ivf clubje

IVF Forum
weblijveneringeloven
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 augustus 2017, 8:45

Re: ivf clubje

Bericht door weblijveneringeloven » 5 november 2017, 19:23

Timtam schreef:
4 november 2017, 16:19
Ja fijn is anders. En als extra'tje kregen we net een brief van dkv dat ze niet tussenkomen in de kosten van de ziekenhuisopname :oops: :shock: :roll: ! Blijkbaar komen die nooit tussen in kosten inzake een fertiliteitsbehandeling. What the hell?
Ben echt aan het stressen nu voor een monsterrekening, want ik lag op een éénpersoonskamer...

Gaby,

Wanneer staat je eerste bloedafname gepland? En de follikelmeting?
hallo timtam
Ik heb een eerste IVF kuur achter de rug en de volledige rekening gekregen en doorgestuurd naar mijn hosp verz (Van Breda, die wel tussenkomt). Uiteindelijk moest de hosp verz maar voor 170€ tussenkomen, de rest werd zowieso gedragen door het ziekenfonds. Die 170€ was voor honoraria dkt en medicatie. Ik heb ook op een eenpersoonskamer gelegen (daar is zelf nooit over gesproken), dat bleek in het ziekenhuis in Bonheiden een evidentie. Er is hier ook geen surplus voor doorgerekend. Ms is het bij jou in het zh anders, ik ken er ook niet teveel van, maar ms valt het allemaal nog wel mee!
2015: stop pil
2016 : 9*IUI --> mk 8 weken in rustmnd
2017 : 1ste IVF 3 "top" embryo's --> lege vruchtzak 1ste TP, gn innesteling 2de TP, biochemische zw bij rustmnd, zwanger bij 3de TP
2019: 2de ivf 2 top embryo's, zwanger bij 1ste TP

Timtam
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 maart 2017, 22:21

Re: ivf clubje

Bericht door Timtam » 6 november 2017, 12:18

Hi wijblijveneringeloven,

Ik vrees dat het bij ons anders is. Mss dat het van ziekenhuis tot ziekenhuis afhangt ik weet het niet? Bij mijn vorige pick up lag ik in een éénpersoonskamer, omdat ze in het ziekenhuis zeiden dat dkv dat wel volledig dekte. Daar heb ik een rekening van 390EUR voor gekregen. En nu vorige week heb ik 5 dagen in een éénpersoonskamer gelegen, dus dat kan al heel snel oplopen :( . Morgen zal ik maar eens bellen naar dkv, maar krijg daar om eerlijk te zijn echt stress van.
Ben vandaag ook bloed gaan laten trekken, dus deze namiddag weten we eindelijk of ik zwanger ben :shock: :) !
Heb al 2 positieve urinetesten gedaan, maarja daar heb je natuurlijk geen zekerheid mee.
Stop pil 7/15
IVF1 5/17 1 blasto teruggeplaats (geen cryo's)
06/17 Bbz :(
IVF2 8/17 1 embryo geplaats (geen cryo's)
IVF3 10/17 2 blasto's geplaatst + 2 cryo's. Zwanger :D
02/19 cryo geplaatst
06/19 Spontaan zwanger-> bbz :(
12/19 IVF4 2 embryo's

Timtam
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 maart 2017, 22:21

Re: ivf clubje

Bericht door Timtam » 6 november 2017, 20:09

Omg ik ben zwanger :shock: :D !!!!! Hcg stond al op meer dan 1000 en ben pas 5 weken...
Kan het niet geloven...
Stop pil 7/15
IVF1 5/17 1 blasto teruggeplaats (geen cryo's)
06/17 Bbz :(
IVF2 8/17 1 embryo geplaats (geen cryo's)
IVF3 10/17 2 blasto's geplaatst + 2 cryo's. Zwanger :D
02/19 cryo geplaatst
06/19 Spontaan zwanger-> bbz :(
12/19 IVF4 2 embryo's

weblijveneringeloven
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 augustus 2017, 8:45

Re: ivf clubje

Bericht door weblijveneringeloven » 6 november 2017, 21:31

Timtam schreef:
6 november 2017, 20:09
Omg ik ben zwanger :shock: :D !!!!! Hcg stond al op meer dan 1000 en ben pas 5 weken...
Kan het niet geloven...
Super nieuws!!!
2015: stop pil
2016 : 9*IUI --> mk 8 weken in rustmnd
2017 : 1ste IVF 3 "top" embryo's --> lege vruchtzak 1ste TP, gn innesteling 2de TP, biochemische zw bij rustmnd, zwanger bij 3de TP
2019: 2de ivf 2 top embryo's, zwanger bij 1ste TP

lotteke28
Berichten: 62
Lid geworden op: 19 september 2016, 16:00

Re: ivf clubje

Bericht door lotteke28 » 14 november 2017, 17:55

Hier terug met de voeten op de grond 😯..
Net voor echo geweest.. 8 millimeter maar nog geen hartslag t horen 😢! We zitten blijk aar nog op het randje van wel of niet. Maandag moet ik terug. .. als er dan niets t horen is spreekt men van een miskraam.
Pfff ik weet niet wat te denken.. 😑😕
Sep 2016 start IUI: 6 pogingen geen resultaat
April 2017 : endometriose weggehaald
mei 2017: 1ste IVF - PU8 -1terugplaatsing - 0ingevroren
Juli 2017: 2de IVF - PU14 -1terugplaatsing - 0ingevroren
Okt 2017: 3de IVF -PU11 -2terug -3ingevroren- ZWANGER

weblijveneringeloven
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 augustus 2017, 8:45

Re: ivf clubje

Bericht door weblijveneringeloven » 14 november 2017, 22:28

lotteke28 schreef:
14 november 2017, 17:55
Hier terug met de voeten op de grond 😯..
Net voor echo geweest.. 8 millimeter maar nog geen hartslag t horen 😢! We zitten blijk aar nog op het randje van wel of niet. Maandag moet ik terug. .. als er dan niets t horen is spreekt men van een miskraam.
Pfff ik weet niet wat te denken.. 😑😕
Hoi lotteke, heel veel goede moed om de komende dagen door te komen en hopelijk mag je maandag toch goed nieuws horen. Veel liefs
2015: stop pil
2016 : 9*IUI --> mk 8 weken in rustmnd
2017 : 1ste IVF 3 "top" embryo's --> lege vruchtzak 1ste TP, gn innesteling 2de TP, biochemische zw bij rustmnd, zwanger bij 3de TP
2019: 2de ivf 2 top embryo's, zwanger bij 1ste TP

Jukka
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 mei 2017, 7:26

Re: ivf clubje

Bericht door Jukka » 16 november 2017, 11:23

@Timtam
Proficiat!
@lotteke28, hopelijk komt het goed

Hier is de eerste echo achter de rug. Dagelijkse monitoring had al verwittigd dat bij mijn hcg’s we waarschijnlijk een tweeling mogen verwachten en inderdaad 2 ukkies met een sterke hartslag.
Hcg verloop:
- 3 weken: 216
- 4 weken: >600
- 5 weken: >11.000
- 7 weken: > 130.000
Om het 1,5 uur iets in de mond steken is de boodschap🤢
Woensdag opnieuw echo om te zien of ze het goed blijven doen

Deborah88
Berichten: 533
Lid geworden op: 8 oktober 2016, 13:25

Re: ivf clubje

Bericht door Deborah88 » 16 november 2017, 20:51

Hey iedereen

Ben er even tussenuit geweest. Het werd me allemaal wat veel. Zowel lichamelijk als mentaal begon ik heel wat hinder te ondervinden. Ondanks we beslist hadden in mei om een rustpauze van 6 maanden in te lassen en terug te starten in november, hebben we deze maand beslist om toch nog even te wachten.

Wij hebben zodanig veel stress door de omgeving, het werk, familie als de schrik van opnieuw een teleurstelling.
Daardoor wou ik nog even wachten.
Dit is ook de reden waarom ik niet meer op dit forum kwam. Ik wou alles even loslaten.
Om mijn hoofd leeg te maken ben ik begonnen aan boek omtrent onze problematiek. Weet niet of ik dit ooit wil uitgeven, maar het helpt me wel om een aantal zaken los te laten en te verwerken.

Ik ben trouwens al enkele dagen overtijd. Maar ik denk dat dit eerder te maken heeft met de stress en de lichamelijke klachten van de laatste weken.

Ik vroeg me eigenlijk af hoe jullie de balans zoeken en/of vinden? Hoe gaan jullie om met onze problematiek? Hoe verwerken jullie alles?
Wij hopen om in december alsnog van start te kunnen gaan. Hopelijk heeft mijn lichaam terug de kracht gevonden om door te gaan.
pu 6: 08/18 (Jette) zwanger --> zoontje geboren 19 mei 2019
CRYO: opstartgesprek 26 april 2022

Timtam
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 maart 2017, 22:21

Re: ivf clubje

Bericht door Timtam » 19 november 2017, 22:22

@ Weblijveneringeloven Thx! Wel fijn dat jullie wekelijks een echo krijgen. Dan heb je toch net iets meer zekerheid hé. Wel iedere keer stressen wss...

@Lotteke28 Ohnee wat een lastig nieuws!!! Ik hoop zo hard dat je morgen een kloppend hartje hoort en dat het goed gegroeid is. Het is je zo enorm gegund! Succes!

@Jukka Bedankt! Oh waaw proficiat met je tweeling!!! Hopelijk snel minder misselijk.

@Deborah88 Welkom terug. Al zo een zware weg afgelegd? Hopelijk zijn jullie er volgende maand klaar voor om terug te starten. Na mijn tweede pick up heb ik ook wel ff diep gezeten. Eerst mij ff opgesloten, maar dat is natuurlijk ook niet de oplossing. Ik ben daarna yoga gaan doen en dat hielp mij enorm. Acupunctuur en osteopathie heb ik ook gedaan. Mijn resultaat van mijn 3e pick up was echt stukken beter dan de vorige 2. Dus het heeft echt wel geholpen. Toi toi!

Hier is het nu spannend afwachten naar mijn eerste echo op donderdag. Ik ben nu 7 weken ver en heb nog steeds geen bloedverlies gehad. Dus maw er zitten nog steeds 2 embryo's in mijn buik denk ik dan? Mijn hcg was wel niet zo gigantisch hoog, dus mss geen tweeling hier. Op week 5 was het 1332 en week 6 8300. Ik ben heel hard aan het twijfelen om dinsdag nog eens bloed te laten nemen, maar mss doe ik dat best niet. Als ik dan geen stijging van mijn hcg heb, dan ga ik stressen. Maar als het gestegen is, dan ben ik ff gerust gesteld. Mh twijfelgeval dus...
Stop pil 7/15
IVF1 5/17 1 blasto teruggeplaats (geen cryo's)
06/17 Bbz :(
IVF2 8/17 1 embryo geplaats (geen cryo's)
IVF3 10/17 2 blasto's geplaatst + 2 cryo's. Zwanger :D
02/19 cryo geplaatst
06/19 Spontaan zwanger-> bbz :(
12/19 IVF4 2 embryo's

Deborah88
Berichten: 533
Lid geworden op: 8 oktober 2016, 13:25

Re: ivf clubje

Bericht door Deborah88 » 20 november 2017, 11:55

Timtam schreef:
19 november 2017, 22:22
@ Weblijveneringeloven Thx! Wel fijn dat jullie wekelijks een echo krijgen. Dan heb je toch net iets meer zekerheid hé. Wel iedere keer stressen wss...

@Lotteke28 Ohnee wat een lastig nieuws!!! Ik hoop zo hard dat je morgen een kloppend hartje hoort en dat het goed gegroeid is. Het is je zo enorm gegund! Succes!

@Jukka Bedankt! Oh waaw proficiat met je tweeling!!! Hopelijk snel minder misselijk.

@Deborah88 Welkom terug. Al zo een zware weg afgelegd? Hopelijk zijn jullie er volgende maand klaar voor om terug te starten. Na mijn tweede pick up heb ik ook wel ff diep gezeten. Eerst mij ff opgesloten, maar dat is natuurlijk ook niet de oplossing. Ik ben daarna yoga gaan doen en dat hielp mij enorm. Acupunctuur en osteopathie heb ik ook gedaan. Mijn resultaat van mijn 3e pick up was echt stukken beter dan de vorige 2. Dus het heeft echt wel geholpen. Toi toi!

Hier is het nu spannend afwachten naar mijn eerste echo op donderdag. Ik ben nu 7 weken ver en heb nog steeds geen bloedverlies gehad. Dus maw er zitten nog steeds 2 embryo's in mijn buik denk ik dan? Mijn hcg was wel niet zo gigantisch hoog, dus mss geen tweeling hier. Op week 5 was het 1332 en week 6 8300. Ik ben heel hard aan het twijfelen om dinsdag nog eens bloed te laten nemen, maar mss doe ik dat best niet. Als ik dan geen stijging van mijn hcg heb, dan ga ik stressen. Maar als het gestegen is, dan ben ik ff gerust gesteld. Mh twijfelgeval dus...

Hey Timtam

Mijn lichaam doet heel raar de laatste tijd. Ik heb nog steeds mijn maandstonden niet dus weet niet wanneer mijn volgende cyclus zal zijn.
Ik duim voor je!
pu 6: 08/18 (Jette) zwanger --> zoontje geboren 19 mei 2019
CRYO: opstartgesprek 26 april 2022

Jukka
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 mei 2017, 7:26

Re: ivf clubje

Bericht door Jukka » 21 november 2017, 7:03

@Deborah88, ik heb dat ook eens gehad. Wij waren aan het wachten op het moment van terugplaatsen in een natuurlijke cyclus, maar mijn menstruatie leek uit te blijven. Jette had mij toen laten bloedprikken ennbleek dat mijn ovulatie er zat aan te komen. Neem misschien best eens contact met jouw arts, misschien ook best eens bloedprik laten uitvoeren?
Succes!

Deborah88
Berichten: 533
Lid geworden op: 8 oktober 2016, 13:25

Re: ivf clubje

Bericht door Deborah88 » 23 november 2017, 8:56

Jukka schreef:
21 november 2017, 7:03
@Deborah88, ik heb dat ook eens gehad. Wij waren aan het wachten op het moment van terugplaatsen in een natuurlijke cyclus, maar mijn menstruatie leek uit te blijven. Jette had mij toen laten bloedprikken ennbleek dat mijn ovulatie er zat aan te komen. Neem misschien best eens contact met jouw arts, misschien ook best eens bloedprik laten uitvoeren?
Succes!
@jukka
Ik heb je raad opgevolgd en ik mag morgen op consultatie bij dokter Decleer.
Ben eens benieuwd want zit nu aan dag 9 dat ik overtijd ben.
pu 6: 08/18 (Jette) zwanger --> zoontje geboren 19 mei 2019
CRYO: opstartgesprek 26 april 2022

Deborah88
Berichten: 533
Lid geworden op: 8 oktober 2016, 13:25

Re: ivf clubje

Bericht door Deborah88 » 25 november 2017, 10:51

Geen goed nieuws voor mij! :? Gisteren langs geweest bij dokter Decleer.
Blijkbaar blijven mijn maandstonden uit door een hormonale stoornis. De medische term kon ik niet onthouden.
Ik moet nu 10 dagen Duphaton slikken.
Daarna zouden mijn maandstonden moeten doorkomen.
Ik tel alweer af! Want we gaan dan toch starten. :wink:
pu 6: 08/18 (Jette) zwanger --> zoontje geboren 19 mei 2019
CRYO: opstartgesprek 26 april 2022

Jukka
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 mei 2017, 7:26

Re: ivf clubje

Bericht door Jukka » 25 november 2017, 12:48

Het feit dat de dokter heeft kunnen vaststellen wat het probleem is, en dat er iets aan gedaan kan worden is toch wel positief! Nu vol goede moed verder😊

Deborah88
Berichten: 533
Lid geworden op: 8 oktober 2016, 13:25

Re: ivf clubje

Bericht door Deborah88 » 25 november 2017, 14:09

Jukka schreef:
25 november 2017, 12:48
Het feit dat de dokter heeft kunnen vaststellen wat het probleem is, en dat er iets aan gedaan kan worden is toch wel positief! Nu vol goede moed verder😊
Dat is waar! Maar toch weer een slag in ons gezicht. Vooral mijn vriend heeft het er moeilijk mee. Hij bewondert wat ik allemaal moet doorstaan maar vindt het vooral lastig dat we telkens precies een stap achteruit gaan.
:roll:
Ik heb vertrouwen in de dokter dus ik ga gewoon verder. Ik zette onlangs een quote op mijn facebook: er is maar 1 geheim om je doel te bereiken en dat is DOORZETTEN! En daar geloof ik echt in.
pu 6: 08/18 (Jette) zwanger --> zoontje geboren 19 mei 2019
CRYO: opstartgesprek 26 april 2022

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten