ivf clubje

IVF Forum
Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: ivf clubje

Bericht door Gaby » 29 november 2017, 10:34

Ik wil toch ook hier even raad vragen omdat er veel meer dames dit topic volgen.
Ik ben zwanger van verse TP bij eerste IVF maar heb constant (en veel) bloedverlies. Moet blijven opgevolgd worden (HCG) en krijg ook een echo straks. Gezien ik nog maar 5 weken ben weten ze niet of ze al iets gaan zien.
Wij zijn er kapot van. Heel het weekend gedacht aan miskraam (was zelfs bijna gestopt met de utro), en dan nadien het nieuws dat HCG stijgt.
Het lijkt een beetje op BBZ, maar heb nog geen klachten behalve de zware bloedingen.
:'(
We zijn zo verdrietig.
IVF 1 - Zwanger!

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: ivf clubje

Bericht door Gaby » 29 november 2017, 10:34

Aja dus mijn vraag: iemand ervaring hiermee??????
IVF 1 - Zwanger!

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: ivf clubje

Bericht door Hope88 » 29 november 2017, 11:09

Hey Gaby,

Ik ben intussen 11 weken zwanger en heb ook al verschillende bloedingen gehad. De eerste keer was toen ik bijna 6 weken was. Toen bleek dat er een bloeduitstorting naast het vruchtje zat. Ik heb toen bijna 2 weken moeten plat liggen. Het bloeden is daarmee wel gestopt toen bij mij. Wel nog verschillende keren bruinverlies gehad en 1x opnieus bloedverlies, maar is opnieuw gestopt met plat liggen.

Sinds gisteren heb ik opnieuw bloedverlies. Deze keer is het meer dan vorige keren en het stopt ook niet. Gisteravond dan echo gehad en er is niets te zien van waar het bloed zou komen. Het vermoeden is nu dat mijn baarmoederhals door de zwangerschap erg gevoelig is en heel gemakkelijk bloed. De gynae vergeleek het met iemand die gevoelig is aan bloedneuzen. Ik moet het opnieuw wat rustiger aan doen, maar op zich kan het geen kwaad.

Geef dus zeker nog niet op. Het gebeurt echt vaak dat vrouwen in het begin van de zwangerschap bloedverlies hebben. Ik hoop dat ze op de echo toch al iets zien. Al is het maar het vruchtzakje en dat blijkt dat dat mooi op zijn plaats in je baarmoeder zit. Veel succes straks!
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: ivf clubje

Bericht door Gaby » 29 november 2017, 11:39

Hej Hope!
bedankt.
Ben je dan thuis nu constant?
Succes met de nieuwe bloeding - het is toch echt echt heel vervelend en onzeker allemaal he... Ben je ongerust of heb je zoiets van: been there done that?
IVF 1 - Zwanger!

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: ivf clubje

Bericht door Hope88 » 29 november 2017, 12:58

Bij de eerste bloeding ben ik bijna 2 weken thuis geweest. Dan opnieus gaan werken en nu opnieuw 2 weken thuis gezet owv de nieuwe bloeding. Over 2 weken opnieuw controle en dan gaan we kijken of ik opnieuw mag gaan werken.
Toen het gisteren begon had ik eerder zoiets van "O nee, niet weer!" Maar ik was nog niet echt ongerust omdat het niet echt veel was. Maar een uurtje later voelde ik het gewoon lopen nadat ik rechstond van een stoel en toen sloeg de paniek wel toe hoor. Het enige wat me op dat moment een klein beetje geruststelt is dat ik geen krampen heb. Meestal als het om een miskraam gaat heb je wel krampen, omdat je lichaam alles naar buiten wil duwen.
En nu ik weet dat alles goed is met ons kleintje en het waarschijnlijk niet ernstigs is zal ik wel blij zijn wanneer het stopt, maar ben ik niet echt ongerust meer.

Om hoe laat moet je gaan voor de echo Gabby?
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Timtam
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 maart 2017, 22:21

Re: ivf clubje

Bericht door Timtam » 29 november 2017, 20:37

Hi Gaby,

Ik heb een buitenbaarmoederlijke gehad bij mijn eerste IVF poging en moet zeggen dat ik bijna geen bloedingen heb gehad. Ik heb wel gewoon mijn regels gekregen, dus dacht dat ik niet zwanger was ( en geen bloed laten nemen en op reis vertrokken naar Canada, heel dom...) Bij mij werd het op mijn 5 a 6 weken duidelijk omdat ik enorm veel pijnlijke steken had in mijn rechterlies en rechterkant van mijn onderrug en een heel vreemd gevoel in mijn buik. Ik denk dat een bbz gepaard gaat met veel pijn. Maar ik begrijp je angst zeker en vast.
Hoe was je echo?
Heel veel succes!
Stop pil 7/15
IVF1 5/17 1 blasto teruggeplaats (geen cryo's)
06/17 Bbz :(
IVF2 8/17 1 embryo geplaats (geen cryo's)
IVF3 10/17 2 blasto's geplaatst + 2 cryo's. Zwanger :D
02/19 cryo geplaatst
06/19 Spontaan zwanger-> bbz :(
12/19 IVF4 2 embryo's

Deborah88
Berichten: 533
Lid geworden op: 8 oktober 2016, 13:25

Re: ivf clubje

Bericht door Deborah88 » 8 december 2017, 13:39

Ik ben maandag gestart aan poging 5! Ik ben eens benieuwd!
Gestart met gonal F 225 voor 4 dagen en dan nog 2 dagen gonal F 300 plus dag 6 cetrotide.

Hopelijk deze keer wat meer geluk.
:roll:
pu 6: 08/18 (Jette) zwanger --> zoontje geboren 19 mei 2019
CRYO: opstartgesprek 26 april 2022

Boutayna
Berichten: 100
Lid geworden op: 4 november 2017, 19:58

Re: ivf clubje

Bericht door Boutayna » 10 december 2017, 23:04

Hey iedereen,

Ik las hier en daar wat reacties en dacht van mijn vraag hier ook te plaatsen in de hoop dat er nog dames zijn met dezelfde ervaring.

Ik heb gisteren TP gehad en vreemd genoeg had ik al kort daarna wat buikpijn.in de avond had ik echt buikpijn vooral aan mijn linkereierstok.de buikpijn is menstruatie achtig. vandaag is de buikpijn minder en k voel inmiddels dat mijn rechtereierstok nu ook wat gevoelig is.Is mijn lichaam de embryo ah afstoten?of zijn dit symptomen van n bbz?

Nog dames die pijn hadden de dag van tp?

Deborah88
Berichten: 533
Lid geworden op: 8 oktober 2016, 13:25

Re: ivf clubje

Bericht door Deborah88 » 11 december 2017, 19:28

Boutayna schreef:
10 december 2017, 23:04
Hey iedereen,

Ik las hier en daar wat reacties en dacht van mijn vraag hier ook te plaatsen in de hoop dat er nog dames zijn met dezelfde ervaring.

Ik heb gisteren TP gehad en vreemd genoeg had ik al kort daarna wat buikpijn.in de avond had ik echt buikpijn vooral aan mijn linkereierstok.de buikpijn is menstruatie achtig. vandaag is de buikpijn minder en k voel inmiddels dat mijn rechtereierstok nu ook wat gevoelig is.Is mijn lichaam de embryo ah afstoten?of zijn dit symptomen van n bbz?

Nog dames die pijn hadden de dag van tp?
@Boutayna
Mijn eierstokken zijn ook altijd wat gevoelig bij de TP. Als je je niet zeker voelt, neem dan eens contact op met je arts. Die van ons zegt altijd dat we beter eens te veel bellen ipv te weinig.
pu 6: 08/18 (Jette) zwanger --> zoontje geboren 19 mei 2019
CRYO: opstartgesprek 26 april 2022

Boutayna
Berichten: 100
Lid geworden op: 4 november 2017, 19:58

Re: ivf clubje

Bericht door Boutayna » 11 december 2017, 22:36

Hey Deborah,

Bedankt voor je reactie. Ja, t zijn mijn eierstokken maar ook mijn zij en k vermoed dat t mijn nieren zijn. Door die utrogestan heb k constipatie en k denk da men nieren daarom ook moeilijk doen. De vroedvrouw kreeg ik vandaag helaas niet aan de lijn (wss door het verkeer) maar de onthaalmedewerkster zei me dat steken enz normaal waren omdat er met een plastic buis in mijn baarmoeder is gegaan. It's gonna be some looonggg days tot de dag van de bloedtest.

Veel succes aan iedereen!!

Deborah88
Berichten: 533
Lid geworden op: 8 oktober 2016, 13:25

Re: ivf clubje

Bericht door Deborah88 » 12 december 2017, 19:11

Boutayna schreef:
11 december 2017, 22:36
Hey Deborah,

Bedankt voor je reactie. Ja, t zijn mijn eierstokken maar ook mijn zij en k vermoed dat t mijn nieren zijn. Door die utrogestan heb k constipatie en k denk da men nieren daarom ook moeilijk doen. De vroedvrouw kreeg ik vandaag helaas niet aan de lijn (wss door het verkeer) maar de onthaalmedewerkster zei me dat steken enz normaal waren omdat er met een plastic buis in mijn baarmoeder is gegaan. It's gonna be some looonggg days tot de dag van de bloedtest.

Veel succes aan iedereen!!
Wanneer heb je je terugplaatsing? Ik waarschijnlijk volgende dinsdag of woensdag. Want heb mijn pick-up waarschijnlijk zondag.
pu 6: 08/18 (Jette) zwanger --> zoontje geboren 19 mei 2019
CRYO: opstartgesprek 26 april 2022

Boutayna
Berichten: 100
Lid geworden op: 4 november 2017, 19:58

Re: ivf clubje

Bericht door Boutayna » 12 december 2017, 19:24

Hey Deborah,

Ik had mijn terugplaatsing afgelopen zaterdag. Ik wens je heel veel succes bij de pick-up meid :-) hopelijk gaan ze daar veel eicelletjes vinden :-):-):-)

Deborah88
Berichten: 533
Lid geworden op: 8 oktober 2016, 13:25

Re: ivf clubje

Bericht door Deborah88 » 12 december 2017, 20:03

Boutayna schreef:
12 december 2017, 19:24
Hey Deborah,

Ik had mijn terugplaatsing afgelopen zaterdag. Ik wens je heel veel succes bij de pick-up meid :-) hopelijk gaan ze daar veel eicelletjes vinden :-):-):-)

Er zaten heel wat klaar! Ik ben benieuwd. Ook al is het de vijfde keer, het blijft spannend.

Ik duim voor je mee ;)
pu 6: 08/18 (Jette) zwanger --> zoontje geboren 19 mei 2019
CRYO: opstartgesprek 26 april 2022

tashi
Berichten: 123
Lid geworden op: 7 februari 2014, 17:04

Re: ivf clubje

Bericht door tashi » 23 december 2017, 21:43

Hoi,

Ik ben hier na maanden nog eens terug. Ik had gehoopt dat ik hier nooit meer ging moeten terugkomen, maar helaas... ben nog steeds geen stap verder na een nieuw miskraam..
Ben mijn moed behoorlijk hard verloren.
Ik wil gewoon aan de volgende poging beginnen, maar hatelijk dat ze je telkens laten wachten. Ik begin echt mijn identiteit te verliezen, omdat ik precies ben teruggebracht tot mijn vruchtbaarheidsbehandeling. Hebben jullie ook zo hard het gevoel dat dat proces jullie leven overneemt?

Groetjes

Tashi
2014: zwanger na 2de iui poging zoontje nov 2014
2015-2016: poging 5 iui mislukt
2016-2017: 4 ivf pogingen 1 zwanger (miskraam na 8w), 1 biochemische zwangerschap, 1 zwanger (miskraam na 9 weken)
2018: zwanger na terugplaatsing 2de cryo 13 weken

weblijveneringeloven
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 augustus 2017, 8:45

Re: ivf clubje

Bericht door weblijveneringeloven » 24 december 2017, 10:30

Hey Tashi,


De moed niet opgeven! Na 3 miskramen, waarna ik begon te twijfelen of het voor ons wel was weg gelegd, ben ik toch zwanger geraakt (nu 14 weken).

Ik vermoed dat ze in het ziekenhuis allerlei bijkomende testen hebben gedaan? Bij ons hebben ze dat gedaan na 3 miskramen, kwam echter niets uit. Alles perfect " normaal"...

We zijn dan naar Jette gegaan voor een 2de opinie. Daar bevestigden ze dat alle noodzakelijke testen n herhaardelijk miskraam gebeurd waren en dat zij bijkomende testen doen (HLA gen test adhv bloedafname ttz soort check of je genen als man en als vrouw "matchen" = vrij duur en bovendien is het enkel om te weten wat dan de slaagkansen zijn, want een remedie als er geen mtch is, is er nog niet + sperma fragmentatie + bloed suiker regeling vrouw ). Wij hebben gekozen om deze te doen. We wachten al 3 maanden op de resultaten...

We twijfelden om ook over te stappen naar Jette, na de TP van ons laatste eitje in het andere ziekenhuis. Nu die laatste bleek een overwinnaar te zijn :-).

Ik snap volledig wat je zegt over dat proces - ik vond dat mentaal superzwaar! Je bent er eigenlijk constant mee bezig... en op den duur is dat om onnozel van te worden. Het is ook zo buiten je controle. Yoga heeft mij wel wat geholpen in het loslaten. Bij de laatste poging heb ik ook hard op men eten gelet en vitamine pilletjes genomen, kwestie van toch te denken dat je er een beetje invloed op kan hebben :-).

Ik wens je nog veel succes toe - moge 2018 je alles geven wat je hartje begeert!
2015: stop pil
2016 : 9*IUI --> mk 8 weken in rustmnd
2017 : 1ste IVF 3 "top" embryo's --> lege vruchtzak 1ste TP, gn innesteling 2de TP, biochemische zw bij rustmnd, zwanger bij 3de TP
2019: 2de ivf 2 top embryo's, zwanger bij 1ste TP

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten