IVF Forum
-
Oregano
Bericht
door Oregano » 5 augustus 2017, 10:21
Dankjewel Anoniem1985 voor je reactie. Idd, mss bekijk ik jette ten onrechte te rooskleurig, je weet nooit... dus we zullen beide afspraken doen. Zal blij zijn als het zover is
Snoopy, spannend! Maandag dus echo? Hadden ze al iets van datum gegeven voor de pu of moet dat na de echo blijken?
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje

-
Snoopy90
Bericht
door Snoopy90 » 5 augustus 2017, 11:25
Inderdaad maandag echo en dan kijken ze als ik mag starten met menopur. En dan zal het ongeveer 2-3 weken zijn schat ik... afhankelijk hoe goed je reageert op medicatie. Ze plannen dan dag per dag eigenlijk het verdere verloop..
Maar het is hier toch even paniek. Sinds die biopsie heb ik terug een pijnlijke stoelgang. Ik heb zo schrik dat die endometriose terug is maar het kan ook even goed zijn dat ik mij telkens forceer als ik naar de grote toilet ga. Ik let er thans goed op dat ik mijn tijd neem maar op het werk durf je dan al niet te lang achter te blijven en ik kan nu eenmaal niet goed naar de grote toilet. In de week diarree gehad en sindsdien is het weer pijnlijk. Ik durf bijna niet naar de grote toilet gaan. Echt zo pijnscheut krijg ik dan bij momenten als je iets meer moeite doet. Pff ik hoop echt niet dat het de endo terug is want heeft onze ivf dan zin? Ik ga het morgen zeker vermelden bij de dokter maar ik heb zo schrik dat we weer tijd gaan verliezen.

dus ik ben even mijn vechtlust kwijt..
Het kan misschien ook een aambei zijn ofzo mja hoe kan je dat weten.. ik kan dat laten onderzoeken dat weet ik wel maar ik wil eigenlijk kunnen uitsluiten dat het de endo niet terug is. Pfff ik pieker me zot. En zo gek dat het na de biopsie is begonnen.. het is een hele tijd goed geweest en nu deze week is het terug begonnen dus ik hoop dat het gewoon is van ergens geforceerd te hebben.
dec 2016: operatie endometriose. 3 x IUI negatief. Aug 2017 start IVF. IVF 1 negatief. IVF 1.1 Zwanger!!
Sept 2019 start IVF tweede wonder. IVF 2 geen bevruchtingen. ICSI 3: 28 eicellen. overstimulatie. ICSI 3: zwanger!!
-
Oregano
Bericht
door Oregano » 6 augustus 2017, 10:46
Als die pijn zo van de ene dag op de andere terug is, zal het de endo wel niet zijn denk ik... dat bouwt langzamer op normaal he. Het kan echt aan heel veel oorzaken liggen hoor, zeker als je zegt dat je daar altijd wel wat moeite mee gehad hebt. Je nam toch ook de pil dus kans dat endo terug is, is erg klein, toch? Ik zou me niet teveel zorgen maken. Trouwens in principe kan ivf perfect als je endo hebt, mijn gyne zei dat endo niet per se weg moet voor ivf maar dat het bij mij wel weg moest omdat het op de darm zat en er risico was op perforatie. Slaagkansen zijn wel hoger als endo weg is maar ivf kan dus wel met endo. Dus best idd ff aan dokter vragen als je je zorgen maakt maar zou er ook niet té veel van wakker liggen...
Jette
31/12/2018 tp - positief

-
Snoopy90
Bericht
door Snoopy90 » 6 augustus 2017, 18:49
Zo had ik er nog niet over gedacht. Je stelt me wat gerust. Merci. Inderdaad ik heb bijna 1,5 maand de pil genomen dus dan blijft de endo rustig. Ik ga het zeker vermelden bij de gyn morgen. Maar 9 kans op 10 zal zij ook zeggen dat de endo niet zo snel kan terug komen.
En ja dat vroeg ik me nog af maar het is waar..je ivf kan ook wel lukken als je endo hebt vermoed ik. Hangt natuurlijk van de plaatsen af..
Ik kon het even allemaal niet meer plaatsen.. ik had zo uitgekeken naar morgen en misschien daardoor.. de schrik dat het allemaal niet door ging gaan.. maar afwachten. Ik hoop wel geholpen te worden want ik hou iedere keer mijn hart vast als het lijkt als ik naar de toilet moet.
De neusspray werkt nu wel.. merk ik toch. Echt soms zo warm... niet altijd leuk maar we weten hoe het komt he!
Ik hou jullie op de hoogte wat ze morgen hebben gezegd.
dec 2016: operatie endometriose. 3 x IUI negatief. Aug 2017 start IVF. IVF 1 negatief. IVF 1.1 Zwanger!!
Sept 2019 start IVF tweede wonder. IVF 2 geen bevruchtingen. ICSI 3: 28 eicellen. overstimulatie. ICSI 3: zwanger!!
-
Snoopy90
Bericht
door Snoopy90 » 7 augustus 2017, 10:00
Hallo,
De gyn nam haar tijd om alles te bekijken door mijn klacht van pijnlijke stoelgang. Ze heeft het verslag van mijn endo operatie er ook nog eens bij gehaald. Op echo was mijn darm rustig. Ze ziet wel littekenweefsel en vergroeiingen.. dus dat zou daar ook wat mee te maken kunnen hebben zegt ze. Ze heeft mij nu zakjes laten halen in de apotheek voor vlotte stoelgang en dat moet ik even afwachten. En ik moet het zeker goed opvolgen en blijven melden. En dan bespreken we het verder.
Voor de rest mag ik morgen starten met menopur 150 en drie x per dag neusspray. En 14 aug bloedname om te zien wanneer ik op echo moet gaan.
Voor de rest zag het er goed uit. Bloedresultaten waren ook binnen en er zijn geen genetische afwijkingen gevonden bij mij en mijn man. Biopsie was ook heel goed.
Toen zei ik nog dat ik bang had dat ze geen eicellen zouden vinden maar ze zei dat het er goed uit zag hoor. Zeker de rechter kant en de linkse misschien iets minder want ze zei ook dat het eierstokken zijn waar aan gewerkt is natuurlijk..
Dus proberen alles op ons af te laten komen en het hoofd proberen positief te houden!
-
Oregano
Bericht
door Oregano » 8 augustus 2017, 23:05
Ah toch heel goed dat ze zo haar tijd heeft genomen op je darmklachten op te volgen. Kan je toch al wat geruster zijn. En ook goed van je nieuwe medicatie en zeker van je eicellen he. Gelukkig dat zo'n gesprek met gyne vaak toch wat duidelijkheid brengt he.
Hier natuurlijk nog niet echt iets te melden, aan het aftellen naar afspraken met gyne... vanaf morgen op vakantie en nadien is het zo ver. Kan het bijna niet geloven dat er hopelijk de komende periode eindelijk schot in de zaak komt...
Jette
31/12/2018 tp - positief

-
Snoopy90
Bericht
door Snoopy90 » 9 augustus 2017, 7:35
Heel goed te begrijpen dat je aan het aftellen bent. Hier voelt het ook onwerkelijk aan dat het misschien nu wel eens snel kan gaan.. maar dat is afwachten maar we staan er positief tegen over!
Ik hoop dat de dagen voor jou ook snel mogen voorbij gaan en tegelijk ook niet te snel want dan is je verlof snel voorbij.
-
Snoopy90
Bericht
door Snoopy90 » 13 augustus 2017, 17:15
Morgen moet ik bloed gaan laten nemen voor te kijken wanneer ik op echo mag gaan. Spannend.
Ik moet zeggen dat ik nu bij momenten echt wel pijn heb in onderbuik. Ik vermoed aan mijn eierstokken dus hopelijk zijn er mooie follikkels aan het groeien. En hopelijk ook niet te veel natuurlijk.
Ik hoop dat jullie ook snel aan het stimuleren zijn zodat we ervaringen kunnen delen want het is voor mij de eerste keer en wat is normaal of wat niet.
Voor de rest gaat het hier wel goed..
-
Snoopy90
Bericht
door Snoopy90 » 14 augustus 2017, 14:23
Mijn resultaat van het bloed:
Nog verder doen met de neusspray en spuiten menopur.
Woensdag opnieuw bloed trekken en dan op echo.
De vroedvrouw sprak al van misschien vrijdag de punctie.. de zenuwen gieren nu dan ook al serieus door mijn lijf. Maar dat is ook nog af te wachten.
Ik ben heel benieuwd naar het aantal groeiende follikkels en hoe groot ze zouden zijn..
Ik vrees dat ik veel zal moeten zoeken gaan naar afleiding want amai.. het is nu echt heel spannend. Ook omdat ik niet weet waar ik me aan moet verwachten bij die pick up. Pijnlijk of als het gaat mee vallen. Dat is tenslotte voor iedereen anders..
-
Anoniem1985
Bericht
door Anoniem1985 » 16 augustus 2017, 12:39
Veel succes Snoopy90. Zo spannend. Hou ons maar op de hoogte. Was je echo vandaag? Ik ben vanmorgen gegaan voor mijn eerste bloedprik. Vanmiddag weet ik of ik mag starten met stimuleren.
-
Snoopy90
Bericht
door Snoopy90 » 16 augustus 2017, 15:09
Hallo, vrijdag is het zo ver. De pick up!
Ik heb nu 8 folikkels boven de 15mm en ze verwacht er toch een aantal van die rijp zullen zijn. Dat is altijd afwachten natuurlijk.. ik heb niet naar de groottes gevraagd maar als ik op haar papier kon zien waren er ook bij van de 21mm..
Het was heel normaal dat ik last had met dit aantal.
De bloedwaarden waren ook nog mooi gestegen.
Vanavond om 21u de pregnyl zetten en vrijdag om 8u binnen en om 9u de pick up.
Spannend, het gaat snel nu!
@anoniem1985 mag jij starten?
-
Lucy1986
Bericht
door Lucy1986 » 16 augustus 2017, 21:02
Dag allemaal,
Ik ben ook recent gestart met het ivf traject. Vanaf de 10de ben ik Puregon aan het spuiten. Vandaag voor mijn tweede echo en bloedname geweest en langs elke kant zeker 10 follikels aan het groeien. Ik heb PCOS en dus ook wel schrik voor overstimulatie... Iemand hier ervaring mee?
Mag je starten Anoniem1985?
Amai zo spannend Snoopy90, heel veel succes alvast!
Ik duim voor jullie allemaal dames!
Start brusje
Sept 2019: biochemische zs
Okt 2019: ICSI 2.2 neg
Nov 2019: ICSI 2.3 pos, mk 6 w
Jan 2020: ICSI 2.4 neg
Aug 2020: ICSI 2.5 pos, tweeling, mk 6 w
Okt 2020: spontane zwangerschap, tweeling
-
Snoopy90
Bericht
door Snoopy90 » 16 augustus 2017, 21:10
Welkom Lucy1986!
Je zit dan nu op dag 6? Wat zegt de gyn ervan? Het kan misschien ook zijn dat ze niet allemaal gaan doorgroeien en het aantal misschien niet te hoog oploopt?
Heb je ooit al perugon moeten spuiten? Ik zelf heb met dat product geen ervaring. Hoeveel eenheden moet je spuiten?
Wanneer is je volgende echo gepland?
-
Lucy1986
Bericht
door Lucy1986 » 16 augustus 2017, 21:37
Dankje Snoopy90! Hopelijk heb je niet al teveel last meer nu?
De gyn zegt dat ze gaan proberen langer maar traag te stimuleren zodat ze niet allemaal tegelijk te groot worden. Maar geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen eigenlijk... Ze heeft het risico op overstimulatie al wel uitgelegd en dat ze dan alles stopzetten en invriezen wat kan. Maar ik heb geen idee of er nog een andere optie is nu...
Het is mijn eerste ivf cyclus, dus de eerste keer puregon. Ik moet 75 eenheden spuiten, de laagste dosis en hier voorlopig ook mee doorgaan.
Vrijdag heb ik de volgende echo... ben echt benieuwd!
Start brusje
Sept 2019: biochemische zs
Okt 2019: ICSI 2.2 neg
Nov 2019: ICSI 2.3 pos, mk 6 w
Jan 2020: ICSI 2.4 neg
Aug 2020: ICSI 2.5 pos, tweeling, mk 6 w
Okt 2020: spontane zwangerschap, tweeling
-
Snoopy90
Bericht
door Snoopy90 » 16 augustus 2017, 21:51
@lucy1986 ohja is inderdaad een lage dosis maar misschien wel positief dat ze er misschien dan kunnen invriezen dan is het toch niet alles wat verloren gaat?
Ik heb persoonlijk geen ervaring met overstimulatie. Je zal nu zeker goed opgevolgd moeten worden. Heb je ervoor al inseminaties gehad? Met spuitjes?
Het is voor de gyn bij een eerste keer stimuleren ook altijd wat zoeken naar hoe je lichaam reageert. Ik heb ook eens 37,5 eenheid moeten spuiten bij mijn inseminatie. Afwachten wat vrijdag brengt.. als ze niet allemaal doorgroeien zal er wss toch geen sprake zijn van overstimulatie. Ik duim voor je!!
Met mij gaat het wel goed hoor. Ik hou me wel rustig want ben beetje misselijk en zitten gaan doe ik heel voorzichtig want dan heb ik toch wel last. De zenuwen voor vrijdag vallen nu wel mee. Dat zal morgen vermoed ik anders zijn. Maar even doorbijten.