelheid eicellen en zou het normaal zo erg niet mogen zijn. Waar ik me ook aan mispakt had is dat je na die punctie en na de terugplaatsing ook nog redelijk wat medicijnen moet nemen (bloedverdunner, spierontspanners, ... ). Maar alles voor het "goede doel' en zoals je zegt, hopelijk is het maar één keer nodig!
Ik veronderstel dat ze idd wel rekening zullen houden met je PCOS? En anders geeft het niet om dit zelf nog eens te benadrukken / te vragen hé.. Dan hoef je niet te twijfelen
Ik wens jullie héél veel succes!