Start IVF November 2017

IVF Forum
Bubbels88

Re: Start IVF November 2017

Bericht door Bubbels88 » 19 november 2017, 16:36

Hallo allemaal,

Eind november starten wij met ICSI in Genk. We zijn in behandeling bij dhr Ombelet.
Bij de allerlaatste bloefafname bij mijn man is naar voren gekomen dat er verhooge bloedwaardes zijn wat zou kunnen duiden op hep c. Totaal onverwachts en geen idee waar dit vandaag komt. We zijn nu in Nederland hiervoor verdere onderzoeken aan het doen. Hopelijk staat dit het ICSI traject niet in de weg. Erg spannend allemaal dus.
Is er nog iemand die eind november start?

Groetjes,

Bubbelke
12/17 IVF/ICSI 1: negatief
Twee cryo’s ingevroren
Terugplaatsing van eerste cryo: Zwanger!

Lisa90

Bericht door Lisa90 » 19 november 2017, 20:14

Hey Bubbels88,
Wij zijn inmiddels al gestart begin november, ook in Genk. Dr Mestdagh is mijn gyneacoloog maar bij fertiliteit kan je bij zowel Dr Ombelet, Dr Mestdagh als Dr Dhont zijn.
Bij de echo's weet je nooit op voorhand bij welke dokter je terecht komt.
Ik zit ondertussen al aan mijn 'eindstadium' van mijn eerste IVF behandeling. Dinsdag krijg ik de terugplaatsing en dan is het 12 dagen bang afwachten :).
Ik heb geen ervaring met jou situatie, bij ons was het heel simpel.
Ikzelf was 'gezond', bij mijn man was het de bewegelijkheid van de zaadcellen die zeer traag waren. Wanneer is je volgende afspraak? Heb je de volledige uitleg al meegekregen van de consulentes?
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Lisa90

Bericht door Lisa90 » 20 november 2017, 10:50

Dames, ik heb even jullie raad/ervaring nodig.
Gisterenavond (3dagen na punctie) kreeg ik OVERDREVEN fel pijn, krampen en steken in de onderbuik. Ik kroop letterlijk over de grond, zo heftig!! Ik heb deze morgen naar de Ivf-afdeling gebeld en zei zeggen dat ik mij geen zorgen moet maken, dat is normaal.
Geloof mij, zo normaal vond ik dat niet hoor!! Op schaal van 10 zat ik werkelijk op een 9,5!
Nog iemand dit voorgehad??
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)

Gaby

Bericht door Gaby » 20 november 2017, 15:25

Lisa, in het oog houden hoor.
Zeker zorgen dat je genoeg water drinkt en je kalm houdt. Als het niet betert, zeker en vast terug bellen, zodat je zeker bent dat het geen OHSS is.
Andere dingen die het kunnen zijn:
- occasionele last van de PU
- darmlast, constipatie, ...
- heb je al TP gehad? KAn ook innesteling zijn dan?
Ik zou mij ook zorgen maken seg, amai! :( NIet tof!!!! Hoe is het nog met je uitslag? Utrogestan bijsluiter vermeld dat wel, dus mss is het daarvan?
IVF 1 - Zwanger!

Lisa90

Bericht door Lisa90 » 20 november 2017, 16:15

Hey Gaby,
Ook van de uitslag zeide ze tegen mij dat da ni kon, terwijl het wel in de bijsluiter vermeld staat dat het wel kan.. dus ik blijf alles netjes nemen..

Morgen heb ik de terugplaatsing pas.
Ik vond die pijn echt ni normaal.. morgen moet ik toch terug naar het ziekenhuis, dan vraag ik het toch eventjes nog na..

Ik heb niet direct op internet iets gevonden over hevige helse pijnen 3-4 dagen na PU.
Ben best bezorgd..

Hoe is met jou Gaby??
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)

Gaby

Bericht door Gaby » 20 november 2017, 16:27

Hier euhm awel: wachten wachten wachten.
De hoop testjes liggen al klaar hahahahah. Nog geen idee wanneer ik echt ga testen.
IVF 1 - Zwanger!

CelineV24

Bericht door CelineV24 » 20 november 2017, 18:56

Hey allemaal!

Wij worden volgende week donderdag voor de eerste keer verwacht in UZ Gent.
Dan word het staal van mijn vriend gecontroleerd.
Op 5/12 hebben we onze eerste afspraak met de arts.

Hier zitten we vooral met enorm veel vragen hoe alles in zn werk gaat en zal verlopen.
Zeker nadat we vorige week het nieuws kregen dat ik nog nooit een eisprong heb gehad.
Wat mij vooral enorm onzeker maakt en heel wat schrik aanjaagt.

Herisson

Bericht door Herisson » 20 november 2017, 21:37

Maak je niet al te veel zorgen. Als je wordt doorverwezen naar een fertiliteitskliniek, is er zeker hoop. Ons gaven ze eerlijk gezegd maar een kleine kans, maar de eerste poging was al raak. Hou er wel rekening mee dat het wellicht nog enkele maanden gaat duren voor jullie echt kunnen starten. Meestal worden er genetische testen uitgevoerd en de resultaten daarvan kunnen wel even op zich laten wachten. Om je maar een idee te geven: eerste afspraak was in april 2016. Eerste poging pas in september 2016. Goede moed en veel succes gewenst. Erin geloven helpt alvast veel naar mijn bescheiden mening ;-)
Pilstop: 12/2014
Clomid + Pregnyl: 10 en 11/2015
ICSI 1: START 29/09/16 - PU 09/10/16 - TP 14/10/16 - BN 26/10/16 -> zwanger

Afbeelding

Lisa90

Bericht door Lisa90 » 20 november 2017, 22:23

@ Gaby, ohh spannend!!! Hoeveel dagen zit je nu na de terugplaatsing?

@ CelineV24, dat is best wel heftig!! Normaal heb je wel eitjes in de eileiders zitten? Of vergis ik mij hierin? Als dit zo is, kunnen ze deze stimuleren met hormonen om ze te laten groeien.
Het is wel even bang afwachten tot na alle testen, maar verlies geen moed of hoop. Tegenwoordig kunnen ze heel veel. Dit hou ik ook altijd in gedachte om mezelf en mijn man sterk te houden.
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)

Lisa90

Bericht door Lisa90 » 21 november 2017, 14:57

Vandaag de terugplaatsing gehad!!
Helaas van de 9 bevruchte celletjes zijn er 4 onbruikbaar..
Ik heb er nu eentje terug gekregen, en 2 gaan er in de vriezer.
30/11 bloedafname voor zwangerschap 🤗🤗
Dit is zo gek, heb het idee dat ik ni mag bewegen, lachen of hoesten haha.
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)

Gaby

Bericht door Gaby » 21 november 2017, 15:09

Hela,

ik zit nu 8 dagen na mijn TP :)
Begint te korten! We hebben voor de avond na onze bloedname een toffe uitstap gepland met ons twee (etentje en concertje). Gelijk wat het resultaat is hebben we dan iets tof te doen (om te vieren of om te vergeten).

@Lisa: zie net je bericht!!!!! Hoera voor een geslaagde TP!!!! Geen stress van de afvalrace met de eieren. JE leest dat hier precies overal. Het is ook niet zo dat iedereen cryo's heeft, dus ik denk dat jouw resultaat gewoon GOED is. Wat doen ze met de 3 andere (je zegt 5 overgebleven, waarvan eentje TP, 2 cryos?). Laten ze die nog een dagje staan?
Alle nu kan je beginnen tellen! Nog 9 dagen! Stressennnn. Die wachttijd is vreselijk seg! Al die gedachten die dan door je hoofd gaan. Maar soit.
En je kan alles doen na een TP he ;) haha. Enjoy de utrogestan! Ik heb alvast een megalading inlegkruisjes besteld online, amai. Vieze boel.

@Celine: laat de moed nog niet hangen. Dat zeiden ze tegen mij ook. Grappig genoeg wel na mijn eerste zwangerschap ;) Ik heb al een kindje, spontane zwangerschap, uit een megalange cyclus. Heb PCOS, met zo een 5 a 6 cycli per jaar. Daarvan zeggen de meeste gynaecologen ook dat je nooit een eisprong hebt met van die lange cycli. Die beschouwen een cyclus van meer dan 5 weken als eentje zonder eisprong. Maar dus: theorie is maar theorie. Mijn lijf maakt eitjes, héél traag, en dat heeft dus ooit wel al eens tot een succesvolle zwangerschap geleid! En nu met medicatie, zijn er altijd al eitjes geweest, en blijk ik makkelijk en snel te stimuleren (hoera PCOS! ;)). Het ligt dus wellicht gewoon aan mijn hormonen, die zijn altijd raar qua waarde dusja, die stimuleren niet zoals bij een 'normaal' persoon.
Iedereen heeft eitjes zitten in zijn eierstokken, de een al wat meer dan de ander, maar bij de meeste mensen valt er wel iets te stimuleren met medicatie en kunnen ze dus een eisprong uitlokken. Je moet je het zo voorstellen: de basics zitten in jou, en bijna àl de rest van hormonen kunnen de artsen overnemen via bvb ivf. Nog niet teveel wanhopen. Weet je je AMH waarden? Dit geeft een beetje weer of je veel of weinig eicelreserve hebt.
IVF 1 - Zwanger!

Lisa90

Bericht door Lisa90 » 21 november 2017, 16:37

@ Gaby,
Donderdag weet ik iets meer over de eitjes, dan bellen ze mij.
Dus hoe dat ik het goed begrepen heb gaan ze dan ook de vriezer in.
2 de vriezer in, eentje heb ik teruggekregen.
Ohja wat de utrogestan betreft, ik sta boemvol uitslag!! Ja, ik moet het erbij pakken zeide ze in het ziekenhuis. Kreeg niet meteen een vervanger voor de utrogestan.
Tja.. als het dat maar is he haha (buiten de smurrie).
Welke dag heb je de bloedafname Gaby, deze week nog of??
Ik krijg mijn bloedafname 9 dagen na TP, al vrij snel!! Ik dacht dat er 12-14 dagen tussen moest zijn. Ik vind het nu echt wel spannend!
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)

Gaby

Bericht door Gaby » 21 november 2017, 19:54

Lisa, er moet een 14-tal dagen tussen ovulatie en bloedname zijn. En gezien je een dag 5 embryo hebt teruggeplaatst gekregen is dat dan een 9-tal dagen erna, bij een d3 is dat 11 dagen erna etc.
Ik moet wachten tot donderdag.
IVF 1 - Zwanger!

Lisa90

Bericht door Lisa90 » 21 november 2017, 20:35

@ Gaby,
Ohhw dat wist ik niet, ik leer nog bij 😃.
Spannende dagen voor jou! Ik duim superhard mee!
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)

Gaby

Bericht door Gaby » 22 november 2017, 10:24

o ooooow :shock: :shock: :shock: :shock:

Ik ben ZWANGER!!!!!!!!!!!!!!!!
Al een aantal positieve testen gedaan :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
We kunnen het nog altijd niet geloven - vanaf nu wordt het stap voor stap. Eerst zien of het een goeie bloedafname wordt morgen, en dan zien we wel weer. Op naar 12 weken stressen.
Al eens een biochemische zwangerschap gehad dusja - hopelijk morgen een goeie bloedwaarde, dan kunnen we weer verder.

Qua symptomen valt het cava mee, misselijk soms en ik eet niet zo veel. Soms heel erge hoofdpijn. Maar je hoort mij ni klagen!
IVF 1 - Zwanger!

Plaats reactie