Ik stap in de IVF-molen.

IVF Forum
sandra
Berichten: 2
Lid geworden op: 2 februari 2007, 20:40

Bericht door sandra » 2 februari 2007, 20:45

Hey allemaal..

Misschien pas ik hier niet echt tussen.. maar ik wil jullie gewoon een hart onder de riem steken.

8 jaar geleden werd ik totaal onverwachts zwanger van onze dochter Ina.. Ik was 13 weken zwanger toen ik het goed en wel besefte.

Daarna was een tweede zwangerschap heel moeilijk. Ik heb er een aantal maanden Clomid opzitten.. 5 IUI behandelingen, drie met Clomid, twee met Menopur en Pregnyl.. IVF behandeling.. terugplaatsing van mijn cryo's.. en wonderlijk.. mijn laatste terugplaatsing van mijn twee allerlaatste cryo's.. allerlaatste, omdat we besloten hadden ermee te stoppen.. werd ik terug zwanger.

Onze zoon is nu bijna 18 maand. Een schat van een kind.

Dus.. ook al is het heel moeilijk.. ook al denk je .. dju, het lukt me nooit.. ooit, ooit, lukt het wel eens.
Ik weet het, het zal waarschijnlijk een heel stomme boodschap zijn van mij.. maar je moet er blijven in geloven. Ik had 8 jaar geleden ook nooit gedacht dat ik nu met twee schatten van kinderen ging zitten.. en kijk nu.

Alvast heel veel moed gewenst.. heel veel succes.. en natuurlijk.. een schitterende wolk van een baby..

Knuffels !

L*
Berichten: 251
Lid geworden op: 2 februari 2007, 12:20

Bericht door L* » 2 februari 2007, 23:10

Deze namiddag gehoord dat 2de IVF-poging niet door gaat. Gaan wel een gewone IUI doen, maar ik verwacht hier niet veel van.
Binnen twee weken weet ik of het gelukt is.
Daarna gaan we ICSI doen (als ik tenminste genoeg follikels heb).
Wij zijn momenteel in behandeling in UZ Leuven.
Heeft hier nog iemand ervaring met dit ziekenhuis?

Iedereen veel succes gewenst!!!

sheba
Berichten: 5
Lid geworden op: 4 februari 2007, 12:48

Bericht door sheba » 5 februari 2007, 13:23

hallo
ik heb al pogingen achter de rug van IVf
bij de volgende cyclus mag ik starten met de derde
de 1 ste IVF beurt is niet goed afgelopen ik heb een over stimulatie gehad dat is een verschrikkelijke pijn
de 2 de poging was er een infectie bijgekomen
heb nog niet veel geluk gehad
met de follikes gaat het niet te goed ik heb er niet genoeg over die bevrucht geraken de 1 ste keer 2 maar eentje was heel goed een type 24a de 2 de keer had ik maar eentje maar niet te goed een type 2 a
hopelijk nu kunnen ze er wat aan doen dat er toch meer groeien
ik ben in behandeling in st jan in brugge
ben daar wel content van je bent daar goed behandeld en hebben een luisterend oor
hopelijk hebben we nu meer geluk en is de derde keer goede keer
groetjes :(

cian
Berichten: 72
Lid geworden op: 2 februari 2007, 9:21

Bericht door cian » 5 februari 2007, 13:40

dag sheba,

het wordt inderdaad elke x zwaarder he als ze weer mislukt. Wat moet je nemen van medicatie om je follikels te laten groeien ?

Ik heb net mijn vierde poging achter de rug waarvan we sedert eergisteren weten dat die weer mislukt is ...

Deze keer was echt wel heel zwaar in de periode da je moet afwachten ...

heel veel moed en hopelijk is het voor jullie inderdaad 3e keer goeie keer !!!

groetjes
cian

sheba
Berichten: 5
Lid geworden op: 4 februari 2007, 12:48

Bericht door sheba » 5 februari 2007, 15:51

hallo cian
de vorige keer had ik gonal inspuitingen 150
maar nu als ik terug start moet ik weer gonal inspuiten maar 225
hopelijk voor jullie lukt het toch ook eens
ik voel dat ook aan mij zelf dat het zwaarder wordt
mij humeur is dat niet
wanneer mag jij terug starten en waar ben jij in behandeling
vele groetjes
we mogen niet opgeven

cian
Berichten: 72
Lid geworden op: 2 februari 2007, 9:21

voor sheba

Bericht door cian » 5 februari 2007, 19:32

hallo,

ik heb 1 x gonal mogen gebruiken via zo'n pen maar toen heb ik veel te veel moeten inspuiten met als gevolg dat ik overstimulatie heb

ik heb de andere keren altijd menopur moeten inspuiten en in principe is dit hetzelfde als gonal hoor

Aangezien het net mislukt is denk ik weer even te wachten zodat mijn lichaam weer wat op z'n positieve kan komen (ik eet vreselijk veel als ik hormonene moet nemen met als gevolg dat de kilo's erbij komen) Emotioneel is het ook nodig om even op adem te komen ... ik heb in de jaren ondervonden dat te snel naar de volgende poging te gaan niet echt positief is omdat ik dan veel te emotioneel ben.

ik word behandeld bij gent. We hebben nog 4 cryo's (ingevroren embryo's) dus denk ik volgende maand weer opnieuw te beginnen.

Wanneer ga jij weer opnieuw beginnen ?

Mag ik vragen of jullie medische problemen hebben of of het puur toeval is ?

groetjes
cian

Katrien
Berichten: 1
Lid geworden op: 5 februari 2007, 0:19

Bericht door Katrien » 5 februari 2007, 20:10

Hallo,

Ook ik zit in de medische mallemolen of beter gezegd ivf. Ik ben net te weten gekomen dat mijn tweede poging mislukt is. Woensdag ga ik toch nog een bloedafname laten doen om te zien of er sprake is geweest van een zwangerschap maar ik vrees dat het net zoals de eerste keer niets zal zijn.

Wij zijn op dit moment een jaar bezig onder medische begeleiding. Eerst drie iui's zonder hormonen en dan drie met hormonen.

Bij ons is er sprake van onverklaarbaar onvruchtbaar. Dat maakt het er allemaal niet makkelijker op. Bij mijn laatste poging had ik 9 eitjes, waarvan er 8 bevrucht waren en 7 van topkwaliteit en toch treedt er geen zwangerschap op.

Ik ben ook aan het twijfelen om een pauze in te lassen want emotioneel zit ik er even compleet door.

Ik ben wel blij met deze website want de dingen die ik hier lees, vooral de gevoelens, zouden uit mijn mond kunnen komen, maar dan beter verwoord :o .

Ik weet dat ik de moed niet mag verliezen maar dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan.

Voor ieder die in dezelfde situatie zit, veel moed en hopelijk kunnen we binnenkort allemaal zeggen dat al dat gepuf, gespuit en de talrijke doktervisites de moeite waard waren!

Katrien

Katleen2
Berichten: 1
Lid geworden op: 5 februari 2007, 21:52

Bericht door Katleen2 » 5 februari 2007, 21:59

HOI lotgenootjes,

Ook wij zijn reeds 2 jaar aant proberen om zwanger te geraken...Na 4 IUI pogingen, hebben we besloten om over te gaan naar IVF. Ik weet niet juist wat ik hiervan mag verwachten en het is beetje met een raar gevoel dat we naar de 1ste poging toeleven...

Via de krant leerde ik deze site kennen en blij te lezen dat we hier niet alleen doormoeten... :)

sheba
Berichten: 5
Lid geworden op: 4 februari 2007, 12:48

Bericht door sheba » 6 februari 2007, 9:38

hallo
wij hebben 2 behandelingen achter de rug
ik heb er maar iedere keer 1 cyclus tussen gelaten
wij verlangen er zo naar
:cry:
de 1 ste maal heb ik ook een over stimulatie gehad ik ben dan binnen moeten gaan in het ziekenhuisheb daar 4 dagen baxters gehad ik had verschrikkelijke pijn.
normaal gezien als alles goed loopt kan ik terug herbeginnen bij mijn volgende cyclus dat is ongeveer rond de 22 ste februari
maar de vorige keer was ik een week en half later
normaal een overstimulatie komen ze niet veel tegen maar toch hebben we het daar ben ik wel bang voor om terug te krijgen
als ik op gesprek moest gaan na de 2 de mislukking hebben ze me wel gezegd dat ik iemand ben om in het oog te houden
het ergste vind ik dat er geen verklaring is waarom het niet lukt :roll:
iedereen die een kinderwens heeft we mogen het niet op geven en het zal ons zeker lukken laat ons allemaal samen hopen

Yone
Berichten: 5
Lid geworden op: 1 februari 2007, 21:16

2e IVF

Bericht door Yone » 6 februari 2007, 18:25

Hallo,

Wij hadden gisteren pick-up, 2e ivf-poging. Vrijdag op laatste controle zag men ongeveer 10 follikels. Gisteren hebben ze er 17 eitjes uitgehaald, al dan niet van bedenkelijke kwaliteit.
Het viel nog mee met de pijn maar ik was enorm bang!! Vorige keer was ik volledig verdoofd, nu was het plaatselijk. Achteraf ben je wel fitter.
Deze morgen gebeld en er zijn 3 eitjes bevrucht (ik denk dat er niet veel voor bevruchting in aanmerking kwamen). Soit, 3 is goed genoeg voor ons!
Morgen volgt de terugplaatsing.
:?:

sheba
Berichten: 5
Lid geworden op: 4 februari 2007, 12:48

Bericht door sheba » 7 februari 2007, 22:28

hallo
mag ik eens vragen of er nog in behandeling zijn in brugge st jan
ik heb al zoveel verhalen gelezen maar toch veel die in behandeling zijn in jette. :o

Nathalie
Berichten: 10
Lid geworden op: 4 februari 2007, 11:58

Bericht door Nathalie » 9 februari 2007, 18:07

Hallo,

Momenteel hebben wij net de derde KI achter de rug.
Veel weet ik nog niet over IVF en ik weet niet of ik het ooit zou willen doen.
Maar ik zou graag eens willen weten hoe jullie tegenover IVF staan. Ik heb enkel stimulatie met Clomid en Pregnyl gehad en telkens had ik maar 1 rijpe follikel. Is de stimulatie bij IVF groter, gezien er vrouwen zijn die wel 10 rijpe follikels hebben?Waaraan kan ik mij verwachten? Is het pijnlijk? Hoe gaat men te werk?
Er zou al een groot deel terugbetaald zijn door de ziekenkas, maar hoeveel moet je zelf nog opleggen?

P.S. Ik wens iedereen een succesvolle en vruchtbare behandeling toe.

Jelena
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 februari 2007, 15:45

3e poging ook mislukt

Bericht door Jelena » 10 februari 2007, 15:56

Hallo allemaal,

deze voormiddag bij de kapper deze website gehoord en ja nu al aan het schrijven. Gisteren heb ik vernomen dat ook de 3e ivf-poging waarschijnlijk een miskraam zal zijn. Vorige vrijdag na een 1ste bloedname zag het er allemaal zo goed en mooi uit. Nu een week later is alles als een zeepbel uit elkaar gespat. Aanstaande maandag moet ik terug voor een bloedname, ze willen zeker zijn en alles goed opvolgen. Voor de rest ben ik zeer tevreden over Gasthuisberg in Leuven. Zeer goede opvang en je mag en kan ook altijd bellen als je vragen hebt.
Het doet al goed om gewoon even je gedachten hier neer te kunnen pennen want je zit met zoveel verdriet en je kan er inderdaad niet overal mee terecht. Zeker niet in mijn geval want ik heb al kinderen en de meesten begrijpen niet waarom ik er dan persé nog eentje wens.
Ik wil ook al de anderen die met IVF bezig zijn veel geluk toewensen en vooral ook veel sterkte.
Groetjes,
Jelena :(

Ingeborg
Berichten: 23
Lid geworden op: 1 februari 2007, 21:18

Bericht door Ingeborg » 11 februari 2007, 23:23

yone, drie is toch goed! Je hebt maar eentje nodig hé, en ùet wat geluk kunnen ze de twee<andere invriezen!! succes meid!


Jelena...welkom, fijn, waar een kapperbezoek al niet goed voor is!! :wink:
Wel...nu even héééél eerlijk...toen ik nog bezig was met ICSI en ik mensen hoorde die zo verdrietig waren omdat het niet lukte voor een tweede of een derde...dacht ik ook soms: goh je hebt er toch al eentje, ik heb niets...maar nu ik een dochtertje héb, begrijp ik écht tenvolle, dat je evenvéél kunt hunkeren naar een tweede/derde/vierde, en evenveel verdriet kunt hebben als dit niet lukt. sorry dus voor al die gedachten die ik vroeger wel eens had...
Daarom, lieve Jelena...ik hoop, duim met je mee, dat het echt héél snel mag lukken!

Ingeborg

enne
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 februari 2007, 11:22

Bericht door enne » 15 februari 2007, 11:26

Hoi,

Via de radio hoorde ik van deze site, en hij lijkt mij wel interessant. Jammer genoeg allemaal lotgenoten die het allen moeilijk hebben om zwanger te worden :(
Wij zijn momenteel bezig aan onze 3de IVF-poging. Bij de 2de IVF en cryo steeds even zwanger geweest, maar de innesteling verloopt niet goed. En daar is weinig aan te doen dus ... Hopelijk hebben we deze keer meer geluk.
Ik duim voor jullie allemaal, hopelijk hebben we binnekort allen goed nieuws te melden!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten