binnenkort eerste IVF middelheim, hoe verloopt alles?

IVF Forum
Plaats reactie
Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 20 december 2012, 10:38

of de oestradiol echt gezakt was weet ik niet, die stond met de positieve test al aan de lage kant.
waarschijnlijk is toen het hcg al aan het zakken geweest.

we hebben voorlopig nog geen bespreking nee, we gaan denk ik de volgende maandstonden gewoon afwachten en dan afspraak maken voor onze laatste cryo terugplaatsing. en daarna zien we weer wel.

ik denk niet dat ze echt een goede verklaring kunnen geven. waarom loopt een zwangerschap verkeerd? alle zwangerschappen zijn anders of het nu bij iemand is in de medische mallemolen of iemand die spontaan is zwanger geworden. het kan bij iedereen gebeuren, en ik denk niet dat er echt een reden voor te geven is. ik kan mis zijn, maar ik weet het niet.

vorige keer (inmiddels ook al 2 jaar geleden) hebben we de eerste echo nog gehaald (ons kleintje jammer genoeg niet) en nu zelfs de 2de bloedname niet, aan wat ligt het? ik denk niet dat daar een echte verklaring voor te geven is.

het gaat al iets beter met mij, maar het blijft moeilijk. 's avonds gaan slapen wordt zo lang mogelijk uitgesteld omdat ik droom, met als gevolg dat ik helemaal kapot ben ondertussen. moe,maar wil eigenlijk geen oog dicht doen. mja zal ook weer wel overgaan...

we gaan in ieder geval terug moed zoeken voor de poging in januari.

wat goed om te horen dat het met jullie beter gaat en dat jullie moed hebben teruggevonden na het gesprek en dat jullie veel duidelijkheid hebben gekregen.
het is allemaal medicatie waar ik niets van ken en geen ervaring mee heb. ik hoop dat het bij jullie heel goed zijn werk gaat doen en dat er super positief nieuws komt he

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 20 december 2012, 19:35

Ik heb ook geen idee of er een verklaring voor kan zijn, soms ook gewoon niet denk ik.. Een speling van het lot, de natuur die er uiteindelijk toch anders over beslist. in dat opzicht denk ik dat in de MMM zitten niet altijd een voordeel is, er wordt al 'zo vroeg' (terwijl het wachten ook heel lang lijkt te duren) getest dat er nog zoveel kan misgaan he.... Ik denk ook niet dat dit meer gebeurt in de MMM maar daar weet je het gewoon sneller...

Het is niet meer dan begrijpelijk dat je het er nog moeilijk mee hebt, het contrast tussen blij zijn dat het gelukt is en dan het slechte nieuws is ook zo groot he.. Ik wens je in ieder geval eerst en vooral heel veel moed, hopelijk toch wat fijne feestdagen waar je je zinnen een beetje kan verzeten en dat je opnieuw de moed en energie vindt voor e cryopoging. En die moet het gewoon worden he!!

ik wens je het allerbeste nieuws toe voor 2013 in ieder geval!

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 23 december 2012, 21:04

Hoi ellen, hoe gaat het met jou ondertussen!

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 24 december 2012, 19:30

Sorry voor het late antwoord, het was me eventjes allemaal wat veel denk ik.
Het begint nu iets beter te gaan, we moeten toch weer verder hè.
Je hebt waarschijnlijk wel gelijk, ik denk ook niet dat het meer gebeurd in de mm,maar zoals je zegt je weet het sneller.
Ik wens jullie ook het aller beste toe, prettige feestdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar hè.

Hoe is het ondertussen met jullie?

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 25 december 2012, 19:28

Geen probleem hoor, het forum,is er voor wanneer je het nodig hebt, niet omdat het 'moet' hè... Blij te horen dat het al wat beter gaat al kan ik best geloven dat er nog moeilijke momenten zijn..

Bedankt voor de wensen! Ik wens jullie ook het allerbeste toe voor 2013 !

Met ons gaat het voor de moment goed. Nog een dikke week 'voorbereiding' en we vliegen er weer in. Met gemengde gevoelens maar op hoop van zegen hè!

Geniet nog van de feestdagen!

pink-kitty
Berichten: 9
Lid geworden op: 3 februari 2011, 11:43

Bericht door pink-kitty » 1 januari 2013, 15:44

hoi!

hier ook ondertussen een ex patient van het middelheim! Ik heb nu een zoontje rondlopen met dank aan Dr Goiris! Binnenkort hebik terug een afspraak voor start voor brusje... Blijf erin geloven, hoe moeilijk het ook is, ze doen echt het uiterste best om jullie droom waar et maken in het middelheim! Ik had trouwens gelezen dat er een nieuwe ferti arts was? wie is dat eigenlijk ?

xxx

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 1 januari 2013, 21:30

Welkom pink-kitty! Fijn om te horen dat je al een wintertje hebt via het Middelheim! Heb je veel pogingen nodig gehad? Ik wens je snel een tweede wonderteken toe! Ik weet de naam van de nieuwe arts niet maar het is wel een hele lieve en bekwame. Ik heb ze al eens voor een ochtenraadpleging gehad en zij heeft de te gedaan bij mijn eerste poging...

Nog een weekje en we mogen opnieuw beginnen, kijk er bijna naar uit:0)

Ellen84 hoe gaat het met jou?

dromertje-middelheim
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 september 2012, 22:00

Bericht door dromertje-middelheim » 2 januari 2013, 11:37

Voor iedereen een heel mooi 2013 waarin al jullie wensen mogen uitkomen. Een roze wondertje voor iedereen!!! :wink:
Voor diegenen bij wie het geduld op de proef gesteld wordt: niet opgeven ook al is het vaak moeilijk.
Heel veel liefs,
Dromertje

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 2 januari 2013, 19:07

Pink-Kitty ook van mij welkom, het geeft toch ook een beetje hoop voor ons dat je al een wondertje hebt via Middelheim. Ik hoop en duim ook mee dat er voor jullie snel een tweede wondertje komt.
Ik weet ook niet hoe de nieuwe dokter heet, ik kan het echt niet onthouden.... ( echt stom) maar zoals Maki zegt is het een hele lieve , bekwame ik heb haar al verschillende keren gehad bij de ochtendraadplegingen en de laatste terugplaatsing heeft zij ook gedaan.

Van ons ook voor iedereen de beste wensen voor 2013!

Toch weer spannend hè Maki,nieuwe start, mijn duimen draaien.

Hier gaat alles redelijk goed, de goede momenten hebben we nu al wat meer. Maar het blijft wel in ons hoofd zitten natuurlijk. Ik zou normaal gezien deze week mijn maandstonden moeten doorkijgen als ik van de laatste bloeding uitga als menstruatie ( toch lastig dat ze het bij de fertiliteit niet zeker kunnen zeggen en dat je zelf ook niet echt iets zeker weet. ) we zien het wel

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 8 januari 2013, 9:41

Hey iedereen,

Wij zijn vandaag mogen starten met de stimulatie voor poging 2. Op hoop van zegen met betere resultaten met de nieuwe hormonen...

Ellen84, ik hoop dat er snel wat duidelijkheid is. Dat is toch het vervelendste van alles he, de constante onzekerheid en de 'zou het dit of dat zijn-vragen'. Ik wens je in ieder geval snel succes toe!

Dromertje, bedankt voor de wensen! Hoe gaat het met jou ondertussen?

Pink-Kitty, hoe gaat het bij jou?

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 11 januari 2013, 11:14

Hey maki, wat spannend toch weer he opnieuw beginnen maar toch anders.
hoe verloopt het ondertussen? en hoe gaat het met jou?


hoe gaat het verder met iedereen?


hier is het nog altijd afwachten,... de vrees dat mijn cyclus helemaal de kluts kwijt is begint een beetje waar te worden.
vanaf het eerste bloedverlies gerekend van de laatste keer (wat ze dus dachten dat een innestelingsbloeding was) zijn we nu 38 dagen verder en nog geen maandstonden te bespeuren,... ik blijf het nog altijd vreemd vinden dat ik toen maar zo weinig bloedverlies gehad heb en na het stoppen met de utrogestan helemaal ook niet. dus ik begin het zo stilletjes aan helemaal vreemd te vinden,...
als er in de loop van volgende week nog geen verandering is denk ik toch dat ik ga bellen naar het middelheim en langs wil gaan voor een ochtendraadpleging ik vindt het allemaal een beetje heel vreemd en raar lopen nu,....

makersdaughter
Berichten: 164
Lid geworden op: 5 september 2012, 13:02

Bericht door makersdaughter » 11 januari 2013, 16:24

@Ellen84 wat is er gebeurt dan? Als je een miskraam hebt gehad, dan kan het 5-6 weken zijn voor je terug MS zou hebben. 9-10 weken is zelfs niet abnormaal heeft mijn dokter gezegd.
En als je ongerust zijt , kun je niet bellen? In Klina (Brasschaat) geven ze je een nummer waar je altijd naar kunt bellen als er iets is of vragen hebt.

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 14 januari 2013, 9:22

Hey iedereen,

Hier gaat het goed. Gisteren nog eens op controle geweest, er zaten al 9 follikels in ontwikkeling klaar al zei Goiris dat we ons daar ni teveel op mogen focussen omdat het nog kan veranderen. Het zag er uit zoals je zou verwachten op dag 6 zei hij :o)
Moet nu ook extra cetrotide erbij nemen om de eisprong uit te stellen en woensdag terug op controle. De puregon spuiten is super eenvoudig met die pen, de cetrotide deed gisteren wat meer pijn (al had ik ook een bloedvatje geraakt denk ik :? ) Ik ben benieuwd naar woensdag, durf er precies allemaal niet echt heel hard op hopen.. We zien wel!

@Ellen: ik zou ook durven bellen hoor! Als je vragen hebt, kunnen zij hopelijk toch wat antwoorden bieden. Ik duim in ieder geval dat je snel duidelijkheid hebt!!

Aan iedereen veel succes!

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 15 januari 2013, 13:11

@makersdaughter
ik kan zeker bellen, dat heb ik al wel eens meer gedaan, ik wacht er alleen nog een beetje mee omdat ik toch waarschijnlijk het antwoord ga krijgen dat ik gewoon mijn maandstonden zal moeten afwachten.

in ieder geval al een gedeeltelijk antwoord van jou gekregen, het is dus nog niet zo abnormaal die periode.

wat er gebeurd is?
mm even kort uitleggen.
eerste positieve bloedname gehad,
week erna tweede bloedname en die was negatief.
ik had voor de eerste test al bloedverlies gehad, helemaal niet veel 12 dagen lang werd toen gezegd innestelingsbloeding (wat normaal is dat dat gedacht wordt)
tweede bloedname was negatief, bloedverlies was toen net 2 dagen gestopt. toen moeten stoppen met de utrogestan en tot nu toe nog altijd geen bloedverlies of maandstonden gehad na het nieuws dat de test negatief was.

het bloedverlies dat ik toen dus gehad heb, gaan ze vanuit dat dat toch mijn maandstonden zijn geweest alhoewel ik altijd veel meer bloedverlies heb.

hoe je het ook bekijkt, ik had mijn maandstonden al gehad moeten hebben. ik weet ook niet van wanneer ik nu moet beginnen tellen uiteraard omdat het bloedverlies eerst innestelingsbloeding was, dan miskraam of maandstonden. alhoewel het van hoeveelheid toch eerder het eerste leek... het is allemaal heel verwarrend dus.


ondertussen nog altijd geen verandering en we wachten deze week nog gewoon af, ik kan altijd nog bellen.

@ maki
dat ziet er heel goed uit he,
ik ben benieuwd voor morgen. mijn duimen draaien mee

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 16 januari 2013, 11:23

even snel een kort berichtje want de ziektebeestjes hebben me ingehaald...

Vanmorgen op controle zag alles er heel goed uit, alle follikels opgemeten, waren er toch zeker een stuk of tien maar is altijd afwachten he? vorige keer zaten er ook vier grote cysten bij en dat kan je pas weten bij de pick up..

Vanavond pregnyl en vrijdag pick up, op hoop van zegen.; Tot dan toch maar een beetje uitzieken zodat we tip top zijn!

Ellen, ik blijf mee duimen hoor. Is idd toch een erg vreemde situatie. Een lichaam kan toch iets eigenaardigs zijn he..

Heel veel liefs voor iedereen!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten