Ervaringen UZA Edegem

IVF Forum
Mamatje
Berichten: 4
Lid geworden op: 1 december 2015, 8:55

Ervaringen UZA Edegem

Bericht door Mamatje » 1 december 2015, 9:25

Hallo

Ik ben helemaal nieuw hier.
Ik zoek bij deze ervaringen van ivf in het UZA Edegem.
Hoe zit het met de wachttijden?
Wie is een fijne dokter daar?
Moet je altijd eerst langs de psycholoog daar?

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Ervaringen UZA Edegem

Bericht door doorzetter » 8 december 2015, 22:18

Slechte ervaring daar, verschillende keren daar geweest, telkens uren moeten wachten ( waarom zijn er dan afspraken) en op de koop toe vonden ze ons geen geschikte ouders.

Achteraf blij dat we daar niet geaccepteerd zijn, we zijn naar Jette gegaan, en wat een verschil. Super vriendelijk, nooit lang moeten wachten en het belangrijkste: eind juni zijn we trotse ouders geworden van een zoon, 2de tp van de 1ste poging was al raak :-).
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

augurk
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 april 2015, 21:26

Re: Ervaringen UZA Edegem

Bericht door augurk » 10 december 2015, 17:41

Uza slechte ervaringen. Ze hebben goede resultaten waarschijnlijk omdat ze enkel met 'ideale'ideale'kandidaten verder doen.
Ik ga nu in het middelheim. Ben daar heel content. Ze belden zelfs 2dagen voor ik moest terugkomen op dag voor controle dat ik nog niet bij hun in de agenda stond.had al een afspraak in turnhout omdat ik dat zo met dokter Inion had afgesproken maar kon het ten sterkste appreciëren dat ze het mee opvolgende. Kan er geen slecht woord over zeggen.
Je moet gaan waar je het beste voelt.
Vond in het Uza ook wel dat er lange wachttijden waren (2-3 maand voor de eerste afspraak en dan de volgende kon ook pas 2 maand later....)
Veel succes!
sept 13: stop pil
nov 14: kijkoperatie => PCOS
25/03/2015 : IUI 1 => negatief
27/04/2015: IUI 2 => negatief
dec 2015 IVF 1 => negatief
jan 2016 IVF 2 => positief! klein wondertje geboren 05/10/2016 :D

Annalinn
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 december 2015, 14:50

Re: Ervaringen UZA Edegem

Bericht door Annalinn » 16 december 2015, 14:58

Ik kwam hier op zoek naar dezelfde vragen. Ik heb 2 weken geleden gebeld en mocht deze week al langs komen, heb het zelf vanwege mijn werk verzet naar volgende week... Dus dat viel al mee!

Heb een vragenlijst toegestuurd gekregen en vraag me nu af wat ik dinsdag (en vanaf dan) ga moeten verwachten..
Heb net gynaecologische testen en bloedonderzoek achter de rug bij mijn eigen gynaecoloog.

Ben alleenstaande van 32...

Groetjes An

Roxi
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 december 2015, 9:48

Re: Ervaringen UZA Edegem

Bericht door Roxi » 20 december 2015, 10:11

Wij hebben ook slechte ervaringen gehad in UZA en ondertussen heb ik nog meer mensen gesproken die er zijn gaan lopen.

De eerste keer dat je ivf ondergaat laat je alles over je heen komen. Ik had na de pick up 6 eicellen waaruit 1 vijfcellige embryo is voort gekomen ( dat is zeer slechte kwaliteit).
Dan hebben ze voor de volgende poging mij het dubbel van medicijnen gegeven en had ik een overstimulatie waarbij ik enorm veel pijn heb gehad zowel voor als tijdens als na de pick up. Toen hebben ze 18 eicellen opgehaald waarvan er .... GEEN ENKEL goed was omdat ze niet rijp genoeg waren. Toen ik telefoon kreeg met het slechte nieuws was de laborant dan nog onvriendelijk ook omdat ik vroeg of dat ze wel zeker was dat haar dossier klopte.
Voor een derde poging wouden ze bij het UZA weer hetzelfde doen maar dan met de ene dag veel medicijnen en de andere dag wat minder medicijn .... Zelfs zonder nieuwe afspraak, gewoon brief in de bus waar opstond dat ik het zo moest doen en bellen wanneer ik begon.

Toen zijn we naar Jette gegaan, zeer vriendelijke dokters die tijd nemen om uw verhaal te horen.
Wanneer het niet goed lukt gaan ze onmiddellijk opzoek naar opties die beter bij jou passen en heb gisteren een pick up gehad waarbij ze 11 mooie eicellen hebben opgehaald en heb geen pijn gehad!
De verpleegsters waren veel aangenamer dan in Edegem en de opvolging gebeurd ook persoonlijker.
Wij hebben trouwens de kans gekregen om mee te werken aan een wetenschappelijke studie waarbij er onderzoek wordt gedaan naar het moment van terugplaatsing, dus helpen we nog toekomstige ouders die het moeilijker hebben dan wij.

Als je mijn mening vraagt zeg ik NEEN tegen UZA.

Alvast veel succes met welke keuze je ook maakt.

chachacha
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 januari 2010, 15:29

Re: Ervaringen UZA Edegem

Bericht door chachacha » 29 december 2015, 14:59

Helaas geen fijne ervaringen met het UZA, ook vrienden van ons niet. Erg "bruut" in de omgang, willen inderdaad alleen maar de "beste" kwaliteit, dus je voelt je er snel teveel... Ik zou het niet als eerste keuze nemen eigenlijk...
5 IUI's -> geen vertrouwen meer in team + 3 jaar niets
07/2014 start IVF Middelheim: 1e poging niets
12/2014: TP 2 eitjes: er is iets geweest maar overleefde het niet
02/2015: TP 3 eitjes: niets
02/2016: IVF4 = ICSI - wel PU geen transfer.

Elle24Max
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 maart 2016, 17:29

Re: Ervaringen UZA Edegem

Bericht door Elle24Max » 21 maart 2016, 17:33

Wij zijn net terug van ons intake gesprek in uza!
Nog nooit zijn we op zoon onrespectvolle manier behandeld ...
Zoals in vragen wat doet een vrouw die van Oostende komt( ben daar dus enkel geboren)
En man die van Sint Stevens Woluwe komt ( ook enkel geboren) samen? Dan hoeveel kinderen wil u man is Hongaars van afkomst maar is Belg tegen men man zij hij u zult er wel 6 willen he ! Waar zijn we mee bezig?
En deze mensen moeten ons beoordelen of wij kind mogen ja of neen?
En zeggen dat wij al bezig zijn van 2009 tis een schande ! :(
Bezig sints eind 2009

Ivf 1 - januari 2010 25 embryo's
met ex partner
ivf 2 -december 2013 20 embroyo's
verse poging mislukt
cryo 1 & 2 mislukt

Cryo 3 april 2016 2 blastocryo's terug geplaatst 04-05 bloedtest

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Ervaringen UZA Edegem

Bericht door doorzetter » 21 maart 2016, 22:14

Kan toch niet allemaal toeval zijn.

Zou al niet wachten op antwoord, maar direct naar een ander ziekenhuis gaan.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

Elle24Max
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 maart 2016, 17:29

Re: Ervaringen UZA Edegem

Bericht door Elle24Max » 21 maart 2016, 23:46

doorzetter schreef:Kan toch niet allemaal toeval zijn.

Zou al niet wachten op antwoord, maar direct naar een ander ziekenhuis gaan.


Hey doorzetter

Idd hebben deze middag contact opgenomen met ivf spain dit was letterlijk laatste druppel
Mogen 1april al in Rotterdam op gesprek dan zorgen dat papieren voor trgbetaling in orde worden gemaakt met mutualiteit
En daar onze kans wagen , kben echt teleurgesteld dat ze enkel naar hun cijfers kijken kwa succes volle zwangerschappen

Groetjes
Bezig sints eind 2009

Ivf 1 - januari 2010 25 embryo's
met ex partner
ivf 2 -december 2013 20 embroyo's
verse poging mislukt
cryo 1 & 2 mislukt

Cryo 3 april 2016 2 blastocryo's terug geplaatst 04-05 bloedtest

Annalinn
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 december 2015, 14:50

Re: Ervaringen UZA Edegem

Bericht door Annalinn » 22 april 2016, 21:52

Ik ben na het 2e gesprek met de gynaecoloog en een gesprek met de psycholoog (hoopvol) wachtende op een brief die me toelating geeft om te starten met behandelingen... Maar als ik de verdere reacties hier lees begin ik al aardig te twijfelen aan mijn kansen op goedkeuring!

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Ervaringen UZA Edegem

Bericht door Duupje » 22 april 2016, 22:09

Ik lees hier veel negatieve ervaringen over het UZA...
Ik wil even melden dat het hier wel een positief verhaal opgeleverd heeft! Op 7 juli 2014 op intakegesprek geweest en april 2015 was ik zwanger. En ondertussen ligt ons wondertje van 3,5 maand heerlijk te slapen.
Ik denk dat het belangrijk is dat je gaat daar waar jij je goed voelt. En dat is voor iedereen anders. De afstand die je telkens moet overbruggen moet ook haalbaar blijven.
Succes in ieder geval!
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Muse
Berichten: 572
Lid geworden op: 19 januari 2014, 22:51

Re: Ervaringen UZA Edegem

Bericht door Muse » 23 april 2016, 16:40

Aai zeg, wat lees ik hier allemaal. In Leuven (GHB) ga je gewoon op intakegesprek om te starten, daar worden geen rare vragen gesteld... De enige voorwaarde was dat we op hetzelfde adres zouden wonen.
En onze eerste dokter was er ene die ook in Antwerpen werkte, maar dat zal dan wel een ander ziekenhuis zijn.

Veel succes hier iedereen!

Kl1
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 februari 2016, 9:52

Re: Ervaringen UZA Edegem

Bericht door Kl1 » 9 juni 2016, 10:47

Hey allemaal,

Ook van mij even een reactie over UZA Edegem. Tot hier toe ben ik wel erg tevreden over de begeleiding daar. Je moet 's ochtends bij echo en bloed wel lang wachten (+/-1.5u), maar iedereen was steeds erg vriendelijk. Heb ook al contact gehad met de verschillende gynaecologen die er werken en die vielen allemaal erg goed mee. Vind wel dat ze hun tijd nemen bij de echo en je kan rustig vragen stellen. Dr. Clasen heeft mijn eerste pickup gedaan. De verpleeging en hijzelf hebben mij heel goed gerustgesteld. Er liep wel even wat mis op dagziekenhuis, maar dat kwam wegens tekort aan personeel.
Het enige minpuntje tot hiertoe was dat de verpleegkundige bij de uitleg van de medicatie niet zo goed te werk ging. Ze legde uit hoe vaak ik moest puffen, wanneer ik moest spuiten... en ze kriebelde dat maar onleesbaar en extreem chaotisch op een blad. Even op de computer (zodat zij zelf daar nadien ook nog een versie van hebben) lijkt mij toch meer iets voor het jaar 2016... Ik heb echt die avond zelf nog zitten puzzelen en een eigen schema opgesteld (dat veel duidelijker was). Maar dit zal ook wel weer van verpleging tot verpleging afhangen...
Ik werk in Kontich waardoor Edegem voor mij dus 'praktisch' ook de beste keuze was.
9/2014: teratoma, linker eierstok verwijderd
8/2015: bbz in rechter eileider
11/2015: eileider niet doorgankelijk
12/2015: prolactinoom (beh. endocr.)
6/2016: eerste IVF: 1 blasto + 4 cryo's
20/6/2016: Zwanger!!
Afbeelding

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: Ervaringen UZA Edegem

Bericht door Ellietje » 13 juni 2016, 15:08

Ik ben zelf sinds begin 2016 in behandeling in het UZA (wel niet voor ivf). Mijn man en ik zijn er tot nu toe heel tevreden. We zijn op intakegesprek geweest bij dr. De Neubourg en zij neemt echt wel haar tijd om op alle vragen te antwoorden en om je gerust te stellen. Ben 's ochtends ook al bij alle andere dokters geweest (behalve bij dr. Clasen) en zij zijn ook allemaal heel erg fijn, behulpzaam en begripvol.
Er is wel 1 verpleegkundige waar ik helemaal geen fijne ervaringen mee heb (steeds bot, ongeïnteresseerd, zelfs ronduit denigrerend) maar dat maken de andere verpleegkundigen meer dan goed.
Ik blijf sowieso naar het UZA gaan (ook al omdat het praktisch gezien gemakkelijker is dan Jette). Mocht het ooit nodig zijn om de stap te zetten naar ivf, dan zou ik het eventueel nog overwegen om naar Jette te gaan.
Maar probeer vooral zelf een beeld te vormen van het UZA, het is belangrijk dat jij je er goed bij voelt.
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Kl1
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 februari 2016, 9:52

Re: Ervaringen UZA Edegem

Bericht door Kl1 » 21 augustus 2016, 18:59

Hey allen

Wou even vertellen dat ik van mijn eerste IVF-poging in UZA momenteel zwanger ben (bijna 13 weken). Persoonlijk heb ik niet zo'n fijn gevoel bij Dr. Zemtsova, maar ik denk dat dit is omdat ik erg gevoelig ben en ik haar ervaar als nogal een harde tante. :D De andere dokters en verpleegkundigen vond ik echt oké.
9/2014: teratoma, linker eierstok verwijderd
8/2015: bbz in rechter eileider
11/2015: eileider niet doorgankelijk
12/2015: prolactinoom (beh. endocr.)
6/2016: eerste IVF: 1 blasto + 4 cryo's
20/6/2016: Zwanger!!
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten