Bericht
door pippa33 » 11 mei 2021, 18:41
Hoi iedereen,
ik wil toch eventjes de tijd nemen om hier ook een reactie te plaatsen. Ik ben niet echt open over mijn IVF traject tov vrienden of familie, maar ik heb erg veel steun gehad aan dit forum en veel reacties gelezen. Het doet niet alleen deugd om te zien dat er veel 'compagnons' zijn, maar ook de informatie hier vond ik heel nuttig om te lezen. Daarom deel ik ook even mijn traject tot op vandaag.
In 2018 ben ik gestopt met de pil, in de veronderstelling 'wanneer het komt, komt het', zonder timing van ovaluties ofzo. Sinds vorig jaar begonnen we ons wel zorgen te maken en met ovulatietesten te werken. Mijn eisprong bleek echter moeilijk te timen waardoor daar ook geen resultaat uit kwam. Het eerste gesprek omtrent IVF was begin 2020. De Gynaecoloog stond er volledig achter om meteen te starten, onze leeftijd (midden dertig) speelde hierin ook mee. Ik wou echter heel graag dat alles natuurlijk ging, waardoor we pas in juli 2020 hierop zijn teruggekomen. Uiteindelijk zijn we in oktober toch nog eerst gestart met inseminatie. 3 pogingen hebben we hier ondernomen maar zonder resultaat. Het sperma was nochtans van topkwaliteit volgens het labo. 'unexplained' was de 'verklaring'. Februari 2021 zijn we het IVF traject gestart. Eerst met Gonal f en certrotide. De eerste pick up was minder goed, 13 eicellen waarvan 6 bevrucht, 1 embryo kon teruggeplaatst worden maar was van mindere kwaliteit. Na de eerste bloedtest bleek ik echter zwanger te zijn. Nochtans gaf mijn zwangerschapstest aan van niet. Reden was dat de HCG waarde erg laag lag; 11, wat te laag is op 4 weken. 5 dagen later opnieuw bloedtest en de waarde was doorgestegen tot 200. Twee dagen erna echter toch een (chemisch) miskraam gehad. De teleurstelling dan valt wel zwaar, op het forum las ik echter veel lotgenoten waardoor ik snel terug goede moed had. Bij de volgende cyclus zijn wij onmiddellijk herstart voor de tweede pick up. Deze ging een pak beter, 15 eicellen waarvan 7 bevrucht. Ditmaal waren de embryo's van betere kwaliteit. 1 top embryo die twee weken terug is teruggeplaatst en 3 die ingevroren konden worden. Ditmaal erg veel last gehad van de pick up, ik was enorm opgezwollen en nu nog steeds. Vandaag de zwangerschapstest gehad en deze is positief, hcg 221! Alles ziet er voorlopig heel goed uit dus.
Ik zal waarschijnlijk niet meer posten op dit forum, maar lees wel nog graag verhalen/tips die mij motiveren op dit forum. Daarom wou ik toch nog even de tijd nemen om dit neer te pennen, en iedereen die dit leest erg veel succes te wensen bij het traject! Dank aan iedereen hier op dit forum!
groetjes,
P