binnenkort eerste IVF middelheim, hoe verloopt alles?

IVF Forum
Plaats reactie
Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 16 januari 2013, 22:31

Oh Maki wat jammer dat je ziek bent, inderdaad lekker rustig doen en wat uitzieken.
Het is altijd afwachten ja, maar dat ziet er super uit hè!
Mijn duimen draaien nog steeds, veel succes vrijdag!

Een lichaam eigenaardig ja, als je denkt nu kan ik er wel vanuit gaan doet het je allemaal weer met verstomming slaan,... Ach het komt wel goed,...

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 18 januari 2013, 12:31

Pick up zit er op, was behoorlijk pijnlijk maar met een goei resultaat. Negen eicellen geoogst, hopelijk maandag tp!
Hoe gaat het met de andere dames?

toope
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 november 2012, 9:40

Bericht door toope » 19 januari 2013, 12:22

ook ik kom terug even kijken :-)

gisteren counseling gekregen en de neusspray al opgepikt
nu komt het echt zo dichtbij

binnen 2 weken is het zover, maandstonden afwachten en dan puffen

hoop zo hard dat het gaat meevallen!

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 20 januari 2013, 21:37

Maki, wat jammer dat het pijnlijk was. Maar wat een goed resultaat hè!
Mijn duimpjes gaan extra omhoog voor een goeie tp morgen.

Toope het zal er zo zijn, maar wat spannend is het hè om te gaan beginnen. In ieder geval al heel veel succes.

Hier is er nog altijd geen verandering,...
We wachten nog maar wat geduldig af.

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 21 januari 2013, 15:35

Toope: ik duim heel hard mee dat het allemaal meevalt voor jou!! En hopelijk met een positief einde he! Ik voel me in ieder geval heel goed in het Middelheim en dat is toch ook niet onbelangrijk!

Ellen84: ik bewonder je geduld echt enorm. Ik weet niet of ik het zou kunnen. Ik duim echt heel hard voor je mee dat er nu toch eindelijk snel eens wat duidelijkheid komt! Heel veel moed in ieder geval!

ik heb sinds vanmiddag een topembryootje aan boord! D'Haeseleer en de vrouw van het labo waren heel enthousiast over ons negencellig embryootje met quasi geen fragmentatie. Ik hoop dat ons propje blijft plakken deze keer wan we hadden helaas weer geen cryo's.; En zo komt poging drie meteen ook akelig dichtbij. Maar we wanhopen niet, ik heb deze keer echt een goei gevoel dat we een kans maken!

Aan iedereen heel veel succes en moed gewenst!

dromertje-middelheim
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 september 2012, 22:00

Bericht door dromertje-middelheim » 22 januari 2013, 12:36

Maki schreef:Hey iedereen,

Wij zijn vandaag mogen starten met de stimulatie voor poging 2. Op hoop van zegen met betere resultaten met de nieuwe hormonen...

Ellen84, ik hoop dat er snel wat duidelijkheid is. Dat is toch het vervelendste van alles he, de constante onzekerheid en de 'zou het dit of dat zijn-vragen'. Ik wens je in ieder geval snel succes toe!

Dromertje, bedankt voor de wensen! Hoe gaat het met jou ondertussen?

Pink-Kitty, hoe gaat het bij jou?
Hey Maki,
Hier alles in orde. Ik ben nu 15 weken ver. De eerste echo leek op een klein "klompje" met een knipperlichtje: het hartje. Op 4 januari hadden we de tweede echo en dat leek al meer op een kindje. Volgende woensdag opnieuw echo - dan ben ik 16 weken ver. Ons dutske is het resultaat van een terugplaatsing van een 5-cellig. Ik blijf het nog steeds een wonder vinden. Als de sneeuw wat smelt en het minder gevaarlijk is op de baan, ga ik nog eens naar het Middelheim - klein cadeautje afgeven als bedankje :-)
Succes iedereen!!!
Groetjes,
Dromertje

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 23 januari 2013, 11:02

Maki: wat een supernieuws he, negencellig das heel goed he.
wel jammer dat er geen cryo's zijn, maar zoals je zegt misschien is het niet eens nodig. maar ik kan het me wel voorstellen dat je met een beetje schrik verder kijkt.
voorlopig, jezelf goed verwennen en goede moed houden he. mijn duimen draaien mee.

dromertje:
wat leuk om dat allemaal te lezen, nogmaals proficiat en geniet ervan :) zulke berichten geven toch weer hoop!


tja geduld, we kunnen niet echt anders he,...
geduld is anders niet mijn sterkste kant, maar dat hebben we de laatste jaren al wel goed geleerd. kan niet anders he als je al zolang bezig bent.
we hopen in ieder geval dat er snel duidelijkheid komt en dat we verder kunnen. dan gaat het verwerken van alles misschien ook weer iets beter.

josefien21
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 januari 2013, 17:27

Bericht door josefien21 » 23 januari 2013, 17:51

Hallo,
ik ben nieuw hier.
even kort voorstellen, ben 35 jaar, met endiometrioseproblematiek. Al vier jaar aant proberen gewoon zwanger te geraken. Helaas zonder resultaat. Zo zijn we in het Middelheim beland. Waar we voorlopig heel content zijn.
Net eerste, zeer pijnlijke pick-up en eerste terugplaatsing achter de rug. Jammer genoeg zonder resultaat. We hebben nog wel drie reservekes van goeie kwaliteit in de diepvries zitten. Volgende week waarschijnlijk 2de terugplaatsing in natuurlijke cyclus.
En dan is het weer wachten...
Heeft hier iemand ervaring met terugplaatsing in natuurlijke cyclus?
groetjes

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 23 januari 2013, 18:29

@dromertje: super nieuws he! Ik ben echt heel blij voor jullie! Hopelijk mogen wij hier snel allemaal volgen! Ik wens je in ieder geval een zorgeloze zwangerschap toe!

@Ellen84: Idd, wij waren blij met ons negencellig kanjertje maar dat is uiteraard nog geen garantie op succes. Maar het voelt wel aan alsof we nu voor de eerste keer echt een 'kans' maken..

@Josefien: welkom op het forum (al wens je uiteraard iedereen een zeer snel parcours toe). Jij hebt , vanuit je verhaal te horen, precies ook al heel wat watertjes doorzwommen. ik hoop dat jullie nu snel goed nieuws krijgen! Ik heb geen ervaring met tp van cryo's aangezien wij nooit cryo's hebben (of tot hiertoe toch). En ik heb eigenlijk ook geen 'natuurlijke cyclus' dus daar kan ik je ook al niet mee helpen...Ik wens jullie wel heeeeeeel veel succes en dat we hier met z'n allen binnenkort goed nieuws mogen brengen!

@Toope: ben je al gestart met de spray?

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 23 januari 2013, 23:05

Maki: het is een hele mooie kans, 'geniet' van de wachtweken al zal dat ook niet altijd makkelijk zijn. Mijn duimen staan recht omhoog!!

Josefien. 'Welkom' al hoop je hier nooit teveel mensen tegen te komen hè. Inderdaad jullie hebben ook al heel wat moeten doorstaan.
Ik heb de vorige keer een terugplaatsing gehad van een cryo. De terugplaatsing zelf verloopt wel hetzelfde als een verse terugplaatsing.
Bij mij was het in een natuurlijke cyclus, de eerste controle echo was bij mij op dag 12, ik weet niet of dat bij iedereen hetzelfde is misschien afhankelijk van de lengte van je cyclus?
Dan wordt er gekeken naar je eigen eicellen, dan afhankelijk van hoever in je cyclus je bent en hoever je eicellen staan kom je nog terug op controle of niet. Er wordt gekeken wanneer je je eisprong zult hebben en om dat helemaal onder controle te hebben om op het juiste moment terugplaatsing te hebben wordt er een pregnyl spuit gezet ( dit heb ik gehoord bij de uitleg, ik had mijn eisprong al gehad op dag 12 dus heb de spuit ook niet meer gehad) als ik me niet vergis is het 3 dagen na je eisprong de terugplaatsing ( ik ben niet helemaal zeker van het aantal dagen)
Hopelijk ben je al iets met die uitleg, heel veel succes!

josefien21
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 januari 2013, 17:27

Bericht door josefien21 » 24 januari 2013, 8:03

Hallo,
bedankt voor het warme welkom.
En de uitleg, Ellen. Ik weet wat te verwachten nu.
Het zijn emotioneel niet te onderschatten weken voor iedereen. Maar de hoop trekt ons vooruit. Het delen met elkaar maakt het toch iets draaglijker.
Ik hoop hier ook voor iedereen een snel en positief verloop!

Ellen84
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 februari 2011, 10:35

Bericht door Ellen84 » 30 januari 2013, 9:32

afgelopen zaterdag zijn de maandstonden gearriveerd.
eindelijk duidelijkheid.
maandag gebeld naar het middelheim en volgende week donderdag eerste controle echo.
ben benieuwd wanneer het terugplaatsing zal zijn van ons eskimootje.

We gaan er weer met volle moed tegenaan en zien het wel. al komt tegelijkertijd de 2de verse ivf wel erg dichtbij. deze cyclus is het ons laatste cryootje.

hoe is het hier verder met iedereen?

toope
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 november 2012, 9:40

Bericht door toope » 30 januari 2013, 10:51

Ellen84 :( wat jammer........

josefien21 welkom!



ik vanaf vandaag aan het puffen....

aanstaande maandag nog eens op bezoek bij Dr Inion om m'n grote bloed check-up te bespreken

waarschijnlijk dan ook afspraak maken om tijdens m'n 3 weken puff een hydroscopie te laten uitvoeren


toi toi aan iedereen :!:

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 30 januari 2013, 11:47

Hey Ellen, wat een goed nieuws! Vingers (en al de rest) gekruist dat jullie cryoo'tje goed ontdooid en dan een koddig boeleke wordt! Ik begrijp maar al te goed de schrik voor die tweede verse IVF maar probeer daar voorlopig maar zo weinig mogelijk aan te denken (al is dat natuurlijk weer veel gemakkelijker gezegd dan gedaan..). Ik duim mee!

@toope: heel veel succes!! Hopelijk verloopt het parcours rimpelloos en kan kan je de MMM snel verlaten met goed nieuws!

@Josefien: alles goed met jou?

Wij naderen het einde van de meest ellendige twee wachtweken. Zaterdag hebben we bn en dan zondag resultaat... We hebben zondag wel een hele dag bij de schoonouders gepland en dan 's middags nog eens een babyborrel. Ik ga dus toch maar zaterdag zelf al eens testen dat ik wat voorbereid ben en mijn klopke niet krijg op zondag (al komt er zowiezo natuurlijk een klopke bij slecht nieuws).
Ik weet absoluut niet wat te denken of te voelen en je kan toch niet voortgaan op lichamelijke signalen dus ja. Ik vind het nu wel echt ontzettend moeilijk, als het deze keer ook mislukt is het al verse poging 3... Dat is al halfweg de terugbetaalde pogingen.. Op dit moment zou ik al heel blij zijn met één kindje maar de oorspronkelijke dromen geraken steeds verder weg. Mocht het nu weer niet lukken dan gaan we eerst extra onderzoeken vragen en even pauzeren. Mijn hoofd en lijf even op rust laten komen voor we het weer op de proef stellen.

Aan iedereen veel succes he! En hopelijk snel veel Middelheimbaby'tjes!

josefien21
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 januari 2013, 17:27

Bericht door josefien21 » 30 januari 2013, 19:03

Hoi iedereen,
vandaag voor echo geweest bij Inion. Kijken wanneer mijn eisprong is om daarna cryo terug te plaatsen. Zondag terug voor echo en dan waarschijnlijk volgende week donderdag terugplaatsing.
Wat ik vandaag fijn vond om te horen (en wat me extra moed bezorgd) is dat het proces van embryo's ontdooien blijkbaar heel goed geëvolueerd is. Waar dit vroeger een overlevingskans had van 1 op 2, is het nu blijkbaar bijna 100%. De wetenschap staat niet stil. Nu nog hopen dat mijn endiometriose niet voor te veel problemen zorgt bij het innestelen.
@Maki: ik hoop heel erg op goed nieuws voor jou! En dat poging 3 overbodig wordt.
Bij mijn vorige mislukte poging heb ik wel de tijd genomen om verdrietig te zijn. Want het is toch niet gemakkelijk hé, zelfs al probeer je niet teveel te hopen. Een beetje tijd en ruimte heeft me heel erg geholpen om met frisse moed te starten aan de volgende poging.
@Ellen: hopelijk meer succes bij de volgende cryo!
@toope: merci voor het welkom.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten