binnenkort eerste IVF middelheim, hoe verloopt alles?

IVF Forum
Plaats reactie
Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 9 december 2012, 21:02

Het was hier heerlijk druk dit weekend, en nog super nieuws gehad.
Test was inderdaad positief, volgende eek terug voor bloedname.
Bloedverlies is dus toch innesteling geweest.

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 9 december 2012, 21:45

Dikke proficiat ellen! Geniet ervan!

Ik zal een ander groepje moeten zoeken want zoals het er naar uitziet ben ik de enige die overblijft...

Succes voor jullie allemaal en hopelijk een vlotte zwangerschap toegewenst!

Elfie
Berichten: 98
Lid geworden op: 2 juli 2012, 0:52

Bericht door Elfie » 9 december 2012, 23:13

Ben ook benieuw Ellen!

Elfie
Berichten: 98
Lid geworden op: 2 juli 2012, 0:52

Bericht door Elfie » 10 december 2012, 15:45

Oh ik had bovenstaande 2 dus nog niet gelezen! proficiat Ellen!
Maki,k vind het wat lastig om te zeggen, maar hcg is goed gestegen en 27ste hebben we de eerste echo.
bij jou komt het echt nog wel, en ik hoop heel snel!
Anie,vr jou hetzelfde,met je hele weg achter je...!
liefs

Elfie
Berichten: 98
Lid geworden op: 2 juli 2012, 0:52

Bericht door Elfie » 10 december 2012, 15:48

Oh ik had bovenstaande 2 dus nog niet gelezen! proficiat Ellen!
Maki,k vind het wat lastig om te zeggen, maar hcg is goed gestegen en 27ste hebben we de eerste echo.
bij jou komt het echt nog wel, en ik hoop heel snel!
Anie,vr jou hetzelfde,met je hele weg achter je...!
liefs

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 12 december 2012, 9:58

Hey Elfie: ben blij voor jullie! Uiteindelijk is dat toch het doel van ons allemaal he.. Dus positieve verhalen geven toch weer wat moed..

Ik heb een heel lastige week achter de rug en was de moed wat kwijt.. Nu zijn we gisteren op bespreking geweest en is er beslist om met een kort schema met puregon en cetrotide van start te gaan. In de hoop meer en betere eitjes te hebben. Nu lees ik wel dat menopur normaal gezien betere kwaliteit eitjes geeft dus dat maakt me weer even onzeker.. Maar ik veronderstel dat de ferti artsen het wel goed weten en goed voorhebben dus hopelijk bij de volgende poging meer succes! Weten jullie hier iets van of heeft er iemand ervaringen met puregon?

@dromertje: hoe was de eerste echo?

Groetjes!

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 12 december 2012, 10:32

Elfie:
Dat begint ook op de korten de 27ste.
wat goed dat het hcg goed gestegen is he.

Maki:
Heel begrijpelijk hoor dat de moed eens ver te zoeken is. ik denk dat we dat allemaal wel eens hebben, of gehad hebben.
inderdaad probeer moed en hoop te putten uit de positieve berichten. al weet ik zelf ook wel dat dat niet altijd even gemakkelijk is.
we begrijpen het allemaal wat je bedoeld.

ik heb geen ervaring met puregon en cetrotide, dus kan je niet helpen wat dat betreft.
Goed dat je een gesprek hebt gehad en dat er iets beslist is, dat geeft misschien toch ook wat moed. al zijn er dan weer andere vragen die boven komen he.
ik hoop dat er iemand anders je nog kan helpen met je vragen, maar ik denk ook wel dat de ferti artsen weten wat het beste is & wat ze doen.
mijn duimen blijven in ieder geval volop draaien.

Ik vindt het ook wat vervelend om het te plaatsen maar:
Hier gaat het best goed, het bloed of bruinverlies dat ik had is nu zo goed als gestopt. toch bijna even lang dat een menstruatie. ik blijf het raar vinden, maar we zullen maar denken dat het cryootje zich goed heeft ingenesteld dan he. verder merk of voel ik zo goed als niets. af en toe wat meer plassen. maar meer nog niet. zaterdag terug bloedname en dan hopen dat het hcg ook hier goed gestegen is.

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 13 december 2012, 9:41

Hey Ellen, daar hoef je je helemaal niet vervelend bij te voelen! Ik vind het best hoopgevend dat er zoveel dames zwanger geraken in het Middelheim, is alleen maar goed voor het vertrouwen dat het bij ons ooit ook eens zal lukken!

Ik duim mee dat het Hcg goed stijgt hoor!

@Elfie, nog even en dan hopelijk een super echo!

@dromertje: hopelijk was jullie eerste echo ook goed!

Veel liefs

Elfie
Berichten: 98
Lid geworden op: 2 juli 2012, 0:52

Bericht door Elfie » 13 december 2012, 11:24

sorry voor het ego-berichtje,
Man, wat een stress hier. Gisterennamiddag kom ik terug thuis en krijg ik telefoon van mijn vrouw met de boodschap 'ik heb bloedverlies'. *shock*
T was eerst roos bloed (dus nieuw) , en dan overgegaan in bruinverlies. Geen krampen, maar de utrogestan is puur progesteron en houdt krampen dus wel wat tegen...
Voor alle zekerheid vanmorgen naar fertiliteit gereden en bloed laten nemen, de vroedvrouw was er nu ook wel niet zo gerust in... Heb echt schrik... Om 15u mag ik bellen, hopelijk staan de waardes goed...
*zucht... :cry:

@Maki: hier geen ervaring met cetrotide of puregon :s

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 13 december 2012, 12:40

Oei Elfie, nogal begrijpelijk dat dat enorme stress geeft! Ik duim met alles wat ik kan kruisen mee dat jullie vanmiddag een geruststellend telefoontje krijgen!!!
Hopelijk gewoon nog wat oud bloed en niks om jullie verder zorgen over te maken!

Laat maar iets weten en ik duim mee!

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 13 december 2012, 13:06

Inderdaad Elfie, ik kan het me ook voorstellen dat je met schrik zit te wachten tot dat telefoontje.
ik wil wel even zeggen, dat de voorgevoelens van de vroedvrouwen ook niet altijd juist is.
bij mij zei ook iedereen dat het waarschijnlijk negatief ging zijn (ook ikzelf) omdat ik bloedverlies had ondanks de utrogestan. en zie, het was toch positief he.

ik duim ook mee dat alles mee zal vallen, en je je verder geen zorgen moet maken.

Elfie
Berichten: 98
Lid geworden op: 2 juli 2012, 0:52

Bericht door Elfie » 14 december 2012, 8:46

Hcg is nog van 4000 naar 8000 gestegen dus zit normaal wel goed! Amaai seg wat was me dat schrikken!

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 14 december 2012, 14:50

Oef Elfie, dat klinkt positief he! Dat beebje zit nog waar het hoort te zitten! Hopelijk kunnen jullie binnenkort echt zorgeloos gaan genieten!

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 18 december 2012, 9:49

Hoe is het hier nu met iedereen?

Elfie: ik had je bericht al gelezen maar nog geen tijd gehad om te reageren, gelukkig he dat alles goed gestegen is.
nu op naar die eerste echo.


Wij hebben hier zondag slechter nieuws gekregen.
De test was terug negatief op dag +19.
we waren helemaal overdonderd en heb dus toen ook helemaal niets kunnen vragen.
ik heb gisteren nog terug gebeld naar de fertiliteit en de verklaring die er zou kunnen zijn.
De oestradiol stond met de vorige test ook al aan de lage kant (nu ze dus terugkijken naar die resultaten valt dat natuurlijk op, dat hadden ze vorige keer ook niet kunnen weten dat het zo ging lopen. het moet toch stijgen he) de verklaring zou dus zijn dat met de positieve test, de waardes al aan het zakken waren.
en het bloedverlies dat ik dus gehad heb dat dat wel mijn maandstonden zijn geweest.

we vinden het allemaal heel onwerkelijk, ik heb wel bloedverlies gehad maar wel minder dan mijn normale maandstonden. het heeft wel een paar dagen langer geduurd. nu dus gestopt met de utrogestan en na 3 dagen nog altijd geen bloedverlies. dus de verklaring zou wel eens kunnen kloppen.

onze 2de zwangerschap is dus ook een miskraam.wel een hele vroege maar toch,...

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 19 december 2012, 15:21

Hey Ellen,

Allereerst een hele hele dikke knuffel!! Wat een rotnieuws. Is er een verklaring waarom de oestradiol zou kunnen zakken? Ik hoop dat ze jullie een goede verklaring kunnen geven en dat er de volgende keer iets extra kan worden gedaan om dit te vermijden.
Ik weet echt niet wat ik kan zeggen om je steun te geven, dit verdient echt niemand en al zeker geen twee keer...
Heb je nu nog bespreking? Ik zou (mocht je dit nog niet gedaan hebben) zeker op nabespreking gaan en al je vragen meenemen. Wij hebben dit ook zelf gevraagd en daaruit hebben we een heel ander schema gekregen aangepast en hopelijk beter afgesteld op ons 'probleem'(anders was het gewoon terug het vorige schema).
Echt heel heel veel sterkte gewenst!!

Met ons gaat het op dit moment redelijk goed. Ik ben nu in de 'voorbereidende fase' en ben nu drie weken progynova twee pilletjes aan het nemen om mijn cyclus wat te 'controleren'. Begin januari begin ik dan normaalgezien met de puregon en een week later (als alles goed gaat) met de cetrotide... Wij hebben opnieuw wel de moed gevonden om er nog eens helemaal door te gaan na onze bespreking.
Ik hoop echt dat jullie de moed ook snel mogen terugvinden!

Ik zal dit topic ook opnieuw wat meer in de gaten houden, ik keek er niet echt meer naar maar wil wel erg graag met je blijven meebabbelen als je daar zin in hebt!

Nogmaals een dikke knuffel en een portie moed toegewenst!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten