ivf clubje

IVF Forum
Plaats reactie
anne17
Berichten: 273
Lid geworden op: 6 januari 2014, 18:24

ivf clubje

Bericht door anne17 » 9 januari 2015, 13:47

Hallo iedereen,

ik stap deze maand van iui naar ivf over. spannend allemaal. ik was hiervoor vooral actief in het iui clubje.
ik dacht dat het een goed idee zou zijn om hier ook een ivf clubje op te starten waar we allemaal ons vragen , gedachten , angsten een beetje kunnen delen.

even kort mijn situatie schetsen : ik ben al 3 jaar bezig in de mallemolen .....
heb er al een aantal iui opzitten, 2 keer laparascopie ondergaan. eerste maal ontdekking endometriose graad 4 zonder wegname omdat de genyc dit niet aandurfde ( grote knobbel op darm ) en tweede maal voor wegname vd haarden.
nog geen enkele maal zwanger geraakt via pogingen en we gaan voor ons eerste snotterke.
ik ben bijna 33 jaar dus de tijd begint te dringen. mijn man 34 jaar.

volgende donderdag moet ik op counseling gesprek. maar verder weet ik nog niks.
goedkeuring van adviserend geneesheer is al ok.
dus wanneer we opstarten weet ik nog niet echt. ik hoop dat dit direct na het gesprek zal zijn.
ik ben best wel bang voor hetgeen nu komen zal. een stap in het onbekende.
wat zal het allemaal teweeg brengen bij ons en wat zal ik moeten ondergaan, hoe gaat het allemaal in zijn werk ?
en vooral de vraag wat als dit nu ook niet lukt maakt me heel bang!
zijn er hier nog die recent bezig zijn of nog moeten beginnen ?

ik vraag me ook af hoe de betalingen zitten vd pogingen. je word er 6 terug betaald maar zijn dat dan 6 afnames of tellen elke terugplaatsing daar ook in mee ?

ik wens in ieder geval succes aan iedereen die hier jammer genoeg in hetzelfde schuitje zitten ! ik duim voor jullie allemaal ! en hopelijk binnenkort een mooi dik buikje

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: ivf clubje

Bericht door Wies » 9 januari 2015, 14:48

Dag Anne,

'welkom' hier! En heel veel succes gewenst!

Ben je ondertussen aan de zoladex na je laparascopie? of ben je ondertussen al verder?
in het geval van operatie voor endometriose heb ik de indruk dat de meeste met de stimulatie voor ivf mogen starten een aantal weken na hun derde zoladexspuit. Dat was bij ons in ieder geval zo, wij waren wel reeds aan ivf begonnen en hadden cryo's, dus misschien ligt dat met die medicatie wat anders... maar na jullie counseling gesprek zullen jullie alvast meer weten en hopelijk snel kunnen starten!

Wat de 6 terugbetalingen betreft: dit slaat op verse pogingen. als je meerdere embryo'tjes in de diepvries hebt, kun je dus meerdere terugplaatsingen hebben binnen 1 terugbetaalde poging.
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

anne17
Berichten: 273
Lid geworden op: 6 januari 2014, 18:24

Re: ivf clubje

Bericht door anne17 » 9 januari 2015, 19:47

Bedankt wies voor je reactie.

ik heb de zoladex al achter de rug. er zijn dan een aantal pogingen iui misgelopen omdat mijn cyclus niet normaal op gang kwam. in december had ik nog een iui met neg resultaat en nu ben ik aan de pil sedert 25 december.

is wel een geruststelling dat niet iedere terugplaatsing mee telt. zo heb je een aantal meer kansen.
ben echt wel bang om er mee te beginnen. maar hoe rapper hoe liever.
ik hoop eigenlijk na het counseling gesprek een schema mee te hebben voor spuitjes en direct starten.
maar waarschijnlijk gaat dit allemaal zo vlug niet.
iedere dag voelt aan als verloren tijd !

Poefie
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 juni 2014, 22:21

Re: ivf clubje

Bericht door Poefie » 9 januari 2015, 23:44

Hi Anne,

Ik heb een soortgelijk verhaal. Ik mocht, na mijn laparascopie (ook endo graad 4) en 3 maanden decapeptyl meteen beginnen stimuleren. Ik heb vandaag de eerste pick up gehad. Mij valt het tot nu toe heel erg mee, weinig last gehad van spitjes en bijwerkingen en de punctie vandaag viel me ook goed mee. Nu afwachten of de eitjes ook goed bevrucht geraken!

Ik kan je idd ook geruststellen, telkens als ze zaad- en eicel samenbrengen, telt dat als een poging. Dus invriezen en ontdooien telt niet als poging, stimulatie zonder punctie ook niet, punctie zonder eicellen ook niet,..,

Alvast veel succes!
April '13: start kinderwens /Mei ' 14: MMM /Okt '14: operatie endometriose graad 4 + 3 maanden decapeptyl/ Jan '15: start IVF 1--> zwanger! / Okt '15: een prachtige zoon werd geboren!
Augustus '17: de wens voor een tweede...

anne17
Berichten: 273
Lid geworden op: 6 januari 2014, 18:24

Re: ivf clubje

Bericht door anne17 » 14 januari 2015, 17:03

weet iemand of je meteen aan de slag kan na counseling ?
ik moet morgen gaan voor counseling en hoop stiekem dat we meteen kunnen starten.
krijg je dan meteen een schema mee op te prikken ?

An-Louise
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 september 2014, 14:44

Re: ivf clubje

Bericht door An-Louise » 15 januari 2015, 13:29

hallo anne17, weet je al iets meer ?

ik heb een gelijkaardig verhaal, (ook endometriose, eileiders zitten dicht, 3 maanden decapeptyl na laparoscopie) en ondertussen aan de pil tot de 23ste , dan moet ik terug starten met stimulatie, voor onze 2de poging.

ik mocht na die drie maanden meteen starten , aansluitend met menopur 225 eenheden dagelijks. ik had na 18 dagen stimuleren maar 5 follikels, waar ze dan uiteindelijk maar 2 eitjes gekregen hebben , waarvan 1 bevrucht. dus geen cryootjes... moet dus volledig opnieuw beginnen.

ik vond de PU echt vervelend. 't duurde bij mij al bij al maar 15 minuten, maar het aanprikken vind ik echt pijnlijk.
uurtje later was ik wel tip top , en voelde ik amper nog iets. wij zijn zelfstandig en 's middags was ik al terug aan't werk. de tp stelt echt niets voor, zoals een inwendige echo, 5 minuten later mochten we al naar huis.

hopelijk hebben we bij deze poging meer eitjes. 23 jan moet ik voor een startecho en krijg ik mijn schema, ben benieuwd of ik dezelfde medicatie moet nemen en/of dezelfde dosis.

veel succes

anne17
Berichten: 273
Lid geworden op: 6 januari 2014, 18:24

Re: ivf clubje

Bericht door anne17 » 15 januari 2015, 17:34

wij zijn net terug . amai, zoveel in 1 keer dat op je af komt.
heb al een echo gehad ook en mag beginnen prikken met gonapeptyl 0.1 mg op dinsdag. op dag 5 gonal f150 iu
dusja, we kunnen van start. allemaal spannend hoor

An-Louise
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 september 2014, 14:44

Re: ivf clubje

Bericht door An-Louise » 15 januari 2015, 17:48

spannend he
die gonapeptyl is zoiets als decapeptyl, ik moet dat vanaf de 23ste ook een aantal dagen nemen, voor ik begin met menopur

we zullen ongeveer gelijk lopen met deze poging dan . veel succes alvast

anne17
Berichten: 273
Lid geworden op: 6 januari 2014, 18:24

Re: ivf clubje

Bericht door anne17 » 16 januari 2015, 20:41

jij ook an - louise !

wensouders
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 augustus 2014, 13:44

Re: ivf clubje

Bericht door wensouders » 19 januari 2015, 14:26

hey ik en mijn vriend hebben ook de stap van ivf gezet, daar ik een lichte vorm van het turner syndroom heb. 30 jan laatste bloedname en intake gesprek, ben benieuwd eerste poging dus vind het allemaal zeer spannend, weet niet goed wat te verwachten grts

anne17
Berichten: 273
Lid geworden op: 6 januari 2014, 18:24

Re: ivf clubje

Bericht door anne17 » 20 januari 2015, 10:05

succes wensouders !
ik kan je niet veel tips en raad geven want het is ook mijn eerste keer ivf. vandaag krijg ik eerste prik.

Gijsje2002
Berichten: 61
Lid geworden op: 23 januari 2015, 11:48

Re: ivf clubje

Bericht door Gijsje2002 » 23 januari 2015, 13:28

Dag lieve iedereen,

Aangezien ik deze week ga beginnen met een IVF behandeling wil ik graag meepraten op een forum. Meelezen en meeleven met "lotgenoten" maakt het misschien ietsje makkelijker.
Een kinderwens heb ik altijd gehad, helaas had mijn ex-man deze niet. Na onze scheiding heb ik al snel een hele lieve nieuwe vriend ontmoet, die net als ik ook een kinderwens heeft. Aangezien we allebei al eind 30 waren toen we elkaar ontmoetten, hebben we besloten voor een kindje te gaan en te kijken of de natuur het ons gegund heeft.

Helaas was dat niet het geval.... Na 1,5 jaar zonder succes begon ik toch wel bang te worden dat ik geen moeder zou mogen worden. Op advies van de huisarts hebben mijn vriend en ik ons laten testen op vruchtbaarheid. En wat bleek, ik ben ondanks mijn leeftijd van inmiddels 40 kerngezond. Goede eitjes, veel nog, alle testen hoge scores. Mijn vriend, die een jaar jonger is, had helaas hele slechte scores. Geen zwemmend zaad, en veel te weinig. Een natuurlijke zwangerschap is nagenoeg onmogelijk....

Onze droom viel in duigen! De fertiliteitsarts heeft direct met ons de mogelijkheden voor IVF besproken. Na nog een paar weken van testen, wachten, vakantie, en nog verder wachten mag ik deze week gaan starten. Ik vind het allemaal erg eng. Op internet staan zoveel verschillende verhalen.

Ik ben heel benieuwd hoe het inmiddels met jullie gaat. Net als An-Louise moet ik ook 225 Menopur nemen.

Veel liefs, Gijsje

An-Louise
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 september 2014, 14:44

Re: ivf clubje

Bericht door An-Louise » 26 januari 2015, 9:17

Hallo iedereen,

Gijsje, welkom, en veel succes.
ik start woensdag met mijn tweede stimulatie ( mijn dosis is aangepast naar 300 eenheden menopur)
hopelijk heb ik deze keer meer follikels.
(vorige keer 5 follikels, waarvan 2 goeie eicellen, 1 bevrucht en teruggeplaatst maar geen zwangerschap)

ben nu 3 dagen geleden moeten stoppen met de pil , en ik voel de hormonen al borrelen... brr

Gijsje2002
Berichten: 61
Lid geworden op: 23 januari 2015, 11:48

Re: ivf clubje

Bericht door Gijsje2002 » 26 januari 2015, 15:06

Dag iedereen,

@ Ann-Louise : je 2e stimulatie? Dus de eerste is helaas niet gelukt, heel erg jammer. Is dat niet veel, 300 menopur? Ik dacht dat 225 de max. hoeveelheid was. Hoe heb je het hele simuleren ervaren?

Mijn fertiliteitsarts heeft me verteld hoe hoog de kansen op een zwangerschap zijn, en die zijn bij IVF best hoog. Nu ken ik in mijn omgeving 3 dames die allemaal IVF hebben gehad, en helaas na meerdere behandelingen met lege handen staan. Ik ben dus best huiverig over de slagingskansen... Voor mij is het de eerste stimulatie, ik heb nu 2 dagen menopur genomen en ik moet zeggen ik merk helemaal niks. Maar ja, moet ik iets voelen?

Je moest stoppen met de pil? Ik lees al vaker dat dames moeten stoppen met een pil, maar dat stukje snap ik even niet. Welke pil moet je nemen dan? De "normale" voorbehoedspil?

Liefs, Gijsje

Jo'tje

Re: ivf clubje

Bericht door Jo'tje » 26 januari 2015, 16:50

Dag Gijsje,

het feit dat jij "kerngezond" bent zoals je ergens zegt, brengt mee dat er in jouw cyclus eigenlijk weinig moet ingegrepen worden. Geen pil dus vooraf om je eigen cyclus stil te leggen bijvoorbeeld.
Jij gaat enkel stimuleren, om bij de pick-up zo veel mogelijk eicellen te kunnen produceren :)
Dat jouw gynaecoloog zegt dat de kans best hoog is, is ook zo (als er bij je man tenminste enkele goeie cellen gevonden worden). Net omdat bij jou eigenlijk "alles goed" is. Velen die in de mallemolen van de fertiliteit zitten, hebben ergens een probleem bij de vrouw, of bij man en vrouw. Dan is er ergens iets dat de natuur niet goed doet. De innesteling bijvoorbeeld. Bij die koppels is de kans op succes kleiner dan bij jou.
Moet jouw man iets van behandeling ondergaan? Of gaan ze in zijn staal de goeie zwemmers zoeken?

Mijn ervaring leert me, dat je je best zo weinig mogelijk af vraagt: voel ik iets? bvb van de Menopur. Want op de duur begin je vanalles te voelen... Hoe verder je komt in de stimulatie, tegen de pick up aan, zal je wel merken dat je buik dikker is, meer gespannen. Geen wonder: er zullen dan misschien wel 15 eicellen klaar zitten in hun omhulsel dat dan telkens bijna 20 mm is! Probeer je dat maar eens visueel voor te stellen en je buik spant meteen ;-)

Veel succes in ieder geval!!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast