niet bevrucht eitje

IVF Forum
Plaats reactie
valleke
Berichten: 6
Lid geworden op: 6 maart 2007, 16:05

niet bevrucht eitje

Bericht door valleke » 7 maart 2007, 10:36

Hallo iedereen,
Wij zijn al enkele maanden bezig voor het proberen van IVF maar vermits ik telkens maar 1 eicel maakte bleef het gewoon bij een inseminatie. Vermits het sperma van mijn man niet beweeglijk genoeg is en ook niet van al te goede kwaliteit zijn we maar overgestapt naar IVF. De pu is goed verlopen, het is enkel niet zeer aangenaam, maar nadien is het probleem begonnen. De pu heeft vorige vrijdag plaats gevonden en de zaterdagmorgen heeft mijn gyneco mij gebeld om te zeggen dat er nog niets gebeurd was, de bevruchting was nog niet begonnen, het was nog afwachten. Vermits de herplaatsing de maandag moest gebeuren, heeft mijn gyneco mij de maandagmorgen opgebeld maar met slecht nieuws, het eitje was niet bevrucht, dus geen terugplaatsing, dus nog geen stap verder. Volgende week dinsdag moet ik terug gaan want hij zou een ander soort behandeling willen bespreken! Heeft er nog iemand dit al meegemaakt dat het eitje zich niet bevruchte en niet teruggeplaatst werd? Ik heb wel al veel getuigenissen gelezen dat de zwangerschap niet aansloeg na de terugplaatsing maar nog niemand gevonden met hetzelfde geval als ik!
Laatst gewijzigd door valleke op 5 april 2007, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.

antje
Berichten: 27
Lid geworden op: 1 februari 2007, 19:25

Bericht door antje » 15 maart 2007, 18:33

Ben je niet mis??
Een cryootje is namelijk een embryo die in de diepvries zit. :?
Een cryo is altijd al een bevrucht embryootje en tevens verder gedeeld.

valleke
Berichten: 6
Lid geworden op: 6 maart 2007, 16:05

Bericht door valleke » 23 maart 2007, 18:43

ja inderdaad, ik weet het, ik bedoelde eigenlijk "niet bevrucht eitje" maar het was te laat, ik kon mijn titel niet meer veranderen!

Fieke
Berichten: 31
Lid geworden op: 9 februari 2007, 15:38

Bericht door Fieke » 23 maart 2007, 19:22

Hallo Valleke,

bij onze eerste icsi-poging was er ook geen enkel eitje beginnen delen (ik had er 10), het probleem lag bij mijn man, blijkbaar was er geen trigger om de deling te starten.
Ze hadden een techniek die misschien kon helpen: eicelactivatie (moat), eerst hebben ze getest of er een deling zou kunnen optreden, dat doen ze met eicellen van witte muizen en zaadcellen van je man. Deze techniek is wel nog in een experimentele fase, dus de kosten voor het onderzoek waren voor ons. Nu met de 2e poging hebben ze die techniek toegepast en zijn er 7 van de 8 eicellen mooi beginnen delen.

Hopelijk heb je iets aan de uitleg,en als er nog vragen zijn stel ze hé

groetjes
Fieke

valleke
Berichten: 6
Lid geworden op: 6 maart 2007, 16:05

Bericht door valleke » 5 april 2007, 17:17

Hallo,

Ik weet ondertussen wat het probleem is. Het ligt namelijk bij mij. Mijn eicellen zijn blijkbaar niet van goede kwaliteit en hierdoor is het eitje niet beginnen delen. Volgens mijn gynecoloog is er niet echt een reden voor, zoiets kan gebeuren. Als ik mijn volgende behandeling begin moet ik een ander medicijn nemen, ik heb niet onthouden hoe het noemt en ik kan zijn geschrift ook niet lezen, dus kan ik jullie spijtig genoeg niet vertellen. Het is afwachten!

Groetjes,

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten