Te veel progesteron vs te weinige

IVF Forum
Plaats reactie
onzeker-mevrouwtje
Berichten: 635
Lid geworden op: 8 april 2014, 23:29

Te veel progesteron vs te weinige

Bericht door onzeker-mevrouwtje » 6 augustus 2015, 16:13

Hallo meiden...
Ik heb dinsdag pickup gehad
En morgenochtende tp van 1 emmy... (Het enige van de hele pickup).
Ik heb in april een miskraam gehad omdat ik te laag stond van progesteron (ik nam toen 3x 1utro pd vaginaal)
Direct erna hebben ze 3x vaginaal en 3x oraal. Toen was progesteron mooi gestegen!
Toen miskraam gehad omdat het al te laat was..
Zelf ben ik zwaarlijvig en heeft ook de menopur maar half zijn werk gedaan...

Toen ik vroeg of 3x vaginaal utro niet te weinig was zeiden ze nee...
Kan het kwaad dat ik zelf bv eentje meer vaginaal insteek of bv ook 3 oraal bijneem?
Ik wil zelf geen enkel risico nemen indien het een blijvertje is...

Wat denken jullie?
In ziekenhuis zeggen ze altijd nee en weten ze het meestal altijd beter, maar ik heb hier
Toch mijn twijfels bij!!!
Afbeelding

Afbeelding

onzeker-mevrouwtje
Berichten: 635
Lid geworden op: 8 april 2014, 23:29

Re: Te veel progesteron vs te weinige

Bericht door onzeker-mevrouwtje » 7 augustus 2015, 13:11

Bedankt voor jullie enthousiasme dames :-s
Ondertussen mag ik 2 utro's 3xpdag nemen
Afbeelding

Afbeelding

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Te veel progesteron vs te weinige

Bericht door Ster_ » 8 augustus 2015, 13:58

Hoi Anneleen!

Ik heb zelfs acht utros mogen opsteken. Teveel progesteron kan niet! Het teveel neem je gewoon niet op.

Heel veel succes!!!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

anne17
Berichten: 273
Lid geworden op: 6 januari 2014, 18:24

Re: Te veel progesteron vs te weinige

Bericht door anne17 » 15 augustus 2015, 9:25

Dag onzeker mevrouwtje,

Ik zat met dezelfde vraag als jou. ik heb dit bevraagt aan mijn genyc. Als je er meer neemt kan dit zeker geen kwaad zei ze. je word er enkel heel moe van. ik neem er 6 oraal in. word wel met momenten duizelig en heel moe ervan. maar voel me daar beter bij.als je te veel nevenwerkingen hebt is het beter dat je ze vaginaal opsteekt.
hopelijk ben je hier een beetje mee geholpen

onzeker-mevrouwtje
Berichten: 635
Lid geworden op: 8 april 2014, 23:29

Re: Te veel progesteron vs te weinige

Bericht door onzeker-mevrouwtje » 20 augustus 2015, 1:45

hey dames!
bedankt voor jullie opini...

ondertussen na tp mogen starten met 2 pilletjes vaginaal per keer opsteken 3x daags..
ik heb er (denk ik van dit) enorme hoofdpijn van, die met dafalgan amper tot niet weggaat!

maar het resultaat mag wel zijn, want 11dgn na tp stond mijn progesteron mooi op 21... ze zei dat dit heel goed, maar dat ik PRIL zwanger ben met een HCGT van 30 op dag 11 na tp...
maar volgens mij testen ze gewoon veel te vroeg! vroeger in het begin mocht ik pas gaan voor bn op dag 14 na tp.. nu al op dag 11 (een 3dags vers emmytje)

vrijdagmorgen op aanvraag voor extra bloedonderzoek.. want dit gevoel hou ik niet uit tot volgende dinsdag hoor!
Afbeelding

Afbeelding

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Te veel progesteron vs te weinige

Bericht door Ster_ » 20 augustus 2015, 14:23

Oh my god Anneleen wat lees ik??? Je bent ZWANGER!!! Voor een dag drie embryo is dat een vroege bn ja. Bij mij was het op dag tien na tp maar wel van dag vijf embryo's.

Ik wens je een voorzichtige proficiat en hoop ZO ZO ZO hard dat dit mag blijven duren en dat dat brusje voor Xeppe er nu eindelijk komt!

En je prog is een mooie waarde hoor!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

onzeker-mevrouwtje
Berichten: 635
Lid geworden op: 8 april 2014, 23:29

Re: Te veel progesteron vs te weinige

Bericht door onzeker-mevrouwtje » 21 augustus 2015, 23:26

Het was helaas van korte duur!
Vandaag negatieve bloeduitslag dat HCG gezakt is van 30 naar 10... dus mag me weer een dezer dagen aan een miskraam verwachten :(
ben er kapot van!
en het ergste van allemaal is, dat we donderdag voor 12dgn naar de Ardennen vertrekken om alle zorgen van de afgelopen maanden even te verwerken , en dat ik daar in de middle of knowhere een ziekenhuis moet gaan zoeken voor een bloedtest af te leggen om te zien hoe mn hcg aan het zakken is...
wat was ik kwaad! maar helaas, tis van moeten, want als hcg nu weer omhoog gaat, kan dat wijzen op een bbz!

pfff klotewereld!!!
Afbeelding

Afbeelding

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Te veel progesteron vs te weinige

Bericht door Ster_ » 22 augustus 2015, 12:36

Nee!!! Maar meisje toch... Wat moeten jullie toch allemaal verwerken... Oh ik vind het erg! Zo erg... Jullie verdienen zo hard eindelijk een kindje in huis.

Jij had die ergelijkheidstesten laten doen he? En alles in orde? Hebben ze je schildklier en bloedstolling al gecontroleerd? Kijkoperatie? Ik zou toch echt verdere onderzoeken vragen na al die miserie.

Het geluk mag nu toch eens aan jullie kant gaan staan.

Heel veel moed om weer door deze tegenslag te gaan. En ik hoop dat de vakantie wat rust brengt. Ikzelf moest bij mijn miskramen hcg maar laten controleren tot 20. Een keer daaronder zou het zeker niet meer stijgen. Bij een hcg van 10 denk ik echt niet dat je moet vrezen voor een bbz. Dan zou het niet gezakt zijn. Ik zou die bn durven laten voor wat het is.
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

SummerJam
Berichten: 181
Lid geworden op: 5 maart 2016, 20:51

Re: Te veel progesteron vs te weinige

Bericht door SummerJam » 26 maart 2017, 22:03

onzeker-mevrouwtje schreef:
6 augustus 2015, 16:13
Hallo meiden...
Ik heb dinsdag pickup gehad
En morgenochtende tp van 1 emmy... (Het enige van de hele pickup).
Ik heb in april een miskraam gehad omdat ik te laag stond van progesteron (ik nam toen 3x 1utro pd vaginaal)
Direct erna hebben ze 3x vaginaal en 3x oraal. Toen was progesteron mooi gestegen!
Toen miskraam gehad omdat het al te laat was..
Zelf ben ik zwaarlijvig en heeft ook de menopur maar half zijn werk gedaan...

Toen ik vroeg of 3x vaginaal utro niet te weinig was zeiden ze nee...
Kan het kwaad dat ik zelf bv eentje meer vaginaal insteek of bv ook 3 oraal bijneem?
Ik wil zelf geen enkel risico nemen indien het een blijvertje is...

Wat denken jullie?
In ziekenhuis zeggen ze altijd nee en weten ze het meestal altijd beter, maar ik heb hier
Toch mijn twijfels bij!!!
bij mij stond bij mijn vorige poging progesteron ook maar op 2. Veel te laag dus. Toen werd beslist om bij de Utrogestan nu 1 spuit Inprosub toe te voegen dagelijks
Pilstop 09/'13. 05/'14 diagn. azoöspermie
9x ICSI en 3x cryo. TP van 16 embryo's: 9x neg, 1 BBM, 1 MK 5,5w, 1x ZWANGER!
04/'17: ERA1 (post d5) - 06/'17 ERA2 (pré d4)
09/'17: TP 2x cryo uit ICSI 9 op dag 4,5: zwanger van TWEELING!!! 06/05/18 geboren!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten