START IVF JULI

IVF Forum
Plaats reactie
DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: START IVF JULI

Bericht door DBJ » 25 april 2020, 15:59

YDV schreef:
25 april 2020, 15:10
Als je je goed voelt bij je gynaecoloog en goed ondersteund wordt is dat toch het belangrijkste binnen een fertiliteitstraject vind ik. Ikzelf ben ook echt blij met de mijne. Ze werken met 2 en 1 ervan heeft zelf ook het hele traject doorgemaakt.
Ook de vroedvrouwen zijn een enorm goeie steun. Zij nemen ook echt de tijd om met jou eens te babbelen of om een schouder te zijn om op uit te huilen. Je voelt je dan echt goed opgevangen he.

Hier vandaag toch even een klein lichtpuntje. Ik had eerst overwogen om te stoppen met ovulatietesten maar ben er toch mee verder gegaan. Wel overgeschakeld op die van Clearblue. Ik dacht, ik gebruik die nog en als het dan nog steeds niks is stop ik ermee. En dan vanmiddag ineens een lachend gezichtje. Dus miss is er nu toch een kans om het natuurlijk te proberen? Ik vraag me nu af of er nu zeker een eisprong zal volgen? Of moet ik toch niet teveel hopen?
Ik heb zelf ook pcos en voor ik dat wist heb ik ook ovulatietesten gebruikt en deze geven soms vals positief aan omwille van de pcos. Ik kreeg ook een lachend gezicht, maar had geen eisprong.
Later vernam ik van mijn arts dat ovulatietesten niet werken bij pcos.

YDV
Berichten: 964
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 25 april 2020, 16:17

DBJ schreef:
25 april 2020, 15:59
YDV schreef:
25 april 2020, 15:10
Als je je goed voelt bij je gynaecoloog en goed ondersteund wordt is dat toch het belangrijkste binnen een fertiliteitstraject vind ik. Ikzelf ben ook echt blij met de mijne. Ze werken met 2 en 1 ervan heeft zelf ook het hele traject doorgemaakt.
Ook de vroedvrouwen zijn een enorm goeie steun. Zij nemen ook echt de tijd om met jou eens te babbelen of om een schouder te zijn om op uit te huilen. Je voelt je dan echt goed opgevangen he.

Hier vandaag toch even een klein lichtpuntje. Ik had eerst overwogen om te stoppen met ovulatietesten maar ben er toch mee verder gegaan. Wel overgeschakeld op die van Clearblue. Ik dacht, ik gebruik die nog en als het dan nog steeds niks is stop ik ermee. En dan vanmiddag ineens een lachend gezichtje. Dus miss is er nu toch een kans om het natuurlijk te proberen? Ik vraag me nu af of er nu zeker een eisprong zal volgen? Of moet ik toch niet teveel hopen?
Ik heb zelf ook pcos en voor ik dat wist heb ik ook ovulatietesten gebruikt en deze geven soms vals positief aan omwille van de pcos. Ik kreeg ook een lachend gezicht, maar had geen eisprong.
Later vernam ik van mijn arts dat ovulatietesten niet werken bij pcos.
Wel dat is 1 van de redenen dat ik toch niet te veel wil hopen.. nu ben ik wel al een 12tal dagen bezig en is dit de eerste keer dat hij positief is.. mijn laatste menstruatie was de 5de april.
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: 28 april ‘24💙

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: START IVF JULI

Bericht door DBJ » 25 april 2020, 16:28

YDV schreef:
25 april 2020, 16:17
DBJ schreef:
25 april 2020, 15:59
YDV schreef:
25 april 2020, 15:10
Als je je goed voelt bij je gynaecoloog en goed ondersteund wordt is dat toch het belangrijkste binnen een fertiliteitstraject vind ik. Ikzelf ben ook echt blij met de mijne. Ze werken met 2 en 1 ervan heeft zelf ook het hele traject doorgemaakt.
Ook de vroedvrouwen zijn een enorm goeie steun. Zij nemen ook echt de tijd om met jou eens te babbelen of om een schouder te zijn om op uit te huilen. Je voelt je dan echt goed opgevangen he.

Hier vandaag toch even een klein lichtpuntje. Ik had eerst overwogen om te stoppen met ovulatietesten maar ben er toch mee verder gegaan. Wel overgeschakeld op die van Clearblue. Ik dacht, ik gebruik die nog en als het dan nog steeds niks is stop ik ermee. En dan vanmiddag ineens een lachend gezichtje. Dus miss is er nu toch een kans om het natuurlijk te proberen? Ik vraag me nu af of er nu zeker een eisprong zal volgen? Of moet ik toch niet teveel hopen?
Ik heb zelf ook pcos en voor ik dat wist heb ik ook ovulatietesten gebruikt en deze geven soms vals positief aan omwille van de pcos. Ik kreeg ook een lachend gezicht, maar had geen eisprong.
Later vernam ik van mijn arts dat ovulatietesten niet werken bij pcos.
Wel dat is 1 van de redenen dat ik toch niet te veel wil hopen.. nu ben ik wel al een 12tal dagen bezig en is dit de eerste keer dat hij positief is.. mijn laatste menstruatie was de 5de april.
Ik hoop het voor jou! Ik had mijn menstruatie 26 maart en dan is het raden wanneer het nog eens komt.

mich75
Berichten: 3015
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: START IVF JULI

Bericht door mich75 » 25 april 2020, 17:13

Mitte schreef:
23 april 2020, 20:04
Ik vind dat mooi om te lezen, dat jij interne rust vindt dankzij jouw kindjes. Ik hoop echt dat dat voor mij ook zo zal zijn. Ik ben ook best wel bang, dat hoe langer dit (mijn traject, los van corona) duurt hoe "kostbaarder" een kindje gaat zijn en dat dat invloed gaat hebben op hoe ik met mijn kindje om zal gaan. Maar het enige gevoel dat ik nu heb is dat ik belachelijk veel liefde in mij heb zitten dat ik wil kunnen geven.
Ik heb al vaak van mensen gehoord dat ik rust uitstraal, dat ik een rustige stem heb. Zelfs als ik heel veel stress heb. Ik heb bv nog op neonatologie gewerkt en daar kon ik altijd rustig blijven en handelen in soms heel grote stress situaties. Ik geloof ook dat ik de ergste tegenslagen wel overleef, heb er nu al zoveel overleefd. Ze zeggen "change is the only constant thing in life". Alles gaat voorbij.

Is het nodig dat je terug gaat werken als het voor zoveel stress zorgt en destabilisatie? Misschien kan je iets van vrijwilligerswerk doen? (als je kindjes wat groter zijn?)

En idd, mijn gyn is goud waard. ❤️
Ik heb een super stresserende job gehad (wat geleid heeft tot mijn burn-out) en ik was daardoor blijkbaar niet te genieten buiten het werk (maar dat besefte ik niet), maar op het werk had ik alles onder controle en kon ik altijd wel de kalmte bewaren. Maar ik ben zwaar over mijn grenzen gegaan, gewoon te ver.

Je kan toch niet te veel liefde hebben om aan je kindje te geven hé, maar ik denk wel dat hoe langer je traject duurt of hoe moeilijker, hoe kostbaarder je je kindje vindt.

Nooit gedacht, maar het lijkt dat mama zijn mijn roeping is. Als ik gewoon kon thuis blijven zou dat het beste voor me zijn, maar financieel is dat niet haalbaar. Het is me ook al vaak aangeraden, zelfs door professionals.

Ik heb vrijwilligerswerk gedaan na mijn ontslag uit de psychiatrie (was een voorwaarde om te mogen stoppen), maar daar kreeg ik ook stress van :( Gelukkig binnen het jaar zwanger en ermee gestopt.
Ik voel me het best thuis, dus als ik iets van thuiswerk zou kunnen doen dan komt het misschien nog wel goed.

Even iets anders: als ik het goed begrepen heb zou vanaf 4 mei alles terug gestart kunnen worden zolang de covid-afdelingen hierdoor niet onder druk komen te staan. Dus ik hoop dat jullie snel terug kunnen opstarten.

Een kindje zit er dit jaar niet meer in, maar een zwangerschap is zeker mogelijk.

YDV
Berichten: 964
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 25 april 2020, 17:41

DBJ schreef:
25 april 2020, 16:28
YDV schreef:
25 april 2020, 16:17
DBJ schreef:
25 april 2020, 15:59


Ik heb zelf ook pcos en voor ik dat wist heb ik ook ovulatietesten gebruikt en deze geven soms vals positief aan omwille van de pcos. Ik kreeg ook een lachend gezicht, maar had geen eisprong.
Later vernam ik van mijn arts dat ovulatietesten niet werken bij pcos.
Wel dat is 1 van de redenen dat ik toch niet te veel wil hopen.. nu ben ik wel al een 12tal dagen bezig en is dit de eerste keer dat hij positief is.. mijn laatste menstruatie was de 5de april.
Ik hoop het voor jou! Ik had mijn menstruatie 26 maart en dan is het raden wanneer het nog eens komt.
Frustrerend he die onzekerheid.. kunnen helaas alleen maar afwachten.. ☹️
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: 28 april ‘24💙

Kito
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 december 2018, 15:12

Re: START IVF JULI

Bericht door Kito » 26 april 2020, 12:13

Iemand ervaring met acupunctuur?
Heb midden mei een afspraak gemaakt ze wist me te zeggen dat ze mss rond die periode ook met de dringende terug zouden mogen beginnen
27/4/2019 1ste IUI - 11/8/2019 4de IUI negatief
14/5/2020 start IVF traject 🤞🏼
30/5/2020 1ste IVF negatief
25/6/2020 1.2 IVF negatief
28/7/2020 2.1 IVF negatief
23/08/2020 2.2 IVF negatief
25/10/2020 3.1 IVF negatief
25/01/2021 3.2 IVF 4/2/2021 BN 🤞🏼

Gaia
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 april 2020, 11:22

Re: START IVF JULI

Bericht door Gaia » 27 april 2020, 11:28

Hallo

Ik lees al even mee, maar voel nu ook de behoefte om hier te posten. Ik ben in Jette in behandeling en heb drie iui-pogingen erop zitten. Normaal hadden we vlak na de corona-crisis losbarstte onze IVF-intake.

Ik vroeg me af of nog mensen vandaag contact hebben opgenomen met Jette? Vandaag kan je een telegesprek aanvragen met je prof en wij en vele anderen waren in de veronderstelling dat we ons ivf-gesprek mochten inplannen. Maar ik kreeg een droge njet en dat al veel mensen als ik hadden gebeld.

Ben voor de eerste keer echt teleurgesteld in Jette en de menselijkheid lijkt even ver zoek. Ik stel me ook echt de vraag wie er dan wel een gesprek mag hebben? Nieuwe personen nemen ze niet aan, mijn geval ook niet en er zijn nog geen behandelingen.

Veel goede moed voor jullie allemaal! IVF schrok me enorm af, omdat we medisch helemaal in orde blijken. Maar wat zou ik nu al graag in het traject zitten :(

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Yvonne1983 » 27 april 2020, 11:32

[..]
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 24 september 2020, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeanneke
Berichten: 274
Lid geworden op: 7 december 2017, 21:21

Re: START IVF JULI

Bericht door Jeanneke » 27 april 2020, 11:33

Gaia schreef:
27 april 2020, 11:28
Hallo

Ik lees al even mee, maar voel nu ook de behoefte om hier te posten. Ik ben in Jette in behandeling en heb drie iui-pogingen erop zitten. Normaal hadden we vlak na de corona-crisis losbarstte onze IVF-intake.

Ik vroeg me af of nog mensen vandaag contact hebben opgenomen met Jette? Vandaag kan je een telegesprek aanvragen met je prof en wij en vele anderen waren in de veronderstelling dat we ons ivf-gesprek mochten inplannen. Maar ik kreeg een droge njet en dat al veel mensen als ik hadden gebeld.

Ben voor de eerste keer echt teleurgesteld in Jette en de menselijkheid lijkt even ver zoek. Ik stel me ook echt de vraag wie er dan wel een gesprek mag hebben? Nieuwe personen nemen ze niet aan, mijn geval ook niet en er zijn nog geen behandelingen.

Veel goede moed voor jullie allemaal! IVF schrok me enorm af, omdat we medisch helemaal in orde blijken. Maar wat zou ik nu al graag in het traject zitten :(
Ik heb een telefonisch consult gekregen.
Wij hadden alle consultaties al achter de rug. We zouden halverwege april starten met de stimulaties.
Ik begrijp dat het lastig is, ik vind het zelf ook lastig maar Jette neemt deze maatregelen niet om ons te boycotten.
Ze starten inderdaad geen nieuwe mensen op maar ik denk eenmaal dat alles terug zijn gang gaat (en dat duurt volgens mij geen maanden meer) zal je snel op consultatie kunnen!
Ik duim!
04/19 ICSI 1: neg
05/19 ICSI 1.1: neg
06/19 ICSI 2: geen TP
10/19 ICSI 3: geen TP
07/20 ICSI 4: geen TP
07/21: ICSI 5: neg. Geen cryo
10/21: ICSI 6: neg. Geen cryo
09/22: IUI-D: neg
11/22: IUI-D: neg
03/23: IUI-D: 🩷 - Je bent ons alles.

Gaia
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 april 2020, 11:22

Re: START IVF JULI

Bericht door Gaia » 27 april 2020, 11:37

Jeanneke schreef:
27 april 2020, 11:33
Gaia schreef:
27 april 2020, 11:28
Hallo

Ik lees al even mee, maar voel nu ook de behoefte om hier te posten. Ik ben in Jette in behandeling en heb drie iui-pogingen erop zitten. Normaal hadden we vlak na de corona-crisis losbarstte onze IVF-intake.

Ik vroeg me af of nog mensen vandaag contact hebben opgenomen met Jette? Vandaag kan je een telegesprek aanvragen met je prof en wij en vele anderen waren in de veronderstelling dat we ons ivf-gesprek mochten inplannen. Maar ik kreeg een droge njet en dat al veel mensen als ik hadden gebeld.

Ben voor de eerste keer echt teleurgesteld in Jette en de menselijkheid lijkt even ver zoek. Ik stel me ook echt de vraag wie er dan wel een gesprek mag hebben? Nieuwe personen nemen ze niet aan, mijn geval ook niet en er zijn nog geen behandelingen.

Veel goede moed voor jullie allemaal! IVF schrok me enorm af, omdat we medisch helemaal in orde blijken. Maar wat zou ik nu al graag in het traject zitten :(
Ik heb een telefonisch consult gekregen.
Wij hadden alle consultaties al achter de rug. We zouden halverwege april starten met de stimulaties.
Ik begrijp dat het lastig is, ik vind het zelf ook lastig maar Jette neemt deze maatregelen niet om ons te boycotten.
Ze starten inderdaad geen nieuwe mensen op maar ik denk eenmaal dat alles terug zijn gang gaat (en dat duurt volgens mij geen maanden meer) zal je snel op consultatie kunnen!
Ik duim!

Wat ik vooral teleurstellend vind; waarom kan dit gesprekje met de prof al niet? Hun argument was dat een gesprek met de vroedkundige echt irl moet en dit is niet mogelijk. Het maakte ons niet uit dat er een maand tussen deze twee gesprekken zou zitten, maar dat advies van de prof kon wel al een nieuwe boost en hoop geven.

Fijn dat jij wel een consult hebt gekregen!

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 27 april 2020, 15:08

Hey allemaal,

Om even in te pikken op jullie gesprek: ik kan niet spreken over andere fertiliteitscentra, maar Life Leuven zet dit op de website:

"Wij plannen om fertiliteitsbehandelingen geleidelijk aan terug op te starten. Dit zal volgens de nationale richtlijnen verlopen nl: initieel zullen de oudere patiënten (1980 en ouder) en diegene met bijkomend risico indien de behandeling nog langer uitgesteld wordt (lage ovariële reserve, endometriose) kunnen opstarten.
Wij bekijken de komende dagen de dossiers en zullen U contacteren om praktisch verder af te spreken."

Ik vermoed dat het wat vergelijkbaar gaat zijn met andere fertiliteitscentra, nl. het gedeelte wat ze over de nationale richtlijnen zeggen. Kan natuurlijk als 'onfair' aanvoelen dat sommigen voorrang krijgen op anderen, waardoor sommigen een 'njet' krijgen van hun fertiliteitscentra. Wat ik uiteraard volledig begrijp.

Ikzelf zit me ook af te vragen wanneer het dan aan mij zal zijn. Ik val niet onder de oudere patiënten, maar heb wel endometriose. Maar daar onderging ik vorig jaar een operatie aan, dus zal op mij ook wel niet meer van toepassing zijn. Maar wat ik probeer te doen, is om mezelf eraan op te trekken dat het einde nu ein-de-lijk in zicht is & we binnenkort met z'n allen weer zicht zullen hebben op een volgende behandeling.

Dus aan allen hier: nog héél even geduld. Binnenkort kunnen we weer verder. Ons geduld wordt sowieso al op de proef gesteld. Maar: wij kunnen dit!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

YDV
Berichten: 964
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 27 april 2020, 16:30

@Ennas: dat is idd positief nieuws dat ze geleidelijk aan terug opstarten. Bij ons is er nog niks gecommuniceerd maar vermoed dat dat 1 dezer wel zal komen.. ikzelf zal ook niet bij die eerste zijn, ben 29 en mijn eicelreserve is boven het gemiddelde (amh was meer dan 13 net voor de start in 2018).. dus zal nog wel wat moeten afwachten.
Maar goed, er is terug zicht op heropstarten (ookal is het nog niet voor iedereen).. en dat is al veel he..

Wat mij nu wel een beetje hoop geeft is dat ik zaterdag een positieve ovulatietest heb gehad (heb dit toen hier ook gepost omdat ik toch wat verrast was). Heb dan doorgetest tot vandaag. Gisteren nog positief en vandaag negatief (zijn die digitale van clearblue dus is direct duidelijk dan).
Dus ik ben voorzichtig hoopvol dat dit wijst op een LH-piek en ik miss een eisprong heb gehad. 🤞🏻
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: 28 april ‘24💙

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 28 april 2020, 9:32

@YDV, bij mij hebben ze nooit gesproken over mijn AMH, dus geen idee of mijn eicelreserve goed zit of niet. Maar de gynaecologe heeft altijd gezegd 'jij bent nog jong', dus ik vermoed dat ik wel rond het gemiddelde zal zitten.

Wel goed dat je dan die ovulatietests bent blijven volhouden. @DBJ vertelde wel dat ze niet altijd accuraat zijn als je PCOS hebt, maar proberen kan nooit kwaad! Je moest er maar eens geluk mee hebben he ;).
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 28 april 2020, 9:58

Hoi,

Ik test ook met Clearblue. Had dan 1 positieve test. In de uitleg zeiden ze dat je erna niet meer moet testen. Ik heb ondertussen mijn regels al achter de rug ook.
Ik had op dag 14 een eisprong en 10 dagen later mijn regels. Een cyclus van 23 dagen. Ik begin te testen rond dag 10. Niet dat ik wonderen verwacht. Ik wou nog 1 cyclus zonder pil doen, dan besloten om terug de pil te nemen, moesten ze terug opstarten, dan ben ik er klaar voor.

Bij mij hadden ze gezegd dat ik minder eitjes heb dan een vrouw van mijn leeftijd, dat ik iets sneller ik menopauze zou gaan, maar wel genoeg eitjes om nog zwanger te kunnen worden... alleen wou men lichaam die niet geven, zuinig mee.

Ik verwacht zelf meer rond juni nieuws te horen over een eventuele nieuwe start. Heb al men medicatie of liggen 😳

Het is nogal wat eh .. 🥺
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

YDV
Berichten: 964
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 28 april 2020, 10:43

@Ennas: normaal gezien testen ze je AMH voor je start met een fertiliteitstbehandeling, maar kan zijn dat ze niet altijd zeggen hoeveel het is.
Idd met de PCOS kan het dat er toch geen geweest is (vandaar dat ik voorzichtig hoopvol ben), maar zoals je zegt: proberen kan geen kwaad. Momenteel kunnen we toch niet veel meer doen dan afwachten. 😉

@Ashton: klopt dat je idd niet meer moet doortesten vanaf je 1 postieve test hebt, maar was eerder uit nieuwsgierigheid omdat een LH-piek maar 1-2 dagen duurt.
Een LH-piek is natuurlijk geen garantie op een eisprong.. We zien het wel binnen 2 weken of er effectief eentje geweest is..
Is goed dat je ondertussen de pil mag nemen. Dan kan je toch sneller weer herbeginnen he. Bij ons is het voorlopig niks doen, ook geen pil. Gewoon bellen bij elke keer dat je u regels krijgt of afwachten tot er meer info op de website staat.

Ondertussen hoop ik voor ons allemaal dat er snel wat duidelijkheid is over wie wanneer mag starten!
Want amai nu besef je nóg meer hoe graag je dat klein wondertje wel wilt.. we moeten er toch veel geduld voor hebben he..
Veel goeie moed!
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: 28 april ‘24💙

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast